Jump to content

Как да пуснем дългите да работят като дневни светлини


Medic

Recommended Posts

Здравейте,

 

 

Дали някой има идея, как да се пуснат дългите да работят на някакъв процент ,така че да изпълняват ролята на къси свтлини (дневни) за пред органите на реда - идеята е да не трупаме часове на ксенона и да не потъмняват лупите - - (за А8 Д3 2004г.)

 

Ако някой има опит с това, или още по-хубаво - го е направил, нека сподели детайли

 

 

Мерси предварително

Редактирано от Medic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е доста дребнаво "да не трупаме часове на ксенона". Все едно да не си пускаш телевизора за да не му трупаш часове. Техниката е направена да служи на потребителя, а не обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като е дребнаво защо на по-новите аудита е така изпълнено с дълги на %+ сензор за светлина който включва ксенона като се стъмни?

Sent from my HTC One using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

 

Дали някой има идея, как да се пуснат дългите да работят на някакъв процент ,така че да изпълняват ролята на къси свтлини (дневни) за пред органите на реда - идеята е да не трупаме часове на ксенона и да не потъмняват лупите - - (за А8 Д3 2004г.)

 

Ако някой има опит с това, или още по-хубаво - го е направил, нека сподели детайли

 

 

Мерси предварително

Тази кола има дневни светлини. От вътрешната стрна на ксенона има рефлектор с крушка за дневна светлина. Пробвай на режим Auto на светлините, на светло трябва да светят. А и дългите са от ксенона - Bixenon.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като е дребнаво защо на по-новите аудита е така изпълнено с дълги на %+ сензор за светлина който включва ксенона като се стъмни?

 

Колега, на по-новите аудита всички видове светлини са LED. Ксенон няма.

 

Специално моето по-старо Ауди е с биксенон, а за през деня има Daylight Running Light (DRL), който се включва от MMI менюто и е обикновена крушка. Това се води екстра, но дори не се доплаща. Може би единствената в списъка с цена 0 лева, освен премахването на надписите за двигателя и модела.

 

А8 Д3 също би трябвало да има крушка DRL, евентуално може да се наложи ъпдейт на MMI системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

Колега VIPER,

по изказванията ти подозирам, че караш по-нова осмица от моята - много се радвам за теб, дай Боже всеки му. Не можах, обаче да разбера причината за нападателния ти пост - да съгласен съм че техниката е за да ни служи, но не може и ти да не се съгласиш, че в ясно слънчево време - ти по настилката, маркировката, знаци и обкръжение не можеш да видиш работи ли ксенона, или не! Тогава трупането на часове е излишно. И не опира до това да не си караш колата за да не трупаш километри, а до това, че не я оставяш да работи пред офиса, само зашото в края на деня ще си тръгнеш с нея и защото е направена да ти служи, а не ти на нея.

Освен това "А8 Д3 също би трябвало да има крушка DRL, евентуално може да се наложи ъпдейт на MMI системата." - еми мойта няма крушка за DRL и освен това е с последна версия на MMI системата. - Ако решиш си добре дошъл да я погледнеш

В закючение, мога да кажа, че идеята на темата беше, който разполага с информация да я сподели за да може да е налична и всеки сам да прецени как да я използва, а не да се нареждаме на какъв измекяр е този който не иска да си държи ксенона постоянно включен.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Medic, на моето старо Ауди от 2001 г. поради причините изказани от теб съм сложил един ДРЛ контролер за 35 лв. който като запалиш двигателя и динамото вдигне напрежение включва дългите светлини (моите не са би-ксенон, а друга халогенна крушка) на програмирана от теб сила между 20 и 50 процента. Аз съм го оставил на 30% и доста се доближава до дневните светлини на А8 Д3 и А6 Ц6. Монтажа бе извършен от мой приятел алармаджия за минимално време и сума ;) При включване на фаровете, този модул се изключва. Освен това има и функция "drive me home" да остава да свети известно време след изключване на двигателя.

Чух че вече има и автоматични със сензор които се задействат от силата на светлината, като автоматичните фарове, но не съм виждал такъв. Потърси трябва да продават контролери някъде из нета.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега Vevtron,

 

Опцията с допълнително модулче е добър варянт, но са надявах да успея с кодинг да постигна желания ефект, преди да прибега до хардуерни вмешателства. Радвам се, че поне ти си разбрал правилно идеята на този пост.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не разбрах какво точно желаеш? Искаш да пуснеш дългите на % като дневни, за да не работи ксенона. Тази кола е с BI XENON - на къси и дълги. Как тогава няма да работи ксенона? Какво ще пуснеш на % процент за дневни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

НЕ, колега не е би-ксенон. За дълги се фключва халогенна крушка във върешната секция на фара

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Колега Medic (щом се налага така да си общуваме),

 

Това какво карам аз няма никакво значение в случая. Не съм направил негативен коментар за возилото ти. Казах, че "би трябвало да има крушка", защото съм виждал много такива А8-ци със светеща DRL крушка на същия принцип като моята Q7-ца - най-обикновена крушка за 5 лева във вътрешната част на фара. Ако искаш някакъв по-адекватен съвет, снимай си фара и го постни тук, за да обсъдим вариантите. Няма кой да идва да ти го гледа на място при днешната налична техника, нищо че сме добре дошли.

 

Напълно съм съгласен, че в ясно слънчево време не можеш да видиш ни ксенон, ни диод, ни лазер. Само че законът за постоянно включените фарове не е за да виждаш по-добре пътя или маркировката, а за да те виждат теб по-добре другите водачи с оглед на безопасността.

 

Примерът ти с оставянето на колата да работи пред офиса е тъп. Ясно е, че двигателят няма да се износи кой знае колко при нулево натоварване и работа на 600-700 оборота, но това ти струва пари. Светенето на ксенона не ти струва пари, или по-точно струва ти няколко стотинки на месец примерно.

 

Не мога да разбера българската логика, да си купиш А8 и да спестяваш от часовете на ксенона, но това си е чисто мой проблем.

Иначе всичко се износва - говорителите на аудиото, лакът на боята, кожата на седалките...

 

Сетих се за един случай. Навремето се наложи да карам 15 минути Сеат-а на един приятел, беше употребил малко алкохол. При спиране на светофар ми направи забележка, че натискам спирачката и му хабя накладките. Той спирал само на скорости.

Оттогава имам алергия към спестяване на жълти стотинки. Сори, ако съм те засегнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми интересно, какви с тия DRL във фара? Да не би да имаш предвид габарита?
При постоянно включен ксенон, не са хабят само крушките(които имат къс живот, а цената им на истински такъв също не е толкова ниска) а и се скапват лупите. Е вече комплект фарове си е висок разход. Никой не говори за пестене, та това даже не е наша черта. Стига с тоя национализъм, не сме измислили ние топлата вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://1-photos.ebizautos.com/used-2007-audi-q7-quattro4dr42lpremium-11611-11851770-1-640.jpg

 

Eто DRL на модел преди фейслифта. А6 и А8 имат същия. Включва се от MMI.

 

Да, хабят се действително. След колко време обаче? И като не ги включваш през деня, колко точно ще им удължиш живота? И дали няма да продадеш/тотализираш колата преди да видиш файдата от това спестяване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И А4/В7/ са с DRL,когато фара е ксенонов-отвътре е DRL,отвън е Би-ксенона.

Лампата за DRL е 21W.

При тая А4-ка се включва от бутон до ключа за фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

http://1-photos.ebizautos.com/used-2007-audi-q7-quattro4dr42lpremium-11611-11851770-1-640.jpg

 

Eто DRL на модел преди фейслифта. А6 и А8 имат същия. Включва се от MMI.

 

Да, хабят се действително. След колко време обаче? И като не ги включваш през деня, колко точно ще им удължиш живота? И дали няма да продадеш/тотализираш колата преди да видиш файдата от това спестяване?

Бях, решил повече да не пиша в тази тема, само стават форумски припирни, ама не мога да се сдържа да не попитам колегата VIPER - аз ли знам по-добре какви опции има в MMIa на колата ми, или ти ?!

Аз ти казвам, че нито я има опцията в ММI-а, нито има крушка която да изпълнява тази опция. Има ксенонова крушка зад лупата за къси, има халогенна във вътрешната част на фара за дълги и има крушка за габарит, това е! Ние с теб май не можахме да се разберем - аз не казвам че други модели, или други коли нямат - казвам че моята няма

Редактирано от Medic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава просто си купуваш един модул за 30лв и се решава проблема.Срязването на няколко кабела не е особено голямо вмешателство и е лесно може да се махне.

Редактирано от Angelpleven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Medic, 

 

Аз съм с А6 2006та без ксенон - с VCDS ми коднаха колата и в MMI имам вече тази настройка. При мен дори при слънчево време си светят късите като е на Auto копчето.

 

Според мен най-добре се пробвай да изкараш настройката преди да продължаваш с интервенциите. Няма гаранция, че това няма да ти пуска пак късите (т.е. ксенона), но може да пробваш. Поне няма да въртиш копчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такоава каквато я описваш е ситуацията при мен.   MENU-to za DLR си го извадих в ММI-a, но гогато копчето е на аuto - светят късите ксенонови светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях, решил повече да не пиша в тази тема, само стават форумски припирни, ама не мога да се сдържа да не попитам колегата VIPER - аз ли знам по-добре какви опции има в MMIa на колата ми, или ти ?!

Аз ти казвам, че нито я има опцията в ММI-а, нито има крушка която да изпълнява тази опция. Има ксенонова крушка зад лупата за къси, има халогенна във вътрешната част на фара за дълги и има крушка за габарит, това е! Ние с теб май не можахме да се разберем - аз не казвам че други модели, или други коли нямат - казвам че моята няма

 

Сега остава да помислиш малко и да стигнеш до сложното умозаключение, че моят пост #14 в темата от 13.06.2014 е отправен към юзъра tvard, а не към теб.

 

Може ли да ми посочиш кога съм твърдял, че задължително колата ти има такава крушка? Вече един път го написах в кавички, казах "би трябвало да има крушка", ето ти втори кавички. Ако това не го разбираш, значи вече аз разбирам защо търсиш начин да спестиш от часовете на ксенона.

 

Между другото е крайно селско да се репчиш на човек, който ти пише в темата и се опитва да ти помогне с този грандиозен проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом светят късите, значи производителят е предвидил това за daylight. Според мен няма начин да се постигне друго без хардуерни вмешателства (побългаряване).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...