Jump to content

AEL електромагнитния клапан н75


stakito

Recommended Posts

здравейте колеги!от много време имам проблем, тромавост особенно на климатроник,трудно ускорение пушене.Закачал съм я десетки пъти ма ваг в различни сервизи и нищо. добре била колата. толкова си можела.на скоро имах проблем с агр и го отстраних на цяло,пушенето намаля но тая мудност и тежест аи остана.натискам педала прекалено за да тръгне.та поради проблема с агр попрочетох доста за тея клапани н18 и н75.остана сега н75 до колкото знам разтоварва турбината.извадих му маркучето към турбината да видя дали смуче тоя клапан, ако не греша трябва да създава вакум и да я разтоварва когато се налага.верное аз не мога да я натоваря толкова на място но все пак трябва да дърпа по малко.като видях че не смуче.го махнах и сега карам без него. колата върви като изоглавена.и не знам дали има логика.ако някой има обяснение на ситуацията моля,за помощ!майсторите ми казват че не можело от него да е.проверих за такъв нов,и няма никъде само на старо.искам да си го сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не, не съм!но не е в това проблема, тя си върви когато иска. и сега разбрах че е от тоя клапан, въпросът ми е къде е логиката да върви супер много без него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е, че не отваря уейтгейта и не разтоварва като стигне 1 бар.

Щом без без него е добре е доста вероятно да е от него. 

 

Но като караш така не натискай много педала, за да не счупиш турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи стария клапан е разтоварвал постоянно и не е могла да качва налягане?благодаря за отговора!а някаква алтернатива за нов,защото втора употреба не се знае колко ще изкара и дали изобщо ще върши работа както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поръчах втора употреба от ebay,и докато чакам карам без него .и вчера както си вървеше супер изведнъж стана пак мудна и започна да пуши, не знам какво да правя.никаква логика няма да върви без него и после да се прецака,нито съм я цедил нито нищо,просто вървеше с много малко газ беше пъргава,разхода ми падна значително.от какво друго може да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв цвят е пушека - черен, сив?

 

Трябва да се види с ваг, ама в момента, когато се държи така и то от някой, който знае какво да гледа.

 

Възможно е да е от авансатор щом като го прави понякога. Не се сещам за друго. Ако беше дебитомер нямаше да пуши и да не върви.

Променя ли звука като стане така?

 

Слагай масло в нафтата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

черен дим,една тромава става и когато я вкарам в ограничител на втора пуши яко.самият двигател започва да реве повече да се мъчи един такъв.на 140 се товари колата,а онзи ден като вървеше 160 не ги усеща,тишина в купето.

изобщо когато върви ,си върви с малко подаване на газ,пъргава е.А като се прецака натискам тя не отлепя,особено на светофар при големи жеги на климатроник все едно карам трактор.имам уж човек който разбира и тази седмица ще направя това.казваш авансатора да гледа.ще се повозим с лаптопа той знае какво да гледа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да гледа авансатор, дебитомер, количество гориво, налягане на турбото.

 

Обаче ако е авансатор щеше да има грешка според мен, а ти казваш, че няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Това ще се види лесно дали е така. Но и за това се записва грешка.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и така поръчах вече клапанчето,как може да се провери дали функционира правилно.на моето горните два отвора каточели са свързани като дъхна през единия излиза безпрепятсвено през другия а долния е абсолютно затворен.изобщо не пропуска като го надуя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.
Колега,
1 стига с тоя ВАГКОМ занеси си колата в сервиз където работят с Бош вагкома показва грешнидани.
2 Затова идеми доидеми не са виновни нито ЕГР нито температурни дачици нито дебитомер (ако се прецака дебитомера умира 1/3 от    мошноста на колата  а и колкото ВАГКОМА да не отчита правилно  дани щеше да засече че нещо неработи и щом си го закачал и несте остановили че несщо не работи значи проблема е механичен ) а е помпата и поточно стъпковия мотор в нея  ходи се консолтираи с някои помпаджия.
3 И колеги  моляви престанете да давате савети за нещо където несте наясно  само бъркате и заблойдавате хората  знаете ли колко са идвали примен така ( един приятел ми каза, във форомите така пише , във един форум ми казаха ) и така ровили ровили  и са далече от истината и си отварят по голяма рана. Потози начин хем мен затрудняват да оправя това което са разбутали хем и те се тормозят   вместо за ден два да се отстрани аварията утиде 2/3 седмици моляви престанете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано малко по-добре оправяш колите отколкото пишеш!

 

1. Писал съм на колегата, че може да е авансатор, което може да се провери с вагком.

2. Ако е от дозирането на горивото смятам, че щеше да има придърпвания и пак би трябвало да запише грешка. Също ако е малко реалното гориво, което ти твърдиш нямаше да пуши както пише колегата, макар и да не написа дали е черен пушека.

 

И последно аз поне не съм му писал да сменя каквото и да било, а само какво да провери с компютър. Знам, че ти се иска всички да гледаме на колата като на голям камък и да вярваме каквото ни кажат "майсторите", ама заради такива като теб се налага сами да си ги правим и накрая знаем повече от 90% от "майсторите".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Колега,

1 стига с тоя ВАГКОМ занеси си колата в сервиз където работят с Бош вагкома показва грешнидани.

2 Затова идеми доидеми не са виновни нито ЕГР нито температурни дачици нито дебитомер (ако се прецака дебитомера умира 1/3 от    мошноста на колата  а и колкото ВАГКОМА да не отчита правилно  дани щеше да засече че нещо неработи и щом си го закачал и несте остановили че несщо не работи значи проблема е механичен ) а е помпата и поточно стъпковия мотор в нея  ходи се консолтираи с някои помпаджия.

3 И колеги  моляви престанете да давате савети за нещо където несте наясно  само бъркате и заблойдавате хората  знаете ли колко са идвали примен така ( един приятел ми каза, във форомите така пише , във един форум ми казаха ) и така ровили ровили  и са далече от истината и си отварят по голяма рана. Потози начин хем мен затрудняват да оправя това което са разбутали хем и те се тормозят   вместо за ден два да се отстрани аварията утиде 2/3 седмици моляви престанете.

опаааа,стъпкови мотори се появиха в нашите помпи. Ужас цялата я разглобих и не го намерих. Да не са ми сменили помпата с "безстъпков мотор" :);) ;)

А Ваг ком4ето показва много работи стига да знаеш къде да погледнеш.Еазбира се, 4е няма да ти каже " Долу в дясно под помпата е проблема:)

Редактирано от ivajlo petroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано малко по-добре оправяш колите отколкото пишеш!

 

1. Писал съм на колегата, че може да е авансатор, което може да се провери с вагком.

2. Ако е от дозирането на горивото смятам, че щеше да има придърпвания и пак би трябвало да запише грешка. Също ако е малко реалното гориво, което ти твърдиш нямаше да пуши както пише колегата, макар и да не написа дали е черен пушека.

 

И последно аз поне не съм му писал да сменя каквото и да било, а само какво да провери с компютър. Знам, че ти се иска всички да гледаме на колата като на голям камък и да вярваме каквото ни кажат "майсторите", ама заради такива като теб се налага сами да си ги правим и накрая знаем повече от 90% от "майсторите".

Той какво казва  ту върви ту не . ВАГКОМа показва аванса но както казах греши дори боша греши наи точно се измерва с стробоскоп.  то щети покаже дозировката  ( имал съм случаи дюзата трябва да впръсква от 8/9 грама а  ми показва че впръсква 26 грама на едно пежо  дюзата го пускаше в едно средно положение като мъгла и като пикаене ) и това няма как да го разбереш без стенд  помпа,дюзи винаги минават проверка през стенд  ,реголират се ако има нужда на стенд, ремонтират се на стенд  за това му препоръчах да отиде при помпажия  от това което е описал 89% съм сигорен че е помпата.

 

опаааа,стъпкови мотори се появиха в нашите помпи. Ужас цялата я разглобих и не го намерих. Да не са ми сменили помпата с "безстъпков мотор" :);) ;)

А Ваг ком4ето показва много работи стига да знаеш къде да погледнеш.Еазбира се, 4е няма да ти каже " Долу в дясно под помпата е проблема :)

Е като я отвори тая помпа  какво намери вътре , какво има горе в блока на помпата , кое приема сигнала на педала и кое пуска количество гориво  ?

 

Аз не казах че ваг кома не показва нищо. Той ще ти покаже какво то може но дали отчетените стойности са верни  засичалсъм отклонение между ваг и бош от няколко стотни  до 3/4 грама отклонение , от 1/2 волта отклонение  засичал съм дори отклонения в движението на педала на газта .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Батя, хубаво се изряза с първото си мнение, но даваш ли си сметка, че нямаш едно изречение без поне няколко правописни грешки???

Лекинко да те светна - една от причините за съществуването на форуми е точно за да си помагат хората.

Кажи ни сега, къде ти е сервиза, та да знаем за напред...

 

Извинявам се на автора на темата, но не мога да остана безучастен.

Редактирано от KM5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той какво казва  ту върви ту не . ВАГКОМа показва аванса но както казах греши дори боша греши наи точно се измерва с стробоскоп.  то щети покаже дозировката  ( имал съм случаи дюзата трябва да впръсква от 8/9 грама а  ми показва че впръсква 26 грама на едно пежо  дюзата го пускаше в едно средно положение като мъгла и като пикаене ) и това няма как да го разбереш без стенд  помпа,дюзи винаги минават проверка през стенд  ,реголират се ако има нужда на стенд, ремонтират се на стенд  за това му препоръчах да отиде при помпажия  от това което е описал 89% съм сигорен че е помпата.

 

Е като я отвори тая помпа  какво намери вътре , какво има горе в блока на помпата , кое приема сигнала на педала и кое пуска количество гориво  ?

 

Аз не казах че ваг кома не показва нищо. Той ще ти покаже какво то може но дали отчетените стойности са верни  засичалсъм отклонение между ваг и бош от няколко стотни  до 3/4 грама отклонение , от 1/2 волта отклонение  засичал съм дори отклонения в движението на педала на газта .

ми не е стъпков мотора а електромагнитен позиционер с 300 градуса развъртане по оста му.Мяза на ел мотор ама не е ,особенно пък стъпков. В други автомобили по друго време правени има и такива стъпкови ама тоз не е от тях ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми не е стъпков мотора а електромагнитен позиционер с 300 градуса развъртане по оста му.Мяза на ел мотор ама не е ,особенно пък стъпков. В други автомобили по друго време правени има и такива стъпкови ама тоз не е от тях ;).

Извинявам се грешката е в мен ( беше ми'' избяголо'' наименованито от главата и заради това го казах стъпков мотор )

Редактирано от BB9000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

клапана за който говориш не разтоварва турбината и няма да го видиш да смуче ако не правиш овербуст.. Системата действа така. Механичната пружина на уестгейта отваря при определено заводско налягане... така е настроена и винаги го прави при достигане на това определено налагане. Даже с времето пружината става по мека и отваря по-рано. Всичко е механика и зависи само от твърдоста на пружината и не можеш да влияеш.  Така пази турбината/мотора.  Ако обаче искаш по високо налягане т.е. овербуст при "газ до ламарината" няма как да го постигнеш тъй като пружината ще отвори при достигане на определеното и налягане и ще разтовари турбината. Тогава конструктора е измислил и се намесва този клапан.. той вкарва как да го кажа ...."обратно" налягане при пружината, като по този начин и я усилва и така тя не отваря при заводско настроеното налягане, а при по високо … по този начин осигурява така наречения овербуст т.е. през турбото (топлата част) излизат още повече газове и с по-високо налягане и това вдига още оборотите на турбината и  (компресорната част) "надува" още повече от нормалното. ;)) Без този клапан просто нямаш овербуст. Така, че едва ли той ти е проблема. Ако обаче не затваря добре гейта, заклинва или блокира, тогава губиш налягане и сам се сещаш какво става :-)  Колата никъде я няма, защото не всичките изгорели газове  минават през турбината. Не казвам, че това ти е проблема, а просто вметнах какво прави клапана. :) Но, понеже не познавам конкректния уестгейт на АЕЛ си оставям вратичка, че конструктора е измислил нещо друго,  но на повечето стари турбо коли уестгейта е с механична пружина, която отваря при определено налягане и разтоварва турбината.

 

ПП: Тунигарите слагат по-силна пружина или регулируем уестгейт за да повишат постоянно налягането при което изпуска уестгейта :)) и тогава клапана добавя още налягане... докато издържи мотора ;))))

Редактирано от d_anev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружина не знам дали има, но със сигурност клапана управлява и без него няма да отвори и да разтовари.

Това, което ти описваш е за коли без компютри.

 

Обаче може да си прав и да му заяжда клапана и да остава леко отворен и да няма налягане. Но пък нямаше да пуши.



Той какво казва  ту върви ту не . ВАГКОМа показва аванса но както казах греши дори боша греши наи точно се измерва с стробоскоп.  то щети покаже дозировката  ( имал съм случаи дюзата трябва да впръсква от 8/9 грама а  ми показва че впръсква 26 грама на едно пежо  дюзата го пускаше в едно средно положение като мъгла и като пикаене ) и това няма как да го разбереш без стенд  помпа,дюзи винаги минават проверка през стенд  ,реголират се ако има нужда на стенд, ремонтират се на стенд  за това му препоръчах да отиде при помпажия  от това което е описал 89% съм сигорен че е помпата.

 

Е като я отвори тая помпа  какво намери вътре , какво има горе в блока на помпата , кое приема сигнала на педала и кое пуска количество гориво  ?
 

Аз не казах че ваг кома не показва нищо. Той ще ти покаже какво то може но дали отчетените стойности са верни  засичалсъм отклонение между ваг и бош от няколко стотни  до 3/4 грама отклонение , от 1/2 волта отклонение  засичал съм дори отклонения в движението на педала на газта .

 

 

Ти изобщо знаеш ли кое приема сигнала от педала?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, именно за коли с компютри е така. Част от тунинга на компютъра е именно управлението на този клапан за повишаване на овербуста т.е. да задържи още пружината и да увеличи оборотите на турбото за повече буст.

Ок  добре де :)))) преди скастрих малко обяснението на действието на клапана понеже не ми се пишеше още :)) На снимката се вижда.

Грубо казано клапана прекъсва налягането, което идва от смукателния колектор и натиска пружината с цел да отвори и разтовари турбото докато шофера натиска до газта до ламарината и после щом пусне педала веднага отваря клапана  :) и налягането от смукателния колектор избутва пружината и тя отваря и разтоварва турбината ;) .  Нещо като обратна връзка за контрол на налягането в смукателния колектор. Разбира се и при задействан клапан компа следи налягането и при превишаване на определена стойност изключва клапана въпреки тежкия крак на шофера ;))

Какъв е проблема на човека не се наемам да твърдя, защото май са няколко, НО го съветвам да не изключва тръбичката към уестгейта. Клапана може да го махне, но въздушния път от смукателния колектор до гейта трябва да го възстанови иначе ще пати както я натиска със 120 и кусур.

Гледам да не се меся в коли, които лично не съм отварял, но те обадих се :)) колегата да почне ерно по едно да проверява и по метода на изключването да стигне до проблема/мите. 

post-632-0-31317500-1405598482_thumb.jpg

Редактирано от d_anev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...