Jump to content

Wind noise, шумен двигател и вибрация


lunatique

Recommended Posts

Проблемът ми е следният: в купето е зверски шумно. От вятъра при висока скорост, от асфалта, отделно двигателят ми се струва много шумен (за пръв път карам дизел (както и Ауди), а и на предишната ми кола двигателят наистина беше адски безшумен, но пък сега като натисна газта реве като ранено животно и предава вибрации в купето). Абе който се е возил в жигула лете към морето (със свалени джамове демек), горе-долу това е усещането. След 3 часа извънградско имам желанието да реанимирам като след трансатлантически полет. Автомобилът е A3 2.0 TDI S-line Quattro от 2006. Сменях всичко що се сменя като си вземеш кола на старо (че и някои допълнителни работи). Идеи? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа идея: караш дизел с PD! Честито :)))

Втора: можеш да предприемеш обрзшумяване на купето с различни материали, ще постигнеш известен ефект.

С какви гуми караш (размер, възраст)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа идея: караш дизел с PD! Честито :)))

Втора: можеш да предприемеш обрзшумяване на купето с различни материали, ще постигнеш известен ефект.

С какви гуми караш (размер, възраст)?

Не за пръв път карам дизел (макар и не мой, но пък отново на дълъг път), включително 231 к.с. дизел. Нищо общо с тоя ужас ужасен. Гумите са ми чисто нови, FULDA, 225 45 R17. По принцип имах една много неприятна случка с този автомобил, още на първия ден като я взех след смяна на ангренажен ремък, симпатягите я бяха сложили с двете леви и в движение ми изпусна ремъка. Оттам - всички кобилици изпотрошени, главата - пукната. Директно всичко ново (не втора ръка) като ме увериха, че няма щета надолу по двигателя (макар че с тия вибрации ми е много трудно да го повярвам). Преди това възлово събитие я покарах и пак ми се видя доволно шумна. Махнаха ми и филтъра за твърди частици, щото само щял да затлачва по думи на свръхспециалисти. Не мисля, че двете събития имат нещо общо с цялостната возия в стил каруца, но вече ми излезе толков златна, че сърце не ми дава да я засиля към mobile.bg. 

Това с изолирането на купето нещо не го вярвам, а и не говоря за нежно шумулкане, което да дразни изнежения ми слух. Гюрлутията е на макс. 

 

Благодаря ти за отговора, Moonland.  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не конете са най-релевантни за шума, а дали сравняваш с PD или CR. Обезшумяването определено помага, но не решава проблема генерално, особено ако е такъв, какъвто го описваш. Махането на DPF-а и била също абсурдна идея и може да е допринесло. Най-добре е да сравниш с друго A3 8P със същия двигател (няма да ти е трудно да намериш, най-масовият е) за да видиш дали наистина не се касае до следи от намесата на някой мърляч при ремонта на двигателя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Варна съм, кодът на двигателя е BMN. 

Забравих да вметна, че покрай промяната на софтуера заради махането на dpf, увеличиха и мощността за разкош. 

 

Много съм благодарна за отговорите ви. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха... Демек чудиш се защо салатата от краставици, моркови, говеждо и мармалад от боровинки подправен с орегано и къри не е вкусна? ;))

Да би мирно седяло.... Не би шум чуло ;)

Не знам от къде по-напред би могъл да почнеш. Некомпетентна намеса в софтуера може да доведе в най-добрия случай до това преди да избие другаде. На твое място бих върнал заводския софтуер за старт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая А3-ка,най-вероятно е над 200 коня,след чипа,без DPF,така,че ще има някаква разлика в шума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм... Поне 300 коня направо от един чип...  :magic:

Както и да е, не е в това въпроса, а че не се знае кой какво е пипал и как... и това са обичайните последици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, какъв заводски софтуер като филтърът е разкаран.

Някой има ли представа какво се случва с двигателя, ако караш дълго със затлачен филтър? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такава ситуация. Филтърът се регенерира/самопочиства когато почне да се затлачва. Описание ще намериш в инструкцията на автомобила ти. 

Просто на българския майстор всякакви филтри и катализатори му пречат и за това веднага да се маха всичко (после се продават за допълнителни жълтички, а и в крайна сметка така си осигуряват работа и за вбъдеще както в твоя случай...)

 

Имах предвид тaзи част от софтуера контролираща двигателя, ако държиш на неговата надеждност и дълголетие... ясно е, че щом вече е махнат филтъра тази част ще е различна.

Просто отиди при някой, който разбира и последователно обясни предисторията. Ясно е, че си поредната жертва на поредния мърляч...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре я разкарвам на пореден тур из сервизите. Засега съм на мнение, че точно махането на филтъра е довело до проблема. Сега чета по чуждите форуми, че не е достатъчно да отрежеш като пълен селтак с флекса и да затапиш с каквото намериш, както предполагам (направо съм сигурна), че са направили. 

 

Ако компресията на цилиндрите ми е ОК, има ли смисъл да ги мисля тях? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко за хубавата количка....ама защо си давате количките да се гаврят с тях ей това не ми е ясно.....Я се върни при тези дето са я изнасилили да си поправят щетите....но един съвет не отивай сама а вземи някой който поне разбира за кво иде реч....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не качиш едно клипче от твойта с работа на място/ малко обороти и в движение под натоварване? Иначе мотора от клипа, макар и CR звучи напълно нормално.

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми се струва да трака нормално дори и мотора да е умрял от студ. Тук в рамките на месец и нещо доста такива мотори слушах 2.0 TDI комънрейл в А4 - надлъжни и  напречни в А3-ки след 2008 и доста тихи си бяха, даже ми направи впечатление, но може да греша, че напречния мотор е по тих като работа от надлъжния!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставих колата днес, така че може би тия дни вече ще имам някаква яснота около нея. 

За околния шум може би е заради гумите. Зимни са, нови са и май не струват особено. 

 

Благодаря на всички за включванията. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако A3 8P има някаква забележка по отношение на шум, то това е именно шумът от колелата. Зависи силно от гумите (тип, качество, размер), асфалта и разбира се скоростта. Помага донякъде обезщумяването, за което споменах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще предприемам обезшумяване, искам да е пълно (не само вратите и пода примерно) и трябва да си намеря сервиз, който предлага тази услуга. Мисълта, че някой ще разкачи всичко и след това ще го върне на мястото му ме изпълва с тих ужас. Не намирам абсолютно никаква информация за сервизи във Варна и отзиви, пък вече спонсорирах достатъчно животоспасяващи операции за изваждане на ръцете от задника. Сама също не се наемам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз си смазах втулката на вентилатора под жабката който също много дразни. Но за ефекта ще споделя след ден два. Какво представлява шума при теб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Доста неща се изпонаправиха по колата и ще ги опиша в случай, че някой има подобен проблем.

 

Не знам дали съм споменавала в темата, но турбото ми свиреше при всяко по-значително подаване на газ. Също така установих, че вибрациите са в диапазона 2000 - 2200 оборота на всички предавки, като колкото по-висока е предавката, толкова по-зверски са. Има ги само при акселерация.

 

В няколко сервиза ми казаха, че може и да е от изпускателната система от там започнах. Смени се меката връзка след филтъра, която се оказа спукана и се сложи още 1 гърне. Турбото изненадващо спря да свири и може би колата утихна 1 идея. Ефект върху вибрациите нямаше. В сервиза, който я работи, са категорични, че вибрира, защото избушената кутия на DPF-a влиза в резонанс и искат да я изолират по някакъв начин. 

 

На много места чета, че вибрирането на определени обороти може да е заради чипа. Ще пробвам другата седмица да го разкарам и да видя как е. Тъпото е, че в момента върви наистина адски много и ще ми е кофти да го махна. 

 

 

Така или иначе утре пак съм в сервиза, защото след смяна на задни дискове, единият грее значително повече от другия (не усещам да задържа).  :angry2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...