Jump to content

Едно въпросче за B6


yavkatapk

Recommended Posts

Здравейте, колеги днес след 1 ч каране и пуснато парно на макс на HI дигнах капака и забеляза маркучите да са целите в скреж това нормално ли защото до сега не съм обръщал внимание дали заскрежават така. 

Ето направих и малко снимки 

post-69862-0-76456400-1414156495_thumb.j

post-69862-0-54011100-1414156502_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Климатичната система на Аудито има 3 режима на работа когато е сложена да топли:

 

  1. Да се загрява само от радиатора на двигателя. При този режим компресора не е включен и цялата топлина идва от радиатора на двигателя. Системата влиза в този режим когато двигателя е добре загрят и температурата в купето е достигнала желаната.
  2. Да се загрява чрез компресиране на фреон – демек да работи като климатик включен на топлина. Системата влиза в този режим когато двигателя е студен, а температурата в купето не е достигнала желаната.
  3. Режим 1 + Режим 2. Това става когато двигателя вече е загрял, но желаната температура в купето още не е достиганата, или пък е сложена на макс.

 

Когато компресора работи, изходния фреон е по-студен от външния въздух, също както климатика с който се топлиш през зимата. Затова може да се получи скреж по мъркучите.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата CVT хубаво го е обяснил, но в крайна сметка как е най-добре зимно време да се настрои климатика? С включен - econ (демек да свети) или изключено (демек компресора да работи)? Нещо не ми е ясно, кога по-бързо ще се стопли купето? Днес външната температура  беше 5 градуса и пробвах с включено и изключено econ - нямаше ефект - започва да си духа топло със загряването на двигателя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то и от две страни си е на ауто 25 градуса, но econ може да е on или off. Аз ли нещо не питам както трябва, незнам? До колкото знам ауто-то е само за автоматично регулиране на степента на вентилатора, но това дали да се ползва компресора или не, се управлява ръчно от бутона econ, не е ли така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 'екон' вкл.-забраняваш или изкл.- разрешаваш на компресора да работи.В режим ауто управлението следи сензорите в купето и настойва положение на клапи и скорост на вентилатор.

Колега CVT,без да искам да те обидя, да не се обърка с домашен климатик, при който в режим отопление се обръща цикъла.При колите такива екстри няма.Топлото идва само от температурата на двигателя.

Sent from my IdeaTab A3000-H using Tapatalk

Редактирано от bobitovn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с econ ми е ясно. Работа е там, че климатроника тръгва с натискането на кое да е копче и се получава малко разминаване. Ако се пуска с бутона off, или + или -климатроника помни последното положение на бутона econ и така се стартира. Но ако се стартира с бутона auto, тогава явно се стартира според негов си начин и е нужно допълнително да си барнеш бутоните за темперауратура както желаеш (или колкото си е от последния път) - колегата tonko 2.0T може би точно това ауто! има в предвид 3 мнения по-горе!

 

Нека някой да обясни най-точно как бачка тоя климатроник и в каква последователност трябва да се включва и най вече с кой бутон!

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато натиснеш ауто компресора се вкл., като натиснеш обдухване на стъклата пак се включва, независимо дали си светнал екон.Когато се включи компресора екон изгасва.При ръчен режим, няма как да се пусне сам, освен ако ти не му кажеш или не пуснеш обдухване на стъклата.

Ако клим. Е изключен и цъкнеш Ауто, той си помни зададената темп., включва се като съответно пуска и компресора.

С офф не съм пробвал да го пускам.

Sent from my IdeaTab A3000-H using Tapatalk

Редактирано от bobitovn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

.....

.Климатичната система на Аудито има 3 режима на работа когато е сложена да топли:

.....

2.Да се загрява чрез компресиране на фреон – демек да работи като климатик включен на топлина. Системата влиза в този режим когато двигателя е студен, а температурата в купето не е достигнала желаната.

 

....

 Както е казал и колегата по-горе - няма такъв режим.

 

 Когато си на режим AUTO климатика сам управлява от кои клапи да духа, скоростта на вентилатора И кога и дали да вкючи компресора. Включва го и зимата, но не за да топли, а за да изсушава въздуха.

 Когато ECON е вкючен(свети) тогава компресора не се вкючва, забранил си на климатика да вкючва компресора. Климатика управлява само клапите и силата на вентилатора.

  Когато температурата навън е под 4 градуса(не съм сигурен дали точно толкова бяха)  компресора не се вкючва независимо от положението на ECON.

 

 

 При теб най-вероятно е работил компресора и затова се е образувал скреж...

 

 

 П.П. При дизеловите автомобили има електрически нагревател, който сработва през зимата при външна температура под 0 градуса(пак не съм сигурен за градусите) И изкючен(не светещ) ECON.

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги днес след 1 ч каране и пуснато парно на макс на HI дигнах капака и забеляза маркучите да са целите в скреж това нормално ли защото до сега не съм обръщал внимание дали заскрежават така. 

Ето направих и малко снимки 

 

нормално, климата прави скреж

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги bobitovn и GLS,

 

Прави сте, в режим на отопление климатичната система не работи като термо помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...