Jump to content

Нова или ремонтирана тандем помпа AUDI A4 AVANT 1.9TDI 131к.с. 2002г.


nasoss

Recommended Posts

Здравейте,

 

  Преди година си взех Audi A4 1.9tdi Avant 131к.с 2002г. ПД,но ми излезе проблем при паленето.Когато колата престои едно денонощие и на сутринта като реша да запаля завърта първия момент и след това гасне.След повторно запалване ми е нужно около 30сек. задържаня на стартера за да запали и след това нямам никакви проблеми докато колата не преспи на паркинга.Това се случва на топло и на студено време.Няма разлика.Закарах я при Мишо и Ники от Герман и ми казаха,че проблема е от тандем помпата която имала теч.Вариантите които ми предложиха бяха да сменя тандем помпата с нова на цена 600-620лв. или да ми я ремонтират на 170лв,като споделиха също че може след това и да се наложи и да се сменят уплътненията на дюзите.Мисълта ми е дали да рискувам да ми я отремонтират за 170лв. и след месец може година да се наложи пак да я сменям.Както се казва ефтиното да ми излезе скъпо накрая.Ако има някой който е бил с отремонтирана помпа да сподели мнение. :gruebel: БЛАГОДАРЯ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво точно ще ти ремонтират за 170лв? О-пръстени и дифтунги на дюзите никога не е грешно да се сменят на стара кола, ама все пак причина трябва за това ( трудно палене, бял пушек при палене, повишаване нивото на маслото )
Пробвай все пак с един възвратен клапан от 2лв на маркуча за нафтата, пък после мисли дали да даваш 700+ лв за тандем помпа.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от netizen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година и половина и на мен ми се наложи да сменям тандем помпа. След ходене при 3ма майстори и консултации с колеги от форума, стигнах до решението да сложа нова. Странното беше, че абсолютно всички твърдяха, че ремонт на помпата просто е невъзможен ( в смисъл, че е супер временен ), а втора ръка не се знае каква ще вземеш. Реално ако помпата съвсем сгъне, оставаш без спирачки ! Прецени дали би рискувал подобно нещо, защото има една поговорка, че по-добре да не тръгнеш от колкото да не можеш да спреш ! :) Нека и други колеги се изкажат, защото може и да е възможен ремонта, а аз да съм бил подведен или в последствие да е намерен начин. Помня, че към 700-750 лв ми излезе, като е хубаво да смениш и късото маркуче което влиза в помпата отзад. Успех !

 

П.С. При мен нямаше проблеми с паленето, както и не съм виждал пушеци при палене.

Редактирано от bkolev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде е препоръчително да се постави допълнителният обратен клапан - преди помпата, между помпата и филтъра или след филтъра ?  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега не съм чул и видял успешно ремонтираната такава помпа и няма как да стане защото основната причина за теча е това, че самата помпа, тоест корпуса й малко или много се изкривява с годините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди двайстина дена и аз изгорях със смяната на тандем помпата.Бях тръгнал да и сменям уплатненията но по съвет на Райно и за което много му благодаря направо я смених с нова.Вярно парите не са малко но какво да се прави.При мен нямаше прекъсване чисто и просто беше тръгнала да тече.А комплекта с уплатненията по спомен бяха около 50-60лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм от тези, които смело могат да твърдят, че проблема на помпата с теча на нафта се оправя с гарнитурка. Не можах да се примиря с политиката на Ауди да те карат да смениш цяла помпа заради една гарнитурка ( те продават гарнитурата само м/у главата и помпата). Когато взех колата течеше доста нафта. Тогава повечето мнения специално за проблема с нафтата бяха, че капака се бил кривил - това НЕ Е ВЯРНО - този който го твърди, да вземе да го свали и да види колко е дебел - това нещо няма изкривяване. Проблема е гарнитурката, която е ламаринена и с времето от вибрациите просто изтърва. Намерих ремонтен комплект със всички гарнитури - 50 лева някъде беше. Смених си я сам - 15 к км вече нямам проблеми. Даже може да се смени без да се сваля цялата помпа ( нещо което аз тогава не прецених и свалих помпата) Проблема на помпата е другаде - в разбиващия се щуцер към сервото (това се случва на моделите ЛУК) - тогава наистина трябва смяна.

 

п.с. Никога няма да отрека, че новата помпа естествено е много по добре от каквито и да е ремонти. :hilezh:

Редактирано от digunan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което говориш не е вярно, капака се криви от темп на нафтата.



разбиващия се щуцер е втори проблем, изпуска вакуум оттам; затова бош помпата не е с такъв щуцер



с нова помпа колата - върви повече, пали по-лесно, пуши по-малко, гори по-малко, трака по-малко ... verified ho !



по-добре помпа на старо\работеща, отлколкото ремонт =)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@bobu - честно кажи, ти сваля ли капака, видя ли му кривината, дебелината, подмени ли гарнитурата или подмени директно помпата? Аз го правих лично. Имам 15 к след подмяната. Който иска да вярва. Аз също казвам, че новото е по-добро. Тук сме за да обменяме опит. Недей да отричаш опита на другите и веднага да казваш, че не било вярно. Е вярно е - 15 к км след смяна на гарнитура е повече от достатъчно, като доказателство.

П.с. преди време в една друга тема пак беше супер категоричен и спореше с мен даже с лека подигравка , че б6 дизел нямали електрическа печка за зимните дни.....

Редактирано от digunan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, помпата ми е в гаража още, капака ми казаха че има наистина незабележима с око кривина, като го сложа на масата наистина е леко крив.

и е хубаво да покажеш за каква помпа говориш, защото са няолко типа, с различни гарнитури. а и металната гарнутира е откъм двигателя, не отзад на капака.

 

 

та в крайна сметка, теб откъде ти е текло, това също е от значение. откъм двигателя или от капака отзад?

 

на моята тандем помпа купих и комплект болтове за капака, защото предположих че е оттам...безуспешно.

 

 

п.п. относно ел. печката, което всъщност е реотан подобен на този на духалката, мисля че даже ти обесних, че и признах че си прав.

 

 

няма да споря повече с теб ;)

две тандем помпи съм купил за две коли,  с такъв двигател - 1.9 ПД, мога да ти покажа и бележките и помпите

това че при тебе  станало, не означава че в масовия случай не става.

 

друг вариант -  имаш перфектен майстор, сподели го с хората тука



а и още нещо, тандам помпата ми отговаря за спирачките(проблема на ЛУК/Peirburg, вгражда се в първите б6, така че почти сигурно в случая е такава) - не ми се иска в прекрасен момент изведнъж да остана без тях

освен това, когато капе от нея...остави че не пали, не върви както трябва и тн.... капе гориво къде....директно на генерацията, са за 450лв(нова) или 150(втора ръка) да се подпаля или да не мога да спра...аре нема нужда

 

 

и все пак ако нямаше мнение като твоето, нямаше да има и ремонти комплекти, така че явно има резон и в твоите думи, но при мен не се получи



...сменя тандем помпата с нова на цена 600-620лв.

 

ако не ти продадат ориг помпа те търкалят с цената.

 

на под 450лв е Pierburg с остъпка/ Pierburg 7.24807.17.0 ,направи си справка в Елит Кар примерно

Bosch-а излизаше към 560лв.

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам толкова ли смотано съм го написал, че не се разбира - нафтата течеше от капака - този капак ( той е единствен де ), който е от към страната на купето. От гарнитурата към двигателя може само и единствено да тече масло. Помпата е ЛУК. Нямам майстор - пак си мисля, че достатъчно ясно съм го писал , че процедурата я правих сам. Капакът наложен в/у помпата има лека кривина да - може да се види с/у светлината, като се наложи в/у корпуса на помпата  - като косъм е . Точно затова обявяват, че била крива. Няма как две метални повърхности да са идеално гладки и да се препокрият ( нямаше да има нужда от гарнитури - нали? )  - затова са гарнитурите - гарнитурата е ламаринена, доста дебела с ръб, който при стягане се сляга и обира всякакви кривини.  Този капак е стоманен( каква толкова голяма температура има там, че чак да го изкриви - проведената от към двигателя не е толкова висока нали ) - свали го - подръж го в ръка, като имаш стари помпи и ще се убедиш. Не съм се опитвал да се карам с тебе - споделям ЛИЧЕН опит, който би помогнал на някой да спести доста пари. Всеки избира как и по какъв начин да го направи.

Редактирано от digunan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Металната Гарнитурка е 30лв , щом е проработило нека @nasoss да пробва и да сподели.



Сега се сетих, @nasoss виж дали теча от помпата не ти е скапал и маркуча, под нея, през който върви антифриза.

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно! Виж маркуча. Ето моя в какво състояние беше, когато сменях.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=125845&page=81#entry2171322

Редактирано от digunan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се знае за проблема със спирачките свързан с помпата.

Маркуча под помпата задължително се сменя, не е устойчив на нафта и от две капки става негоден.

Подобрената помпа, която няма никакви драми я слагат в края на производството на Б6, тоест

2004г. и е производство на Бош. Тези които сега се продават като нова оригинална резервна част са абсолютно безпроблемни.

Тези на LUK рано или късно или щуцера им заминава или текът, трайна оправия с тях пак казвам няма. Може моменто да се закрепи, но ползвателя рискува да остане без спирачки, да не запали или колата да се запали в прекия смисъл

на думата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички ви за съветите.Само да споделя,че като я взех колата преди година гарнитурата на тадем помпата съм я сменял с нова и сега протечи.Основния проблем в момента с колата ми е,че трудно пали както бях написал в началото като престои цяла нощ.Не разбирам много от тези неща и затова я закарах при майсторите Мишо и Ники от Герман които ми диагностицираха че проблема ми е с тандем помпата.Склонен съм да им вярвам,защото от всичко което съм прочел за тях виждам че си разбират момчетата от работата и доста мълки са спестили на много хора.Относно дали да е е нова или отремонтирана реших да си взема нова.Може ли само да ми кажете за тези пари 600-620лв. оригинална ли ще е помпата и каква марка трябва да избера?Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е оригинална. Оригиналната е с цена около 950лв. без отстъпка.

Ако искаш на ЛС мога да ти кажа цена с отстъпка.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като купих моята кола, беше с прецакана вакуум(тандем)помпа. Нямаше течове, но като пуснех колата леко по инерция и като натиснех спирачката два три пъти, педала се втърдяваше и спирането беше на магия.

В магазина ми казаха 650 лв за немска помпа. От там тръгнах към вариант за ремонт на помпата. След доста обикаляне по майстори се намериха двама ентусиасти, които ремонтираха помпата. Вече 30 000 км няма грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...