Jump to content

Удължаване на кардан


Recommended Posts

Здравейте,

 

Наскоро открих луфт в задния диференциал на колата. До сега имах един удар в задната част при по-рязко отпускане на съединителя, но предполагах, че са тампоните на дифа. След смяната им с полиуретанови, ударът стана по-слаб, но си остана. При повторно качване на колата, на подемник забелязах луфта. Ако завъртя задните гуми, едната наляво, другата надясно, се чува леко чукване от опашката на дифа. Интересува ме, възможно ли е да се удължи карданът на колата с цел монтиране на по-къс(като размери) заден диференциал без да има проблеми с вибрации при определена скорост? Някой правил ли е такава интервенция? Може ли да ми препоръчате фирма, която да изпълни модификацията? Звънях на 2-3 места, нещо много ми мрънкат по телефона, не можели да дадат гаранция и тн.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая работа с удължаването ми се вижда сложна и със съмнителен резултат :unsure: 

Ако дифа е заминал, защо просто не го смениш с друг читав от морга?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А от моргата дали ще е по-читав?

Аз лично всички Б5-ци ,които съм карал имат този луфт - чува се удар отзад при потегляне.

 

 Тези прослуша ли ги:

 

http://www.tehnokardan.wm-bg.com/kop3.php

 

http://www.ritkard.com/

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите да, вторите не.

 

Ако дифа е заминал, защо просто не го смениш с друг читав от морга?

Ако ще го сменям с друг, няма да е отворен.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето съм скъсявал кардан, на струг и с последващо балансиране. Резултата беше, тресене при скорост 55-65 км/ч без възможност за отстраняване. Може да се пробва с дистанционна втулка при захвата на кардана с дифа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кардан на ауди а4 ми отказаха на 3 места в София: тези на Симеоновско, някакъв агент във Военна рампа и звънях на 3-ти, който също каза, че не стават и това си е. Единствено този втория каза, че е готов да си изработи фланци и да го качи на машината, но се съмнява в резултата. Мога да му издиря телефона.

Дистанционна втулка ми се струва удачно....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за удължаване.

Знам за какво става въпрос, аз само споделям какво съм правил като младеж.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дистанционна втулка ми се струва удачно....

Разликата в дължините ще дойде малко над 20см. А4-ковите дифове са с опашка. Реално дифа е нормална дължина и размер, но от Ауди са измислили едно удължение в кожух с лагери, реално точно там чатка при мен, не в самото тяло на дифа.

 

Audi

lights016.jpg

 

Нормален дифф

19md51.jpg

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам че съм прав, даже може би бъркам!!!

 

Що не земеш кардан от 100-ца/А6-тица? Там кардана е дълъг а дифа орг.къс и е няколко размера в зависимост от 5 или 6 степенна кутия го вземеш. 

 

Ето малко нагледно http://audi.ilcats.ru/part/market/4/mod/52/kat/175/u/0/year/1996/grp/5/sgp/16555/clid/1

 

ПП - Даже може от двата да направиш 1 като ползваш само опашка от Ц4. А си мисля че трябва да стане понеже на Б4 е с мотор и скорости като А6 а диф като А4 :)

 

За баланс Еврован на околомъсното. Работят нещо, вършат работа, не съм имал проблеми с тях. 

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

 

 

Извинявам се на Ванката, не съм прочел какво е написал. Има идея да се съберат от два кардана един, днес го коментирахме с Робобъг. Още съм на кантар за купуването на въпросният диф, не мога да реша дали ми се трошат 400 пари за експерименти. При сглобяване на диф от два други, пак минаваме на баланс нали? 

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде в темите за смяна на висящ лагер ми се наби в мозъка че карданите при Ауди са индивидуално балансирани! Демек пробваш без баланс, ако има проблем тогава караш за баланс. Ясно ни е и на двата че веднага ще разбереш дали съм прав. Тук съм го чел. 

 

Имам един диф в повече но е 4,5 с късия кожух от Ц4-ка. Ако ти трябва мога някаква промоция да дам :) ....С идея в него да сложиш частите от сегашния ти, но без удължението. 

 

ПП - И последно само...Мисля че дифовете са дълги и къси заради възможността за закрепване към купето! Дет се вика помисли и по този въпрос!

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само като си представя как се валя кардана и че трябва да се сваля и качва генерацията, просто няма шанс да си играя да го качвам и тествам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пред това ако е редовен да го засерят понеже в БГ винаги има тоя шанс бих пробвал даже на подемника без генерация...Ти пък си с 2 турбита дето заглушават така че проблем няма :)

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено е добре да стане от първия пък, че тия проби са голям гърч от опит мога да кажа...

 

Сигурно ли е, че тоя диф трака от опашката, обикновено е от другата страна, но се чува като едно докато не го сложиш на земята и развъртиш чашките. По тоя въпрос понеже много съм се занимавал, и аз мислих, че е от тампоните в началото, на всички куатрота над 10години, които съм пробвал го има тоя луф + още толкова отпред. Обаче до чупене надали ще се стигне понеже един такъв разлуфтен диф видя стотици стартове от прекъсвач и нищо не се случва. И интересното, е че после на операционната маса вътре изглеждаше супер, абсолютно непонятно откъде тоя луфт. След смяната с друг уж читав пак същия ефект...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А6-цата, която продадох на ivoair го нямаше този луфт, не е имала удари или чукане, не искам и тази кола да го има. Сигурно е, че чука от опашката, както казах, колата беше на подемник  докато въртях гумите от долу и го чух.

В събота, ако е хубаво времето ще премеря двата дифа и ако съвпадат горе долу на размери, ще се търси корифей, който да прехвърли шпера в моя кутия на диф, която няма луфт, ако е възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се дали си говорим за едни и същ размер на луфта :) Колко можеш да завъртиш гумата докато се обере луфта? В см или градуси както можеш да го определиш. Пробва ли да завъртиш и само кардана между другото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм седял да меря с линйка или транспортир. Има луфт, има удар, има звук, на А6-цата ги нямаше тези луфтове, удари и звуци. Няма начин да ме убеди някой, че това е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай не може да излезе така колата от завода това е ясно. Чудя се обаче има ли някакъв вариант да се рециклират тия дифове щото друг стар и да е малко по-добре ще е далеч от истината пак... Преди време питах в един сервиз за автоматични скорости и ми поменаха ориентировъчна цена от около 400лв за дифа на б5-цатата. Обаче малко по-късно колата приключи и така и не пробвах услугата, а и не съм чувал някой да го е правил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% може да се оправи, стига да се види къде е проблемът. Да не говорим, че мож да се поръчат отделни части за дифа нови от Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви вметна че дифовете на Ауди са с "хипоидни" зъбни предавки...Казано по нормален начин каналите на зъба са извити с форма на банан(на пиньона и короната). Работят в 3 равнини, и реално НИЩО не може да промените, защото шанса да го счупите е огромен. И аз съм искал да оправя "хлабината" на дифа но не ми се инвестира. 

 

ghostdog - Човек според мен луфта който имаш в дифа е повече от сателитните колела отколкото в "опашката". Вече ремонт на сателитите е възможен. Кажи код на задния диф да видим в програма какво има вътре?

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм така като гледам действително има възможност да тропа опашката. Ако се е разбил елемент 29 което ми прилича на втулка с вътрешни шлици, до него седи гайка с номер 28 може би има някакво регулиране? Също виждам че може твоя си диф да се скъси като просто се вземе капачка лагер и фланец от такъв като на А6(фабрично къс). Илюстрацията го показва много ясно. Дефакто си мисля че и втората част(задната) на кардана ще си отговори като дължина. Остава само изработка на къстъм предна опора за дифа.

 

А аз все си мисля че цялата драма при теб е заради номер 13, 14, и 18...Евентуално самата касета на дифа да е разбита. 

 

Това което описваш като проблем може да е и от кардан в крайна сметка. Ако не го виждате целия може карето при висящия да е сдало. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...