Jump to content

Quattro или xDrive?


Cocteau

Recommended Posts

post-43-1163543936_thumb.jpg

кое обаче е лошото.. ами знаем че е така и обикновенно си мислим, това като е quattro, няма начин да се усу4е.. и натискаме още по-яко газта, а границата е доста тъничка и лесно се прескача.

Тука ще влезна в спор с теб,но на четири очи и то като натрупа сняг....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Визи.. с Химика едно и също нещо wizi-рате.. все за understeer (недозавиване) говорите.. предницата отказва да ходи накъдето и казваш, а предпочите да си кара направо :hilezh:

Получава се когато предните гуми загубят сцепление с настилката (примерно имаш си добра мощност, имаш си прилично хлъзгав път и застъпваш ли застъпваш газта... ми няма да завиеш дееба - говорим за FWD).

Коригира се с отпускане на газта, дори може и спирачица, ама малко де (идеята е да се прехвърли тежеста напред, за да се подобри сцеплението) и леееко връщане на волана (това второто не е много инстинктивна реакция де :hilezh: )

Това недозавиване си е адски характерно за любимата ни марка.. и да.. от Ауди си го смятат за по-сигурно отколкото презавиването (oversteer).. още с първите Audi quattro (тези без торсен), инжинерите сложили един хубъв стабилизатор на задния мост.. то хубаво де ама колата станала бая нервна (все пак е била с 5 цилиндров турбо мотор и 200 кончета), бая връткала хубавото си дупе.. това е и причината около '83-84 да го махнат този стабилизатор от задния мост и да я накарат по-скоро да недозавива.

Презавиването (oversteer), е този феномен, дето както си описваш завойчето и по едно време усешташ че задницата ти бърза за някъде. Получава се когато задните колела загубят сцепление с настилката и вместо да следват предните предпочитат да си продължат направо.

корекцията мисля пак е ясна.. идеята е да подобрим сцеплението отзад.. как да стане - ми малко обратен волан, щото иначе нещо прекалено много завиваме пък завойчето не го изисква и можем да му саберем мантинелата от вътрешната страна.. другото.. ми триабва малко повече тежест отзад.. ето за това не треа се бара спира4ката, щото като я наковете и тежеста отива напред, губим още повече сцепление отзад.. затова леко газчица.. особено пък ако колата е със задно предаване, щото както дойде повече газчицата на кола със задно, така колелата почват да превъртат, респективно губим сцепление, а това може и да не искаме да се получава.

лекцията за quattro-то.. май ще е в следващия брой :hilezh:

дай да съберем по 2 лева за да прочетем другия брой предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе пише ли преди завой 40 ... аз слагам +20 =60 при табела 60 +20=80 км.ч. и си завивам безпроблемно. Общо взето съм забелязал, че при тези указания + 20 км. не са проблем. Има няколко завоя изключение - обратни завои тип "копито" на които пише 20 и е по-добре да се придържа човек към тях, щото там нищо не помага. Един такъв има в началото на Понорийския проход от Слънчев бряг за Варна - на два пъти съм виждал хора хванали буквално гората на този завой. Даже единия го техлих миналата зима от канавката :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

може би не на място но съм провокиран от прекрасните обяснения на М да ви споделя личния си опит с куатро (В3 '87ми набор). слабосилно беше (90конье) но зимата ставаше за упражнения. 1 месец се учих да го карам туй добиче! няма нищо общо с...нищо общо!

какво се получава на практика.

по всички правила на бойните изкуства :dance: в завоя се отнема газта до апекса и после се надава яростна газ-нал'тъй?

(л.о. -лирично отклонение- напоследък подразбирам че е добре в целия завой, от началото да си подаваш газ и да коригираш колата адекватно-има нещо вярно... :huh: )

и ся-сяда баце ви да се учииии. по тая технология.

какво става?

предно-колата се опитва да си продължи и не завива

задно-увърташ се кат' копилйе

куатро-ми тръгваш точно настрани! :P оттук има 2 положения (волана е навит!):

1 връщаш газта и натепваш съединителя (дриснал си вече и гадно)->продължаваш настрани със страшна сила... след N метри почваш да взимаш посоката (ако ги имаш :hilezh: )

2 продължаваш да държиш газта и волана навит->дебнеш момента в който носа почва да взима посока (метрите са чуствително по малко) и веднага въртиш като обезумял обратен-ако малко се забавиш-задното те поема и се увърташ пак кат' копилйе.

всичко това естествено с превишена скорост-ако се съобрази скоростта-куатрото доволно по трудно губи сцепление от другите.

П.С. на днешно време тия изпълнения са почти невъзможни щот колата е доста по уман от шофера и те контрира веднага (haldex па и новото поколение куатро)-тука иде реч за олд скуул механичен торсен

та тъй... туй моя скромен опит го говори... :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

макар, че не съм имал шастието да карам куатро досега :hilezh: нека и аз се изкажа

Нива-та, която карам (напоследък доста) също е фул тайм с ръчно блокируем междуосов диференциал.

Има съществеа разлика в поведението й със и без блокировка. При изкачване с блокаж е осезаемо по-добре в завоите (разбира се не мога да вдигна кой знае колко висока скорост), но при спускане с блокаж забелязвам тенденция на яко недозавиване. В общи линии завива като кораб, което е доста неприятно.

При големите машини, които карам понякога положението си е ОК, ама там и скоростта е значително по-ниска де

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък с предното точно преди завоя тепам спирачки, влизам в кривата от външната страна и яко газирам са ще спретна и графики на моите разсъждения какво се получава че да коментираме колко съм далече от истината :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

скапа се корела. нема графики :dance:

и сега като се замислих на FlatOut 2 като съм с кола със задно влизам от външната дъга на завоя :dance:

сега с моята кочина на връщане от летището се усетих че влизам с вътрешната ... :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе пише ли преди завой 40 ... аз слагам +20 =60 при табела 60 +20=80 км.ч. и си завивам безпроблемно....

Има един готин участък по пътя Бургас-Варна. Там пише 20 а и на сухо време се взима трудничко със 20 (говоря без сечене на завоя). Като сложим че през зимата това място е доста често и заледено си мисля че е доста вероятно да влезеш в канавката! Аз през лятото за малко не се размазах щото карах като тебе = пише 20 значи с 40 и .... добре че беше сухо и спирачките изправни...

Поздрави

другото.. ми триабва малко повече тежест отзад..

Не съм съгласен :dance:

Карах доста години кола със заден двигател и задно предаване (Skoda 100S и Skoda 120L).

За тръгване, набиране и катерене е супер. Не е 4х4, но съм катерил там дето другите и с вериги не качват (не говория за 4х4!)!

НО! Тежката задница има едно много лошо свойство - тръгне ли няма спиране! Инерционните сили са такива че трябва да си бог за да се оправиш....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един готин участък по пътя Бургас-Варна. Там пише 20 а и на сухо време се взима трудничко със 20 (говоря без сечене на завоя). Като сложим че през зимата това място е доста често и заледено си мисля че е доста вероятно да влезеш в канавката! Аз през лятото за малко не се размазах щото карах като тебе = пише 20 значи с 40 и .... добре че беше сухо и спирачките изправни...

При ограничение 20 км/ч няма шега и е задължително да се спазва. Този път го минавам често и редовно има катастрофи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със Шкодата /120/ не съм поднасял, ни съм се въртял! Карах си разумно! :bia:

С Аудито - 2 пъти се въртях! Некои колеги даже беха свидетели единия път! :hilezh:

Как се кара quattro ли - много лесно! Безбожно лесно! :hilezh: Това го установих преди 2-3 седмици! Писах вече, няма да се повтарям! Но по заледен наклон нагоре и надолу най-добре се движи с малко газ и включен блокаж на централния диференциал! И най-вече - хубави зимни гуми и разум в главата ви трябва! Ако искате да подражавате на Валтер Рьол - има си школа "quattro" - отивате до немско и ще ви научат! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при спускане май е по-добре без блокажа

я да ви наспамя

http://www.vbox7.com/play:859f050b

http://www.vbox7.com/play:96872b44

http://www.vbox7.com/play:b1cfe3f9

http://www.vbox7.com/play:347d9c18

:hilezh::hilezh::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук мисля, че по-мощният двигател си казва думата.

Cadillac CTS 5.7 i V8 CTS-V

405 hp/6000 rpm

536 Nm/4800 rpm

0-100 km/h - 4,6 s

AUDI S4 4.2 i V8 40V quattro

344 hp/7000 rpm

410 Nm/3500 rpm

0-100 km/h - 5,9 s

Редактирано от Cocteau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно много интересно, където също личи разлика между БМВ и Ауди Куатро

[email=http://www.youtube.com/watch?v=SFoKicxAXr0]http://www.youtube.com/watch?v=SFoKicxAXr0

[email=http://www.youtube.com/watch?v=-8UAvf3xX0o&mode=related&search=]http://www.youtube.com/watch?v=-8UAvf3xX0o&mode=related&search=

... и това, което е просто приятно, но с тоя трафик нищо не показва .. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има грешка в горните линкове, освен ако не искаш да си пишеш с някой.

да и аз го забелязах,но стават като ги пейстнеш в адресната лента на браузера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и мойта котка е с пернаментно задвижване на 4-те колела(крака?) Quattro ама кат я пуснем на балатума и губи всекво сцепление :hilezh::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Ако ще е гарга да е рошава" беше казал преди години alx. Хората, които разбират, разбират за какво говоря :hilezh:

Е няма да е 1500 bhp Dodge, но за мен лично е много повече... много много повече!

http://www.vbox7.com/play:c395f2b3

I love Audi with my heart and soul

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски, гледам си се впечатлил от старческото ми бръщолевене :hilezh:

иначе за котьо, спор няма, дайте ми на мен една такава турбинирана хипер-свръх-връх тупалка и ще ме гледате по новините как съм преминал в двуизмерно състояние добре размазан някъде със два-триста :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... старческо бръщолевене... не!

Много ми допада като звучене :hilezh: - "по-добре жив отколкото майстор"

Защото много обичам да се правя на майстор, а пък не ми се иска да ставам 2D... :hilezh:

Поздрави от Дружба нейбъ :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...