Jump to content

Зарядно напрежение алтернатор


Authentic

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

наскоро си купих нов акумулатор и при замерването ми бе казано, че зарядното ми напрежение е на долната граница и трябва да се смени реле-регулатор. Измереното напрежение е 13,8В без консуматори, алтернатора е БОШ, колата е Б5 АДР.

 

Въпроса ми е нужна ли е наистина подмяна след като все пак се вписвам в границите (13,8 - 14,4)?

 

Също така тази смяна на реле предполагам изисква разглабяне на цялата предница, което доста ще оскъпи упражнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът, ако има такъв, идва когато се натовари алтернатора. При мен загряла на празен ход ми е 14.00, когато се натовари пада и под 13.8 и твоя ще падне с всички консуматори загряла под тази граница. Мери между минуса на акумулатора и корпуса на алтернатора, както и между минуса и радиатора на бобината не трябва да имаш голям пад на напрежение над 0.3 волта. При мен е 0.1 волта, ако е над 0.3 имаш проблем с кабелите. Друго... измери директно на изхода на алтернатора какво напрежение дава. Трето смених реле регулатора и четките с комплект за 40лв... ефект нямаше, оказа се че ротора е изяден от вероятно забила четка... беше наяден като на струг. Още не съм го сменял, за да кажа има ли ефект, но най-вероятно ще има, поне при малки електромотори наяденият ротор при натоварване напрежението пада значително. 

Акумулатора ми е на 3 години купих го нов бош силвър с5 и от няколко месеца имам затрудненя с паленето сутрин, на студено дава напрежение 11.8 волта, което ми говори, че е тръгнал да си заминава... допускам, че може тези 2-3 волта надолу да са му видяли сметката ако не се е дозареждал. Затова не го оставяй на случайността - свали алтернатора да го огледат дали не ти е изяден ротора, ако и това не е... го дай на човек, които ремонтира алтернатори да го погледне. Според мен 13.8 волта на празен ход само с вкл. къси и парно е твърде ниско напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега. Днеск направих ново замерване. Сутрин веднага след палене ми даде 14,2 със фарове, парно, аварийни. След 15-20км и ново замерване ми даде 13,8-13,9 с пуснати фарове. От магазина не искат да ми заверят гаранцията понеже при тях напрежението е 13,6....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, изглежда, че съм те излъгал, днес мерих отново, за да съм сигурен какво говоря и напреженията ми на студено и на загряла са съвесм като твойте. Моят алтернатор е 120А. Или са преценили, че е по-добре АДР да държи 13.9 волта, в което не ми се вярва или проблема е идентичен...

Според аутодата на 2000 оборота трябва атернатора да дава 70А и точно 14V

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Акумулатора ми е на 3 години купих го нов бош силвър с5 и от няколко месеца имам затрудненя с паленето сутрин, на студено дава напрежение 11.8 волта, което ми говори, че е тръгнал да си заминава... допускам, че може тези 2-3 волта надолу да са му видяли сметката ако не се е дозареждал. Затова не го оставяй на случайността ....

 

Долей си дестилирана вода в клетките на акумулатора,че вече е поизчезнала и след това го зареди хубаво.И ще се учудиш как можеш да изкараш с него още няколко зими.Просто от време на време му трябва малко профилактика.

А за ротора на алтенатора е вярно след много работа или сменени четки с не каквито трябва се износват колекторните пластини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз опитах да го отворя, но не се получи... Отчупи се част от капака и не го напъвах повече, събудих го с 20ч. На 1А и за сега сутрин като стои отвън дава 12.25волта което е на долната граница. Мисля да опитам мода с диода като най лесен и евтин метод и ако не стане ще се профилактира основно. Колега как отвори твоя с5 и как го затвори после?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отварял съм необслужваеми акумулатори,поради такава причина.Имат капак над капачките,който е залепен и може да се понастърже,спука или счупи,ако не ти е жал да го гледаш в този му вид,го махни,свали запушалките на клетките и им долей дестилирана вода където и колкото трябва.Ако го оставиш така и песнички да му пееш по-добре няма да стане,отива си.

     п.п.

И с дозареждане не можеш му помогна.

Редактирано от kolu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз съм чувал за метода, но когато отчупих крайно парче от електрода ме заля електролит и се съмнявам да има капачки, пр ме да не тр да възстановя капака после че е почти невъзмпжно. Ако съм сиг че е само козметично да съм го счупил до сега...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаа значи сложих диод и напрежението на загрял мотор с вкл къси парно и радио е 14.33V а беше 13.78V. Диода, който ползвах е 10A10 - 10A на 1000V. Ако ползвате от серията 1n4004-07 най-вероятно напрежението ще е по-високо и става опасно за акумулатора. Трябва според специфичните нужди да се избере, аз така да се каже съм уцелил точно. :)

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега. Днеск направих ново замерване. Сутрин веднага след палене ми даде 14,2 със фарове, парно, аварийни. След 15-20км и ново замерване ми даде 13,8-13,9 с пуснати фарове. От магазина не искат да ми заверят гаранцията понеже при тях напрежението е 13,6....

 

Колега напреженията са ти нормални. И при мен са така, поради това, че правих алтернатор скоро и ги мерихме. Но пренапрежение също е лошо. Ще започнат да горят крушки бушони и тн. А това, че в сервиза напрежението не им показва достатъчно е възможно да е от грешката, която дава всеки измервателен уред. Пробвай и ти с още един мултицет да го измериш и ако пак ти покаже в градици ходи се карай с тях.

Редактирано от theshatter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги поодвел съм ви с диода напрежението ми в момента е 14.53V което е твърде много, тр да търся др диод. Пиша от гсм в нас ще постна и снимка къде се връзва диода по късно днес. Има такава тема мисля от преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една тема с обяснение как и къде се връзва диода 

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=924913&page=10

Идеята е да се прекъсне масата и да се върже последователно на нея изправителен диод, чиито пад се регистрира като пад в напрежението, което алтернатора следи от регулатора и повдига изхода точно с толкова. Проблема е, че типичният пад на диод 8-10А е около 0.6-0.7V на книга, и стига до 1.2V което е страшно много, когаот минава голям ток през тях. Да речем, че в началният момент тока е около 4А, в последствие пада до 1.5-2А, като погледнем на моя диод пада му е 0.75V което при мен означава около 14.53V, трудно се намира диод, които да е 8-10А и да е поне 100V и да има пад при 2А през него под 0.6V, аз поне не успях да намеря такъв... 

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърде сложно за изпълнение...типично в мой стил :hilezh::wall:

Обаче пък, за разлика от моите "блъскания" има лесно решение...втора ръка генератор или евентуално ново реле.

Говорим за цени 12-50-70лв., ядва се, и се намира във всеки магазин/автоморга, за да се блъскаме с диоди и тн....

Редактирано от GiN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпълнението не е никак сложно, а нов алтернатор не се знае в какво състояние е, трябва да има стенд за тест, зависи и какъв регулатор ще има на него... единственото сложно тук при мотори като АДР е, че трябва да свалиш алтернатора, за да стигнеш до регулатора.

И трябва да знаеш с колко искаш да повдигнеш напрежението точно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...