Jump to content

Audi A6 2.4 ПРОБЛЕМ с ABS, обороти, масло.


gogo_gg

Recommended Posts

Преди да започна да описвам за какво става на въпрос ето видео на проблема:

 

 

Става въпрос за Audi A6 (4B, C5) 2.4 30V (165Hp)

 

Първо ще кажа че когато колата е студена този проблем почти не се появява (само веднъж съм го забелязал на студена кола)

 

Какво се случва, да кажем че в момента имам този проблем.

Давам на контакт при проверката остава да свети жълтата лампичка за ABS, паля колата оборотомера НЕ отчита оборотите на двигателя.

Когато включа на директна (колата е автомат) на таблото както виждате се появява проблем и с нивото на маслото, ABS и отново липсва отчитане на обороти.

 

В това положение мога да потегля, като скоростната кутия превключва с "ряз" (предполагам заради липсата на обороти на двигателя) на 1-ва и мога да потегля, но колата няма никаква мощност имам чувство че съм закачил 3 каравани и едвам едвам потеглям. Предполагам че преминава в някакъв авариен режим. Чувам звука на двигателя че развива доста обороти но колата бавно и трудно вдига 50-60.

 

По време на шофиране се случва този проблем да изчезне, изгасва лампичката за ABS, съобщението за нивото на маслото и се появяват оборотите. Тогава колата няма никакъв проблем и си работи съвсем нормално.

 

Другия вариант е както най често ми се случва е да запаля примерно сутринта колата, като няма никакви проблеми колата си върви нормално и след известно време примерно след около 20-на мин светва жълтата лампичка за ABS, оборотите изчезват, появява се съобщение и за маслото и се случва това за което писах по горе, губи се мощност и колата едвам се движи. След известно шофиране проблема може и да изчезне но за малко.

 

Уточнявам, нивото на маслото в двигателя е малко над минимума, проблем с ABS и ESP не съм имал, колата е и с газово ако това е от значение. (между другото ESP не може да се включи когато е на лице този проблем)

 

Моите предположения са че има проблем с кабели или по скоро букса в която влизат тези 3 сигнала от датчика за обороти на коляновия вал, от датчика за ниво на маслото в двигателя, и някакъв датчик за ABS-a. Ако и вие мислите че е от букса, как да я намеря коя е тя?

 

Какви са вашите предположения от какво може да бъде според вас?

 

И къде във Варна ще ме посъветвате да отида.

Редактирано от gogo_gg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачи буксата на ABS-а и проблема ще изчезне. Вероятно имаш проблеми и с включването на компресора на климатика (сега е студено и вероятно не се включва от температура). Проблема е в блока на АБС-а.

Редактирано от boichopavlov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

коя е буксата на АБС-а?

А какво общо има ABS-a, маслото, оборотите и климатика както казваш?

И когато го включа се включва компресора, по принцип зимата натискам еко бутона и компресора ми не работи.

Редактирано от gogo_gg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти. Да те питам при теб светеше ли както при мен и лампичката за ABS-a? Но щом казваш че е от този модул, да се надявам че е това и че ше се орави проблема.

Не съм се ровил много под капака, можеш ли да ме насочиш къде да търся този блок на ABS-a (къде са го скрили) ? :)

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма ли как на диагностика да провериш за грешки в АБС модула, и евентуално таблото ?

 

PS. Между другото, ремонта на АБС модула не е толкова проста работа, т.е. спойките се правят на определена температура, със специална изтънена бакърена човка и т.н., и изобщо не се запояват алуминиевите жички както в клипчетата, които масово се въртят в нета. 

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На диагностиката компютъра не е записал абсолютно никакви грешки.

А ако със сигурност е от модула на АБС-а аз ще го занеса в един сервиз тук във Варна където ще го запоят както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност е  модула колега. Моята я взех и на следващият ден го направи това в подземн гараж. От шубе викнах пътна помощ да издърпа с лебедка колата и до сервиз натоварена. Там дръпнаха кабела на ABS-а и всичко без него заработи. Тъпо ми стана, но какво да правиш :)  Дали са ти вече как се оправя този модул.

 

Ето това е модулчето. Като застанеш пред колата се намира в дясната част на коша до съда за течността за чистачки.

540x405_sprzedazy-pompa-abs-audi-a-c-pas

 

Както е снимката кабела е това в долната част. Не става само с дърпане. В предната част има една "щипка", която се дърпа и после вече вдигаш нагоре буксата.

Редактирано от nurv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега там е, аз си го знаех, но в последствие видях че и към него е прелепена и електрониката в която влизат и кабелите. проблема при мен е че имам газово и изпарителя и всички маркучи са върху ABS-a и почти нищо не се вижда покрай него и за да се направи нещо трябва да се разхвърли газовото.

При тея температури от -10 че и -20 градуса при условие че и нямам гараж въобще не ми се бъркаше там, като и не е сугурно дали е от това.

 

Препоръчаха ми един човек във Варна, който се занимава предимно с електрониките и компютрите на колите. Обясних му за какво става на въпрос каза ми добре донеси мия. И той като видя газовото почти се отказа да ми я прави :):)  Но както и да е оставих му я и днес си я вземах.

Струваше ми 140 лв. Каза че повече проблеми с това няма да имам. Питах го от какво е. Каза ми от грешни сигнали от АБС-а. Струваше ми се че не искаше да ми каже какво точно е правил само това ми каза, че е оправена и че няма да имам проблеми и ми дава гаранция за това. Карах я около 1 час не ми се появи този проблем и дано не се появява повече :)

 

От 2-3 места вече чух че наистина той е най-добрия във Варна за тези неща.

 

Ако на някой му се наложи, намира се до "Перфект ауто" (автосалоните) 089 687 6830 - Мартин

 

Май трябва да имам отстъпка за безплатната реклама сега :) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин на светло погледнах какво е правено.

Пластмасовия капак на електрониката на ABS-a e рязан и лепен.

Явно проблема е бил абсолютно същия като на колегата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма и как да се оправи по друг начин, реже се капака за да се оправят връзките вътре, които са прекъснати евентуално. Платката е керамична хибридна а проводниците са тънки като косъм и по принцип в завода се запояват с ултразвук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да е оправих се.

Малко скъпо ми се вижда 140 лв за това. Но да е жив и здрав човека който го направи и той семейство храни. :)

Ако се бях хванал аз щях да изразходя много нерви и псувни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам с какво се занимваш и какви способности и материали имаш на разположение, но не всеки с поялник може да го оправи това. Цените на този модул на старо варират от 150 до 350 лева. Нов мисля, че е близо към 1000. А за цена на ремонт са ми обявявали и 60 лева и 150. Според мен си в границите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не съжалявай. Работата по тия хибридни платки наистина е пипкава и си трябва доста сръчност. Отделно цялото това нещо по принцип е залято със специален компаунд и всички връзки са адски миниатюрни. Така че парите ако е направено качествено не са толкова много, макар че е с поялник а не както в завода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...