Jump to content

Въпрос, относно автоматичното вдигане на прозорците


bsdnikolov

Recommended Posts

Колеги, както съм описал в заглавието, интересува ме автоматичното вдигане на прозорците. Или иначе казано, при какво действие прозореца се вдига/сваля до горе/долу само с едно натискане и при какво действие се сваля/вдига докъдето пожелае потребителя. Смътно ми се върти, че Audi 80/90/100 го могат, но не съм сигурен дали и при какви действия.

Извинявам се за глупавия въпрос, но съм решил да си присадя управлението на В4 на колата ми за градско, тъй като ме изнервя всеки  път когато паркирам, да държа копчето на джама, докато се вдигне до горе прозореца. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се интересувам от темата и ще я следя. Иначе моите прозорци се вдигат и свалят само докато се държи копчето, освен това на шофьорската врата. Там някак е направено когато натисна  еднократно и се сваля до долу освен ако не го натисна пак, но за вдигане пак трябва да се задържа :) Мисля че тази работа с прозорците зависи от комфорт модул или нещо такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да кажа за:Б5,Б6иБ7,еднократно натискане или издърпване,стъклото се отваря/затваря до крайна позиция.Продължително натискане/издърпване,стъклото се движи до пускане на копчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с А3 8РА (Sportback) и там бутона е двупозиционен. Но, доколкото виждам при В3/В3 не е. За това направих темата, за да разбера дали го може (свалянето/вдигането до край).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дамммм, сега разгледах схемата на ел. стъклата по-внимателно. Само шофьорския прозорец е на отделен канал, което ме навежда на мисълта, че май само той се вдига (или спуска, май това не се изясни) сам до горе.

 

Screen_Shot417.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,само шофьорския е с такава"екстра" така да се каже,поне и при мен е така.Аз затова си сложих модул,поне за вдигането,при слизане и заключване да не се разправам да ги вдигам или да ги дига детето отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А поне двупосочна (и на горе, и на долу) ли е автоматиката на шофьорския прозорец?

Ако е двупосочна, няма да ми е проблем. И без това свалям само предния пасажерски прозорец, за да не бие вятъра в мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започва да ми се върти пъклена идея. Просто да купя 2 модула и да управлявам през тях предните стъкла. В мегапартс е по 14 лева, което значи, че при италианеца ще бъде по 5 лева. Май така ще бъде най-комфортно. И като ги вържа и двата модула към централното при заключване да вдигат прозорците, ще стане екстра!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен пък е обратното :hilezh:

Само пасажерския прозовец се вдига/сваля докрай с едно натискане. За всички други е необходимо да се задържи докато се отворят/затворят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А6 Ц4 работи и на четирите функцията. Трябва да видя дали ги вдига всичките с едно натискане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали знаеш номера на модула.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=101106&hl=%2Bкомфорт+%2Bмодул

Разгледай колегата какво е правил.

Точно от там ми дойде идеята да сложа тази екстра на колицата си за градско. Френска бангия е, но за картингът в София е идеален. Но нещо франсетата са поспестили удобствата. Тя е с 2 предни ел. стъкла, които са с най-просто управление, без екстри.

Насочих се към 80/90/100, поради простотата на монтаж и липсата на CAN, K-line или L-line. Ако има друго по-подходящо, ще съм благодарен на ме насочите.

Благодаря на всички отзовали се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам номер но снощи пробвах какво прави. Предните се свалят и вдигат с едно натискане. Задните свалят с едно натискане, вдигат се със задържане на бутона. Това е А6 Ц4 1997. Може и да може да се програмира какво да прави но не знам как.

При заключване ги затваря всичките алармата (има си отделен изход за целта). Вероятно има и датчик на позиция защото като са затворени не се пънкя да харчи ток (по лампата си личи).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бутоните на преднити врати са ти дву или четири позиционни. Важно е модула да работи с двупозиционен ключ, държа да вдига(за свалянето не е от такова значение) поне един прозорец, а също така трябва да работи без K/CAN, тъй като пежото на което ще се слага е 93-та и няма комп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да са двупозиционни. Какво правят четирипоз?

Моите имат нагоре и надолу. Натискам надолу, тръгва, натискам нагоре - спира. И обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно има и датчик на позиция защото като са затворени не се пънкя да харчи ток (по лампата си личи).

По скоро се ориентира по тока. Аз от няколко месеца се пъна. Направил съм схемата, написах софта на един PIC1F629. Всичко е перфе, но с този пуст траф, който да хване тока и да каже но микроконтролера, съм в греда.

За това си търся готово решение. Писна ми с трафа, все не го докарвав.

При мен на А3 8РА са 4 позиционни. Дърпаш леко на горе и като пуснеш копчето джама спира. Дърпаш по-силно на горе (втората позиция) и когато и да пуснеш, джама си отива до горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе-хе, правих такова преди години. Ползвах шунт от жица (около 30 сантиметра) и компаратора на пика. Шунта се настройва с ножица.  :hilezh:

И до днес работи. Ето ТУК е темата. 

 

Все пак ми се струва че на моите има датчик "затворено" защото като са в горно положение и дам от алармата "затвори всички" няма консумация видимо. Освен това с ключе е хитро защото ако замръзнат стъклата знаеш че не са затворени и даваш газ на тока. В моето затваряне по този повод има "overrun" на токовата защита в софта. Ако задържа бутона пуска ток докато го държа и не изключва.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много фенско проектче сте реализирали!

 

Под управление по ток, имах предвид да хвана колекторния шум от моторчето и чрез него да знам, кога джама е най-горе/най-долу. Зимата замръзнал свален джам още не съм имал, но не е невъзможно де (проблемите са ми докато го накарам да тръгне на долу :hilezh: ).

Но сигналаът освен хванат, трябва да бъде и усилен ...............  въобще, изобщо. За това се оглеждам да готово решение. 

Ще погледна електрическата схема при А6 С4. Но там имам притеснения, че заради К-шината ще бера ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...