Jump to content

Какво Ауди 80


Recommended Posts

Здравейте, замислям се да си взема АУДИ 80 с ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ до 2 литра. Някой с подобна кола може ли да даде мнение как е поддръжката, разход на нафта, как е автомобила като цяло... Може ли да се намери нещо добро (без много първоначални ремонти над 500 лева) за около 5 бинки ? До сега съм с друг немски дизелов автомобил набор '86 (от тези, дето бягат бързо, защото ги гони ръждата :wall: )

--------

П.П. Имам един приятел с газифицирана бензинка АУДИ 80, 1,8 двигател ... покарах го малко и се влюбих :dance:, харесва ми возията, купето - голямо, удобно, здрави НЕ-гниещи ламарини и т.н... Избрал съм АУДИ и това е... Отделно, че съм фен на дизела поради мноооого причини :flehan:

Благодаря предварително на всички...

--------

П.П.П. С колкото може ПО-МАЛКО екстри, не ми трябва климатик, климатроник и т.н....

Редактирано от batececo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много писано по темата, но все пак :

Варианта, както разбирам аз е 1.9TDI 90к.с. 1Z - страхотен двигател :wall: Стигал съм до разход 4.5, а съм с автоматична скоростна кутия. Нямам идея за цената на поддръжката на самата кола. За двигателя - сменял съм ангр. ремък - 150лв с ролките и толкова за ремонт, филтрите не са скъпи... Самоче и маслото трябва да е добро, аз карам с Castrol GTD Magnatec 10W40 - 72лв/4л.

За ангренажния ремък и ролките може да ти дадат по-ниска цена, на моята кола въпреки, че е със същия мотор частите са малко по-скъпи от тези на 80-ката В4

п.с. не очаквай да върви като ХЛопела, все пак Ауди-то не го гони ръждата и не е толкова бързо...:bia:))) Иначе мотора е достатъчно динамичен :bia:

Редактирано от galaboff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

galaboff, благодаря ти за отговора!

Порових се из немското mobile.de и леко съм шокиран, почти не видях обява за Ауди 80-тка дизеларка около 1,9TDI под 2500 евракис... Докато се вкара в Булгаристан и се регистрира... айде 7 бондака, а в нашето mobile има за по 4-5 хилки ... има нещо странно... нещо не схващам...

Иначе в немското мобиле имаше евтини 80-ки дизеларки (800-1000 евро), НО с двигател 1,6 атмосферен дизел, като знам лекото опелче с такъв двигател как е спънато (54 кончета), какво остава за тежкото купе на ауди с двигател 54 коня... няма смисъл от коментар...

Ако някой знае колко горе-долу вървят 80-тките 1,9TDI да драсне по едно съобщенийце, PLS :bia:

П.С. Какво означава 1Z ? Как да разпозная такъв двигател?

Редактирано от batececo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с мотора на Гълъбофф, само дето не е автоматик. Ами, как да ти кажа... Толкова не искам да си продам количката, че сега, когато си купувам по-голяма и по-мощна (пак дизелова и пак Ауди), ще си я дам на жената да си я кара и така ще имаме две Аудита в семейството. Отличен, отличен мотор е този 1Z, дума да няма - взимай си такава кола и се кефи!

Чак сега ти видях горния пост. Ами, аз мойта мислех за около 5500 лв. да я дам, преди да реша да я дам на жената. Така че, ако не е нов внос, за тия пари нещо доста читавко можеш да си вземеш. Е, без климатроник, примерно, но доколкото разбирам, ти и не търсиш с екстри, така че - оглеждай се и успех!

Редактирано от Magnus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

galaboff, благодаря ти за отговора!

Порових се из немското mobile.de и леко съм шокиран, ....

Те повечето в Бг не се внасят от Германия та затова....

Магнусе, нещо май си се пообъркал! Искаш да кажеш, че на жена си ще взимаш по-голямо Ауди, а ти шъ си караш това....? :bia::wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те повечето в Бг не се внасят от Германия та затова....

А от къде ги внасят? От Италия? Това означава ли че са ползвани от мърлячи и че може да се очаква постоянно нещо да се счупи? На един познат му вкараха Пасат 1,6 TD от Италия иии... доста добре върви 2 години по 1000 километра на седмица, до сега само 1 каре, 4-те амортисьора, 2 предни лагера и един заден, спирачни дискове отпред, и нафтовата помпа и куп други неща е сменил... всички знаят колко са "евтини" нафтовите помпи...

Та какво мислите по въпроса? Как е по-добре? Да се ходи при чичо ХАНС за малко повече пари? Или от тука да се взема на късмет?

Редактирано от batececo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от къде ги внасят? От Италия? Това означава ли че са ползвани от мърлячи и че може да се очаква постоянно нещо да се счупи? .....

Не, не означава. Колата трябва да се огледа обстойно и внимателно + пълна диагностика....

И мойта е италианка и нямам никакви забележки по това, как е била поддържана преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега точно преди месец и половина взех мойта 80 1.9 ТДИ Авант. В семейството имаме една 80-ка 1.8 бензин така, че за мен избора беше ясен. Реших обаче този път да е дизел, защото с газта имеме доста ядове зимния сезон, а и при тези цени + инсталацията на нова уредба става почти нерентабилно, освен ако не е вземеш с инсталирана газ. Аз обаче не исках карана в България кола за това случих на италианска. Беше обявена 7500 - 94-та година с елпакет, климатик и АБС и много запазено купе - на километража пишеше 141 280 км. (ноу комент :steinigung: ). Водихме е на доктор - каза че мотора е 6, има втулки на носачите и шарнири и 1 скъсан маншон. Продавача каза колко даваш ? ... сметнах, че консумативите и частите по предницата ще ми излязат към 5 стотака и му казах 7000. Той мисли, смета, обажда се на шефа си :unsure: и си стиснахме ръцете.

Ремонта ми излезе точно колкото предполагах 300 за ролки, ремъци, масло и филтри + 200 за втулки, шарнири + термостат (непредвиден) + тройник маркуч (непредвиден) = 500 лв.

Вече навъртях 3000 км. и съм предоволен - средния разход ми е 5.7 л. като върви на макс. Мотора е оса и даже се плаша, че ме увлича да карам прекалено бързо и безрасъдно :wall: (от което жената не е много доволна). По широко е от Б3-ката, вози по меко и въпреки, че е дизел купето е по-тихо.

Препоръчвам горещо!

ПП. 1Z e мотора 1.9 TDi който е 90 коня. Другият дизелов мотор, който може да срещнеш на 80 Б4 е ААZ 1.9 TD който е 75 коня. Ще ги разпознаеш по първите букви от номера на двигателя или като вдигнеш капака на мотора - първия има турбина, а втория си няма!

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите. Поизясниха ми се нещата :steinigung: Сега освен да пускам един advanced search и да чакам за results :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо да попитам: Каква е разликата между Ауди 80 и Ауди B4 ?

Audi 80 b3 до се произвежда до 1991г.,ако се не лъжа и има двигател 1.6тди,audi 80 b4 от 1992 до 1995г,този модел е с 1.9тди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам горещо!

ПП. 1Z e мотора 1.9 TDi който е 90 коня. Другият дизелов мотор, който може да срещнеш на 80 Б4 е ААZ 1.9 TD който е 75 коня. Ще ги разпознаеш по първите букви от номера на двигателя или като вдигнеш капака на мотора - първия има турбина, а втория си няма!

:steinigung:

И двата имат турбини, но единия е с интеркулер. Това е един допълнителен радиатор от който излизат два маркуча и влизат в турбината. Най-добре е да видиш на един 1Z мотор къде му е интеркулера и да е свързан към турбината естествено и нема как да те излъжат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой може ли да сподели как се държи Ауди 80 с двигател 1,6TDI и изобщо с 1,6 дизелов (атмосферен дизел - 54 коня, TD, TDI някой има ли наблюдения)? В момента съм с 1,6 атмосферен дизел на 20 годишното опелче, ама то е по леко (1030 кг празно без хора) и 54-те коня ме возят, доволен съм (не искам да се състезавам с никой), чудя се ако са впрегнати в купето на Ауди 80 дали няма да се поизпотят малко и да станат магаренца...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди/Пасат 1.6 тди(59к.в.-80 к.с.)-върви доста прилично,може даже на моменти да се конкурира на ускорение с бензин-1.8 ми, един приятел кара 1.6 тди пасат(комби)-прави 200,върви много,направо не съм го очквал даже,така че като попаднеш на читав Ауди дизел -вземай няма да сбъркаш и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро с един пасат комби 1,6 TD (без "I"-то) по магистралата (София-Пловдив-София), натоварен яко с багаж държим 140-150 км/ч нон стоп, дава разход 7-мица (малко сдухан двигател), но става въпрос за зверско каране... никакво жалене (ами служебна машинка, нормално :) )!

Ако се кара по-нежно (ако беше моя колата :) ) разхода пада под 6...

Пасата комби не е с много лекичко купе и той, та като гледам мненията по-горе, май и на Аудито няма да му е кой-знае колко лошо с 1,6 TD двигател...

Замислил съм се сериозно за двигател 1,6 поради няколко причини:

1. Не гоня високи скорости (120-130 по магистралата лично за мен си е съвсем спокойно и нормално и не ме изнервя, щом с Асконата -54 коня 1,6D на равно държа 130-140 без проблем, а с Пасат 1,6 TD и малко отгоре, без да е нечовешки разхода)...

2. Като гледам от обявите май каручките с по-малък двигател са по-йефтинки B) /Доста вижно, за мен, условийце/

3. Мисля, че поддръжката на атмосферен дизел и дори на TD ляга по-евтино от тази на TDI.

Какво мислите по въпроса? Тука има ли някой с 1,6 Дизел (атмосферен, турбо... всякакъв) да сподели малко мнение, какъв разход дава, поддръжка и т.н. благораен съм за всяко мненийце, както и на дадените по-горе? B)B)B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за разликата в поддръжката - има и един интеркулер в системата, надали е голям зор да се поддържа на базата на всичко останало :)

Иначе не мога да говоря за поддръжка на TDI - досега съм му сменял само ремъци, филтри, течности и свещи...за 7 месеца...а колата гони 12 години...B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с Shubert. Мойто е с интеркулер, но не съм виждал ТД, а в темата за двигателите в колонката за Турбина на него няма + и си помислих, че е чист дизел :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами 1.9 тди е ново поколение и е с електронна помпа,може да се чипоса и става от 90 на 110 коня(горе долу),1.6тд е здрав карам голф с такъв,ама за по-големи купета мисля че ще е слаб.1.9 тди е също от сполучливите двигатели на Ауди,смятам да скоча на такова или( 2.5 )тди до 1-2 месеца,итересното е че 1.9тди гори по малко от 1,6 тд и9 върви като бясно(за дизел де).Лошото е че са по скъпички,около 6-7к са читавите,а б3 1.6 тд са около 4 к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за по-малкото горене е мит :hilezh: слагаш му един автоматик и става 10-11 градско зимата, личен опит :hilezh: с ръчни сигурно ще е 9 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...итересното е че 1.9тди гори по малко от 1,6 тд и9 върви като бясно(за дизел де).Лошото е че са по скъпички,около 6-7к са читавите,а б3 1.6 тд са около 4 к.

Значи мога за 4-5 хилки (с регистрацията и т.н..., без климатик и разните му екстри) да си взема читаво Ауди 80-тка с 1,6 TD двигател, без после да давам по 1000 лв на година за ремонти?

-------

П.С. Или това с ремонтите е на късмет :wink:

Редактирано от batececo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз за 4 години и 70к не съм барнал нищо същесвено по двигателя,хем мойта баба яга(Г2)е 86 година.А и го шпоря като за световно,помпата съм я дал почти на макс да върви :wink: .Лошото е че 1.6 са доста по редки на ауди от 1.9тди,дали ще намериш читав....божа работа.1000лв за ремонт ?!?,че той основен ремонт струва толкова на този двигател ;)

Редактирано от r.s.m.f.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента карам едно опелче набор '86 Дизеларка, но трябва основен ремонт да се прави, карета да се сменят и много много много други неща (над 1000 лева за ремонти). Мисля да не се занимавам с глупости и да не троша повече нерви и пари навятъра... Според мен Аудито е здрава кола, за возията, че е супер съм убеден...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...