joro09 Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 Здравейте,от известно време обърнах внимание,че оборотите на колата(А3 2.0 ТДИ 170 к.с.комън рейл,ръчна ск.кутия) на празен ход по инерция и в момента на спиране( 0 км) са различни.При движение на скорост и след освобождаването показанието на оборотомера е между 800 и 1000 оборота,в момента на спиране(пълен покой 0 км.)същите падат на 800.Днес например при по-агресивно каране и отново при 0км.показанието на оборотомера беше 1000 и малко.не както обикновенно между 800 и 900.Отбелязвам,че няма колебания не стрелката въпреки различните показания.Възможно ли е това да се обуславя от стила на шофиране и компютъра да го следи?Когато колата е на място не може да вдигне повече от 2500 об.,което е нормално(вид защита),това обаче не е така когато е по инерция и на свободна-тогава с подаването на газ отиват до червеното. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 И на мен на служебната (CR) при агресивно спиране ми държи оборотите на 1000. Не виждам нищо ненормално в това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 21 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 (Редактирано) Странното ми е,че в покой стойностите на които"заковава" стрелката на оборотомера са различни от 800 до 1000 и малко.Ако е нормално само при комън рейла ли е така?Има ли теоретично обяснение? Редактирано 21 Март 2015 от joro09 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 Закачай чат пат VCDS-а и от там виж точни стойности. При различните обороти за празен ход, виж кои други стойности ти се различават. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 21 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 Ако няма обяснение за това поведение и не е нормално със сигурност ще се провери. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 (Редактирано) Мененето на обороти при празен ход не е нормално. Особено за дизел! Редактирано 21 Март 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 21 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 Веднъж показала определени обороти стрелката не играе(не помръдва).По време на движение по инерция да кажем с 50 км (на свободна скорост)показанието е 900,в момента на спиране на светофар например,оборотите се смъкват на 800. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 По време на движение по инерция да кажем с 50 км (на свободна скорост)показанието е 900,в момента на спиране на светофар например,оборотите се смъкват на 800.Това го наблюдавам и на служебната (1.5dCI). Не съм убеден че е нормално, но е факт. Веднъж показала определени обороти стрелката не играе(не помръдва).Това като си чакаш на светофар (прмерно) ли е. Един път си на 800, след 2 километра спираш на светофар и вече седи заковано на 900. Така ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 21 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 Аз го свързвам със стила на каране.Редовно преди светофар на свободна показва 900,спирам и се смъкват на 800(стрелката не играе)По рядко като е настъпя до 4000-4500 об. спирам и показва 1000. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 (Редактирано) Всичко от последният ти пост е 1:1, както при служебната. Изкарах я от дилъра през януари 2008 година, чисто нова. От тогава, вече 130 000 километра, наблюдавам абсолютно същото при нея. P.S.Значи според мен, всичко е ОК. Редактирано 21 Март 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 21 Март 2015 Доклад Share Публикувано 21 Март 2015 Карайте,налягайте,нищо им няма. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 22 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 22 Март 2015 Ако подобно поведение е нормално,трябва да има обяснение за това.Ще се интересувам и споделя ако разбера нещо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 22 Март 2015 Доклад Share Публикувано 22 Март 2015 Спопед мен, компа нарочно сържи колага в по-високи обороти, за да даде по-високо захранване на системите при по-интензивно спиране. И пак при екстемно спиране, на скорост задълже. Изтръпнах със служебната, която при агресивно спиране от 160 на свободна, при 50 изключи серво-усилвателя на спирачките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 22 Март 2015 Доклад Share Публикувано 22 Март 2015 Абсолюто идентично е поведението на Corsa C 1.7dti мотор. По инерция държи около 1000 об/ мин. В момента в който спре напълно ги сваля на 800. А сега се сещам, че на мондео 1.8 бензин, което карах преди време беше същата схема. Струваше ми се странно, но не съм задълбавал да проверя. Дайте да намерим някакво адекватно обяснение. Явно има някаква причина, щом се среща и при бензинови и дизелови мотори. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 22 Март 2015 Доклад Share Публикувано 22 Март 2015 Единият от вас говори за по-агресивно каране, другият - за по-агресивно спиране...А изключвате ли напълно (до-)регенерация на DPF-а задействана от по-високи обороти, която продължава и след спирането?По-високи обороти при спускане без скорост звучат логично - все пак има по-голямо натоварване от сервото на волана в движение. Дори при въртене на волана на място е нормално да се вдигнат леко. Ще обърна внимание и при мен конкретно при следващото спускане, макар и почти винаги да пускам на скорост, но съм доста уверен, че е същото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 22 Март 2015 Доклад Share Публикувано 22 Март 2015 Аз кола с DPF още не съм карал. За това при моите случай го изключвам от картинката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 22 Март 2015 Доклад Share Публикувано 22 Март 2015 (Редактирано) DPF- а го изключвам като вариант. Най- малкото със 150 об/мин не виждам каква регенерация би могло да стане. Извади някаква схема ако има за регенерация. Сетих се още бензинови със същия статус. Единственото, което по- бива като обяснение е сервото, но защо при някой е така при други иначе? Нямам време сега да се ровя в чуждите. После ще търся инфо. Редактирано 22 Март 2015 от baha Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 22 Март 2015 Доклад Share Публикувано 22 Март 2015 Хидравлично серво / Електро-серво например.... Иначе DPF регенрацията на някои е именно при около 1000 rpm. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Лютов Публикувано 23 Март 2015 Доклад Share Публикувано 23 Март 2015 По единия въпрос (когато изключиш от скорост в движение и се движиш по инерция държи примерно с 50-100 оборота отгоре на около 850-900 при различните коли и като спреш на място на пълно оборотите падат и заковават на около 800) и аз съм се чудил преди време понеже при на сестра ми колата пежо 206 2.0 hdi, на едно друго пежо което съм карал 407 пак 2.0 hdi и на мойто ауди 1.9 пак е по същия начин докато не спра напълно на място стоят на около 850-60 доколкото виждам по стрелката и веднага в момента в който колата остане в пълен покой падат на около 800. Та от това което четох преди по спомен е от датчик за скорост на движение на колата и стоят така заради захранването на спирачки, хидравлика и т.н. както някой беше написал по-горе . А до другото да държи 1000 оборота на празех ход при какъвто и да е стил на шофиране, не ми се е случвало, обаче съм карал само ПД, явно при Common Rail се получава така. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 23 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 23 Март 2015 Днес пробвах на Q7 3.0 TDI,автомат.Дадох лоста в позиция N и там се получи така,но мърдането на стрелката беше по-малко.по инерция и спряла(0км) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Лютов Публикувано 23 Март 2015 Доклад Share Публикувано 23 Март 2015 joro09 точно толкова е и при мене и при другите коли които съм карал като гледам по стрелката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manchorov Публикувано 4 Април 2015 Доклад Share Публикувано 4 Април 2015 Според мен да спреш на място,на загрял двигател и оборотите да са ти 1000 не е нормално.И няма никакво значение стила ти на каране.До сега не съм карал кола която да си променя оборотите от стила на каране. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 4 Април 2015 Доклад Share Публикувано 4 Април 2015 (Редактирано) Тук не става дума за спряла кола на място, а за спираща. Преди седмица опитах отново изключително агресивно спиране със служебната. Започнах от 160 км/ч на свободна. Колата не падна под 1100 оборота, докато не спрях напълно. Редактирано 4 Април 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manchorov Публикувано 5 Април 2015 Доклад Share Публикувано 5 Април 2015 Ми то все тая дали е в движение или не щом е на свободна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 5 Април 2015 Доклад Share Публикувано 5 Април 2015 Въобще не е все тая! Прочети темата от самото начало. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване