Jump to content

Живот и поддръжка на моето бронзово А4


Scandic

Recommended Posts

Здравейте, 

Искам да ви разкажа за живота на моето Ауди А4. 1995, 1,6 74 Kw.

Купих го през м. Октомври 2011 Швеция.

Изглеждаше не много зле. Вървеше. Все пак тогава е било на 16 години.

Купих го за България така, че беше важно да  е в движение. Имаше няколко неща, които трябваше да се направят: Лагер виеше, нямаше парни, стъклото на шофьорската врата не се отваряше и задните спирачки бяха клеясали. / Случва се често на шведските коли/

 

Дойде време за отпуск през 2012 и аз приготвих аудито и потеглих за България.

Не бях пътувал по този път, но това не ме притесняваше.

Обаче се оказах по обяд в едно задръстване в Прага. И там не беше като в Гьотеборг, там беше 300 градува, или на мен така ми се струваше, но беше горещо. Климатика не работеше естествено.

Както и да е, след около един час излязох от задръстването и потеглихме.

 И стигнахме 100 км. по-нататък, когато виещият лагер свърши.

Беше петък следобед, ние бяхме на средата на пътя между Швеция и България...

 

На другият ден, все пак намерихме лагер, сменихме го и отново на път.

Забравих да ви кажа, че бях с мой познат, който работи във фирмен сервиз. Той караше колата която купих за него.

Когато влязох в България през Оряхово бях по-спокоен, въпреки, че моят познат остана да пие кафе, защото остана малко път. 400-450 км, мисля е от Оряхово до Бургас.

Да и малко по-късно, докато си мислех, че ще спа вкъщи-изскочи една свещ !!

Да.

Ок, май няма да спа вкъщи.

Купих нови кабели смених ги и спах в Плевен

Като се прибрах се заех с ремонт:

Радиатор, задни спирачки, два носача, и май за друго не се сещам.

Най-много време ми отне да я регистрирам.  От 5 сутринта, до обяд на другият ден. Но, все пак с държавата не може да се борим.

Когато се прибрах на другото лято, реших да я поглезя и я пастирах. Подмлади се с 10 години.

Претапицирах и корите на вратите, че бяха изгорели. Сега са като нови.

Все пак тя е бронзова с бежови кожени седалки, черни кори и табло и бежови части по вратите.

После сложих и CD USB, Навигация.

Зимните и летните гуми са с алуминиеви джанти.

Аз, профилактично си я преглеждам пролетно и есенно обслужване.

През миналото лято и сложих чисто ново газово. 

И след два дни се наложи да замина пак за Гьотеборг. С нея.

Бях там за 42 часа. С всички задръжки по границата, фериботи и зареждания. 

Мой приятел я върна. 

Есента смених цялото задно окачване. С чисто ново. В Аудо оторизирания сервиз.

След това още малко смени: термостат, в. помпа, ангренаж и другите ремъци, виско съединител, предни накладки, 

всички крушки, спирачна течност, бензинов филтър, и всички поленов и въздушен филтри, антифриз.

Естествено, маслото и филтрите ги сменям на препоръчания пробег.

Използвам само маркови консумативи и части.

От последните смени съм минал около 12к км.

Много съм доволен. Данъкът е много малък, гори малко, красива е и върви. Има нагревател на седалките, ел. огледала и ел. стъкла, клима.

Сега планирам да я пастирам още един път както трябва или Full detailing.

Така харесвам аз-да поддържам добре и да карам както трябва.

Ако някой има мнение или препоръки-моля да пише.

Поздрави: 

Scandic

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръката ми е да профилактираш и предните спирачни апарати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уууу, Добри мнения.

Благодаря.

Аз всъщност се интересувам от коли откакто се помня.

Първата ми кола я получих подарък от баща ми като бях на 7. Донесе ми я от Москва. Кабриолет- Москвич с педали.

Може би тогава бях най-доволен.

Следващата...след 30 години)))

Харесвам всичко да е както трябва.

Поддържам добре и карам.

Есента се случи за две седмици да измина малко над 1000 км. И то само около града. Ас съм от Бургас,  by the way.

Имам и Волво. Малко по ново. не съм му обръщал толкова внимание.

 

Мисля, че една машина ако се използва както трябва и поддържа, може да живее много.

Средната продължителност на живота на самолетите е над 20 години.

Всъщност при тях по-голямото натоварване е на фюзелажа и крилата при излитане и кацане, заради разликата в наляганията.

Че, какво е за една кола?

 

А сега съм се заровил в американските сайтове за Detailing.

Все пак, идеята е, като има време:

Пълен преглед/Haynes, Autodata/ 

Full Valet.

All appinions wellcomed.


Васко, Благодаря.

Есента ги правехме заедно с дисковете,в Ауди сервиз.


Малко взех да се замисля, откъде ги имат толкова проблеми хората тук с по-нови коли: датчици, наводнения, фарове.

Това коли под 200К ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днешно време е така, рекламите и консуматорското мислене прави хората такива, че не пазят вещите си(колите).Карат ги до разпад с минимална поддръжка и се взема ново, когато дойде време за по-сериозни ремонти, иначе как ще вървят кредитчита...лихви и т.н.Всичко живо рекламира постоянно, автомобилчета...изгоден лизинг и т.н..Всъщност колите са си здрави, аз въртя по 20к. км. годишно, ако имам нова ще я карам поне 13г. без никакви драми и големи ремонти(да не казвам 20г. дори), но с нормална поддръжка, на запад просто им скъсват трътките..... лонг лайф масло им слагат за пробег 30 000км. скоро ще вземат да измислят и за 100 000км.Там понятието поддръжка липсва(Талянците са идеален пример за това).Влиза се в сервиз колкото да важи гаранцията, като изтече и Бай Ганьо да му мисли.

Баси карах служебна Дачия Логан 150 000км. и нищо не и се счупи, а не съм я пазил и много зор видя горката.Сигурен съм, че ако Б6-цата ми я дадат нова, 20 години ще сменям само консумативи и тук таме някое дребно досадно ремонтче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора - ако имаш желание, може да качиш някоя друга снимка на колата, оправя ми се денят като видя гледан автомобил. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само карат, защото така е по-изгодно, а ние след тях само правим и чат пат караме пак по същите причини. Това 20к годишно за държави като Италия, Германия са нищо. 20 000km x 20г.=400 000км или иначе казано това са реалните километри на повечето 10-15 годишни автомобили у нас нов внос без значение от марка и модел. Тези с газовите и дизелите не рядко са и на повече. Живей с техния стандарт, прави техните километри и съм сигурен, че няма да караш B6 20 години :hilezh: Всичко е въпрос на сметка и приоритети. 

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е.

Да уточня:

Колата си я купих от Швеция, защото бях там по това време.

4 години работих там.

Държах да не е от България, затова, че не можеш да имаш вяра на никого.

Взех я , като кола, която да ползвам за отпуските. 

Общо взето в България е карана не повече от 10 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес:

както ежеседмично обслужване:

външен и вътрешен оглед.

Проверка на течностите

проверка на налягането на гумите,

 

 

Вътре-прахосмукачка и забърсване на таблото със специални кърпи за табло и кожа.

Външно измиване с вакса

Зареждане с газ и бензин до горе.

Като видя какъв е проблема със софтуера, че кача снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...