Jump to content

Подгрев странични огледала и нестабилност в задницата


Swimsas

Recommended Posts

Мн мерси колега ,определено почвам да търся такива огледала че без подгрева е ужас ,да не говорим зимата като почнат и да замръзват

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Не знам как е при тези коли и няма как да проверя в момента, но в Б4 в бутона за подгрев на задното стъкло, което пали и подгрева на огледалата, има бушонче. Като изгори този предпазител задния прозорец си топли, но не и огледалата. Идеята ми е да се провери дали и тук не е нещо такова и да не се хвърляте на смяна на огледала, които пак няма да работят ако причината не е в тях.

Link to comment
Share on other sites

Нищо общо с В4 нямат 8Р-тата (освен емблемата). С натискането на бутона за подгрев, в изпълнението се въвличат четири от компютрите (модулите) на колата. Ето как:

1. Натискайки бутона, ние поддаваме импулс със логическа нула към един от портовете на компютъра на климатроника.

2. Той от своя страна, дешифрира командата и пуска съобщение по вътрешната мрежа на колата (CarAreaNetwork) до модула Central Electric, че трябва да се пусне подгрева.

3. Модула Central Electric има пряка връзка с подгрева на задното стъкло и го пуска за определено време. Но, огледалата за страничто виждане нямат пряка връзка с модула. За това отиваме към стъпка 4.

4. Модула Central Electric, пуска съобщение по вътрешната мрежа (CarAreaNetwork) до модула Driver door, че трябва да се пусне подгрева на огледалата.

5. Модула Driver door проверява положението на лоста за реглаж на огледалата, дали е в позиция подгрев. Ако е, активира напрежението на pin 7 от 16 пиновата си букса, 

6. и пуска съобщение по вътрешната мрежа (CarAreaNetwork) до модула Passanger Door да активира напрежението на pin 7 от 16 пиновата си букса.

 

Това е на две на три, процеса.

Edited by bsdnikolov
Link to comment
Share on other sites

Едно бързо въпросче каква е тая 2-ка тука

,между градусите и оставащите километри

7062eb22b5702f2506efcdd9387f6b9e.jpg

И също къде мога да проверя кофовете от багажника ,главно ме интерисува типа ми окачване

f9f2f786195170c60d160d058db5f225.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

И двата въпроса имат отговори в други теми. Нека се придържаме обаче към зададената тематика тук, иначе става манджа с грозде. Вторият ти въпрос е релевантен за окачването, някой колега веровтно ще ти помогне на база на информацията на лепенката, с VIN decoder няма да намериш отговора много лесно.

Накратко по първия - прочети инструкцията на автомобила или порови във форума за 2-та бордкомпютъра и разликата между тях.

Edited by Moonland
Link to comment
Share on other sites

Открих нещо съмнително около задните амортисьори случайно погледнах под калника и видях ей този елемент закъсан направих снимки

928376d15f665d310dd7f7491b76401c.jpg

27b14b3357dd53376e5a255710b85e2d.jpg

Говоря за трапецовидните елементи на допир са като от пяна или гума ,че точно по средата са бая разкъсани ,може ли това да е причината и проблемли е като цяло

Също тези цветове на пружините какво означават

20e23829e171cf51fb782f71d56bb392.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Swimsas
Link to comment
Share on other sites

Това закъсаното е прашник на амортисьора.Евтини са и е хубаво да се сменят, ако са в лошо състояние.В противен случай, от насъбралите се мизерии, се скъсява живота на амортисьора.

Link to comment
Share on other sites

Противопрашник. Самият той е евтин, смяната обаче е трудоемката и по-скъпата, тъй като се откача всичко. Показва обаче, че колата е на доста км. На една от семейните се поразкъсаха на около 230 000 реални км.

Точките на пружината идентифицират самите пружини по твърдост/еластичност. Лошото е, че през годините са използвани различни кодове и няма еднозначен "превод" на цветовете.

Edited by Moonland
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Да ви информирам за развитието по проблема с нестабилноста отзад.Майстора е сменил някакви втулки отзад по окачването и подготви колата за реглаж заден мост .След реглажа за момент си ппмислих ,че всичко е ок .Излязах на магистралата 100-120-140 няма я тази нестабилност ,докато не влязох в един ляв завой с 130 и същото клатушкане вече се появява само на ляв завой с скорост около 100 и на горе,а не както преди се проявяваше само на прав път и като тръгна да завивам се стабилизираше .

Някой да има предложение ,аз мисля да тествам задните амортисьори

Къде в варна мога да направя качествен шок-тест

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Аз продължавам да твърдя, че най-вероятната причина за проблема са задните амортисьори и никакъв "реглаж" няма да помогне.

Link to comment
Share on other sites

Колега и аз така взех да мисля,защото усещам странно поведение на задницата като минавам през неравности в града особено на завой.

Но къде да направя теста на амортисьорите във Варна ???

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Уф пак ще се включа. Тези шок тестове може и да НЕ ни покажат реално дали амортисьора е тръгнал. Най-добре е ако имаш парички да си смениш задните амортисьори заедно с прахоуловителите и шок тампоните. Аз моите си ги смених миналата седмица , въпреки че не даваха признаци за нестабилност . Реално едни амортисьори минат ли 10 години това е ( в най-добрият случай ) и влияят на цялото поведение на колата върху пътната настилка.  

Link to comment
Share on other sites

Аз съм съгласен с теб venomcorp ,но ситуацията тук е малко по сложна.Колата съм я взел от приятел ,а този проблем го имаше преди да я взема .Уговорката беше такава ,че той трябва да отремонтира този проблем.Сещаш се ,че няма да тръгне да сменя части на сляпо ;)

Ще направя аз тест на аморт. да видим ко ще покаже

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Swimsas
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

И ето развръзката на проблема с нестабилноста в задницата.Първо направих тест на амиртисьорите в мото пфое варна (25 левчета)

Излезе ,че предните ми амортисьори работят на 76% ,а задните на 64% .Което било добре ,под 50% били вече за смяна.Хич не мистана хубаво ,защото се надявах там да открия проблема :) но уви

След по задълбочен оглед открихме проблема в напречните щанги захванати за задния шенкел ,тампоните им бяха заминали и от там играе колата(да оточня признака за този проблем е ,че задницата играе на ляво на дясно ,а не като при проблем с амортисьорите нагоре-надолу) двете щанги струваха 136 лв (имаше и китайски вариянт за 80 лв двете) който разбира се пропуснах :)) за работа ми взеха 36лв и се наложи реглаж после.

Но всичко си сруваше ,в момента в който се качих в колата усетих коренна разлика в поведението и, няма и следа от старите симптоми ,сега стои в пътя мн стабилно макар ,че съм с зимните 16-ки,нямам търпение да я пробвам с 17-ките лятото :D И накрая мерси за помоща на всички колеги от форума

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Swimsas
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...