BeeFeaTeR Posted October 29, 2015 Report Share Posted October 29, 2015 Здравейте,Искам да попитам колко аh акумулатор да сложа на 1.9 tdi atj 115 коня, до сега бях със 75, въпроса ми е дали да е достатъчен или да слагам по голям? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KCV Posted October 29, 2015 Report Share Posted October 29, 2015 "Колкото повече, толкова повече." - Мечо Пух Мое мнение е, че може да сложиш толкова голям ( по размери и капацитет, разбира се ), колкото се събира в кошницата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVT Posted October 29, 2015 Report Share Posted October 29, 2015 (edited) И 50 амперчаса да сложиш и 100, няма да усетиш никаква разлика, освен ако не си забравяш постоянно фаровете. А ако ги забравяш, разликата ще е че 50-така ще се изтощава 2 пъти по-бързо от 100-така. Edited October 29, 2015 by CVT Link to comment Share on other sites More sharing options...
loshdancho Posted October 29, 2015 Report Share Posted October 29, 2015 (edited) Не би трябвало да е това разликата.... Само за отметка стартовият ток е доста по различен, и ако зимата се случи да се студена., ще те питам как ще го грееш по два-три пъти и въртиш по 2-3пъти с 50Ah. Капацитета има пряка връзка с стартовият ток и ако паленето е проблемно акумулатора си заминава скоропостижно- криви ламели и има голяма вероятност да окъси клетка при рязък разряд. Ако си отварял акумулатор веднага след тежко палене сигурно си видял как "кипи". Ако пали лесно от четвърт на -20градуса няма значение, ама не ми се вярва дизела да е толкова барут. Цитиране на предходно мнение! Edited October 29, 2015 by VBI Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeeFeaTeR Posted October 29, 2015 Author Report Share Posted October 29, 2015 Аз питам колко е по книга, защото генератора е сметнат, кой ще го зарежда 100 амперовия? Link to comment Share on other sites More sharing options...
loshdancho Posted October 29, 2015 Report Share Posted October 29, 2015 (edited) ЗА генератора няма проблем. Колкото е изтощен толкова ще го зарежда, има си реле. Не се филмирайте. При Пет въртения примерно 50Ah е изтощен на 100%, a 100Ah е на 50% изтощен. Тока който трябва да се до зареди после е един и същ. Ама 50Ah е вече мъртвец и е изкривил ламелите. После зареждането с алтернатора е много бързо и го до скапва заради големият зареждащ ток. При 100Ah това няма как да стане за Пет въртения, ще трябват 10 пъти да го мъчиш. А ако е на 50% изтощен има все още голямо вътрешно съпротивление и няма как да поеме толкова голям ток. Тоест няма да се доскапе от последващото зареждане. Дизела си иска стабилен акумулатор зимата. Разликата при паленето с бензина е огромна. Бензинджийте да не дават филмиращи съвети. Edited October 29, 2015 by loshdancho Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVT Posted October 29, 2015 Report Share Posted October 29, 2015 Колега, стартеара дърпа около 200 ампера, което означава че 100% зареден 50Ah акумулатор може да върти доста време - поне 10 минути. За какви 5 превъртания говориш? Link to comment Share on other sites More sharing options...
loshdancho Posted October 29, 2015 Report Share Posted October 29, 2015 (edited) Говоря примерно. А зареден на 100% акумулатор е само новият. А колко (дълго и бързо) ще върти зависи от стартовият ток и външната температура. А подгревните свещи сигурно се нагряват от слънцето, С падане на температурата пада и капацитета на стартовият ток, заради по бавната реакция на акумулатора като добавиш и гъстото масло, студеният въздух възпрепятстващ самозапалването на нафтата... Вискозитета на нафтата също е фактор възпрепятстващ самозапалването. Накрая се оказва , че е съвсем друго.Ако на -20 въртиш дизел 10мин с 50Ah ела ми ми свирни да видя А това колко ток дърпа стартера зависи от самият стартер (колко е мощен). Edited October 29, 2015 by loshdancho Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVT Posted October 30, 2015 Report Share Posted October 30, 2015 (edited) Колега, нещата които казваш са наистина така, но аргумента ти щеще да бъде валиден ако колегата питаше дали да сложи 5 амперчасов акумулатор. Но всички тези неща които описваш са във възможностите на един 50 Аh акумулатор. Закачи един амперметър и виж колко ампера дърпа през зимата. Писах по-горе 200, защото бензинов двигател в нормални условия дърпа 100. Ако колегата може да си запали колата за по-малко от 1 минута въртене, 50 Аh e достатъчно и никога няма а усети разликата. Да не говорим че колегата пита дали да сложи 75 или 100! Но към колегата, който зададе въпроса - колко амперчаса е един акумулатор не е това което е важно при избиране на нов акумулатор. Колата ще работи без проблеми с акумулатор от 50 до 150, че и повече. Но има две важни числа които трявба да се гледат вземат предвид: 1. CCA (Cold Cranking Amps) - Това е колко ампера акумулатора може да предостави за 30 секунди при 0 градуса температура.2. RC (Reverse Capacity) - Това е обратния капацитет. Измерва се в минути и ти казва колко минути акумулатора може да предостави 25 Ампера без волтажа да пада под 10.5 волта. Но най-важния параметър е качеството. Всеки нов акумулатор който купиш ще те изкара и през най-голямата зима. Въпроса е колко зими след това? Edited October 30, 2015 by CVT Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted October 30, 2015 Report Share Posted October 30, 2015 (edited) Стартерът на 4 цилиндровите бензинови мотори е 1.2kW.На дизелите е 1.8kW. Бензиновите използват повече ток по време на движение (запалителна система).Автоматикът също дърпа ток. Edited October 30, 2015 by robobug Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVT Posted October 30, 2015 Report Share Posted October 30, 2015 Ами да, 100А x 12V = 1200W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVT Posted October 30, 2015 Report Share Posted October 30, 2015 Бензиновите използват повече ток по време на движение (запалителна система).Автоматикът също дърпа ток. Така, е но колата след като е запалена тока не се дърпа вече от акумулатора, само се вкарва ако не е зареден. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loshdancho Posted October 30, 2015 Report Share Posted October 30, 2015 (edited) Не ми се спори. Живота ме е научил зимата как да си паля дизела. Обясних, че се изисква голяма батерия. Пък кой каквото ще да прави. Утре като сипе парафина вместо нафта и върти докато запуши филтъра, пък после му кажат да го полее с топла вода. Да ама след това ще трябва да търси някой да му дава ток... щото колата му била за този акумулатор. На тези кошници на по 500 000 км с тази нафта в България... сложете батерия от часовник пък после си дирете кабели. Edited October 30, 2015 by loshdancho Link to comment Share on other sites More sharing options...
orlin4ooo Posted October 30, 2015 Report Share Posted October 30, 2015 1. CCA (Cold Cranking Amps) - Това е колко ампера акумулатора може да предостави за 30 секунди при 0 градуса температураЗабравил съм го вече, но мисля точното определение за ток на студено палене беше: Колко ампера акумулаторната батерия може да отдаде в продължение на 30 секунди, при температура -15 градуса и напрежение на изводите не по-малко от 10.8V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Бат Сашо Posted October 30, 2015 Report Share Posted October 30, 2015 Големият капацитет по-трудно се зарежда при каране на къси разстояния и ниски температури със запалени фарове, затова и по-бързо ще даде фира (ще сулфатизира). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now