MoH7aH4o Публикувано 11 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 Здравейте, колеги. Искам да попитам някой ако е сменявал преден лагер(на колелото - десен) да сподели, как се сменява, че нещо доста пари ми искат да го сменят в сервиз, пък според мен не е кой знае каква философия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knejata Публикувано 11 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 (Редактирано) Философия си е! Единия вариант е да свалиш шенкела и да ходиш на преса да избият стария и набият новия лагер. За да го свалиш трябва да откачиш всичко от него, ще ти трябва скоба за шарнирните болтовете на долните носачи не,че не може да млатиш и с чука, но не е оферта. Има вероятност болта на карето да ти е с шестограм/шестостен, същия не е малък размер! Трябва да внимаваш и с болта, които държи горните два носача, при стягане се криви, от времето ръждясва и ако не е свалян скоро може да е като заварен там.Лагера има и две зегерки за контра, които не са никак малки и с обикновени зегер-клещи може да не се случат нещата. Има и друг вариант за демонтиране/монтиране на лагера но ще ти трябват специализирани инструменти за това! Какъв лагер ти предлагат? Успех! Редактирано 11 Ноември 2015 от knejata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 11 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 Че не е нужно висше, не е, но все пак си е работа. Какви пари ти искат? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MoH7aH4o Публикувано 11 Ноември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 Ами аз ще си го взема на Феби. Работя като продавач - консултант във фирма за авточасти и за тези пари, на които е фебито е доста добре сравнение с другите марки. И ми искат към 50лв. за смяната, което не ми е оферта при положение, че самата част клиентската и цена е 37лв.А онзи ден сменях карето от към страната, която е лагера и се отвиваше всичко както трябва. И тази събота и неделя, ще се опитам, пък каквото стане.Благодаря за отговорите! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 11 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 Цената е нормална и мен ако питаш ходи да ти го сменят.Болта на горните носачи както е писал колегата ако не е свалян скоро направо се е заварил в шенкела и без греене няма вадене. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 11 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 И ми искат към 50лв. за смяната, което не ми е оферта при положение, че самата част клиентската и цена е 37лв. Това е лишено от логика изказване. Ами ако трябва да ти разглобят двигателя, за да сменят нещо за 15 лева , да ти вземат макс 14 ли? Количеството труд не зависи от цената на частите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knejata Публикувано 11 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 (Редактирано) Влади е мноо прав! Колега за 50 лева няма да се замисля даже, ако не ме кефеше да се мажа сам За карето ти се откачват само горните носачи и евентуално накрайника на управлението, тук ще свалиш и долните два...супорта... Като отидеш на преса и там едни 20 лева.... Внимавай с датчика на ABS-a ! Редактирано 11 Ноември 2015 от knejata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MoH7aH4o Публикувано 11 Ноември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 На мен логиката ми е не е в това, че часта е по евтина от сумата за труда, а в това, че не е кой знае каква философия. Не мисля, че е толкова много работа, че да се иска за такова нещо такава сума. При положение, че онзи ден бях свалил изцяло шенкела и супорта и това стана за 10мин, за да се избие и набие този лагер не мисля, че ще отнеме два дни. Просто питах дали има нещо по специфично при избиването и набиването.И знам, че цената на труда независи от цената на частите, макар, че не е точно така. Това си зависи от самия майстор. По принцип искам сам да си го сменя, просто си ми е мерак, но нали се замислям и на майстор да отида. До събота и неделя ще реша.Благодаря за отговоите!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knejata Публикувано 11 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 (Редактирано) Щом си го бил свалил значи си наясно. Много е важна последователността при набиването на лагера в шенкела и главината в лагера. Ако го правиш ти сам може и без да ходиш на преса само с една шпилка около 10-12 мм дебелина, две гайки, парче тръба с диаметър не по- малка от диаметъра на лагер и още някоя по- голяма шайба- аз така ги сменям За избиването е ясно. Тук половината част от вътрешната черупка на лагера ще остане на главината, някой ги режат...други избиват, трудно но става... При набиването първо "набиваш" лагера в шенкела, като лагера се подпира само и единствено във външната черупка, тук може да ползваш стария лагер. След монтирането му в шенкела следва "набиване" на главината, там опората трябва да ти е в основата на лагера, по- точно от другата страна в основата на лагера задължително трябва да ти е подпряна. Тази последователност трябва да я спазиш за да не повредиш лагера още при монтажа! Аз лично преса и чук не ползвам, в ролята на преса ми влиза тази шпилка с двете гайки. Търся снимките но нещо.... Редактирано 11 Ноември 2015 от knejata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MoH7aH4o Публикувано 11 Ноември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 knejata Много Благодаря колега, ако дадеш и снимки цена няма да има. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knejata Публикувано 11 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 (Редактирано) Не мога да ги намеря в момента, виж това видео, за същото ти говоря! Ваденето на главината може да не е по този начин, защото ти нали ще сваляш шенкела. Редактирано 11 Ноември 2015 от knejata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 11 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2015 Пробвай да смениш сервиза, но цените са в този порядък около 40-те лева. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MoH7aH4o Публикувано 19 Ноември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2015 Колеги, оказа се, че всички лагери са здрави, но уви шумът си го има. Забелязах, че при скорост над 60км/h и леко да завия на ляво започва да свири нещо страшно много. От какво може да е. Някой да е имал подобрен проблем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 19 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2015 От гума триеща се в подкалник може да е, но ще има следи по подкалника които се виждат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 19 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2015 Как разбрахте, че "всички лагери са здрави"? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MoH7aH4o Публикувано 19 Ноември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2015 Ами закарах, колата на майстор и той прегледа и предните и задните лагери и каза, че са напълно здрави, но не каза от какво може да е виенето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 19 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2015 (Редактирано) Мога да покажа на вид перфектен лагер, на няма и година, уж "оригинален" SKF за шапка пари, видимо без никакви забележки като изтекла/спечена грес, ръжда, вдлъбнатини(видими) по черупките, язви по съчмите, пукнатини по сепараторите, абе чистак-бърсак нов. И въпреки всичко в движение вие, не се трае. Много често въртян във въздуха, лагера "мълчи" като дупе, чак когато вдигне скорост и/или при странично натоварване почва да "пее", зависи къде и какви са пораженията.Така както описваш нещата, залагам на лагер.Вероятно се повтарям, но изключително важно е как е монтиран лагера, както и чистотата/цилиндричността на леглото в главината. НАЙ-малката подбитост прецаква монтажа, независимо че е правен "по учебник". Външната гривна да е натисната с микрон дори и живота на лагера е свършил още с монтажа. Редактирано 19 Ноември 2015 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
golfa Публикувано 20 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2015 Нико аз го знам на обратно за пеенето на лагера ,при каране направо си пее доволно но при рязка промяна на посоката млъква ,даже в момента карам голфа с износен заден лагер и ежедневно се убеждавам в това но допускам и да има изключения Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 20 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 20 Ноември 2015 (Редактирано) Брат, вариантите за лагерното пеене са безкрайни, всичко зависи къде са пораженията, по кои елементи(черупка/ки, съчми), как са получени(при монтажа, при удар в движение, от износване...) при мен последно си виеше циклично, само направо и понякога затихваше, без да се вляе от завои и странично натоварване.Пак при мен друг лагер се обаждаше само при ляв завой, започваше да хърка и прищраква, при движение направо и независимо от скоростта си мълчеше гада. Често дори такъв тип повреди се бъркат с карета, точно заради неясните признаци, които дават лагерите. Редактирано 20 Ноември 2015 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MoH7aH4o Публикувано 23 Ноември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 23 Ноември 2015 Ами, майстора каза, че всичките са били здрави дори му занесох да смени десния (защото от там се чува шума )въпреки, че каза за здравината му, но уви виенето си остана и според мен е лагер, защото няма какво друго да е. Просто нямаше никакъв проблем и когато се прибирах от Габрово към София започна да се чува това виене. Явно ще е левия лагер. Ще го закарам при друг майстор и ще видя и другия спец какво ще каже. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
knejata Публикувано 23 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 23 Ноември 2015 Често се случва, като смениш единия лагер след това да установиш, че и другия вие също. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 23 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 23 Ноември 2015 (Редактирано) Дано не е куатро колата, че там болката е например да смениш де що има лагери по главините и да се окаже, че има нещо виещо в някой от дифовете, щото и там лагери няма `ич...., или пази боже пиньон/корона, или висящия лагер да се обади........ Редактирано 23 Ноември 2015 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 24 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 24 Ноември 2015 Да не говорим, че може да смениш всички лагери и виенето да се окаже я от паразитна ролка, я от лагери на алтернатор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 24 Ноември 2015 Доклад Share Публикувано 24 Ноември 2015 ....или скоростна кутия Недей, че колкото повече се рови, толкова повече "съспенза" нараства........ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MoH7aH4o Публикувано 24 Ноември 2015 Автор Доклад Share Публикувано 24 Ноември 2015 (Редактирано) сменях съединителя преди има няма 2000км, и колата не е куатро. Ще видим тези дни, само да ми остане време да я закарам. да се надявам, че не е нещо голямо. А всички ролки ги смених преди 5000км и не съм слагал смотани ролки, макар, че не е гаранция, че и тези не са дали фиря. Редактирано 24 Ноември 2015 от MoH7aH4o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване