Jump to content

Регулиране на предни врати


vilik

Recommended Posts

Рових в темите, но подобна дискусия не намерих, предполагам повечето от вас страдат от провиснала шофьорска врата. Тъй като на пръв поглед ми изглежда, че има няколко места от къде може да се регулира пантата и самия затварящ механизът, реших първо да попитам, преди положението да стане още по зле.

 

Всички препоръки ще са от ползва, пък ако има и снимки ще е направо чудесно.
:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да повярваш, но "провиснала" врата се оправя с крикче. Отваряш леко, колкото долния ръб да се покаже, подлагаш нещо в края и надигаш с крика(най-добре тип "ножица"). Отпускаш, пробваш, ако иска още - крика. После се играе финно със "закачалката" на колоната. А свистенето горе на прозореца се лекува така: сваляш стъклото, навиваш стара дреха и подлагаш между вратата и колоната, някъде в основата на рамката, натискаш рамката така, че да се "огъва" навътре спрямо вратата, нужни са десетина милиметра "ход".

Всичко това само при положение, че вратата не е обръщана/удряна/правена, няма криви/износени панти и ключалката е в добро здраве.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във форума на AudiSport четох за същото нещо с крика, обаче ми стори брутално. И аз имам същия проблем, но щом сега и ти препоръчваш тоя метод, ще взема да пробвам.

Обаче пича там, беше написал, че при него вратата е паснала идеално, чак след като гумите се отлепили от земята.

Мислиш ли, че пантите могат да понесат такова натоварване и има ли вероятност да стане някоя "греда"  :hilezh:

Иначе аз бях пробвал с "закачалката" на колоната, обаче двата винта влизат в много дълбоки легла на самата "закачалка" и не успях да я преместя, защото се връща в заводско положение, след натягане  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак отлепяне на гуми не, корегира се естествената деформация(увисване) получена с времето, но само при положение, че нищо друго не е пипано/"ремонтирано" по вратата/пантите/купето/ключалката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако сме развивали рамката и онези алуминиеви пластинки са разместени? Има ли някакъв гайд кое първо,или си играеш докато стане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, Нико, станА! :bia:

 

Все си мисля, че ако пантите са разбити този метод няма да доведе до трайни резултати.

Би ли споделил след няколко дни каква е ситуацията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че ако пантите са разбити този метод няма да доведе до трайни резултати.

Би ли споделил след няколко дни каква е ситуацията

 

 

...........Всичко това само при положение, че вратата не е обръщана/удряна/правена, няма криви/износени панти и ключалката е в добро здраве.

 

 

........................но само при положение, че нищо друго не е пипано/"ремонтирано" по вратата/пантите/купето/ключалката.

А ако сме развивали рамката и онези алуминиеви пластинки са разместени? .............

"Гайда" е следния (предполагам имаш предвид "Ръководство".....):

 - ако, повтарям - АКО е пипано където казваш, ПЪРВО се регулира самата врата, ако е възможно при свалена/разхлабена "рамка". Вратата при затваряне с натисната за "Отваряне" дръжка(освободено заключване) трябва да "удря" само върху гуменото уплътнение, всеки метален звук е проблем.

Оттам се монтира/затяга и въпросната "рамка", като се регулира спрямо ВЕЧЕ регулираната врата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знам ве, `сички сме "инглиш спийкин пипъл" ^_^ , просто думата е грозна и я няма в българския език.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

А свистенето горе на прозореца се лекува така: сваляш стъклото, навиваш стара дреха и подлагаш между вратата и колоната, някъде в основата на рамката, натискаш рамката така, че да се "огъва" навътре спрямо вратата, нужни са десетина милиметра "ход".

Всичко това само при положение, че вратата не е обръщана/удряна/правена, няма криви/износени панти и ключалката е в добро здраве.

 

Нико, би ли обяснил отново този трик с дрехата? И при мен в сервиза, в който ходя, ми регулираха вратата, тъй като беше провиснала, но оттогава насам се появи свистенето (обикновено след 130км/ч). Доколкото успях да разбера от теб, свалям прозореца, отварям вратата, поставям стара сгъната дреха, така че да допре B-колоната и да има допир с черната пластмасова рамка на прозореца (тази от вътрешната страна на вратата) и започвам да натискам самата врата все едно я затварям, за да допре всъщност до дрехата. Къде точно се поставя дрехата? Там, където е "закачалката" на B-колоната или там, където е тавана на самата кола? 

Благодаря предварително за разяснението. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и на една летва да навиеш парцал, няма да сбъркаш, важното е да се осигури луфт между вратата и колоната (и същите да не се надраскат), да речем все едно има щафета и половина салам :hilezh:  някъде. Мястото е точно в областта на ключалката, натиска се самата прозоречна рамка навътре, на тласъци, то се усеща колко си трябва за сравнително малка деформация, някъде около сантиметър обикновено е достатъчно да натисне добре устната горе и да не свисти.

И пак да уточним, ако нещо е бутано/развивано/настройвано по самата прозоречна рамка и същата е разместена или халтави от някой болт, няма да стане, първо се прави реглажа и тогава ако има нужда се "натиска".

 

При затворена врата горе над стъклото, може да се види как ляга гумената устна по рамката, не трябва да има дори и половин милиметър "отворена" зона, понякога гумата се е изпекла, втвърдила и изметнала и каквото и да се прави, ефект почти няма, но по принцип дойчо ги е направил специално тия уплътнения доста устойчиви и държат през годините.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда се получи при мен. За целта използвах навита плажна рогозка :hilezh:, която наложих точно където е "закачалката" на B-колоната, подпрях вратата на нея и с две ръце започнах да натискам рамката на прозореца навътре (т.е. в посока тавана на колата). До 140км/ч пробвах днес, свистенето изчезна. Иначе при мен гумените уплътнения или "устни" са в добро състояние, няма провисвания или луфтове там.

Благодаря на Нико за съвета. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...