Jump to content

Passat б5.5 1.9 аvf мирис на неизгоряла нафта


martinesto

Recommended Posts

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Точно така. Да отговоря на въпроса защо показва такива стойности. Принципно изисканата стойност, която виждаме трябва да се постигне чрез ЕГР клапана. Само че след известно време на празен ход ЕГР клапана се затваря изцяло, без значение от изисканата стойност за количество въздух. Ако в тази ситуация подадеш леко газ ще видиш че клапана ще се отвори и изисканата и реалната стойност ще се изравнят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във крайна сметка, къде да търся проблема? Конкретно за ЕГР-а ми е доста омаслен, но това няма кой знае какво значение на пролет ще го затапя. От начало мислех, че той прави проблеми, но си работи що годе добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имали сме същия проблем,със същата кола. Мотора беше asz или awx. Пали от раз всичко в норма...абе като по книга. След 3-4мин работа започваше да пуши страшно. Ама страшно ти казвам. Смрад и люти яко...След като се покараше малко и позагрееше, пушека и смрадта изчезваха, все едно никога не ги е имало. И се започна.....дюзи други, после НОВИ. Нищо.Махане катализатор, смяна егр, датчици за темп два на брой....нищо. След наляти около половината от стойността на колата кинти, се принудихме да отворим мотора....за шлайф на глава и пълен ребилд - клапани, водачи абе квот се сетиш. Леглата на дюзите бяха ок (това е проблем знеш, поради едностранното закрепване на дюзите...). При замерването на надстърчането на буталата над блока, с оглед избор на подходящата дебелина гарнитура, се установи разлика в едното бутало в горна мъртва точка....В крайна сметка........крива биела на 3ти цилиндър. След подмяната и колата заспа. Няма пушаци, няма неравномерна работа...абе супер. Явно е имала хидравличен удар някога и е станала белята. Дано при теб не е това, но ако нищо друго не помогне, имай го впредвид.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за предупреждението ! Надявам се проблема да се реши по безболезнено и да е нещо дребно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хода на буталото е един и същ и не се определя от биелата,а от вала. Крива биела е по-къса, буталото не ходи до горе, но и слиза по-надолу.

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешно съм се изразил,да хода е сещия промяната е в горивната камера. След като има повече място когато е ГМТ трябва и степента на згъстяване да се промени. Незнам да колко изменението ще даде разлика. И ще можели да се засече?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Еврика, компресомер , с хвърляне на боб, гледане на карти. Начин са засичане преди да фърлиш пари и време за лудо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип с увеличаване на камерата (двг се разрежда) пада степента на сгъстяване, както и компресията. Със замерване на компресия би трябвало да отчетеш не добра работа на цилиндъра(голяма разлика спрямо другите), но пак без да разглобиш не можеш да констатираш точно, защото може да се дължи на клапани или сегменти, като при повреда в някое от тях степента на сгъстяване си остава същата :hilezh:

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е прав! Без разглобяване е абсурдно да рабереш! В нашия случай, кривината на биелата беше толкова малка, че с просто око почти не се забелязваше...... Само с налагането и върху друга (от съседния цилиндър), я видяхме! Разликата в компресията между цилиндрите беше пренебрежимо малка.... Въпреки това, си беше крива пущината. Но нямахме друг избор освен отварянето на мотора, защото опитахме (сменихме) ВСИЧКО каквото можеше, и продължаваше да си пуши ужасно. Притеснителното тук е, че започваше да пуши няколко минути след запалването и студена. Бувално облаци тежък лютив бял дим..... Не можеше да се седи около колата....След около десетина мин работа пушека изчезваше мистериозно, както и се появяваше....

Гледали сме я на вагком веднага след запалване, по време на пушенето и след това..... Разлики - почти никакви...

В момента колата е с чисто нови: дюзи,клапани,повдигачи,водачи, разп. вал,шлайфана глава,турбо,егр и дебитомер.Демек още половин пасат и малко.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ще я карам във Авточойс В.Търново, защото съм дигнал ръце от псевдо майстори и разбирачи, които работят на цени като на представителство. Искам да чуя тяхното мнение от какво евентуално е проблема. Наслушах на глупости и врели некипели за отстраняване на проблема. Всички ми викат дюзи, ама тя щом пуши горяла масло, ама турбото може да е заминало, некви теории на вероятностите. Колата не пипа масло, антифриз, турбото е добре. Дюзите имат леко отклонение, но на мой приятел същата 2 от дюзите са по на 1. и 1,5 пикаещи и колата съвсем леко изпушва при палене, отделно че е към 400 хил. Във моя регион просто, не мога да открия човек, който наистина знае какво е дизел. Колега тук от форума ми препоръча майстор във В.Търново, дори ми даде номера, обадих се и човека каза,че не се занимава с помпа-дюза. От 4 месеца я имам тая кола и смея да твърдя, че имам повече познания от средностатистически "пишман" майстор, със разликата, че аз съм любител, а той се води специалист.

Ще Ви държа в течение за развитието и ефекта от посещението във Фолксваген !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех си колата от Фв, като не съм особено доволен. За пореден път слушах бисери и лафове от теория на вероятностите. Колата имала добри показания на диагностиката. Няма сериозни отклонения на дюзите, нито проблем със термодатчици. Било препоръчително да ми сменят 0-пръстени на дюзите, като може да имало вероятност и някой дюза да е за смяна. не бил изключен варианта да е пукната главата. Как ще е пукната главата, като няма никакви проблеми със антифриз, нито го дига нивото, камоли да го намаля, както и за маслото ? Когато пушела бил прекъсвал цилиндър, а като загрее що не прекъсва е друга тема на разговор ? Не ми дадоха отговор......

Предложиха ми ремонтен комплект 0-пръстени уж оригинални по 80 лв на цилиндър+ работа и 40 лв диагностика, та за 450 лв всичко. Имало вариант и със 100 лв по-малко. Ако, проблем със 0-пръстените ще пали трудно, а тя пали от четвърт оборот на -10 С. Питах ги защо има високи стойности на МАФ-а, т.е дебитомера ? Казва ми губела налягане системата от 0-пръстените и дебитомера компенсирал загубата със високи стойности.

Толкова много глупости за толкова кратко време не съм чувал !

Почвам сам да си бия главата и да си отстраня проблема, че толкова много на ТИ с материята за дизела има, че чак е страшно.

 

Благодаря, на всички колеги, които се включиха във темата за насоките и помощта ! 

Редактирано от martinesto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, НАПЪЛНО те разбирам. За да си спестиш МНОГО изгубени пари и време, свържи се с Иво от Варна (Ifidik). Разберете се по телефона и се разходи до там. 99% ще ти даде точна диагноза и най-разумното разрешение на проблема. Този човек знае и разбира от дизели повече от вс официялни сервизи на марката взети заедно. Няма никой тук във форума, който да го отрече! На достатъчно глупости си се наслушал вече....Направи и това, пък после (ако има нужда.....а то по - скоро няма да има..) си бий главата и си решавай сам проблема.

Телефонът му е: 0897 980 526.

PS Не го рекламирам. Не го познавам. Приятел се надигна от София при него за "неразрешим" и в последствие задълбочен от "майстори, гурута и корифеи" проблем. След 30м престой при Иво, си тръгна без помен от проблема.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за разбирането steff55 ! Записах си номера му и при първа финансова възможност ще му звънна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш малко време, може да пробваш това: разкачи кабелите които отиват към резервоара, след това палиш. При мен са две букси под задната седалка в дясно има един капак с три болчета, незнам пасата как е. При мен се получава разлика в работата сутрин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново нов стар проблем ! Преди няма месец смених клапан Н75 със нов на Пиербург. Сега пак забива пуста да остане, вървеше като луда. Помислих си. че някой вакумен маркуч изпуска или е разхлабен, огледах всичко и няма проблем. На ВАГ КОМ-а си набива грешка веднага. Ще се мъча да им правя рекламация на тея от магазина, ако не ми я приемат ще и слагам други. Има ли някаква причина, водеща до бързо прецакване на тоя клапан?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подмениха ми дефектният със нов и продължава да забива. На диагностиката отново грешката за разтоварващият клапан, вакумни маркучи или геометрия. Прегледах актуатора, движи си лостчето без проблем, пак всички видове маркучи и тръбички, като няма нищо притеснително. Мислех при монтажа на клапан Н75 да не съм объркал нещо, но всички маркучи са на място. Той е със три тръбички на горната се слага маркуча от МАФ-а ( дебитомера,)  отдолу има 2 едната по къса, другата по дълга, съответно от външната страна маркучето за вакума, а от вътрешната този на актуатора към турбото. Само не знам как се проверява геометрията на турбината ? Четох, че трябва да се направят логове на живи данни във движение, но на кои канали и какви са нормалните стойности. Според мен новият клапан работи добре, но не знам как да го проверя през живите данни. Извинявайте за тъпите въпроси, но неволята учи в моя случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих първият си ЛОГ файл на живи данни във движение, благодарение на вашата помощ ! Колата продължава да пренадува и забива на 120 км. Ето и информацията от самият log :

 

       Address 01: Engine  (038 906 019 DS)
 
15:02:01 Group 001: Injected quantity
  2478 /min  Engine speed 790-870
  0.0 mg/str  Injected quantity 3.0-9.0
  -0.5°KW  Spec. Inj. duration 3-8 °Ck.
  73.8°C  Coolant temp 80-110°C
 
15:02:01 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
  2457 /min  Engine speed 2850-3150
  1009.8 mbar  Spec. intake press. 2200-2400
  982.8  Actual intake press. 2100-2600
  92.4 %  D.cycle MAP 35-80%
 
15:02:01 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
  2520 /min  Engine speed 790-870
  255.0 mg/str  MAF (specified) 230-310
  406.7 mg/str  MAF (actual) 210-350
  4.8 %  EGR duty cycle 40-75%
 
Все още не мога да разчитам данните, но ще се опитам..... Според мен има отклонения във стойностите на МАФ-а. т.е дебитомера и МАП-а за налягането във смукателните колектори. Като цяло май и двата датчика си правят "майтап" със мен. Клапан н75 е чисто нов на няколко дни и продължава да забива.Ако, може подробно да ми разясните информацията от LOG файла. 
Благодаря, за вниманието !
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да провериш окабеляването и буксите на дебитомера и клапана, стара кола си е все пак, щом си с нови датчици.Тандем помпата как е прави ли нужното налягане.

Редактирано от Митака55555
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам на първо време да качиш самия лог файл, а не само по един ред на канал. Ако си вадиш изводи от това, шанса да направиш грешка е почти 100%ов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...