Jump to content

A6 Avant SQL project


bonevstiliyan

Recommended Posts

  • Отговори 96
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Няма защо, ако имаш въпроси за кое и откъде е най-изгодно, имам наблюдения на пазара, така че мога да ударя едно рамо. Нарочно не съм го писал в темичката, за да не ме погнат админите за реклама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На фона на прекрасните среди, тези високочестотни са пълен капут, имал съм ги и ги разкарах не след дълго в предишната ми кола. Мидбасите средна работа, ако е за трилентов фронт DLS R6 са по-добри или Hertz HSK165XL. 

Ако ще се ползва 2800-цата (предполагам на 4ома) за суба - клас АБ амп за суб, да свири добре, но откъм консумация на ток е ужасТ. 

Разбирам цялостната идея да е Ground Zero мания проекта, ама лично аз последните 2-3 години от всички кар-аудио мероприятия, нито един проект с компоненти на GZ не взе призово място в SQ. Не че са лоши, например точни тези среди са прекрасни (копие на Eton PFC80), просто цените на хубавите продукти на Ground Zero са х2 пъти спрямо на конкурентните...

GZHT 25SQ са идея по-добри, а и ще запазиш GZ сектата :D с тях.

По повечето точки съм съгласен обаче...

 

Мидбасите са версията с "малката" шарка и определено са по-добре от р6, особено за двулентова система. Знаеш имал съм от всички дори лично в моята кола, слушал съм ги безброй пъти в различни коли, има случаи когато р6 се е улучвало да свирне по-добре (параметрите за справка), но като теглиш чертата при равни условия твърдо 16х предлагат повече.

 

2800 иска много ток, но и дава много като звук, на 4ома си струва отвсякъде без дори да говорим за мощност.

 

Средите определено са класи над всички модели от преди години във всяко едно отношение, същото важи и за повечето нови модели, които не рядко вече са по-евтини от техни аналози. Примери няма да давам за да не разводняваме темата.

 

Но един пример са точно 25SQ и особено новата версия от преди няколко месеца, такива високи за такива пари няма просто...

 

Най-слабото в системата е усилвателя, но след като няма да се ползва за суб с някои леки забележки ще свърши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах и по-горе, високите ще се сменят..искам да сглобим колата и да свирне и тогава да се набиват нови пари..не че 200 лв. ше променят нещо на фона на цялата сума, която ще погълне този проект, ама предпочитам за момента да го играем така, докато кораба не излезе от гаража. Само трябва да проверя дали моите високи са еднакви като размер с 25SQ-то, защото ако не са, тогава ще съм принуден да ги взема сега. 

 

Относно усилвателя за суба, пропуснах да кажа, че акумулатора също е базисен...или беше този или малко по-мощния ... също така алтернатора на колата е сменен с възможно най-големия, който може да се набучи на 1.8Т (без никакви интервенции), а именно 120А от фейслифтов модел.

 

И не на последно място, усилвателя който ще отговаря за предната линия си е достатъчно способен за парите, които ми е струвал...да..има много по-добри, но този съм го взел за 400 лв. неразопакован, така че ако не можете да ми предложите нещо за тея пари, с тея параметри...

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, можеш ли да обясниш ти (или друг специалист по аудио от форума) защо е нужен такъв акумулатор и по-мощен генератор? Също коя характеристика на тези два акумулатора (освен това че са жълти) ги прави толкова скъпи?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повечето точки съм съгласен обаче...

 

Мидбасите са версията с "малката" шарка и определено са по-добре от р6, особено за двулентова система. Знаеш имал съм от всички дори лично в моята кола, слушал съм ги безброй пъти в различни коли, има случаи когато р6 се е улучвало да свирне по-добре (параметрите за справка), но като теглиш чертата при равни условия твърдо 16х предлагат повече.

 

2800 иска много ток, но и дава много като звук, на 4ома си струва отвсякъде без дори да говорим за мощност.

 

Средите определено са класи над всички модели от преди години във всяко едно отношение, същото важи и за повечето нови модели, които не рядко вече са по-евтини от техни аналози. Примери няма да давам за да не разводняваме темата.

 

Но един пример са точно 25SQ и особено новата версия от преди няколко месеца, такива високи за такива пари няма просто...

 

Най-слабото в системата е усилвателя, но след като няма да се ползва за суб с някои леки забележки ще свърши работа.

За двулентова система определено 16Х са по-добре, обаче колегата е с 3 ленти, но да, нека не разваля идеята за цялостна линия на ГЗ, още повече че и говорителите са налични...а и както каза от кола до кола балкан разлика с различните говорители. 16Х са си на нивото на Р6 дори в двулентова система бих предпочел тях, но в 3 ленти, бих тествал, просто навремето при мен в моята кола с 3 ленти отпред, Р6 свирна по-добре като мидбас спрямо 16Х...

2800 - ако не се гони мощност да, съгласен, ако ще се напъва - определено бих избрал клас Д за суб.

Точно затова препоръчах 25SQ защото имах gznt25s, слушал съм и 25SQ-то и е класа над gznt25s, така че сме на едно мнение.

ПС: Стойчо, ти ли си  ?! :D

ПС2: Акумулатора може да се мине просто с по-голям или АГМ-ски, може и на Гроунд Зеро да е, всичко опира до бюджета...разликите между стандартните акумулатори, агм-ски и гроунд зеро такъв има една огромна тема в тюнинг.бг-то, който иска може да прочете различните гледни точки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствената разлика която виждам е че са с много висок пусков ток - единия е 2000 ампера а другия е 2500. Като капацитет не са нищо особено – даже и са ниски. Не разбирам защо е нужен висок пусков ток в този случай. Също не са електролитни, което означава че ще могат да предоставят голям ток по-дълго време.

 

Знае ли се обаче колко ток ще дърпа тази система? Не видях какъв усилвател на субуфера се използва - има ли линк?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствената разлика която виждам е че са с много висок пусков ток - единия е 2000 ампера а другия е 2500. Като капацитет не са нищо особено – даже и са ниски. Не разбирам защо е нужен висок пусков ток в този случай. Също не са електролитни, което означава че ще могат да предоставят голям ток по-дълго време.

 

Знае ли се обаче колко ток ще дърпа тази система? Не видях какъв усилвател на субуфера се използва - има ли линк?

Пусковия ток е дори по-малко, разликата между такъв акумулатор и обикновен може да е само 30% в това отношение, но при постоянен товар от дори само 100А става х3. Този режим ни е интересен на нас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам, аз лично карам с AGM на Exide и при пряко сравнение с обикновен акумулатор, разликите във волтажа при натоварване от подобен род (да не кажа и по-голямо) като на колегата, разликите са от минимум 1+ волт, понякога стигат и 2 волта. А в кар-аудиото всеки миливолт оказва влияение на стабилността на една система...още повече, че голяма част от усилвателите нямат защита от ниско напрежение и като падне волтажа под определения технически праг - пошеци, ремонти и т.н., което е лесно постижимо с компоненти като на колегата и обикновен акумулатор с не достатъчно голям капацитет и качество.

Огромна е разликата не само в силата и а в динамиката на една система дали ще свири на 11 волта или на 13 волта. А и цените на АГМ-ите вече не са толкова високи спрямо хубава обикновена батерия, така че риска за мен не си струва... 

Не е задължителен такъв тип акумулатор ама е препоръчителен щом се добавя по-сериозен ел.товар към колата... 

Редактирано от Lenin89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AGM акумулаторите на Excide са на разумни цени за АГМ технологията. Не ми е ясно защо тези са толкова скъпи – поне с 2 пъти.

 

Не знам колко ток черпи този усилвател, но да предположим че е при нетърпимо за слуха натоварване е 100 А, тъй като са му сложили 200 А бушон. При такъв разход един 50-амперчасов акумулатор като тези жълтите ще се изтощи напълно за по-малко от половин час ако не е запалена колата. Даже и при 50% изтощаване напрежението на 12 волтовите АГМ-ки пада с около 1 волт. Затова мисля че един волт не е проблем. За по-ниски волтажи усилвателя със сигурност има защита за ниско напрежение. Ниско напрежение може да се получи при много причини, включително и зареждането на кондензаторите при първоначалното включване.

 

Другия въпрос е дали колегата смята да използва системата при изгасен двигател или само при запален?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Консумацията на усилвателя при синус сигнал и различно натоварване можеш да я видиш тук, както и метода им на измерване, волтаж, КПД на усилвателя и прочие, лично аз им имам вяра на германците ;)

http://amp-performance.de/1155-Ground-Zero-GZNA-2800XII.html

Обаче музиката не е постоянен синус сигнал за да си правим такива сметки, музиката е динамичен такъв. Но на изгасена кола и аз мисля, че акумулатора я изкара 30-60мин я не, при постоянен напън...ако ще се слуша на изгасена кола и то често, съвсем по друг начин трябва да се подходи като идея.

Дали точно този усилвател има защита от ниско напрежение,  не мога да кажа, но съм свидетел как усилватели за 4 цифрени суми, не един са сдавали багажа от ниско напрежение. 

Защо жълтите са по-скъпи 3 пъти от АГМ-ите на Exide или друга фирма, не мога да кажа, затова и си купих Exide AGM - защото както колегата каза е на разумна цена спрямо това което предлага. Вече карам 2-ра година+ с него, като имаше и не малко извращения и тормоз, държи си стабилни 12.8волта...

ПС: Да не счита за реклама на Exide, просто споделям личния си опит с акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При такъв разход един 50-амперчасов акумулатор като тези жълтите ще се изтощи напълно за по-малко от половин час ако не е запалена колата. 

Няма как да стане това, още на 5-тата минута шансовете са да угасне всичко, ако имаме късмета да не е веднага :) Капацитета на обикновените акумулаторчета не позволява да се източва с толкова голям черпак колкото АГМ,

 

А относно АГМ акумулаторите защо ги има тия разлики в цените, общо взето и там си има класове макар на хартия да е една и съща технологията. Мога да дам пример за ориентация каква е разликата, пускам за замерване моноблок на 100А бош акумулатор и след това на 50А АГМ от "хубавите", при един и същи ток малкото акумулаторче държеше по-високо напрежение. И това е само началото, 5 мин по-късно разликите започват да растат доста бързо.

Сега вече с тоя литий като стигне до нас и АГМ-мите ще станат смешни, но като гледам цените има време... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да стане това, още на 5-тата минута шансовете са да угасне всичко, ако имаме късмета да не е веднага :) Капацитета на обикновените акумулаторчета не позволява да се източва с толкова голям черпак колкото АГМ,

 

Не, жълтите са АГМ, въпреки че не видях да пише това на сайта.

 

Обаче ако колегата Lenin89 е прав и усивателя би изгорял при по-ниско напрежение, тогава какъвто и акумулатор да се сложи като се изтощи и ще изгори усилвателя, защото напрежението няма как да не падне.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С него на 4ома ще се размине работа, обаче тоя усилвател на 2ома прескача с доста границата от 200А при 11V, колкото ще е напрежението реалистично погледнато. Нормална кола с нормален 70А акумулатор и 80а алтернатор осигурява около 100А ток преди напрежението да падне на 12V. Оттам нататък сметките статични и динамични могат да започнат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чувал за такъв вариант, а и плеъра както казах е наличен и е единия от най-добрите за трилентови системи. Би ми било интересно да видя такава система, но нямаше как да се сетя за такава конфигурация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един проект с процесор и заводската навигационна система при Лексус:

 

Тези пичове правят доста такива проекти и явно е приемлив вариант, за да се запази оригиналния плеър, но да се подобри качеството и силата.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо преди да кажа каквото и да е, много внимателно слушайте какво Саша говори, тъй като човека не си прави просто реклама и вятър на устата...
В БГ не сме дорасли нито като пазар, нито като манталитет, нито като реализация на проекти като тези на loudsound и другите им подобни руски ателиета за авто-звук. Дори самата им идеология при създаването на един проект е коренно различна, спрямо типичното нашенско разбиране за "авто-звук", дето всеки знае, може и разбира...

Интеграцията не е толкова проста на стоков плеър, нави, мултимедия и т.н. с процесор колкото всички си мислят. Самия той в няколко проекта е казвал че са му били нужни дни за да настрой дадена система. Проблеми с паразитните шумове, също са част от уравнението и в единия от проектите Тигран (момчето което е дефакто инсталатора и монтажиста) няколко вечери се е борил с тях и извода бе, че проблема е в главното устройство...
  
Подръжник съм на идеята да се ползва stock head unit, но само ако всичко се пусне по оптика или не съществува възможност да се монтира адекватен цд плеър. Файдата от това да се взема high/low level сигнал от стоковия head unit, да се преработи в адекватен вид от външно dsp, тогава да се пригоди за усилване не е проста работа и със сигурност не е с гарантиран резултат.

А ако някой следи блога им на loudsound, профила на тигран в инстаграм, страничката им в контакте, както и това което пишат в бас клуб - ру, не веднъж са казвали, че далеч по-лесно, по-качествено, по-евтино и безболезно е да се монтира просто адекватен CD player. 

Адмирарам колегата за това му решение да сложи отделен плеър и то много хубав такъв, а не да се опитва да направи от пръднята-боя, опитвайки се да да изкара звук от стоковия headunit.

Всичко тръгва от source-а, ако сорса е боза, ако ще и математически алгоритми от 13-то измерение да вкарат в един процесор, не може да компенсираш кофти източник...ще стане по-добре - ДА, ама на каква цена и при положение че с един адекватен плеър се надскача това ниво при по-малко вложен русерс ?!

Инак е приемлив вариант - запазва се стоковия плеър, донякъде функционалността и т.н. за сметка на звука и усложняването на цялото акустическо звено в колата...

ПС: Процесорите, dsp-тата, все пак не са магически кутийки и те имат свойте граници, още повече че човешкия фактор в настройката играе почти също толкова голяма роля, колкото и железарията в автомобила...

Редактирано от Lenin89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с процесора наистина би изглеждало невероятно ако се постигне, но на приказки не изглежда никак лесно, а какво остава за изпълнение. Не съм чувал да се е правило такова в България..реално ще имам два кръга на озвучаване, като за прецизната, чиста и хубава музика ще ползвам плеъра в жабката (така или иначе ще се слуша предимно FLAC), а за навигация, радио, телевизия ще се ползват високите в предните кори, изцяло оборудвани задни кори и оригиналния суб :)...да знам че не е никак сток, но за да имам всичко, което искам и да не губя функционалност, ще се направи жертва. Поне се радвам че малко от малко пригодих дистанционното на навигацията за функциите на касетофона, което пак си е доста.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята не е съвсем лоша, втория кръг няма да е важен вече, а ще си върши работата все пак. А иначе варианта с процесор е супер, но за съжаление източника ако е аналогов ще е главния определещ за това как ще звучи цялата система. Прекалено много обработка става просто, а с такъв източник работата е обречена. Аз бих направил друга схема - процесор към фабричната система аналогов или ако може цифров и на втори вход ще е преносимо устройство с цифров звук, което според зависи може да се направи да се управлява дистанционно. Все още обаче не са достатъчно изпипани решенията за да може с лека ръка да прескочиш монтажа на стандартен плеър пък бил той и на по неудобно място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно...затова сега ще сглобим и направим така колата, че нещата за всеки един сегмент са строго индивидуални и нестандартни и ми се иска да седна на много столчета едновремнно, а опита ни е учил, че това никога не става :D. Поради тази причина нещата може да претърпят ъпгрейд през годините, но основата ще е това, което в момента проектират момчетата :)...много е трудно да помислиш за всичко и да предвидиш всеки аспект, но все пак за повечето неща успяхме да се справим..сега остава изпълнението :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първия модул става уникален..чак аз не мога да повярвам, колко добре се получи..ма така е..като съм наел за работата такива талантливи "индивиди"..няма кво да стане..ето малко тийзърчета

 

TjLOrPR.jpg

 

1mJZh1q.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Малко ъпване с инфо..проекта тече с пълна сила..имаше малко непредвидено забавяне :D...но отново сме back on track..единия джоб е почти готов, остана да се тапицира, като в момента обмислям варианта дали с кожен винил и да се гони сток-а от ауди или да се сложи алкантара/плат имитация на алкантара, като стила на салон,кори и таван. Старите високи се продават и взехме нови по-хубави, понеже се оказа, че няма да паснат за гредичките ако се бяха направили по предходния модел и така вече и предната линия е изцяло ъпдейтната.

 

VyGGksh.jpg

gmeL7Cf.jpg

btgHjjS.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Готовите кори, тапицирани и готови за монтаж

 

GZQMUZn.jpg 

Oz4PCVe.jpg

 

вече и на колата..дизайна е максимално изчистен, както го исках за да не се набиват толкова на очи обемите, а да станат част от линиите на колата

 

sz58QaQ.jpg

 

После се започна с дизайна на гредичките, което си беше голямо премеждие, поради наличността на тези палави среди, които не са никак малки...но целта оправдава средствата. Идеята при тях беше отново същата, максимално изчистен и потъващ детайл.

 

FAM4z0G.jpg soxzVPz.jpg

zx7oz5w.jpg 

 

Покрай всичките неща се стигна и до изолация на тавана, като посредством след това последва и тапициране на всичките му детайли плюс новите гредички, монтаж на плафони и детайли от S6 и малко драми покрай цялото това упражнение

 

0IqOZiw.jpg

 

Стигна се и до момента с плеъра в жабката и изработката на детайла, в който ще легне.

 

cYDQbbV.jpg

 

55ilSYa.jpg Zc2tmAQ.jpg

 

ZKxYuh9.jpg 

USRyCGs.jpg

 

Монтаж на усилвателите над газовата бутилка, посредством плоскост за стабилна основа, като дори не се наложи да се повдига нивото на багажника и всичко "заспа" на място.

 

1G8fhX0.jpg

 

малко изолацийка на вратите

IPMsjUi.jpg

 

иии дойде забавната част с окабеляването...

 

FGKU1kS.jpg jDM5HrR.jpg

w3wF62B.jpg AQvjYQi.jpg

065mppm.jpg cVkRPEy.jpg

cVkRPEy.jpg WTXknDR.jpg

dL9viVx.jpg XyW10dQ.jpg

hFTTwZc.jpg 0pq1Yiw.jpg

 

z2m2cjB.jpg

 

 

0XbHjIk.jpg

3TmHdKH.jpg 

 

и като за финал, изразяването на капака на модул 1 от 10 мм алуминий + енгрейвинг 

 

a7ZEfLi.jpg

 

Тази седмица предстои само сглабяне и настройки, като се надяваме след празниците цялата сага да е приключила и да се радваме на крайния резултат : )

Редактирано от bonevstiliyan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...