Тома Публикувано 13 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2016 Създавам тази тема, за да може всеки който има нужда от помощ за разгадаването на грешките през VCDS и тяхното отстраняване да пише тук, а не да създава отделна тема за всяка една грешка. Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V1.clbControl Module Part Number: 1K0 907 530 B HW: 1K0 907 951 Component and/or Version: Gateway H08 0090 Software Coding: 3D0F0B42070100 Work Shop Code: WSC 06435 000 00000 VCID: 264310139112D62ECEF-80731 Fault Found: 00470 - Combination comfort Databus in Single Wire 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 173 Mileage: 131919 km Time Indication: 0 Date: 2015.12.24 Time: 13:13:35 Address 46: Central Conv. Labels: 8P0-959-433.lblControl Module Part Number: 8P0 959 433 Component and/or Version: KSG H02 0040 Software Coding: 008800186D288505484AC67000 Work Shop Code: WSC 06435 000 00000 Additional Info: 1K0951605A LIN BACKUP HORN H01 1201 1K0907719 Neigungssensor 002 0002 Additional Info: IRUE No Answer VCID: F9F98B6FB02C09D653D-80AC1 Fault Found: 01135 - Interior Monitoring Sensors 004 - No Signal/Communication Днеска изтрих няколко грешки натрупани натрупани на различни места, като само с тези двете не мога да се справя. Първата нямам представа какво може да означава. Тази която е от Central Conv. предполагам е за липса/повреден на обемен датчик в колата или сензори за алармата. Поправете ме ако греша. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 13 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2016 Втората:Очевидно имаш фабрична аларма, но обемните ти датчици са откачени... Най-вероятно така и не можеш да си ползваш въобще алармата (предполагам не се активира). Първата грешка до колкото виждам е от Декември и не се е повтаряла? Като я изтриеш пак ли се появява? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 13 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2016 Да пак се появява. Да уточня алармата се активира при неправомерно отваряне на врата или преден капак. Но обемен датчик предполагам нямам, опитвах се да го задействам преди време. Sent from my E5823 using TapatalkТой е в плафона знам. Sent from my E5823 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 13 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2016 Имаш ли копче за алармата на гредата до шоф. врата отвътре?Не знам дали съществува заводска аларма без обемни датчици, до колкото ми е известно алармата е само една и тя върви с обемни датчици. Но може би грешката е резултат от твоето човъркане - активирал си нещо, което не е трябвало и сега търси нещо, което не съществува. Можеш просто да погледнеш и дали имаш датчици въобще в плафона. Да не би да е сменян и датчиците да са заминали със стария? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 13 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2016 А защо някой "горублянски" майстор да е човъркал преди мен ? Точно това си мисля, че може плафона да е сменен. Имам бутоните на вратата(алармата работи), но може да проверя за наличието на обемен датчик. Sent from my E5823 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 14 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 Ако не си със светлинен пакет, но средния ти плафон е с амби, може както казваш ти някой да е retrofit-вал без да прехвърли обемния датчик. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 14 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 Отворих плафона за да огледам положението и гледам кабела към големия датчик се е извадил. Закачих го, но мисля че ще се наложи да изтрия грешката преди да заработи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 14 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 Да. Изтрий я и всичко трябва да тръгне Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 14 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 (Редактирано) Докато бях свалил плафона и го оглеждах, се замислих дали не може да си закупя бутончетата и пластмасата за лампите за четене(или вървят заедно с плафона)? Редактирано 14 Февруари 2016 от Тома Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 14 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 Вървят само с плафона, т.е. продава се целия плафон само. Можеш да му добавиш единствено амбиентно осветление на твоя или да го замениш изцяло с такъв с лампи за четене и амби. Но това е за онази другата тема Писал съм за това ако не се лъжа. Беше първата ми модификация по колата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 14 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 (Редактирано) Грешката я няма вече, изтрих я. Не успях да накарам алармата да запее чрез обемния датчик. Махах с ръка пред него, но не се получава. Другата грешка на CAN Gateway ми е интересно какво представлява. Прочетох в други форуми че проблема идва предимно от предната врата и прекъсване на някоя жица по нея. Нямам представа как да установя коя точно е тя. И един бърз offtopic въпрос до Муун: А ако на човек му се счупи пластмасата над бутоните или самите бутони цял плафон ли пак трябва да си купи? Ако е така, би било доста кофти... Редактирано 14 Февруари 2016 от Тома Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 14 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 Грешката на комфорт модула е че работи в single wire режим. Аз също я имам въпросната грешка още от както съм взел колата. Мислех , че е от вратите....но не е. Най-вероятната причина е в прекъснат кабел от самият комфорт модул. Смятам към лятото да се подълбая по този въпрос заедно с един приятел , който е по в час авто електрониките....само замерихме с мултицет дали има консумация на ток когато е заключена....нямаше. Съветвам те и ти да си замериш твоята...по принцип съм чел , че при тази грешка реално може да има консумация на ток...и can шината не влиза в sleep режим. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 14 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 (Редактирано) Най-вероятно е прекъснат кабел в гофрето на вратата (шофьорската). Лесно се хваща. Влиза се подред в модулите в measuring blocks и се гледа модулите дали са на single wire или на dual wire. Детска болежка са им кабелите към вратите на тези А3-ки. Като за начало, влез в measuring blocks на 42-Door elect. Driver и хвърли едно око на трета група, втори блок. Виж там какво пише, 2-wire или 1-wire. Ако там е на 2-wire, може да започнеш наред модулите, свързани с комфорта (другите врати, климатроника, модул комфорта и т.н.). Все в един ще ти каже, че работи на 1-wire. От там ще ти е изходната точка за решаване на проблемът. ...по принцип съм чел , че при тази грешка реално може да има консумация на ток...и can шината не влиза в sleep режим.Ето това вече ме учуди. Не мисля, че твърдението е вярно. Редактирано 14 Февруари 2016 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 14 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 (Редактирано) По спомен цитирам от чужди форуми какво съм чел....същата грешка явно е присъща и на други ваг модели....Sent from my LG-D855 using Tapatalk Редактирано 14 Февруари 2016 от venomcorp Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 14 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 А ако на човек му се счупи пластмасата над бутоните или самите бутони цял плафон ли пак трябва да си купи? Ако е така, би било доста кофти...Не. Истината е по средата. Но да не задълбаваме оффтопика За другата грешка - реално ефектът от грешката (прекъснат кабел) означава значително по-ниска скорост на трансфер на данни, както и потенциално значително по-влошен сигнал поради външни смущения. Реално така връзката до самия контролер е изцяло попивателна за смущения от други електрокомпоненти наоколо, вкл. от други кабели. Предложеният от bsdnikolov начин за "опипване" на терена до намиране на виновника е добър. Това, което на мен не ми е ясно обаче е дали single-wire mode към един контролер не повлича след себе си single-wire mode и към други контролери, т.е. дали няма да завариш single-wire статус към повече от един контролер, макар и виновника да е само един от тях. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 14 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 Не би трябвало. CAN модулът отсява (разделя) модулите. Но нека първо провери кой или колко модула са на 1-wire, пък на тази основа ще го разнищиме. Нека първо си създадеме отправна точка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 14 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2016 И аз го четох това със sleep режима. Утре ще хвърля едно око на measuring blocksSent from my E5823 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 15 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2016 Да 1 wire е на вратата сега го проверих. Какво следва от тук? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 15 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2016 Право в 10ката Провери ли и другите врати и модули? Това е важно.Ако е само тя - почваш да инспектираш кабелите, най-вече сгъвката в гумения маншон на вратата ,вероятно там имаш прекъснат кабел. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 15 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2016 (Редактирано) Както ти каза колегата, провери и другите врати и модули (за всеки случай). Време е да направиш инспекция и поправка на окабеляването към вратата. Ще ти подготвя кратка инструкция и ще я постна тук по-късно. Редактирано 15 Февруари 2016 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 15 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2016 За да откачиш гумения маншон, трябва да го освободиш от щипките му. След това откачи буксата, за да можеш да работиш спокойно. Изваждаш буксата и заголваш кабелите от маншона колкото можеш. Най-вероятно ще се натъкнеш на подобна гледка: Инспектирай всички кабели. Скъсаните ги "поправи", а на тези с нарушена изолация им я възстанови. Чифтът кабели за CAN-а е оранжев/зелен и оранжев/кафяв. Те са усукани в "Twisted pair". После пак влез с VCDS и провери типът връзка (1-wire или 2-wire). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 15 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2016 Грешката на комфорт модула е че работи в single wire режим. Аз също я имам въпросната грешка още от както съм взел колата. Мислех , че е от вратите....но не е. Най-вероятната причина е в прекъснат кабел от самият комфорт модул. Би ли влезнал в група 6, блок 4 на measuring blocks на модула Central convence. Стана ми интересно дали той при теб работи на 1-wire. Нещо ме гложде, че не сте погледнали като хората вратите (тоест, не сте заголили достатъчно маншонът). Кабелите се прекъсват доста на вътре, почти при вратата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 15 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2016 Ох.....довечера ще го пробвам . Аз го бях отписал като проблем това,но въпросната тема ме върна към него.Sent from my LG-D855 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 15 Февруари 2016 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2016 Прилагам схема на CAN диаграмата на 8P до 2010 година. На нея ясно са очертани кои модули по кой тип CAN връзка работят. Това би било от помощ, при решаването на текущия проблем, а както и за бъдещи такива. Модулите свързани чрез Combination comfort Databus (Convience CAN) са: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 15 Февруари 2016 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2016 Sent from my E5823 using TapatalkНе открих скъсване, но видях че има окис. След пръскане с контактен спрей нищо не се промени. И ново двайсе, разходих се из межъринг блокс и гледам на пасажерската врата прескача 1-2-1-2. Явно има лош контакт при нея. Sent from my E5823 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване