Jump to content

Непостоянно 4х4 и за надлъжни мотори?


ole

Recommended Posts

Напишете в търсачката на официалния сайт на Ауди ultra  и вижте какво ще ви излезе. Предполагам,че първо в техния сайт трябва да бъде упомената информацията за Quattro ultra

PS: и се пише quattro, не Quattro

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 126
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Haldex се настройва и може да праща торк постояно, това зависи как софтуерно са заложени нещата. С различни контролери могат да се променят коренно. Например такива...

http://www.hpamotorsports.com/product_haldex.html

Ето една хубава статия за това как една и съща система може да се представя по съвсем разлиен начин в различните автомобили, според това как е настроена .

 

http://www.pistonheads.com/features/ph-features/haldex--the-truth/31854

Ето примера с Хонда от статията :

Нaдявам се да не се получи същото и с Олроуда, където системата ще е On Demand 

 http://www.autoexpress.co.uk/audi/94424/new-audi-quattro-with-ultra-technology-aims-to-make-4x4-green

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, Вейрон, ФВ, Волво, Сааб, S/RS3, Ламбо Авентадор и списъка е доста дълъг...Различни поколения и с различни настройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Veyrona също е с халдекс

 

Само дето Вейрона не се рекламира като 4х4 кола за разлика от Allroad нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е старомодно, но мноого се кефя на баш куатрото ми с блокажче на средния диф и с бавни скорости. Все си мисля, че в истински тежки условия ще се справя по-добре от някоя от тези модерни системи, пък били те и проактивни...

А в тежки условия може да се попадне супер лесно и неочаквано, както показва опитът ми.

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е старомодно, но мноого се кефя на баш куатрото ми с блокажче на средния диф и с бавни скорости. Все си мисля, че в истински тежки условия ще се справя по-добре от някоя от тези модерни системи, пък били те и проактивни...

А в тежки условия може да се попадне супер лесно и неочаквано, както показва опитът ми.

Не е точно баш куатро, но е добра системката. 

http://blogs.youwheel.com/2015/02/14/volkswagen-touareg-4motion-awd-system-comprehensive-review/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И субару лекаси имат едно AWD, незнам какъв е принципа при него. По едно време писаха , че ще правят версия на предно. И за бмв пишеше преди време че ще пускат модел с предно предаване, но не съм видял още такъв екземпляр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спри. Просто спри да пишеш. Поне докато нещо смислено някъде наистина не прочетеш.


BMW с предно има от доста време насам. Ще оставя сам да си "прочетеш" останалото.

 

Това за Легасито въобще дори и не го разбрах какво искаше да кажеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно баш куатро, но е добра системката.

http://blogs.youwheel.com/2015/02/14/volkswagen-touareg-4motion-awd-system-comprehensive-review/

Доста интересно и полезно четиво! :) Доказва, че съм с постоянно 4х4 и то по-добро за тежки условия от типичното куатро.

Ето защо първият Туарег е единственият непаркетник сред сувовете и щом е и с въздушно и се вдигне до 30 см. просвет си става баш джип, неотстъпващ на Паджеро например. След лични сравнителни тестове го установих.

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен пък твоите думи доказват как клиентът е (почти) винаги щастлив и доволен от двойното си предаване дори и без да има грам идея как работи, което е и целта на занятието :)


Халдекс никъде нищо не праща постоянно. 10% никъде не съм срещал да се твърди, че отиват към задните колела. Постоянно предавания въртящ момент към задните колела е в порядъка на 3-5% и реално този предаван назад въртящ момент по всяко време обира механичните загуби в раздатката и кардана, които се въртят нон-стоп. При нормални обстоятелства, помпата на маслото на халдекс поддържа минимално налягане, достатъчно за да може да реагира по-бързо при нужда от зацепване на халдекса.

При първо и второ поколение халдекс, където имаме и механична помпа между входящ/изходящ вал в модула, има и електрическа, която прави точно това, което казах по-горе - поддържа системата в готовност за активиране. От 3-то поколение нататък има само електрическа помпа, която върши всичко.

Реално погледнато, активирането на халдекса става наистина много бързо и недоловимо, а единствения проактивен момент в поведението му е, може би, при потегляне по наклон, иначе едва ли има начин да се предвиди в бъдещето, че ще е нужно задвижването и на задните колела, за да се активира предварително.

 

Признавам си, че за 10% процента четох някъде в немски сайт, който реално не мога да си заложа главата колко е достоверен. Явно това, че е пишело на чужд език ми е било достатъчно :)

 

На мен електрическата помпа ми се прецака, та по една случайност дори знам и как изглежда освен и колко струва :)

 

Проактивен момент би трябвало да има и в достатъчно други моменти. Следи се зададен ъгъл на завиване, колко газ си подал, дали ще ползваш launch control - всички такива неща активират двойното предаване преди да си потеглил или преди да е имало нужда от двойното. Би било и грехота предвид количеството електроника, която мъкнем със себе си подобни неща да не случват, нали? :wink:

 

И по темата: напълно съм съгласен, че модел на Ауди носещ името Олроуд е недопустимо да притежава подобна система за двойно предаване. Най-малкото не мисля, че ползите от това да се ползва нормално 4х4 са толкова големи, че са довели до тази промяна <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като вдигнеш колата на подемник, завъртиш кардана и не се завъртят задните гуми при угасен двигател на свободна скорост,значи задният мост не е постоянно зацепен.При Митсубиши,Ланчия интеграле с напречно разположени двигатели и Ауди с надлъжно разположение съм виждал да се завъртат.Ланчията четох,че е била с три торсен диференциала.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето Недко какво е публикувал на тапета си http://aboutcars.bg/novoto-quattro-na-audi/много подробно е обяснено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да го обясняват ,  е безмислено усложнена система , унифицираща Ауди с БМВ и МБ. Не знам защо са взели подобно решение , но сигурно скоро ще го преразгледат, според отзивите по всички форуми , ревюта и в коментерите към тях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Според мен обаче истинското спестяване на гориво ще дойде, когато спре да се върти задния диф през времето, в което колата е в режим само на предно предаване.

Ха, като изгледах клипчето от линка и сякаш са ми прочели мислите за отцепването на задния диф в режим на предно. С тая екстра вече системата ми става симпатична. Ако се добави механичен блокаж на задния диф и има опция за ръчно управление на средния диф/съединител, щастието ще е пълно. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си помислих, че имаш пръст в тази работа. Много съединители станаха по кардана, по диференциалите, по полуоските

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отцепването на задния диф в режим на предно. С тая екстра вече системата ми става симпатична.

Единствено отцепване на хъбовете от полуоските има смисъл за икономията. 

Това (при лек автомобил) може да стане с някакви елетромагнитни съединители....или просто с хибридно задвижване.

...................

Подобна система (тип халдекс) никога не може да има ефективността на един торсен. 

Всеки, които е карал автомобил в малко по-тежки условия, не поставя под съмение подобно твърдение. За асфалта и нормално каране наистина няма никакво значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, като изгледах клипчето от линка и сякаш са ми прочели мислите за отцепването на задния диф в режим на предно. С тая екстра вече системата ми става симпатична. Ако се добави механичен блокаж на задния диф и има опция за ръчно управление на средния диф/съединител, щастието ще е пълно. :)

Ок, ама няма нищо ултра в това , защото пак не откриваме топлата вода, а с толкова датчици, вероятността , системата да спре да "мисли" коректно в един момент се увеличава в пъти повече, което до някъде обезмисля икономията. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз разглеждам нещата от гледна точка на проходимост. За това казвам, че ако се добави опция за ръчно управление на многодисковата х*йня реално все едно имаме блокаж на средния диф, а ако има такъв и на задния, нещата се доближават максимално до куатро I-во поколение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таквоз нЯщо има в туарега, къде стана въпрос понагоре в темата...Абсолютно непонятно е за какво ще зачеркнеш доказала се и уважавана система, за да внедриш нещо , което го има в нискобюджетния клас СУВ, с единствената цел, за да можеш да кажеш,че е ЕКО , заради псевдо хъб схемата. Ами ФВ Олтрак, а и не само... ще е повече Олроуд от това което се очаква...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май е с Халдекс, дори с блокаж ръчен на диференциала и до 100% предаване на момент към задния мост...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз разглеждам нещата от гледна точка на проходимост. 

От гледна точка на проходимост не може да имаш "он деманд" система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво означава "он деманд"? Че вече сме се задръстили от чуждици, а тая явно ми е убягнала.

А иначе, може би не точно проходимост е точната дума. Мисълта ми беше, че при горе изброениите обстоятелства, заден блокаж и ръчно управление на средния, при една ситуация на окопаване или диагонално окантарване на колата, новото quattro ще може да излезе от ситуацията със същата лекота, като куатро 1. Пък тя проходимоста вече си зависи от куп други неща като клиренс, междуосови р-я и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...