Jump to content

Audi SQ7: THE diesel power!


Wizi

Recommended Posts

http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/q7/sq7-tdi.html 

http://www.topgear.com/car-news/first-look/audi-sq7-435bhp-diesel-suv

 

Накратко това е 4.0л V8 TDI bi-turbo двигател взаимствал технология от прототипа RS5 TDI с електрически задвижвани турбини. Предимството идва главно от това, че не са нужни изгорели газове за създаване на налягане като в следствие на което резултатите са потресаващи: 900Nm въртящ момент на разположение още от 1000 оборота чак до 3250 и също така 435 конски сили! Турбините развъртат в рамките на 250 милисекунди до желаното налягане, което ще накара всичките Тойота Приус да останат в покой.

 

Спринт от 0 до 100км/ч за 4.8сек. Предполагам до 200 ще е не повече от 15 сек, но да видим сметките на кръчмаря какви са в реалност.

 

 

a161098_large.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго се чете в английския текст (немския сайт не отваря), че духалата са три, две класически, третата (цитирам) "първата в света електрическа турбина". Интересна им е подредбата и службата на всяка една, като турбо лага бил вече "история". Електрическата е на 48 V за по-бързо развъртане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спринта до 200 ще е доста повече от 15сек, по-скоро доста над 20...435кс над 2т с близо 3м2 челна площ и .35 коеф...физика, няма как.

V12 TDI 500кс e 21.5сек

Иначе двигателя е интересен, да видим по реални тестове като го пуснат, че на RS5 TDi нещо не впечатляваха, при все че е близо тон по-лек.

 

 

Едит: Шпек, другя потребител още не са ти го баннали и вече мина на следващия :hilezh:

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго се чете в английския текст (немския сайт не отваря), че духалата са три, две класически, третата (цитирам) "първата в света електрическа турбина". Интересна им е подредбата и службата на всяка една, като турбо лага бил вече "история". Електрическата е на 48 V за по-бързо развъртане.

 

Yeap, my bad! Не дочетох, че е с 3 турбини <_< Бях убеден, че просто са взаимствали от RS5 TDI където са си два броя. Мерси, че ме коригира! :gut:

Спринта до 200 ще е доста повече от 15сек, по-скоро доста над 20...435кс над 2т с близо 3м2 челна площ и .35 коеф...физика, няма как.

V12 TDI 500кс e 21.5сек

 

Мдам, може би 15 е адски оптимистично въпреки разликите в двигателя и скоростната кутия спрямо старото Q7. Тюх. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E то двигателя е по-слаб, а кутията помага до 100 да изреди 3 предавки по-бързо...след това съпротивлението си казва думата...според мен 22-23сек е постижимо предвид, че RS5 тди иска 18 сек.

Сега погледнах че Cd на новия Q7 е понижен на .32 от .35 ...все пак при 2.9м2 и този коефициент на Q7 му трябват м/у 100 и 180кс само за поддържа 180 и 200км/ч съответно. При 2.18м2 и .33 за RS5 при 200км/ч трябват едва 136кс...И при все това прекарани през 6та предавка според тестовете му отнема 4сек 180-200км/ч... При камиона нещата ще са доста по-зле.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко е по-слаб двигателя не съм сигурен, освен ако не го гледаме чисто на хартия.

SQ5 Performance прави 20.2 до 200, което ми вдхва надежди за нещо дори малко под 20.

Във всички случаи дори и само да матчва перформанса на V12 с четири цилиндъра и 1л кубатура по-малко ще е върха!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не вярвам от загуби да компенсират 65кс от ZF8...при все че е HP90 която не е тоно като стандартната 70ка която се ползва масово...

SQ5 прави 24.1 сек с 313кс.

Да го пуснат ще го видим 22-23сек трбява да е някъде при 21.5 за стария в12 с 500кс и 18 за същия мотор в рс5-а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се бъркам и да претендирам, че съм спец, няма ли как да ползват ZF9 която слагат вече на Рейндж Ровъра? Просто питам ако има значение скоростната кутия. Иначе ми се струва,че ако сложат този двигател на "Porsche Macan S Diesel" ще сгъне рекорд под 20 секунди/200км/час мисля! Поздрави и лека нощ! Приятен Уикенд на всички!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VIKING_WARRIOR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZF9 се слага на 4цил мотори, макс въртящ е 450нм за нея този v8 с 3 турбота има пик 900нм ще и дойде точно двойно над възможностите :). Технологично не е много по-различна от ZF8 освен броя предавки. Макан с тоя мотор ще прави под 20сек, но той е на базата на Q5 не Q7 разлката в масите не е никак малка, както и ширина на гуми и челно съпротивление над 10% площ...Иначе не знам какъв рекорд ще да е под 20сек с 8 цил мотор с 3 турбота и последна дума на техниката, като наум мога да изброя няколко двигателя 6цил атосферни с по-малък обем от миналия век, които ускоряват по-бързо ...

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро DStealth! Ясно. Аз пък си мислех, че ZF9 е голямо постижение, а то се оказва посредствена работа. Порше -Макан много ми харесва като дизайн и размер. Аз като знам сега как въври със 300 коня под капака си мислех ,че със подобен двигател ще "литне". А относно три турбини... Трите турбо-та на БМВ не са лоша комбинация като се има предвид ,че наистина не се усеща никаква "турбо-дупка". От опит споменавам. И без едното турбо да е електрическо. Работят си паралелно във различни диапазони на двигателя като обороти и въртящ момент като се започне от самото стартиране на двигателя още във началните 800 оборота вече се включва първото турбо. Обаче БМВ не правиха такива драматични изказвания каквото Ауди прави в случая. Не е голямо геройство да има автомобил със 3 турбини общо взето.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VIKING_WARRIOR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще е МНОГО по-бърз от Q7 V12 във всички дисциплини - много по-бърза и модерна кутия, над половин тон разлика в теглото и пренебрежимо малка разлика в мощността. Ще къса дупе тая печка.

 

Турбо лаг ще си има, турбо дупка няма да има. Една електрическа и две конвенционални.

 

Не би трябвало да има никакъв лаг, нали това е идеята на тая ел турбинка.

 

Добро утро DStealth! Ясно. Аз пък си мислех, че ZF9 е голямо постижение, а то се оказва посредствена работа. 

 

ZF9 е за напречни мотори и няма общо с ZF8.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E то двигателя е по-слаб, а кутията помага до 100 да изреди 3 предавки по-бързо...след това съпротивлението си казва думата...според мен 22-23сек е постижимо предвид, че RS5 тди иска 18 сек.

Сега погледнах че Cd на новия Q7 е понижен на .32 от .35 ...все пак при 2.9м2 и този коефициент на Q7 му трябват м/у 100 и 180кс само за поддържа 180 и 200км/ч съответно. При 2.18м2 и .33 за RS5 при 200км/ч трябват едва 136кс...И при все това прекарани през 6та предавка според тестовете му отнема 4сек 180-200км/ч... При камиона нещата ще са доста по-зле.

 

X5 M50d с 381кс и 740Нм (Cx .031) прави 0-200км/ч за 21сек, така че Audi SQ7 трябва да е поне 1-2секунди надолу, според мен 19-20сек. са напълно постижими за тази кола. 

Платформата на новото Q7 е доста добра и колата сериозно превъзхожда конкуренцията, въпреки че е доста по-голяма като габарити, X5 и GLE изглежда като едно по поколение по-стари автомобили (a те са си реално :hilezh: )

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

24.3

Намирам като замервания, не знам от къде са ти данните. Но да Е70 има по-добра аеродинамика спрямо последния Q7 - Cd 0.31*2.84 челна площ.

Иначе Porsche Cayenne S Diesel с аналогична аеродинамика и сходен мотор V8 biTDI 385/850 постига ~23 сек със същата кутия...

Въпросът е, че 15сек е непосилна цифра за камиона до 200...дори да започне от летящ със 100-120  :))

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз гледам тук, става въпрос за новото X5 F15, което е малко по-леко от Е70.

Не знам дали замерва с някакъв уред и колко са коректни измерванията.

 

Стартира доста туристически (с хубав старт 0-100км/ч са под 6сек), по километраж 0-200км/ч ги прави 20-21сек (нямам идея колко е отклонението на километража при тази кола).

Иначе това дават тук  от 22 до 25сек :lupe:  http://www.zeperfs.com/duel4839-5618.htm  истината както винаги ще е някъде по-средата. 

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама на X6 F16 М50d същите дават 3секунди по-добре време не знам колко може да им се вярва http://www.zeperfs.com/duel4839-5618.htm.

X6 e е малко по-тежко с около 70кг (по данни на БМВ не от нета), по-ниско е, но пък е по-широко, не намирам данни за аеродинамиката спрямо X5 F15. 

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е с камион на нюрбургринг си го заслужава  :hilezh: Малоумно е да е там, освен ако не тегли друга кола. Или искат да тестват какво става, ако някоя майка закъснява за сокър практис  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

24.3

Намирам като замервания, не знам от къде са ти данните. Но да Е70 има по-добра аеродинамика спрямо последния Q7 - Cd 0.31*2.84 челна площ.

Иначе Porsche Cayenne S Diesel с аналогична аеродинамика и сходен мотор V8 biTDI 385/850 постига ~23 сек със същата кутия...

Въпросът е, че 15сек е непосилна цифра за камиона до 200...дори да започне от летящ със 100-120 :))

Тази тема става интересна! Харесва ми определено! Намесиха се всички възможни върхови модели на пазара! Браво! Продължавайте все така и дано не се намери някой да окипази идеята на темата!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Малко по-оптимистични ускорения на SQ5 Plus от цитираните по-горе стойност, които съответно поне лично на мен ми дават надежди за по-близки стойности около 20сек за SQ7 :)

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен тест - все едно е пуснал ядрения реактор на 180км/ч и при все, че до 180 пада от по-мощния 360кс автомобил изведнъж на 200 дръпва с по-добро време 180-200...интересно, че с нормалната версия на мотора с 313 това упражнения отнема 6.2сек, на 360кс порше 5сек, а на 340кс 4.7сек...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Ето го животното. Прясно свалено от камиона...

 

037452909-big.jpg

 

037452908-big.jpg

 

037452907-big.jpg

 

037452906-big.jpg

 

Следват Q2 и новото А5.

Редактирано от ETHANOL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...