Jump to content

Ауди Б7 2.0 тди милтитроник


Recommended Posts

Добро утро колеги , пиша пак тук защото съм пред кръстопат, харесах един автомобил и ще ходя да го гледам на 300 км , ето я обявата http://m.cars.bg/c1568172

хареса ми че еавтоматик мултитроник , но след доста четене разбрах че май е най-лошия вариант. Та въпроса ми е толкова ли са лоши тия мултитроници , как да разбера че работи ок,колко му струва евентуалното обслужване , само при Мишо в София ли се обслужва и по зле ли е от DSG кутийте. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези пари се приготви за проблеми. Дали ще е мултитроник, дали ще са дюзи или глава - възможно е да се появят скоро.

 

Да ти я даде на 9500, да изкара 700-1000лв от тази кола, да плати за 1-2 детайла боя при вноса 200лв, да я докара 600-800лв. Тя излиза купена за около 7000лв = 3500 евро. 

 

Иначе карай мултитроник с идеята като се счупи вместо да дадеш 2200+ за ремонт, да дадеш 1200+ за трансформация към ръчни скорости. Правено е многократно.

Редактирано от ShoxXx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е на 145К. Карам я вече 10 години и никога не съм имал проблеми с Мултитроника. Но 300К са множко и не знаш как е поддържан. Маслото му трявба да се сменя на всеки 60К. Както каза колегата по-горе, ако я вземеш, вземи я с готовност да я смениш с ръчка. Ако се развали компютъра на мултитроника, може да се мине и с ремонт, който ще ти излезе по-евтин от ръчката.

 

Иначе те съветвам да намериш човек с изправен мутитроник и лично да видиш как трявба да върви. Трудно е да се обясни, но трявба да работи все едно че колата има само една скорост. С малко газ трявба да може да набира без да се променят оборотите. На мръсна газ трявба да ги вдига изведнъж, и т.н. Не трябва да има абсолютно никакви вибрации. Трябва да тръгва сама без газ на равен път както на предна, така и на задна.

 

На "Д" (автоматичен режим) има малко закъснение от натискане на газта до реакцията на мотора. Това се казва "ръбър банд" ефект и е нормално. Но на ръчен режим не трявба да има никакво закъснение. Трябва да се изпробва всяка скорост на ръчен режим и превключването от една скорост на друга трявба да е мигновенно.

 

Всички тези неща трябва да се пробват както на студен, така и на загрял двигател.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема тук е като не 90% от колите вкарвани в БГ от повечето джамбази!

Пробег+лоша поддръжка+удар!

Мултитроника се счита за проблемна както е с 2.5тди мотора.

Вграждат се във всякакви класове и модели,скъсват ги от каране и като дойдат тук на реални 600000+ инпосле се почва с коментарите кое и как е проблемни,защото и българина си мисли,че като купи Ауди и може само да кара без да пипа нещо.

Но клиентите сами са си виновни,защото в момента масово има 3-4г коли с пробег около 200000,т.е. По ~50000 на година ,а тук има вярващи,че ~2000г коли са на по 180-220хиляди.

Нищо й няма на кутията,нито на душегуба ,нито на каквото и да било.

Просто тук се вкарват милионници пред полуразпад,закърпени след някой друг удар!

За мен 300000 вече са много за Мултитроник особено при дизел,защото мултито страда най вече от Нм.

Ако колата е на 150к е съвсем друго ,но и парите са други

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запознат съм горе долу с нещата относно маслената помпа . Относно колата изпратиха ми малкия талон и я проверих , колата е от 2009 год в българия и по документи е на 2ри собственик. Продавача

е частно лице няма запори на автомобила , направиха ми видео клипове на работата на автомобила и състоянието му, двигател , външни козметични забележки , смяната на скоростите в двата режима и т.н.

Колата ужастно много ми харесва и цената горе долу ме устройва , казаха ми и причината за продажбата и , и че трябва да се обслужи (ролки ремъци и т.н.)

За т.нар. автоджабази ми изпрати доста подробна информация за автомобила

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като те кефи, караш в сервиз на оглед, ако всичко е ок я отнасяш. Кола е на късмет в крайна сметка, пък и няма непоправими неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е колега DJANO , надявам се на место колата да е читава и да си тръгна с нея. П.с. колко горе долу струва обслужването на такъв двигател ( ролки , ремъци ,масло , филтри и шестограм на маслената помпа)

Преди 3 часа, DJANO написа:

Като те кефи, караш в сервиз на оглед, ако всичко е ок я отнасяш. Кола е на късмет в крайна сметка, пък и няма непоправими неща.

Мисля ,че е по-добре колата да има някакви забележки и да е карана в бг , от колкото нов внос полирано ла*но. Да има за смяна това онова , отколкото перфектна почти нова и да те остави на път за вкъщи.

Предимно колите от този клас които гледам са задължително регистрини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на маслото на Мултитроника е 100 лв. за масло + 20 лв. труд. Това е най-евтиното му обслужване и не те съветвам да правиш по-скъпо. В кутията има 7 литра, но изтичат само 4,5, така че не вземай повече от 5 литра масло. Маслото трявба да е специално за вариаторна кутия. Най-евтиното е около 20 лв. за литър. Има и такова от 40 лв. Ако изобщо не е сменяно, не е лошо да направиш и твора смяна, за да остане още по-малко от старото масло. При втората смяна можеш да сложиш от по-скъпото.

 

За другите неща не знам, защото не карам дизел. :)

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много глупости се изписаха само в няколко коментара!

Ако ти се счупи автомата, даваш пари да го ремонтират и продължаваш.....купил си автомат, защото не искаш да превключваш ръчно!

Има само едно истинско масло за Multitronic!!! И децата го знаят вече кое е. Не струва 100 лв. смяната му!

Преди 11 часа, Ц Е Ц О написа:

Проблема тук е като не 90% от колите вкарвани в БГ от повечето джамбази!

Пробег+лоша поддръжка+удар!

Мултитроника се счита за проблемна както е с 2.5тди мотора.

Вграждат се във всякакви класове и модели,скъсват ги от каране и като дойдат тук на реални 600000+ инпосле се почва с коментарите кое и как е проблемни,защото и българина си мисли,че като купи Ауди и може само да кара без да пипа нещо.

Но клиентите сами са си виновни,защото в момента масово има 3-4г коли с пробег около 200000,т.е. По ~50000 на година ,а тук има вярващи,че ~2000г коли са на по 180-220хиляди.

Нищо й няма на кутията,нито на душегуба ,нито на каквото и да било.

Просто тук се вкарват милионници пред полуразпад,закърпени след някой друг удар!

За мен 300000 вече са много за Мултитроник особено при дизел,защото мултито страда най вече от Нм.

Ако колата е на 150к е съвсем друго ,но и парите са други

Успех

Напълно съм съгласен!!!! :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Fireblood написа:

Много глупости се изписаха само в няколко коментара!

Ако ти се счупи автомата, даваш пари да го ремонтират и продължаваш.....купил си автомат, защото не искаш да превключваш ръчно!

Има само едно истинско масло за Multitronic!!! И децата го знаят вече кое е. Не струва 100 лв. смяната му!

Напълно съм съгласен!!!! :stupid:

По принцип си прав,така е,съгласен съм относно това,че когато човек си купи автомат значи иска да кара автомат.И аз исках и взех,но вече започвам май да съжалявам и най-вече да съм в ужас какво ме чака като цени за ремонт ако се счупи по-сериозно.На моя мултитроник до момента съм правил ремонт само на ел.блок за управление и това е сравнително евтин ремонт.Сменял съм веднъж досега маслото,около 20 лв беше литъра,но трябвало май да се сменя тогава и вътрешен филтър,който е много скъп,около 1000 лв чувам и аз не съм го сменял....някои казват,че трябва винаги да се прави, други казват,че трябва само при ремонт и отваряне на кутията.Маслото е :G052180A2

Редактирано от Kissman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако ти се скъса ангренаж например, ремонта вероятно няма да е по-евтин от ремонт на кутия и т.н......   Винаги може нещо скъпо да се строши!  Че едно ново турбо не е ли четири цифрена сума?  А демпфер и съединител при ръчката? Спукана глава?  Няма смисъл да изброявам още....        Не може да очакваме, че никога за нищо няма да се плаща! 

 Филтъра на Мултитроника...... не се сменя само след ремонт. Не забравяй, че дисковете се износват и отлаганията от тях остават в маслото. Ако не при всяка смяна на маслото/на 60000км/, то поне през една е хубаво да го смениш. И да..... нов филтър е в диапазона 600-700 лева, цената варира.....

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря Ви за мненията. Не очаквам че нищо няма да се чупи или да се сменя по колата. Надявам се да имам късмета и да си взема читав екземпляр, който да ме радва всеки ден. Съпругата ми преди време си взе чисто нов форд ( който карам аз в момента) , колата е на 27 к и е общо взето нова(15к съм навъртял аз ),но просто това не е моя автомобил и за това съм се насочиш към по голям семеен автомобил и А4 Б7 ми е мечта, но след всичкото това четене по форуми и гледане на проблеми май ще се окаже че една дачия е по здрава . Не чух един да пише нещо хубаво без да се протеснява ,че ако се зарадва по Б7 нещо ще се счупи и ще даде сумати пари. А гледам доста хора си ги карат всеки ден ( дори и в нашия малък град). Преди всички пищяха за скъпото окачване и честите смени на ауди фолксваген , годините минаха цените паднаха и всеки млъкна, та дали това няма да се случи и с Б7 , да има повече коли , по-голямо търсене на части, не един майстор в бг а 100 и като нещо се случи недай си боже да си я караш спокойно на доктор и колкото толкова. 

Та да питам последно аз , Ауди Б7 2.0 тди хубав и здрав автомобил ли е ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За жалост съм от Шумен и тук няма много майстори кадърни за ауди. Харесах си това в кърджали и ще ходя да го гледам. Горе долу разбрах историята на колата и това че е карана преди това предимно в турция.Има забележки ( нормално е) дори и ми изпратиха клип как работи чува се някаква ролка да вие но аз така или иначе ако я вземам ще я обслужа и цената е съобразена с това. Вчера дори карах едно тук в града което се продава и като двигател и ходова част беше добре но много постно вътре и занимарено (никакви екстри за такава кола и всички ел ключове за климатроник ел стъкла и т.н са за смяна годината му беше 2005 ( а това в кърдажи е след средата на 2006 което е малко и успокояващо защото из форум четах че след средата на 2006 се оправя проблема с дюзите. Автомат е и до скоро си мислех че това е добре и приатно за каране из града и извън него , но много проблеми чувам за мултито и ще съм резервиран при огледа на място , а ако някой от колегите желае да я чуе и дадете мнение преди да съм тръгнал ще му изпратя клиповете изпратени от собственика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 4/4/2016 at 9:05 PM, Fireblood said:

Много глупости се изписаха само в няколко коментара!

...

Има само едно истинско масло за Multitronic!!! И децата го знаят вече кое е. Не струва 100 лв. смяната му!

Напълно съм съгласен!!!! :stupid:

 

Ако са се изписали много глупости, то със сигурност "Има само едно истинско масло за Мултитроник!!!" е една от най-големите. Това е все едно да кажеш че има само едно истинско масло за двигател, или пък само един истински шампуан за коса, една паста за зъби и т.н. :)

 

Има си различни масла за Мултитроник от няколко различни производителя, както по-евтини така и по-скъпи. Това което аз сложих на моя Мултитроник последния път е това и е едно от най-евтините - струва 20 лева за един литър, така че последната смяна ми струваше 100 + 20 лева за труда.

 

IMG_1547.JPG

 

Друг е въпроса дали е добре да се слага по-евтино малсо или по-скъпо - това е нещо което всеки трябва да реши за себе ли, защото определящите фактори са много.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно от ето това спестяване на няколко лева се стига до легендите за чупливите кутии после:)  Неоспорим факт е, че на пазара се предлагат много масла за cvt.  Производителя е предписал точно определено масло, това имах в предвид под "истинско"!  Ще поживеем и ще видим...... кое как се отразява.    Иначе има и за под 20 лева за литър ако трябва да изпадаме в подробности ;)  Ако се разрови човек, вероятно ще намери и филтър доста по евтин от упоменатите 700 лева

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е едно от масlата които 100% покрива изискванията на вариаторната кутия. Това че няма логото на Ауди не означава че е по-лошо. Aко смяташ че не съм прав, би ли ми казал по-кой параметър не отговаря? Вискозитет ли, тегло ли, какво точно?

 

Филтъра пък мисля че е голяма глупост да се сменя на идеално работещ Мултитроник. Никъде в програмата за поддържане не пише че трябва да се сменя и е много скъп и недостъпен. Разбира се ако се запуши тогава е друго. Но ако става дума за профилактика - предпочитам да си спестя парите и след време пак да си купя ново Ауди отколкото да ги хвърлям в тоалетната.

 

Другия проблем е че не можем да поживеем и да видим - Мултитроника може да се развали даже и да хвърляш по 1500 лв. на всеки 60К за поддръжка. Може също и да не се развали, даже и при положение че никога не му е сменяно маслото. Единствения начин е да проведем контролиран експеримент с няколко еднакви Аудита, карани при едни и същи условия и по един и същи начин, където единствената разлика е маслото на Мултитроника. Но на мене хич не ми се занимава с това. :)

 

Така че в крайна сметка това което остава е какво аз вярвам и какво ти вярваш. А аз вярвам че това масло + несменянето на филтъра само за профилактика не може да ми повреди Мултитроника за времето което съм планирал да карам тази кола. Също вярвам че ако Мултитроника се повреди, то най-вероятно ще бъде по друга причина. Знам също че ако това стане ще го сменя с ръчни, ако ремонта му е повече от 1000 лв.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, CVT написа:

Aко смяташ че не съм прав, би ли ми казал по-кой параметър не отговаря? Вискозитет ли, тегло ли, какво точно?

 

Обикновено проблемите идват от смесването на един модел с друг, а то е неизбежно понеже е горе-долу 50/50 ...Но щом нямаш проблеми с това, явно този проблем не се е проявил ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и има много голяма вериоятност да не се прояви никога. И какво да правя сега - да си стоя в къщи и да се притеснявам за "непроявен" проблем ли? Аз си имам много повече реални проблеми. :)

 

Но шегата настрана. Колега, ти твърдиш че когато се смесят две ралични марки на малсо за вариаторна кутия някак  си се получава много некачествена смес която ще повреди кутията? Интересно ми е от къде знаеш че това е така? Защото аз мисля че това е просто едно твое предположение, което не е базирано на реални факти.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само предполагам разбира се, че слагат присадки, които реагират с в пъти по-евтините масла, че иначе нямат продаване огириналните :))

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но тук не става дума за в пъти по-евтино масло произведено от фирма която утре ще промени името си. Става дума за Febi Bilstein - немска фирма която съществува от 160 години.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е въпросът, каква е фирмата, а как реагира химически при смесване с оригиналното, явно в твоя случай няма проблем, но това далеч не е гаранция за безпроблемност при смесване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбирам какво искаш да кажеш. Теоретично е въжможно химическа прибавка А от малсо А да реагира с химическа прибавка Б от масло Б и да образува ново вещество. Но мисля че даже и да сане това, най-вероятно новото вещество би останало инертно. Освен това прибавките са много малък процент от цялостния обем, така че и новото вещество ще е в малка концентрация. Иначе това което е невъзможно е повечето молекули от масло А да реагират с повечето молекули от Б и да образуват ново вещество което не е масло - нещо като тотално пресичане на всичкото масло.

 

Има и друг проблем ако това е проблем. Старото масло така или иначе е различно от новото, даже и да е същата марка. Може даже и да е много по-различно от две различни марки масла. Химическите пребавки както и част от самото масло са се разградили на други вещества и т.н. Също заради това че интервала на сменяне е толкова голям (60К км) има вероятност производителя да е променил някои химически прибавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...