bat_zdravko Публикувано 8 Април 2016 Доклад Share Публикувано 8 Април 2016 (Редактирано) Здравейте, днес ми се случи много неприятна история - запалих колата и задържах лоста на чистачките, за да активирам пръскалките и след примерно 5-10 секунди пуснах лоста, но чистачките не спряха. Превключих лоста няколко пъти, чистачките работят, но не спират, до като не изключа контакта, а така не може да се кара... За да не изгоря моторчето, пръсках течност честичко по светофарите и отидох в някакъв малък квартален сервиз, до Ем Комплект 33 в Дружба 2, където оставих колата цял ден. Сега я взех, като "майстора" каза, че мерил моторчето - работило, но не връщало сигнал за положението на чистачките и ми предложи за 90-130лв. да го смени. Междувременно порових из форума и попаднах на темата за почистване на моторчето: Утре вероятно ще запрятам ръкави да извърша процедурата, но ме терзае въпрос - проблема в кофти контакт на пластините в моторчето ли ще да е, или се е износило нещо в ключа? Защото няколко пъти ми се е случвало, като включа чистачките на пауза, да не спират дълго време, след което чувам някакъв звук, като от превключване на реле и спират... Моля за вашите мнения и съвети, а колата е фейслифтово А4/Б5 от 2000г. Редактирано 8 Април 2016 от bat_zdravko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
teo63 Публикувано 9 Април 2016 Доклад Share Публикувано 9 Април 2016 За съжаление е от тъпото моторче наистина. Втора употреба е до 50-на лв но е навряно на м..... си у п...... и е тегаво за смяна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
binev Публикувано 9 Април 2016 Доклад Share Публикувано 9 Април 2016 Като ще се сваля, не е ли по- добре да се отвори и да се почисти? Ако има механични износвания, тогава да се търси друго. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 9 Април 2016 Доклад Share Публикувано 9 Април 2016 а какво е "хелп"? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bat_zdravko Публикувано 10 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 10 Април 2016 13 hours ago, NIKO said: а какво е "хелп"? Молба за помощ :-) По темата: вчера и днес имам ангажименти и нямам време да ровя по колата, но до като шофирах вчера, честачките на няколко пъти се изключваха сами, понякога в правилното положение, друг път на средата на челното стъкло. За всеки случай тествах ключа - положенията за бързо и нормално включени чистачки са ОК, но положенията за пауза (имам и малко лостче за регулиране на паузата) и изключено не работят. След тези експерименти, за мен проблема отива на реле. Моля за инфо, къде се намират релетата и ако имате схема на чистачките, за да се пробвам да диагностицирам по-точно. Ще потърся и сам информация, но всичко, което споделите, ще ми е от полза. Благодаря на всички отзовали се до момента и евентуално решилите да се включат за напред. Поздрави, Здравко ПП Няма да споменава, че "майстора" си беше оставил ръцете - незатегнати чистачки, които превъртат, ненагласено капаче на болтовете за захващане на рамената, криво нагласена чистачка, разместени пластмасови кори... Тоя вече и стотинка няма да му дам, а вероятно ще го пиша и в темите за "черни сервизи" на форумите, където членувам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bat_zdravko Публикувано 10 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 10 Април 2016 Всъщност, вече нямам нужда от помощ - разглобих релето, което смърдеше на изгоряло, тръкнах пъпката на релето за пауза с пила и го върнах. Резултата е, че за 15 минути имам работещи чистачки. Въпрос на време е пак да се повредят, но ако си намеря поялник - ремонта ще ми е стотинки (за напояване на нова пластинка), или в краен случай ново реле. Да го духат кварталните майстори, дето искат за 130лв. да сменят моторче. Ето и снимка: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
papi92 Публикувано 10 Април 2016 Доклад Share Публикувано 10 Април 2016 24 minutes ago, bat_zdravko said: разглобих релето Кой номер е това реле? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SCHwabata Публикувано 10 Април 2016 Доклад Share Публикувано 10 Април 2016 (Редактирано) И аз имах проблем с чистачките. Смених релето от друга кола и се оправи. При мен е номер 377, фейслифт-комби е колата, ако има значение. Редактирано 10 Април 2016 от SCHwabata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bat_zdravko Публикувано 11 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 11 Април 2016 On 4/10/2016 at 3:36 PM, papi92 said: Кой номер е това реле? Моето е 377 и до колкото разбрах, всички Голфове, Шкоди, Ауди, Пасати и прочее от ВАГ, които имат регулируема с малко лостче на чистачките пауза, ползват това реле. Всъщност това не е реле, а цял управляващ блок, в който има до три релета - в моделите със сензор за дъжд. Проблемите явно най-често са в релето, което е за управление паузата на чистачките - прегаря му единия контакт и не може да изключва. Частично може дасе реши с изпилване на контактната пластина леко, колкото да се загладят пъпките, замяната ѝ с друга пластина или подмяна на самото реле, което е FRA12 (http://www.proton-bg.com/Default.asp?m=artinfo&ArticleID=8173) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoy Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Колега браво за упоритостта и ентусиазма да си решиш проблема елементарно и с финес. Само едно нещо не ми стана ясно, в реле 377 има реле FRA12, което се заменя в краен случай с това от сайта на Proton. Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bat_zdravko Публикувано 12 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 23 minutes ago, BikerBoy said: Само едно нещо не ми стана ясно, в реле 377 има реле FRA12, което се заменя в краен случай с това от сайта на Proton 377 e управляващ блок на чистачките, погрешно наречен от мен реле, а може би и информацията в мрежата е за реле, но не е важно. На платката на този блок са монтирани две или три релета - според това дали колата е със сензор за дъжд или паузата се управялва с малко лостче. Ако поставим блока в позиция с контактите на долу, долното ляво реле е за двете скорости на чистачките, долното дясно реле е за паузата, а горното дясно реле е за сензора за дъжд. Тези релета, които са в блока, са от тип FRA12 и могат да бъдат заменени с такива, ако възникне проблем с някое от тях. При мен случая е, че е нагоряла пъпката на релето за пауза и не дава добър контакт, а релето полудява да щрака. Изпилих я малко, колкото да премахна нагара и за сега работи. Подозирам обаче, че дългосрочно ще имам проблем и поръчах реле FRA, с което ще заменя дефектното и ще си реша проблема за 2-3-5лв. За всеки случай ще направя и профилактика на чистачките, но поне сега мога да карам през седмицата, когато ми е необходима колата и без да се лишавам от чистачки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoy Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Разбрах, благодаря ти Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
papi92 Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Понеже темата си стана за "Направи си сам", ще кажеш ли и къде се намира модул 377? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SCHwabata Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Под волана. Копи - пейст от друга кола и въпроса се решава. И сензор за дъжд при Б5 не ми е известно да е предлагано като екстра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TiL Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Само като гледам каква заварка е станала на пъпката на релето... мисля си, че ще имаш проблеми отново. Хода на чистачките как е? Да не запъват някъде или механизма да е клеясал, слагал ли си по-силен предпазител? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bat_zdravko Публикувано 12 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 (Редактирано) 12 hours ago, papi92 said: Понеже темата си стана за "Направи си сам", ще кажеш ли и къде се намира модул 377? Под волана, но за целта се сваля целия пластмасов панел в долната част на таблото. Мисля 5 болта трябва да се развият и някакви скоби, но нищо страшно - буквално е за няколко минути. 7 hours ago, TiL said: Само като гледам каква заварка е станала на пъпката на релето... мисля си, че ще имаш проблеми отново. Хода на чистачките как е? Да не запъват някъде или механизма да е клеясал, слагал ли си по-силен предпазител? Предстои ми тази Събота и Неделя смяна на релето и профилактика на механизма на чистачките, точно заради посочените опасения. Бушон не съм пипал, даже мисля тестово да сложа малко по-малък - ако има проблеми, да гори той. Иначе чистачките не запъват и не изглежда да имат проблем с хода, но явно са тръгнали или скоро ще се случи. 8 hours ago, SCHwabata said: Под волана. Копи - пейст от друга кола и въпроса се решава. И сензор за дъжд при Б5 не ми е известно да е предлагано като екстра. Вариант за решение е копи-пейст от друга кола, да, но не е ясно в какво състояние ще е другото т.е. дали няма съвсем скоро да се наложи същата операция, а и по обявите 377 го продават за 20лв. Предпочитам да сменя релето в моя наличен блок и да зная, че съм решил проблема дългосрочно, а рестото да отиде за бира :-) Редактирано 12 Април 2016 от bat_zdravko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoy Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 Преди 9 часа, bat_zdravko написа: Предпочитам да сменя релето в моя наличен блок и да зная, че съм решил проблема дългосрочно, а рестото да отиде за бира :-) Not all heroes wear capes... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване