Jump to content

Ауди 100 АЦЕ заглъхва.


Recommended Posts

Аз искам да споделя моите опити - според мен с такъв МАП колата не може да работи коректно, дори и да се направи на 0.2 волта на празен ход. Стойностите които дава в движение се различават от това, което ЕКУ-то очаква.

При оригиналната схема, графиката на изходящия сигнал /спрямо ъгъла на повдигане на клапата/ е нелинейна, при МАП-а е линейна, спрямо вакуума в колектора.

Без допълнителна корекция на изходящия сигнал на МАП-а /примерно с ПИК процесор/ не може да се замени директно.

 

Наистина, колата се усеща много жива и рагира веднага, но всичко приключи след 100 метра - моторът се изфорсира няколко пъти до 3000об и влиза в сервизен режим. Записана грешка - потенциометър.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нещо не мога да се справя с МАП-а  ,,набих" директно щуцер във смукателния колектор, свързах МАП-а, но уви напрежението си остана 1.6 волта на ниски обороти. Вече не знам как да го свържа така че да покаже под 1.2 волта .Аз иначе честно казано нямам проблеми колата се държи добре, доста е ,,жива",но оборотите са нестабилни и дори по някой път угасва, смятам че това се дължи на високото напрежение на ниски обороти. Моля ви помагайте, как да го смъкна това напрежение на ниски обороти.

IMAG0072.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да опитам да сложа резистор на входното напрежение на МАП-а да го направя от 4.5в. на 3.5в. и си мисля че и напрежението на сигналния изход на МАП-а (средното краче) ще падне с 1в. и ще стане на 0.6в. на ниски обороти.

Не знам дали е така, защото не разбирам от ел., ако греша ме поправете, а ако е така както мисля, въпроса ми е какъв резистор да сложа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз пък нищо не разбирам от газови уредби, но ако искаш да намаляш напрежение с резистори става с 2 резистора (или един потенциометър), не само с един. Прави се делител на напрежение по следната схема:

 

500px-Impedance_voltage_divider.svg.png

 

Резисторите се изчисляват така че общото им съпротивление да е достатъчно голямо за да не загряват. Ето ти и калкулатор: http://www.ohmslawcalculator.com/voltage-divider-calculator

 

Значи ако искаш да получиш изходно напрежение от 3,5 волта при входно 4,5 волта, тогава съотношението между горния и долния резистор трябва да е 1 : 3,5. Например ако избереш горния да е 1 килоом, долния трябва да е 3,5 килоома и т.н.

 

Важно е също какъв ток изкаш да черпиш. Ако ти трябва по-голям ток, избираш по-мощни реристори с по-ниско съпротивление. Това пък изчисляваш по закона на Ом.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с делител на напрежение може да се смъкне напрежението, но това не решава проблемите, които съм описал по-горе.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до онзи ден карах с включен МАП сензор на обратно,(разменени двете крайни крачета),  като на средното краче (информационното) имаше точно 0.5 волта без значение  дали колата е запалена или само на контакт, а между двете крайни 1.20 волта и колата вървеше идеално, ниските обороти падаха точно на 840 по данни на климатроника  и не помръдваха от там без значение какво съм пуснал, със или без климатик. Единственото,  което ме смущаваше  беше че имаше дупка  между 2600 и 2900 оборота, а аз точно  на тези обороти карам най-много, защото карам 80% извънградско. Също така колата не беше с пълната си мощност защото от МАП-а имаше напрежение 0.5в., което не се повишава при подаване на газ.

Днес пак свързах МАП-а на обратно, защото с нормално свързан МАП просто не мога да я накарам да работи както трябва. Само че днес направих мостче между входния кабел плюсовия който в момента показва 1.2 волта до средния и сега един вид имам стабилни 1.20 волта на информационния кабел към компютъра. Не знам как става но колата продължава да си командва оборотите със стъпковото моторче, падат плавно и не потрепват от 840, но определено мога да кажа че вече няма дупка в оборотите между 2600 и 2900 хиляди. Единствения негатив е че на бензин не може да се изфорсира повече от 3500об. става като на прекъсвач, но предвид, че карам на газ, а на бензин само паля и ако се наложи аварийно, смятам че 3500об. са достатъчни. За сега смятам да оставя нещата така колата наистина върви добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм с Мап от Опел. За корекция на мап-ът използвам ключе на дроселът което прекъсва 10килоомов потенциометър.Това е начинът за правилна корекция на мап-ът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, не ми стана много ясно какво си направил, защото много не разбирам от ел. Аз сега моята съм я ,,разхвърлял", защото ми изгоря моторчето на парното, но до ден-два смятам, че ще е готова, гледам че си от Варна, ще се радвам, ако е възможно да се срещнем да видя за какво става въпрос и да направя и моята така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В темата за ниските обороти съм дал стойностите на делителя и къде е монтирано ключето на дроселовите клапи, което осигурява 0.6В от МАП-а при отпуснат педал на газта. При някои от колегите, които сложиха МАП без ключе напрежението е под 1.2В на ниски обороти и затова не го сложиха. При теб щом е над 1.2В сложи ключе със делител за да ги свалиш на 0.6-0.8В. 

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно от темата за ниските обороти видях за поставянето на  МАП, но видях само описаното, че се свързва на мястото на потенциометъра и се прекъсва второто краче на компютъра (за ППХ)като се слагат магнитни датчици на скоростния лост, които да включват системата за ППХ само на скорост. За съжаление снимките и схемите не се отварят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колеги във форума има много изписано за свързването на МАП сензор на мястото на потенциометъра, има също и реализирани коли с МАП, аз обаче днес гледах доста клипчета за тестване на ТПС сензор, което всъщност е потенциометър точно като оригиналния и си мисля ако се монтира на дроселовата клапа няма ли колата да работи едно към едно, както е с оригиналния потенциометър на дебитомера. Гледах на клипчетата че ТПС-а показва точно 0.5 волта при затворен дросел и 4.5 волта при напълно отворен, като напрежението се вдига с подаването на газ(отваряне на дросела),не е ли точно така и с оригиналния потенциометър на дебитомера.

А и когато колата е на газ, олекването на клапата на дебитомера няма да влияе на работата на двигателя

Редактирано от mitko7121
Добавяне
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да работи коректно с такъв ТПС защото потенциометъра на дебитомера го „върти” клапата според това колко въздух взима двигателя, а ако го вържеш директно към дросела ще дава стойности в зависимост от положението на педала на газта. Т.е на бензин ще се дави и ще харчи доста. На газ може и да работи сравнително добре. Отделно ЕКУ-то не „очаква” такива резки смени на показанията на потенциометъра и е много вероятно да запише грешка и да влезе в авариен режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...