Jump to content

Проблем с ускорението на 1.8т АЕБ


Момо

Recommended Posts

Здравейте колеги. 

 

Поредното АЕБ с проблем при ускорение. Прочетох темите на колеги свързани с този проблем и решенията му, но така и не намерихме (с колегата Buzzy ) решение при мен.

Колата е с чип и ги, кара се така 40к +  км и никакви проблеми. Появи се изведнъж както си тръгвах от светофара.

 

Проблема е :

На бензин при ускорение с педал до долу  когато буста стане 0.5 и повече мотора започва да насича, като че прекъсва цилиндър, или не достига гориво.

При плавно потегляне или поддържане на скорост няма проблем. В момента до който буста не стане около 0.5 или повече.

На газ прекъсването го има и от по-рано ,по-отчетливо  е, и от по-ниски обороти при нормално тръгване и каране , или педал до долу. В общи линии не може да се кара на газ.

Единствена грешка - на диагностика Бош изкара ламда сонда, с вак-ком проверихме как е и беше започнала да става малко мудна и съответно я смених с нова - показанията и са идеални промяна няма, проблема остава.

 

Освен  проблемите с ускорението нищо друго не се е променило: 

палене топла-студена, работа на празен ход и форсиране на място, разход на бензин... никакви други забележки всичко си е както преди.

 

Проверени са :

ламда - нова

дебитомер - работи

n75 - работи 

разтоварващ - работи

дросел - изчистен и калиблиран

свещи (на 4000 км) и бобини - нормални

клапан и пътища на картерната - ок

бензинова помпа - извадихме я от уравнението защото проблема го има и на газ

маркучи за въздух и вакумни - здрави (-0.5 на празен и 0.9 буст)

изключихме ГИ все едно няма - проблема остава

ангренаж - на белези

няма записани грешки

 

Направихме лог и аномалията която видяхме е записаните стойности на оборотите на мотора - повече то 2550rpm не иска да запише, а оборотомера си работи нормално.

Започваме да мислим че ЕКУ-то се е бъгнало от чипа въпреки че 40к съм минал безпроблемно

 

Предварително благодарим на отзовалите се :)

log 1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Некачествени свещи (бобини) или наистина повреда в ecu-то. Стария мотроник си е конфликтен. Поне за AEB компове има.

Другото което ми минава през главата е комутатор ако не е хитачи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как проверихте бобините? Имах абсолютно същия проблем с един АЕВ, без да излиза някаква грешка на диагностиката. Сложих моите бобини на мотора и една по една започнах да ги сменям, докато уцелих повредената. Сменихме я и всичко се оправи. Ако имаш неработеща ламбда сонда, няма да имаш този проблем. Само свещи и бобини, провери и комутатора

PS:Колегата ме е изпреварил. 

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В 90% процента от случаите е пробит хобот на бобина или две,а за показването до 2550об просто не сте гледали правилния канал ,при всички AEB e така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като правихте лог-а, гледахте ли детонационните датчици. Проверихте ли лулите като сменяхте свещите?

Sent from my K920 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комутатора е Бош , в една тема беше описано как се мери съпротивлението, и така го измерих. Стойностите и на 4-те изхода бяха еднакви ,по спомен 702 ома. 

Обаче за пробили лули не го мислехме, при положение че дори и до 5000 об. при плавно ускорение няма прекъсване. Но ще взема една нова бубина и ще пробвам с нея.

Ако не стане взимам и комп  

Детонационните датчици не записваха нищо.

 

Ще пиша какво е станало с бубината...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момо лулите ги огледайте първо. Може да се наложи да купиш повече от една. Проблем със запалителната система се проявява на по-ниски обороти. На АЕВ бобините и комутатора са дуракоустойчиви и не горят никак лесно.

Sent from my K920 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е отстранен.

Както колегите по-горе казаха, се оказа една от бобините или по скоро лула и. Интересното е че видимо изглеждаше като нова и няма  разлика от останалите 3. 

Ще сменя и още една , ей така за да имам една резервна в багажника.

 

Благодария на колегите за насоката!

Поздрави и безаварийни километри!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...