Jump to content

По-големи спирачки на А3 (8L) ASZ 131hp


Recommended Posts

Здравейте,
Интересува ме някой слагал ли е по-големи (най-големи) спирачки на Ауди А3 (8L) ASZ 131кс да сподели какво, как и откъде е набавил като части и колко стотинки излиза такъв проект? Засега желанието ми е да карам 17-ки лятото, а през зимата да съм на 16-ки (но не е задължително). Четох темата на колегата svere за Пасат 5.5 като най-съдържателна и нагледна, но той е на 5х112mm... :(

 


При мен данните по ЕТКА са:

 

*Предна част на спирачна система
Предни дискове (Front discs ) 288х25mm
Спирачен апарат еднобутален D=54mm
Разстояние 5х100mm
 

* Задна част на спирачната система
Задни спирачни дискове (rear brake discs) 232x9mm (плътни)
Заден спирачен апарат еднобутален D=38mm

Разстояние 5x100mm
 

Идеята е  да мина на 312mm или на 321mm,
като май 321mm ще е най-безболезнено (доколкото четох из Форумите и по данни от колегата svere)

 

edit: Бюджет за проекта ~800лв.


Колеги помагайте!

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесното е на 312мм. да минеш. Намираш супорти за преден апарат от Голф 4 V6 (204кс.)("приблизително около 80-100 лева втора ръка), купуваш си нови дискове на 312мм. и нови накладки. Дори ще ти остана пари и за няколко каси бира.


ПП: Ако искаш и задните да ги ъпгрейд, пак от същата кола... те са и вентилирани задните дискове ;) Тогава може да сместиш в бюджета си, без касите бира.

Редактирано от gamepoint
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря колеги.

 

Още едно питане: 

А не трябва ли да купя целия спирачен апарат (дали от Голфа, дали от ТТ/S3), защото аз отпред съм с малкото бутало (54mm), а долкокото знам трябва да мина на 57mm, нали така?! Или се бъркам нещо? Чел съм още, че насаждат от S2 двубутален апарат...

 

А при S3 8L фейса с какви предни и задни апарати е? Мога ли от такава да взема всичко + спирачната помпа, ако е с по-голямо бутало 25-цово примерно? И ще пасне ли от типа "Plug&Play" на моите шенкели?

 

Поздрави. 

 

ПП1. Бюджета беше за ъпгрейд на предни+задни спирачки.

 

edit:

ПП2. Бира не пия, алкохол също. Изключение само при спец.случаи. :)))

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много неща могат да се сложат/насадят, но всичко зависи от бюджета... Друг работещ и сравнително евтин вариант са апарати от бмв 7(е38). Става въпрос за 4 бутално брембо, но за целта освен да си намериш и купиш апаратите, трябва да се изработят и съпорти за тях.

 

426351.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези апрати не са трудни за намиране, в тунинг форума и olx редовно излизат обяви за такива около 200-250лв за комплекта. На 312мм дискове седят перфектно и влизат в 16". Съпортът, който трябва да се изработи не е сложен, всеки стругар, който не го мързи би трябвало да може да се справи.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

БЛАГОДАРЯ КОЛЕГИ!

 

Оказва се, че имаме няколко варианта. Май по-добрият и малко по-скъп вариант е с апарати (Brembo 4-бутално) от BMW 7'er E38? Някаква  модификация ли спец. да търся или всички Е38-ци преди и след фейса, със всички мотори карат с такива апарати?

 

И няма ли да се разбута много баланса предни/задни?

 

Отзад какво да търся да сложа?

 

Четох че понякога трябва да се прекодира ABS-a, така ли е или не? Ако е така, не е ли по-добре да се търси сет от Ауди  и да се прекодира ABS-a за него (примерно S3, но не знам то на какви апарати кара, ако някой знае да каже)? Питам ви защото не съм запознат в детайли...

 

И спирачна помпа каква да ползвам? Искам чувствителен и остър педал като краен резултат.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

53 minutes ago, GTX3071R said:

Съгласен на 100% с горното, за това и го предложих като вариант :zustimm:

По-добър вариант за 312мм дискове според мен няма :top: , само добавих пояснение към твоето предложение.

 

Rotkod, не всички E38-ци са с 4 бутално брембо, има и с нормални апарати с едно бутално, но 4 буталното брембо, което се слага на E38 е само един вид, демек намериш ли такова, значи ще стане. Отзад е хубаво да минеш на апрати и дискове от S3. 

Спирачна помпа, колкото по-голяма, толкова по-чувствителен педал. Виж за помпа и тандемно серво от по-нова а3-ка, голф.... Преминаването от единично на тандемно серво, ще подобри допълнително спирането и то ще бъде доста осезаемо. Демек заслужава си инвестицията.

Ето една обява - http://olx.bg/ad/4-butalno-brembo-ot-e38-ID5zkA2.html#47f91636e5

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Помислих-помислих и празната ми глава (която се чуди каква заигравка да си намери по колата) стигна до следното заключение...вариантите са два:

 

#1 Най-близко до оригиналните спирачки от модела. Това ще рече да се подменят  компоненти от по-силни спирачки ползвани във ВАГ групата, а най-добре дори да е от А3 8L, та дори да е от S3 (защото може да се ползва всичко Plug&Play, като апарати, супорти, дискове, ABS кодировки.... Или поне аз си мисля че ще е така).

 

#2 Големи, по-големи, най-големи спирачки. Тук отиваме в "Къстъм зоната". Правиш нещо, което не се знае дали друг го е правил: спирачни апарати от BMW E38 (Brembo 4 бутално), от Alfa Romeo 159 2,4jtdM (Brembo 4 бутално), от Porsche Boxer, Кайен и др (Brembo 4- и 6-бутално). Дисковете са от 312mm доооо 345mm. Къстъм сп упорит трябват. И това само за отпред. Ами отзад (същата драма). Ами баланса предни/задни? С две думи този вариант ми се струва скъп, трудоемък и излишен за евридейка (няма да е бегачка). Е ако има някой който да е правил такъв сет, да сподели, ако има желание. 

 

:lupe: Май открих топлата вода...  :hilezh:

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако инвестираш време в ровене и с повечко четене и смятане, нещата стават и лесно се докарва заводския баланс. Просто трябва да не те мързи.

Моята кола в момента отпред е с дискове от Mercedes C43 AMG 334мм, 4 бутални апарати от Audi S8 D2, които допълнително са преправяни, къстъм съпорти и накладки от Porsche 993 Turbo. За отзад съм набавил апарати от Audi RS2 с къстъм съпорти, накладки ще ползвам за Audi RS2, с предни дискове от фейсково Audi A6 C5 312mm и апарат за ръчна спирачка от Jaguar XJR пак с къстъм съпорт. По-сметки променям заводския баланс с малко в плюс назад, за да съм 1 към 1 със заводския баланс си взех дискове 280мм от S8 D2, но впоследствие след проведени разговори с няколко човека стигнах до заключението, че колата ще спира по-добре с по-големи дискове отзад и преминах на вариант 312мм.

Знам, че с питане като ти го даде някой на готово е най-лесно, но аз винаги съм се стремял сам да стигна до отговорите на въпросите, които ме интересуват и след това да чуя какво ще кажат разбирачите.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за споделената информация. В твоя случай ми се струва голяма главоблъсканица да помня от какво е апарата, от какво е диска, от какво е накладката... Освен всичко какво ще кажеш за цените на комсумативите, като дискове и накладки (нали ги купуваш нови, а не са втора употреба)?! С всичките тези RS, TURBO-Мурбо и прочие не стават ли прекалено скъпи консумативите за една евридейка (както е в моя случай). Подозирам те, че с тези модове ще се пускаш по състезания/гонки. Още няколко такива модификации по колата и ще трябва да ходя с наръчник за колата.  Не ме разбирай погрешно! Шапка ти свалям за целия труд и ентусиазъм, който си хвърлил, но моите скромни желания са по-простички. Изхождам от там, че колата ще се кара всеки ден, няма да се пуска по състезания и др. подобни. Затова искам леко да подобря спирането, като се придържам доколкото е възможно към оригиналните за Ауди компоненти по спирачната система. 

 

Та в този ред на мисли, мисля че на този етап имам нужда от:

 

за предната ос

* Предни апарати с бутало 57mm (от какво да го търся)

* Супорти (разбрах че от Golf4 V6 204hp стават, а от какво друго да търся)

* Дисковете 312mm (от какъв модел са, ще ми е нужно за поръчката)

* Накладки

 

задната ос:

* Вероятно само супорти

* Дискове 256mm (от какъв модел се взимат) 

* Накладки

 

Също така ако някой разполага с нещо от списъка и му е за продаване са драсне едно ЛС.

 

БЛАГОДАРЯ. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорите на въпросите ти са написани вече...

преди 18 минути, Rotkod написа:

за предната ос

* Предни апарати с бутало 57mm (от какво да го търся)

* Супорти (разбрах че от Golf4 V6 204hp стават, а от какво друго да търся)

* Дисковете 312mm (от какъв модел са, ще ми е нужно за поръчката)

* Накладки

 

задната ос:

* Вероятно само супорти

* Дискове 256mm (от какъв модел се взимат) 

* Накладки

 

Също така ако някой разполага с нещо от списъка и му е за продаване са драсне едно ЛС.

 

БЛАГОДАРЯ. 

 

 

- Апарати от Golf 4 VR6(204к.с.)/Audi S3 8L/TT(225к.с.)

- Съпорти Golf 4 VR6(204к.с.)/Audi S3 8L/TT(225к.с.)

- Дискове Golf 4 VR6(204к.с.)/Audi S3 8L/TT(225к.с.)(всички са 5х100)

 

за задната ос:

- същата работа като горното от Golf 4 VR6(204к.с.)/Audi S3 8L/TT(225к.с.) там са 256мм.

Редактирано от GTX3071R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам по-знаещите,

Предните спирачни апарати от A4 B5 '96г ще станат ли? Вижда се, че буталото е 57mm, а на апарата има щамповано още и "967"?  

 

zyagm0.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Някой слагал ли е като предни спирачни апарати на Аudi A3, задни спирачни апарати от Porsche Carrera C2,  с парт. No. 996.352.421 (422)? 

 

Чета по чуждите форуми, че масово ги слагат на дискове от 288 до 325х25mm. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно питане:

 

Колеги, можете ли да препоръчате някой, който да изработи супорти за апарати Brembo (било то от BMW E38 или от Porsche 996)? Предполагам от Е38 ще е по-лесно и вече ще е правено, така че ще се спести смятане и чертане. 

 

Благодаря предварително. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги, да докладвам какво се случи дотук!

 

Намерих цял готов кит с апарати Brembo 18Z (6 брутален апарат), дискове 334х32mm, супорти и фланци 12mm. Всичко е прекрасно, с тази малка разлика, че апаратите все още опират в оригиналната 17-ка (9 spoke) ET38, а гумата вече излиза извън калника с около 1-2см. Което означава, че след добавянето на още 7-8-10mm, гумите ще излизат още повече извън калника,  което за мен е неприемливо. 

 

Поздрави.

 

ПП. Благодаря на колегата ivoair за линка. Тези момчета са ценна находка, могат да се ползват за най-различни неща. 

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

някой може ли да каже дали апарати и супорти от Сеат Леон турбо 2006 (5х112), ще станат на A3 (8L) фейслифта (5х100)? Тъй като шенкелите са различни (99%), предполагам няма да станат, но все пак реших да питам дали някой е пробвал физически дали пасват или не. 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

И така, понеже само аз си пиша в темата, та да си попиша малко... (после мога и сам да си отговоря) :hilezh:

След дълго търсене, питане, дори и пробване (на 6-бутално Brembo z18), стигнах до извода, че засега най-бързо и безболезнено ще е да се ъпгрейднат спирачките до такива от Audi S3 (8L). Така за сравнително малка сума получавате комплект (предни + задни) спирачки, които ще работят добре. Голям бонус има в това, че няма нужда от извънземни джанти + 15мм фланци и всякакви други проститии ... а можете да си карате с оригиналните джанти от Audi А3, т.е. запазвате напълно оригиналния вид на колата (засега). За размера на предните дискове от 312mm знам, че дори може да се кара с джанти 16"-ки, което за зимата е отличен вариант. Лятото пък си се возите на 17-ки и всичко спи... И понеже не съм "рацер", а по-скоро искам да си карам колата като евридейка,  затова такъв сет ме устройва напълно. Ако е рекъл Господ ще се случи съвсем скоро и ще гледам да направя и снимки на "операцията".

 

За тези, които ще търсят информация из Форума ще напиша още един път:

***Отпред се преминава от 288mm на 312mm единствено със супорти от S3, смяна на дисковете и накладките.

***Отзад се преминава от плътни 232mm  към вентилирани 256х22mm, апарата е друг Lucas с 38mm спир.цил.

Тук идва въпросът за дисковете и накладките....
Някой може ли да сподели откъде да поръчам EBC (дискове и накладки). Също така тези, които продават или карат с тях ако може да ми обяснят разликата между различните дискове на ЕВС, които се предлагат на сайта им (хай карбон, нормални и т.н.) и с какви накладки най-добре да се комплектоват (зелено, жълто, червено, синьо...)
ttp://www.ebcbrakeshop.co.uk/?gclid=CIaik5nKh84CFciRGwodjPsCKw
 

Ще се радвам каращите с EBC да споделят мнение за накладките на ЕВС...
Какато писах по-горе, не съм състезател, но обичам да спирам в последния момент... :hilezh:

Ето една полезна таблица:
nld5yg.jpg

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,
Някой знае ли каква е разликата между тези два диска:

8N0615301A

8L0615301
и двата са 312х25mm 5х100


Ето линка (позиция No.9)

 

http://vagpart.com/audi/audi-a3-s3-sportback-qu-a3-eu-2001-61535-disc-brake/
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...