Jump to content

Съвместими мотори за А3 131кс ASZ 1.9 tdi


pepo07

Recommended Posts

Здравейте!

Понеже ми се иска да сменя двигателя на аудито, може ли да ми кажете кой мотори са съвместими (може и с малко доработка) с Audi A3 1.9 tdi 131 кс ASZ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, явно не съм обяснил много добре.. искам да взема оборудван мотор, да изкарам този и да сложа новия, но без да правя прекалено големи доработки, за да напасне.. Идеята е да сложа малко по-голям/мощен мотор ако има такава възможност..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, най-мощният дизелов мотор на А3 8L е ASZ. По-голям като обем няма как да сложиш по мое мнение, нито пък от друг модел. А3 е с напречни мотори, останалите модели са с надлъжни.
Вариант е само ARL, който е 150кс и се монтира в голф 4 и ибиза/леон. Ибиза Купра имаха още по-мощен дизел ако не се лъжа (160 кс пак от 1.9), но там вече не знам как стоят нещата. Разликите между ASZ и ARL не ги знам, но предполагам е нещо подобно като тези между 1.9 90кс и 110кс. Турбините са различни, но с минимална разлика между тях - GT1749VA и GT1749VB. Интервенцията не си заслужава за едни 20 кс отгоре. Имай в предвид, че ARL може да се окаже еднакъв с ASZ и да има само минимални разлики! Ако твоят двигател е здрав, няма смисъл от тази интервенция, защото може да се окаже, че монтираш същия мотор.
Като цяло - губиш си времето, да не говорим каква камара пари трябва да платиш за оборудван мотор, още повече тези които съм изброил. За същата сума, вместо мотор, който ще намериш много трудно, изключително скъпо и в незнайно състояние, можеш да доработиш твоя. Резултати ще има..... освен ако твоя не искаш да го "изкараш", защото е тотал щета.
Имай в предвид, че това мнение е напълно аматьорско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че ще ти излезе по-евтино да увеличиш значително мощността на твоя двигател, отколкото да се мъчиш да натикаш друг в коша. 

 

Преди време бях питал в Madness какво би струвало да се извадят към 220 коня от този двигател. Хората отговориха 3500лв, което включва нова хибридна турбина с кована перка, челен интеркулер, нова генерация и разбира се софтуерна настройка след хардуерните промени.

 

Със сигурност има и други варианти за увеличаване на мощността, поинтересувай се.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASZ и ARL са с абсолютно еднакви карантии, всичко държи до едно и също положение. Ако става на въпрос за засилване просто да се слага подходящо турбо, кулер, дюзи и хубава настройка... Мотора като сток вариант издържа 240-250 коня и 450 нютона доказано :) Вече нагоре до колкото знам биелите стават "кашкавалени" :)

 

@manoleo, ако сам си редиш всичко което не е трудно всичко би ти излязло с поне 1000-1500 лв по-евтино :) Аз лично в момента това правя.. то при мен трябва турбо в момента, но нещо не откривам такова което да ми хареса... Иначе за кулер с пътища и колектор от пасат дадох общо 300 лв. Скъсах има няма 5 скоби до момента и слагам от скъпите които са по 4 лв/бр. Турбината предполагам да ми излезе макс 500-600 лв. Зависи каква ще бъде :)

Редактирано от venkYYY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбира се и аз това съм написал, че има и други варианти. Просто съм дал пример, при който оставяш колата и си я взимаш готова без да пипаш каквото и да било и пак ще излезе по-евтино отколкото да се присажда по-голям двигател. Иначе който може сам и му се занимава може и за под 2000лв да постигне тази мощност.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се на колегата какъв самолет му трябва в коша на А3 с ASZ-ката, при положение че:

- ASZ може прилично да се чипоса до 165-170кс. от кадърен мапер. Вървежа/реприза става мн приятен, а разхода остава в нормален,

- Над 165кс освен хардуерните промени, които струват пари и време да се намерят, ще трябва да усилиш най-напред спирачната система (спешно!!!)

- А ако и 200-220кс не са достатъчни, тогава по-добре да се смени модела/марката и т.н.

Всичко това е лично мнение, с което не задължавам никого и важи единствено и само, ако колата ще е евридейка.
Ако целта е да се прави бегачка, тогава темата е за раздел "Тунинг проекти".
 

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пръв път чувам някой да иска да сменя двигателя заради 29кс :stupid: пълен абсурд.

 

По-скоро някой благосклонен колега да пусне линк към тема от типа "Засилване на ASZ"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Rotkod написа:

За пръв път чувам някой да иска да сменя двигателя заради 29кс :stupid: пълен абсурд.

 

По-скоро някой благосклонен колега да пусне линк към тема от типа "Засилване на ASZ"...

Дали ще се гледа засилване на ASZ или ARL, те моторите са еднакви. Относно Ямболското А3, според мен за кола със сток мотор 2260-то не е най-удачния вариант... дюзите идват малки за това турбо и колата има малко лаг в ниските.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...