Jump to content

Не мога да открия от какво тропа


sweetlioo

Recommended Posts

  • Отговори 169
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

преди 9 минути, sweetlioo написа:

Абе не знам, но амортисьорите са ми здрави, няма никакви колебания в клатенето на колата, но поне на пръв поглед. На стенд може и друго да е. Имам забележки само към задните пружини. Днес карах колата към 50 км градско, като слушах какво тропа, но честно да си кажа, тропа си точна като на биалетки, но как да е от тях като правите носачи, биалетките и тампоните на стабилизиращата щанга са на 2 седмици. 

колега ти ли си сменя кокаклите или в сервиз,питам защото при горните два монтажа е специфичен......не мога да кажа какви са последствията ако не спазиш тези стойности,ама явно е нещо значимо

IMG_20170209_184428_BURST001_COVER.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервиз, в който знаят тази специфика. Аз също я знам, даже преди няколко години разпространявах из форума и PDF ръководство с монтаж на цялото окачване за Audi, включително и това което ти си дал. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден ми сменяваха точно горните носачи, и момчето ми обясни че ако не са монтирани както трябва(моите не бяха) ще се разбият по-лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирани са, нали ви казах, те са на 2 седмици и не съм минал кой знае колко км с тях, но си тропа от първата минута след смяната. Тропа като от биалетка, усеща се ниско и в педалите, не във волана. От горните носачи бие много във волана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата с всеки ден тропа повече и повече,а по-лошото е, че май са вътрешни накрайници или рейка. При клатене на волана, докато е на място колата, чука здраво,така както е при движение. А уж майстора, който сменя окачването каза, че вътрешните накрайници и рейката са наред. Какво се случва вече и аз не знам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, sweetlioo написа:

 Какво се случва вече и аз не знам. 

Случва се най-нормалното за стар автомобил - належащ ремонт. Колата на канал един върти волана ляво/дясно и отдолу ще се видят нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, то е ясно, че годините не прощават. Явно си е тропала рейката от самото начало,а я проверяваме няколко пъти. Но не тече, което не знам добре ли е или е без значение в ситуацията? И ако продължа да я карам така, върху какво ще рефлектира първо и в последствие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо установи къде е проблема. Вътрешни накрайници или рейка. При първото .. разкачили се е ясно какво може да се случи.  При втория вариант в краен случай няма да се предава въртящ момент в средно положение. Дали е опасно сам си прецени.

Аз не бих карал с проблемен кормилен накрайник. "Тропаща" рейка може да изкара много километри (стига да имаш добри нерви).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махаш скобите и внимателно издърпваш маншоните на рейката, за да може да хванеш с ръка ябълката на вътрешния накрайник. Намираш някой да клати гумата наляво надясно и ще усетиш сам дали е от рейката или накрайника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете към кого да се обърна за рециклиране на рейка? Втора ръка е 300 лв. и не е оферта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм сигурен,но все пак искам да съм подготвен и за рейката. Опитвах сам вчера, метода, който колегата Наско е дал и вътрешните накрайници изглеждат наред. Нямат луфт или поне аз не мога да го усетя. Тропането го има във всички положения на волана, на запалена и на загасена кола. Усеща се, че идва от вътре. В сряда имам уговорка с майстор, който да погледне и разкачи каквото трябва, за да изкаже крайно мнение, но той не рециклира рейки.

П.п.

А тези рейки имат ли някакъв натягащ болт на гребена или пиньона, който може да се е разхлабил и да потраква от него? 

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, могат да се натегнат, но ако има голямо износване в зъбите на пръта или пиньона, няма как да се избегне луфта. Обикновено се износват когато рейката е в средно положение (караш направо) и ако се обере луфта когато завиваш ще започне да затяга в двата края. Регулира се до някакъв компромисен вариант. Мога да ти предложа рециклаж на рейката, но ако не е много дразнещо не бързай да си даваш парите, освен това както ти казах няма гаранция че луфта ще изчезне на 100%

Щом усещаш тропане във волана те съветвам да свалиш кората под таблото, сваля се преди това ключа за фаровете и капачето от страни където са бушоните, развиваш няколко винта с торс и провери каретата на кормилния прът по същия начин както съм описал по горе, хващаш карето с ръка или с пръсти и клатиш волана. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така... след днешната проверка, се оказа, че рейката тече, като тропането е от нея. Зъбците и пиньона не знам колко са зле, вероятно като се свали може да се установи. Вътрешните накрайници имат недоловима хлабина, по-скоро нормална, но не от тях тропа. Лошото е, че вероятно това тропане, което аз чувам  и търся, не е точно от рейката, но на подемник и канал, ходовата част е стегната и здрава. 

Та на този етап ме вълнува какво да правя рейката, при кого и колко ще ми излезе?

Трябва ми някой, който да помогне в София. Да му оставя колата, колкото е необходимо, а той да свали, провери и евентуално рециклира рейката, или да подмени с втора ръка, и да я монтира обратно.

П.п. 

На всички ли Б6 са им еднакви хидравличните рейки и за моето 2.0 бензин от какви други става?

 

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sweetlioo написа:

 Вътрешните накрайници имат недоловима хлабина, по-скоро нормална, но не от тях тропа. 

 

Вътрешните накрайници НЕ трябва да имат хлабина, и най вероятно от там идва поне част от тропането.

Ако няма къде в София да ти я рециклират, мога да помогна но трябва да я свалиш и по Еконт. Втора употреба ако вземеш няма гаранция дали няма да протече и тя, а може и да е в по лошо състояние от твоята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да я сваля. По-удобно ми е да закарам колата при някого, дето да свърши всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Люлин зад Макдоналдс има един майстор който е доста хвален, но аз не останах очарован от работата му.Сваляне рециклиране качване-250лв.При мен само протече без да има каквито и да било шумове а след рециклирането в крайно положение на волана има едно тупкане.Ако искаш ще ти дам кординати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм че, в техническия университет рециклират, може да се разтърсиш за мнения. Но всъщност я искат свалена май... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ми и някой дето да я свали, нямам условия сам да го направя. В момента се чудя и кое е по-добре, втора ръка или ремонт на тази. Мисля, че моята и превърта, освен че тече и тропа, което го има от година. При движение, понякога ми бие волана и при опит за въртене не върти плавно, а на пресекулки. Днес намерих колега от форумът, който предлага много добра цена за рейка втора ръка, под 200 лв и мисля да се възползвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...