Jump to content

Акумулатор


Momchilus

Recommended Posts

Здравейте колеги!

 

Дойде и моят ред да сменям акумулатор. Колата е със заводския, който е на 7 години и половина и когато не е карана повече от 2 дни започна да изкарва жълтата лампичка за лоу батери... Та въпросът ми е - някой сменял ли е акумулатор и вярни ли са митовете, че трябва да е точно определен и когато се смени колата трябва да се обучи да го познава и зарежда? Заводският ми е 90Ач и мисля да сложа пак 90Ач на Бош S5-цата...

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо виж с какъв акумулатор си.AGM технологията се монтира най-вече при коли със старт-стоп система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравей колега. Аз съм със заводския акумулатор от 2008-2009год. Сигурноне някаква Варта. Искаше ми се да сложа някакъв по модерен и да си нямам ядове зимата... Ако имаш првдложения - сподели, ще съм благодарен :-)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да провериш за твоя мотор какъв акумулатор предписва производителя.Старт-стоп ако имаш трябва да е AGM.За марка,примерно-Мол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дават го на 5години да се сменя, но моя изкара 7. Сега мсля да взема една Варта силвър динамик и да се приключва с тазинглупост. Двуомя се само за амперите. Моя е 74-77ач ама искам да сложа 90ач и не знам до колко е удачно. Ако има някой запознат, ще е добре да сподели опит :)

Just now, Passi said:

Като спре да пали взимаш нов.

И най дразнещият въпрос сега - ако взема някаква варта, колега, която е същите ампери, тябва ли да се връзва на компютър за да се учи, тоа малоумния компютър или сам си разбира колко да зарежда алтернатора??? За едно ауди в8 10.2008год говоря. :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом нямаш старт-стоп система,може и да не е AGM технология акумулатора.

Ако сложиш такъв със същите параметри,не е нужно да обучаваш компютъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам старт стоп. Пали се с бутон и е с без ключово отключване. И пак въпроса: светва ли лампа или да чакам да спре да пали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Светва си лампата, колега, тази кола е умна и си измерва напрежения и прочие и когато нещо не и стига си го казва. Ако нищо не ти е светнало още - свиркай си и си давай газчица :)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, бих искал да ви попитам  за нещо,което ми се случи вчера? Бях отворил вратите и задния капак на багажника на колата,за да я пера и чистя,започнах около 11:30 преди обяд. Правих каквото правих,приключих с хигенните мероприятия,но понеже времето беше хубаво  я оставих с отворени врати.Стоя така до 18:00 часа. Когато поисках да запаля,за да я преместя на място,колата запали,но светна жълт акумулатор и изписа нещо за зареждане на батерията. Колата е 2010г., 2.0 Дизел 143к.с , старт-стоп, мисля,че акумулатора е оригинален той е Варта 12v 105 ah AGM. До сега не съм имал никакви проблеми с него. Снощи след случката я запалих и я оставих да поработи даже и задържах оборотите около 2000 за няколко минути,днес сутринта си запалих без никакви известия от компа. Та ,въпроса ми е, някой имал ли е подобен случай и дали е време да си купувам нов или просто плафоните са по изтощили акумулатора? Защото преди половин година като я купих, пак по подобен начин я чистих и не ми светна нищо,за това може и да е станал за смяна!!! Много моля ако някой от вас знае признаците със сигурност за тръгнал акумулатор нека сподели! Защото не мога да си позволя да чакам докато откаже да запали,понеже няма с какво да ходя на работа, докато чакам да дойде новия.Благодаря ви предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Всички със заводските акумулатори на по 7год сме така, колега. Това, което ти се е случило е, че първо акумулаторът ти е вече за смяна и второ, че плафоните са го поизтощили допълнително. Лично аз моята кола ако не я запаля 2-3 дни и ми светва жълтата лампичка за акумулатора, ако я карам всеки ден - нямам проблем. Така че започвай да се оглеждаш за нов, докато не е станало студенко :)) 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз си мислех,че от опитът ми с предишните ми коли,ако акумулатора е ОК не би трябвало да има проблем! Питам защото,ще си идвам до България след 20-тина дни да не бера ядове по път, а и по принцип.  Последно миналата събота и неделя, колата стоя 2-3 дни без палене и нямаше ядове!  Значи да разбирам,че ако стои 2 дни така и светне пак при паленето, направо да поръчвам! Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Не съм много запознат с AGM акумулаторите, колега, но принципно от ауди казват, че трябва да се сменя на всеки 5 години, така че може да очакваш всичко... По добре дай 300 кинта за нов и да ти е мирна главата..

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се,няма две мнения по въпроса! Аз предпочитам да ми е всичко на ред просто попитах,за да знам за себе си каква е хавата с този тип акумулатори. Този ми е първи от този модел и е хубаво да имам представа,какво да очаквам.      Ако някой има по-богат опит с тези батерии нека сподели впечатленията си моля!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия лампи в купето трябва да са угаснали след определено време независимо, че са отворени вратите.

 

Ако са светили толкова време е нормално да падне акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Здравейте колеги. На мен също вече ми се налага да сменям акумулатор, става дума за A4 B8 TDI 105KW  2008г. С оригиналния съм в момента на MOLL 95Ah DIN760A. Искам да си сложа нов също на MOLL, но той е 100Ah. Та въпроса ми е - трябва ли да се обучава компютъра или не. До тук не става ясно от темата, при подмяна на акумулатора с друг различен то стария акумулатор ампераж, дали винаги се налага обучаване?

Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е с различни параметри новия акумулатор,трябва да се обучи.Опитните акумулаторджии по принцип казват тези неща,но все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък моите акумулаторджий ми казаха, че колата си е умна и разпознава новият акумулатор. Ходи вземи един 100Ач и ще се види. Обучаването е за 5мин работа. Аз сложих 95Ач и колата директно тръгна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Momchilus написа:

На мен пък моите акумулаторджий ми казаха, че колата си е умна и разпознава новият акумулатор. Ходи вземи един 100Ач и ще се види. Обучаването е за 5мин работа. Аз сложих 95Ач и колата директно тръгна :)

Благодаря Ви колеги  tonko2.0T и Momchilus за отговорите. Както споменах по горе оригиналния ми акумулатор е  MOLL 95AH DIN760A, и би било много по-лесно да си взема нов със същите характеристики. Обаче в номенклатурата на MOLL от началото на 2017г., точно този модел MOLL m3 plus K2 95Ah е спрян от производство и е заменен със 100Ah. Със сигурност се намират още по складове от стария модел, но не ми се иска да си вземам такъв при положение че вече има нов модел.

Бих искал да разбера как се разбира точно,  дали изисква обучение след подмяната, изписва ли някакви аларми и какво се случва ако не се обучи?:nixweiss:

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...