Jump to content

Покупка на ауди а4 б7 1.9тди 115 кс


Recommended Posts

Здравейте колеги, нов съм във форума,но реших и аз да пиша. Предстои ми покупка на ауди комби а4 б7 1.9тди 115кс. Въпросът ми е свързан с това дали мотора е здрав като цяло тъй като малко ме понаплашиха с този 2.0тди 140 кс.Какво да гледам при огледа (задължително с компютър) и  какви са плюсовете и минусите на този мотор и дали съм се ориентирал правилно спрямо този 2.0 тди 140кс. Колата ще се ползва за семеен автомобил и вървежа не е от значение, но мисля че тези 115 кончета добре ще се справят. Благодаря предварително! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси 2.0тди.

Работи по-приятно, "по-мазно" , с по-малко вибрации, не трака толкова и върви по-приемливо.

 

1.9 е мъртвец.  Точно семейната кола трябва да има запас от мощност. Товариш жената, децата и 200кг багаж, тръгваш към морето и със тея 115 коня не можеш един тир  да изпревариш...

 

2.0тди е минимума за това купе.

А ако намериш 1.8т ще е още по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен търси 3.0 ТДИ, защото, като закачиш след някоя година и семейната каравана, тогава хептен няма да отлепиш.

 

А относно по първия ти пост, говоря обобщено от изчетеното и чутото от хора притежавали такива коли, 2.0 тди често чупи шестостен на маслена помпа, гърмят дюзи и някои от първите модели пукат глави. С времето ако няма добро обслужване и редовна смяна на масло, може да иде и турбинката, ама това го има като опасност при всеки турбо двигател.

За 1.9 тди, което знам, е че няма проблем с масления привод, не пука глави, рядко може да изгърми дюза (трябва бая тормоз с кофти нафта, или маслото да не се сменя на време), както и трябва маслото да е по предписание, защото някои модели 1.9 си ядат разпределителните валове, но при 116 к.с. версията не съм сигурен дали го има този проблем.

Това са общи работи, които се коментират най-вече, за повече тънкости, някой притежавал този двигател да пише, или прочети по-задълбочено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sweetlioo написа:

 

А относно по първия ти пост, говоря обобщено от изчетеното и чутото от хора притежавали такива коли, 2.0 тди често чупи шестостен на маслена помпа, гърмят дюзи и някои от първите модели пукат глави. С времето ако няма добро обслужване и редовна смяна на масло, може да иде и турбинката, ама това го има като опасност при всеки турбо двигател.

За 1.9 тди, което знам, е че няма проблем с масления привод, не пука глави, рядко може да изгърми дюза (трябва бая тормоз с кофти нафта, или маслото да не се сменя на време), както и трябва маслото да е по предписание, защото някои модели 1.9 си ядат разпределителните валове, но при 116 к.с. версията не съм сигурен дали го има този проблем.

 

Точно тези ремонти искам да избегна, както и драмата с филтъра за твърди частици при някои от моделите на 2.0 тди. Имам опит и с по мощни автомобили както и с по слаби, в момента карам ауди а2 75 кс 1.4.бензин, то е на женатаби за размерите и мощноста доста добре се справя и както казах вървежа не ме притеснява, а честите ремонти, търся здрав и надежден двигател този който е по-изчистен от проблеми и мисля че 1.9 е моя, но затова искам да се допитам до някой с пряк досег до такъв, как се справя и какви проблеми има. 2.0 тди също ме блазни но там май е на късмет

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,  1.9 е перпетуум мобиле и няма начин да се счупи... 

 

Стига глупости, и с 1.9 може да се нашиеш лошо. 

От друга страна познавам двама човека, които вече от 10+г карат 2.0тди и не са имали НИКАКВИ проблеми с двигателите си. Който го бива в математиката ще се досети че преди 10г тея коли са ги купували почти нови и съответно не са били на 800 000 км ;)

 

Иначе ако продължаваме с клошарския начин на мислене, започнат от светльо запора, то тогава най-добре автора да си купи 1.6, щото дизелите могат да го отвътрят с пари за турбо, а 1.6 няма такива грижи... Даже може и някой 2.0 мaслояд ако намерим изгодно и без прехвърляне :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах 2.0 дизел в купе на б7, комби, на мен лично ми допадаше. Нищо впечатляващо, трака си порядъчно :) но пък иначе става за придвижване. Не се задържа достатъчно дълго в мен, иначе щях да му направя ремап. Проблеми не съм имал - обслужване, нещо по окачването смених и само карах, това беше. Аз гласувам за 2.0, но все пак решението си е твое.

П.С. проблемите с дюзите не бяха ли при версията със 170 к.с. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За последните 2 месеца сменихме 2 мАтора  единия 1.9 105 коня в А3  а другия 2.0 140 в Пасат , съответно превъртели лагери на 2ри и 4ти цилиндър. 

Та в тоо ред на мисли -добри са и двата взимай смело :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 години имах Б5 със 125 коня.

Като имаш предвид, че б5 е 200 кила по-леко от б7 и  125 коня са повече от 115, смятай колко умряла е 115ката, щом моята едвам едвам се движеше.

Точно както ти казвам, когато я напълниш забравяш за (ненапрегнати) изпреварвания.

А потеглянето градско с пълна кола също е един малък кошмар. Трябва постоянно да гледаш огледалата защото често ще те изпреварват велосипедисти :hilezh:

 

Отдели повече пари, намери си 2.0ТДИ на реални 200 000км и ще го караш спокойно и без проблеми още 100 000 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен помпа дюзата си понавървява и както казах не това ме блазни а здравината на двигателя, аз карам а2 1.4 бензин 75 к.с. И с пълна кола и климатик нямам проблем та за 115 да неговориме че ще ми е супер, аз несъм състезател, мина ми това време имах бмв 136 к.с но там е друга тема.ИНТЕРЕСУВА МЕ САМО ЗДРАВИНАТА НА ДВИГАТЕЛЯ, ПОМПА ДЮЗАТА СИ ВЪРВИ ДОСТА Е ПЪРГАВА СПОРЕД МЕН.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря колега и аз така мисля от всичко изчетено и мнения от майстори.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Passi написа:

Да сравняваш вървежа на атмосферен бензинов двигател с турбо дизел е несериозно.

 

Конете са си коне, мойто момче ;)

Влез и виж б5 125 коня е 10сек до 100, а б7 115 е 11.5сек, пък ти разправяй на децата пред блока колко е як турбо дизела :hilezh:

 

A на автора дето мисли че му стигат 75 коня мога да му дам жокер само да провери колко тежи А2 и колко тежи б7 комби. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти го напиша по разбираемо защото те виждам, че се затрудняваш- теглителната мощ няма никакво отношение към достигането за време до 100км 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Passi написа:
преди 2 минути, Audi_FeN_1 написа:

 

Конете са си коне, мойто момче ;)

Влез и виж б5 125 коня е 10сек до 100, а б7 115 е 11.5сек, пък ти разправяй на децата пред блока колко е як турбо дизела :hilezh:

 

A на автора дето мисли че му стигат 75 коня мога да му дам жокер само да провери колко тежи А2 и колко тежи б7 комби. :lol:

Извинявай колега но от теб компетентно мнение не прочетох, ти явно си някакъв състезател и само това те интересува, за твое знание и да не си невеж а2 тежи 900 кг а а4 1450 това са 550 кг отгоре,направи си сам изводите. И пак се повтарам вървежа не ме интересува

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Audi_FeN_1 написа:

Влез и виж б5 125 коня е 10сек до 100, а б7 115 е 11.5сек,

Ти хубаво го даваш тоя пример, но живота не е 0 - 100 км/ч. Виж при доускорения как стоят нещата - http://www.zeperfs.com/duel5064-567.htm

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, МММ1 написа:

Б7 1.9ТДИ са много постни от към оборудване. Друг е въпроса да ли става за семейна кола ...

Ако толкова си се влюбил в помпа дюзата през 2017г. погледни това http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11501041376087634&slink=466v49   Предлага много повече от опоскана и тясна Б7.

Колега оборудването на б7 е 100 пъти по луксозно и по добро от този на пасатите като този, а по въпроса дали я има навигацията или я няма или има обдуване на свдалки и по нов фис дисплей  всички тези неща се правят, и салон може да се намери и нави и фис да се смени и може да я направиш идеална отвсякъде. Какво като е супер лукс отвътре и ми седи в гаража за ремонт на глави и тем подобни глупости

Другото което е тук питам за конкретен модел на ауди и евентуално сравнение със следващия двигател т.е. Питам за 1.9 и евентуално какви са плюспвете и минусите в сравнение с 2.0 тди, не ме интересуват бензини и други модели автомобили. Мошя само са компетентни мнения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кратко, в Б7, 1.9 е по-доброто зло, стига да е поддържана добре.

А Ауди, ми се струва, че никога не са имали хубави двигатели като цяло, с изключение на няколко модела, дето се броят на пет пръста. Всичко останало в даден момент отива за ремонт на дебела цифра. А дойде ли този момент, както и да я поддържаш, почва едно по едно всичко да се чупи, не за друго, ами заради годините и километрите. Последното важи за всички автомобили.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Абсолютно вярно колега, жена и кола са на късмет а след това добра и правилна подръжка 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, bobcho_89 написа:

 Колата ще се ползва за семеен автомобил и вървежа не е от значение ...

Имало и такива хора. :unsure: Т.н "вървеж" винаги ще осигури по голяма безопасност за теб и семейството. Да не изброяваме другите предимства.

 

Just now, bobcho_89 написа:

Колега оборудването на б7 е 100 пъти по луксозно и по добро от този на пасатите като този, а по въпроса дали я има навигацията или я няма или има обдуване на свдалки и по нов фис дисплей  всички тези неща се правят, и салон може да се намери и нави и фис да се смени и може да я направиш идеална отвсякъде. Какво като е супер лукс отвътре и ми седи в гаража за ремонт на глави и тем подобни глупости ...

Аз си държа на моето мнение. Б7 1.9ТДИ, което е само на предно с 5ст. кутия, голо като пейка в парка ми се разминава доста с това да носи емблемата на Ауди. А ремонти винаги има независимо каква кола вземеш на незнайни километри. Амортизирана PD тракалка e всеобщ любимец за изстискване на собственика.

Прав си, че всичко може да се насади, като екстри. Но струва пари и то не малко. Може да се пробваш с 6ст. кутия и Torsen-a. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека разправя, че иска нещо просто и надеждно като няма претенции за екстри ама вие не та не постна била.:hilezh: Дали да не погледне и Бентли, че  там съм чувал на някои бройки бая екстри им слагали.:gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аман ти казвам еййй... Цял.живот е карал москвич със 6 степенна или 7г троник, та 5 степенната му малко. Онзи ден се качих в една 2.0 тди с фул екстри с-лайн отвън и отвътре, навигации автоматично затъмяване на стъкла обдуване подгреви 6 степенната ръчка, е да супер е усещането докато не я подкарах собственика твърдеше че е сменил много неща но това далеч според мен небеше така, съединителя скърцаше, колата неспираше както трябва мотора тракаше и куп други неща които на мен ми направиха впечатление но си замълчах а я даваше за 10к. Та какво от това като е с фул екстри като е гробница всичко останало

От мненията досега разбрах че спрямо 2.0 тди мотора е по здрав и въпреки че е по стар е по изчистен от проблеми, екстрите се слагат а някои си имат всичко което на мен ми е нужно, останалото е късмет. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, martinich написа:

Ти хубаво го даваш тоя пример, но живота не е 0 - 100 км/ч. Виж при доускорения как стоят нещата - http://www.zeperfs.com/duel5064-567.htm

 

И какво да видя бе морунке обгазена? 

Ако имаш пълен комплект крайници и знаеш как се сменят скоростите пак имаш по - добри доускорения със бензинката. 

 

преди 46 минути, МММ1 написа:

Имало и такива хора. :unsure: Т.н "вървеж" винаги ще осигури по голяма безопасност за теб и семейството. Да не изброяваме другите предимства.

 

Малко им е акъла да се усетят за какво говорим. 

Колкото по-мощна ти е колата, толкова по-кратко време стоиш в насрещното при изпреварване. 

 

И да, ускорението и доускорението зависят основно от две неща - мощност и тегло. 

Колкото по тежка е една кола, от толкова по голяма мощност има нужда. 

 

И не, пасатчо неграмотен, дизеловите коне не са по-различни от бензиновите (освен че тракат повече :D) .  Стига сте си промивали главите с тея сажди. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Audi_FeN_1 написа:

 

преди 2 минути, Audi_FeN_1 написа:

 

Ако ми е за ускорение ще си взема една 6ца 3.0 tdi quattro 231 к.с. И после ела ме хвани по пътя но те са къде къде по скъпи и ремонтите също, само данъка и.е над 400 лв. Аз знам каквонда си купя и няма да ми трябва мнемието ви но заради това че съм нямал пряг досег с този модел двигател заради това питам ЗДРАВ ЛИ Е? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...