Jump to content

Кофти студен старт


Ahileus

Recommended Posts

Дам. Датчика за температурата е малко извън нормите. Ако се съмняваш в ламбдата я разкачи. Тогава компа си взима автоматично програмирани стойности.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно. Преди малко сложих друг. Ще видя дали има разлика по-късно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разкачих акумулатора, оставих я за 30 минути без ток.

В това време смених датчика за температурата на входящия въздух и поставих резервния дебитомер Hitachi, вместо моя китайския. Вчера я забелязах че дъни грешка за богата смес, а инжекторните времена се бяха качили на около 5ms, което ми се видя много, понеже преди да върна китайския дебитомер бяха около 3 ms. Сравнявам двете показания на загрял двигател.

Закачих батерията и я оставих на контакт за около 10 минути без да паля. После изтрих грешката за богатата смес.

Външна температура 1 градус. Антифриза 9 градуса, температура на входящия въздух  6 градуса.

Запали от първия път без прекъсване и претрисане.

Покарах я да позагрее, не ми заби муцуната и не видях показание на входящия въздух над 17 градуса на място а в движение падаше на 13 градуса.

В сравнение с вчерашните показания има около 20 градуса разлика, което сякаш не е малко.

 

Temperature °C

Resistance kω

-20

approx. 13.8

0

approx. 5.5

20

approx. 2.4

40

approx. 1.1

60

approx. 0.6

 

Това е характеристиката му по Workshop. Мерих стария датчик, не знам колко градуса е било в гаража на отворени врати, но показваше 3,5 килоома, което по бързоскалъпената графика в EXCEL би трябвало да отговаря на около 10 градуса.

Може и да е вярно, но кой знае как се е променила характеристиката на датчика с течение на времето.

По късно имам излизане извън града и ще направя по обстоен преглед на показанията.

 

 

 

 

Редактирано от Ahileus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

40 км извънградско.  В движение при външна температура -1 градуса показанието на датчика не надвишава 14. На място се качва до 23 градуса. За момента не направи проблем и не наби грешка.

А дано!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радостта бе кратка.

Днеска същия номер. Заби муцуната и не тръгва. Наби грешка за HALL сензора, дето преди няма 10 дена го смених с нов.

Според грешката:

Дефектен датчик

Проблем с окабеляването

Неправилно зацепен ремък

Проблем с компютъра.

Проверих напреженията към сензора - ок

Проверих зацепването на ремъка - на белези.

Ако оставя колата на контакт и леко завъртя разпределителния вал - оживява помпата за гориво.

Това го направих и със стария датчик закачен на място - пъхнах в него ламарина - смени си напреженията и бензиновата помпа започна да работи.

Лошото е, че видях че новия датчик е леко ожулен.

Остава само компютъра да се бъгва нещо, не знам вече.

Смятам за последно да взема от морга друг датчик и да монтирам него.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или е екуто или наистина нещо с двигателя куца. Остава и вариант да е запушена изпускателната система.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с нормата за датчика на входящия въздух беше точно за лаф на маса. Бих искал да знам как е дефинирана тази норма. 30 градуса разлика между околна температура и интейк при загрял кош и престой на място е напълно възможна и нормална.

Единствения що годе дефинитивен начин за проверка на температурен датчик е на добре изстинала кола да се сравнят стойностите от няколко такива.

Проблема е странен, упорит, крив. Аз си мълча, защото нямам практически опит с този мотор. Като гледам как вървят нещата обаче не мога да продължавам да си мълча докато някой си седи зад клавиатурата и косвено те насърчава да се луташ напосоки и да харчиш пари за смяна на разни работи. В такива ситуации обаче човек лесно се хвърля на първия лъч надежда и се оставя да бъде лашкан от хора, които изразяват твърдо мнение, дори и необосновано. Това обаче води най-вече до ненужна смяна на части. Най-добра работа върши качествен набор от информация и задълбочения ѝ анализ. По гореописания начин например можеше да избегнеш занимавката с температурни датчици. В последния пост пак гледам подобни псевдо-разсъждения. Проблема е непостоянен. Сигурно изпускателната система се запушва от време на време? И кое по-точно се е запушило след като даже няма катализатор, освен да хвърчат парчета от мотора?

Съвета ми е да помислиш добре, да систематизираш информацията, която имаш дотук(защото ти със сигурност имаш най-много), ако трябва дори на хартия, и да подходиш рационално. И повече да не сменяш части без твърда обосновка. Всеки проблем в кола има логично обяснение. Въпроса е колко ресурси и усилия си готов да вложиш.

И накрая, относно последната грешка. Неведнъж съм попадал из Интернет на големи драми около датчиците на валовете. Стигнал съм до извода, че там нещата са много капризни и общо взето ако се сменя, най-добре да е "оригинален". Не знам ти като си ги сменял какво си сложил, ако имаш вариант за проба от работеща кола, ще е добре. Варианта с дефектен компютър винаги го има, но там пак трябва да пробваш с друг.

Друго, което ми хрумва са тоците. Следил ли си как се движи напрежението, когато се прояви проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си прав, но пътя до тук е изминат за съжаление и връщане няма.

Новия датчик, който монтирах е BBT. Нищо не знам за марката, по-евтин е и реших да пробвам.

 

Систематизирания извод от работата на двата датчика е следния:

Стария датчик - не пали, като запали върви пак мудно но не набива грешка и няма такава драматична загуба на мощност.

Новия датчик - пали, но работи точно докато колата позагрее до 60-65 градуса. От там насетне набива грешка, забива муцуната и не тръгва.

Като го махна и оставя колата да си взема инфо само от датчика на коляновия вал двигателя работи, пали с повече въртене и няма тяга в първите 2000 оборота.

Напреженията, които отиват към датчика са в норма. В момент на проблем не съм замервал.

Между 4.5 и 5.5 V. Аз измерих 4.90.

Сигналното напрежение от датчика към компютъра не мога да го измеря с нормален уред.

Само веднъж имах осцилоскоп, с който мерих стария датчик и даваше правоъгълни импулси 0 - 5 V.

Днес взех друг датчик от морга. Сумата е скромна и я оставих да го сменят.

Ще видим.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно проблема ти е в датчика на Хол,ако имаш проблем в зацепването,няма да се появява отвреме на време.Колегата по-горе добре те е посъветвал да потърсиш датчик на Bosch(такъв е оригиналния).Това със запушената изпускателна система,която дига грешка за датчик на разпределителния вал е много интересно :D Датчика за входящия въздух много малко може да ти обърка паленето,при студен старт работиш на сериозно обогатена смес,тровиш здраво и ламбда сондата и дебитомера остават на заден план,интересен е предимно датчика за температура на водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро.

Датчика, който взех вчера от автоморгата е Bosch. 

Евентуално днес може да я взема и ще я видя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера взех колата, беше палена в сервиза и беше позагряла. Пали и върви перфектно.

Няма прекъсване, няма претрисане.

Според майстора ангренажа бил изместен с 1 зъб.

Тази сутрин обаче пак запали трудно.

Въртя - мъчи се да запали претриса претриса и се мъчи да гасне.

На петото завъртане запали веднага без проблем и вървя перфектно. Плавно се ускорява, няма прекъсване и т.н.

В общи линии - почти изходна позиция.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като вида отколко време се занимаваш с този проблем ,жал ми става за теб.Ако пак излезе нещо драсни на Л.С. ще ти препоръчам едни момчета със сервиз от Добрич,понеже виждам,че си градски :) Иначе дано не се налага !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес направих следната проба.

Завъртам ключа на контакт. Бензиновата помпа се включва. Изчаквам и повтарям операцията 2 - 3 пъти без да паля.

После пали нормално от раз.

Явно не може да направи налягане бензина.

За сега проблема с паленето го замразявам. Излезе друг проблем.

Много странна вибрация, която се усеща в цялото купе при потегляне и понякога в движение при подаване на газ.

Ако сложа на N няма вибрация и при изфорсиране.

На D се почва. Като покарах малко изчезна и после пак се появи за малко.

Някакви идей?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Леко развитие по въпроса с трудния студен старт и грешката за богата смес.

Изчетох доста и след като премахнахме всички възможности - ламбда сонда, дебитомер, регулатор на налягането, бензинова помпа, свещи, кабели, датчици, центровка и т.н., а на празен ход сместа оставаше много богата и интегратора на компютъра се мъчеше постоянно да обеднява сместа и набиваше грешка при достигане на -25% оставаше само едно - картерната вентилация.

Въпросната се осигурява от пластмасово приспособление под капачката за наливане на масло и нищо друго.

Оказа се, че пропускателната му способност е много голяма и понеже е свързана директно пред дросела при ниски обороти бърка сместа и я прави богата.

Когато се загаси колата на богата смес и интегратора е много на минус, то на следващия ден паленето е трудно, защото колата се мъчи да пали на бедна смес.

В момента въпросната джаджа е доработена да пропуска по-малко и на празен ход интегратора остава в допустимите граници до -6%.  Потеглянето е осезаемо по-динамично и го няма замислянето и претрисането между 1000 и 2000 оборота на  практика това е времето, което трябва на интегратора да се осъзнае, че на двигателя му трябва повече гориво.

Естествено ще потърся втора употреба от това приспособление, ще го сменя и пак ще тествам.

Към тази джаджа се насочихме и от тоталната липса на конденз. Предполагам всички сте виждали зимно време конденз под капачката за наливане на масло. При мен такъв тотално липсва. Това още веднъж потвърждава теорията за неправилната работа на този маслен сепаратор или приспособление за картерна вентилация - както го наречете.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, ubaka01 написа:

ahileus Само за инфо ламбда сондите на този мотор са  2 не е 1

Не , категорично не са две. Само една е.

Ако е махната втората сонда най-малко щеше да свети една мнооого голяма грешка на VAG-COM-a. :) 

Двигателя е AEH.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...