Jump to content

Allroad тресе и бучи


vladimir_dl

Recommended Posts

Здравейте. Наскоро се сдобих с Allroad 2.7t, но за жалост колата има доста неща за правене. Най-наложително е да започна от следния проблем. При потегляне се усеща силна вибрация около 20км/ч, която после изчезва. След това около 60км/ч започва едно бучене и цялата кола влиза в резонанс, който си продължава и след това. Автомат е. При преминаване на неутрална в движение няма промяна. При каране на задна и навиване на волана на ляво или дясно се чува чаткане като от каре, като се кара на право отново на задна не чатка. Няма чаткане и когато колата се движи напред, независимо дали е в завой или не. Колата я взех с джанти с фланци, които проверих при гумаджии и са балансирани.

Махнато е въздужното окачване и колата е на амортисьори с койловъри.

Къде да търся проблема?

Благодоря предварително на тези които ще се отзоват.

Редактирано от vladimir_dl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колата я взех от Веско и ще я стягам полека, че си има доста грижи. Според него това тресене (усеща се и като бучене в басовия диапазон) се е появило при поставянето на джантите с фланците. В скоро време и те ще бъдат заменени, но ще огледаме и вътрешните карета. Интересното е че тия вибрации не се усилват с подаването на газ, по-скоро са зависими от скоростта на движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.12.2017 г. at 10:45, vladimir_dl написа:

Да, колата я взех от Веско и ще я стягам полека, че си има доста грижи. Според него това тресене (усеща се и като бучене в басовия диапазон) се е появило при поставянето на джантите с фланците. В скоро време и те ще бъдат заменени, но ще огледаме и вътрешните карета. Интересното е че тия вибрации не се усилват с подаването на газ, по-скоро са зависими от скоростта на движение.

Това със скоростта мязи на лагер. Обаче къде....:nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вибрации при подаване на газ (натоварване) говорят за вътрешно каре.

Така съм чел/чул.

Вибрации, шум при определена скорост, би трябвало да е лагер.

Евентуално на кардана?

Ако е толкова силна вибрацията и е породена от лагер на някоя главина, при повдигане на колата на подемник и завъртане на колелото на ръка, би трябвало да се чуе шума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При спиране няма допълнително тресене. При подаване на газ също. Нещата се случват в следния ред. При около 20км/ч има силна вибрация с разтрисане на купето(може и от каре да е) после всичко е спокойно до около 60км/ч, когато се получава вибрация с по-лека амплитуда, която се чува като бучене и вибрация с по-висока честота от предишната. Намалява леко с повишаване на скоростта но не изчезва. Тая вибрация като усещане е независима от подаването на газ и изключване на свободна. Това ме насочва че може и да е наистина от джантите, фланците или гумите, защото се проявява с и без товар по еднакъв начин. В момента си търся джанти 18ки, които да са за Ауди и ще видим как ще се държи. За сега не ми е основна кола и вероятно ще се мине през сервиз чак след празниците да се огледат карета, висящ лагер, окачване и т.н.

Чува се и едно потропване като от тампони на макферсон, но предполагам можем да го изключим като заподозрян за основния проблем.

Благодаря на отзоваващите се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах през сервиз, в който имаха време само за бърз оглед. Все пак се качиха в колата да преценят проблема в движение. Тампони на скорости са ок. Висящият лагер няма луфт. Видим проблем са вътрешни карета. Изпаднала е греста. За съжаление нямаха време да ги обслужат с нова и да видят какво точно става под маншона. Изразиха мнение, че проблемът може да е и от скоростната кутия. При нея изкарва грешка за торк конвертора. Като поведение няма някакви други притеснителни симптоми. Сменя предавките без ритане. Потегля спокойно от място без газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заключва ли локъпа?

 

Иначе вътрешните карета са възможен проблем при мощен двигател. Нали в по-голям процент спрямо нещо с по мслко нютони. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се разбира дали сработва локъпа. Първа кола автоматик ми е и не съм я карал много, за да не се задълбочи проблемът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-просто при 80-100км/ч когато подаваш и отнемаш газта трябва колата да държи двигателя с почти едни обороти. Трябва да се държи все едно си е с ръчна кутия. Ако се държи все едно пробоксува съединител ясно локъпа е чао. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, няма момент в който колата да вдига обороти без да се предава въртящ момент към колелата. Нещо друго, което ми направи впечатление е че като се отпусне газта, вибрациите и бученето се засилват, при подаване на газ намаляват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разкарах джантите с фланците и сложих O.Z. Botticelli. Бученето си остана, като все повече се насочвам към кардан или нещо покрай него. Имате ли отзиви от сервиз Еврован на Ломско шосе? Гледам, че там се занимават с кардани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колеги, въпреки уверенията на Веско, че не е пипан кардана, поне при него, вижте на какво попаднах. Липсва единия крепеж към диференциала. Възможно ли е тресенето да е от това?

20180113_105614.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да няма баланс кардана...Намери си болтове и пластина и ги монтирай ...Обърни внимание по кардана има малки пластинки заварени на него,по този начин се балансира кардана на специална машина ,понеже при изработката на самия кардан не могат да се разпределят правилно масите и се налага допълнително да се обработи с балансни пластини.Дори при размонтирването му се налага да се бележат краищата му ,за да не се обърка при монтажа после и разбалансира ...Толкова прецизно трябва да е всичко.Направи си сметка ,когато липсват два болта и тази пластина за какво биена става на въпрос ,все едно от джантата да ти изпадат баланси с тежестта на въпросните крепежи и нали се сещаш какво ще стане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, vladimir_dl написа:

..

Липсва единия крепеж към диференциала. Възможно ли е тресенето да е от това?

...

 

 

100% от липсата на болтовете и планката е тресенето.

Намираш си същите по форма и размер болтове, и пластина, и си ти.

 

Имах подобен случай с резонансно биене при 60км/ч, оказа се допълнително заваряван болт 6мм върху главата на оригинаалния. След замяса с оригинален болт всичко заспа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, KCV написа:

 

..., оказа се допълнително заваряван болт 6мм върху главата на оригиналния. ...

 

1fc09c37221a44c2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията. При теб явно са разбили главата на имбуса и са го развили с допълнително заварената глава. Щом тая промяна на баланса е породила подобни симптоми като при мен, се насочвам към възстановяване на пластината с оригинални болтове. За сега не откривам такава. Ще се радвам някой колега да съдейства. Остава въпросът защо липсва въпросната част. Имам съмнение дали не са скъсали някой болт вътре, но ще се разбере при последващо вдигане на колата. Има ли възможност да са изпаднали сами?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато чакам доставката от Англия ме засърбяха ръцете и купих 2 болта от железарията. За щастие нямаше щети от предишни интервенции и след завиване на болтовете колата утихна и вибрациите изчезнаха напълно. Като пристигне новата пластина за монтажа съм подготвил и осигурител за резби със средна якост. Проблемът може да се счита за решен. Благодаря на отзовалите се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...