divvakka Публикувано 2 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 2 Януари 2018 Здравейте, нов съм във форума, закупих си А4-ка 2,5 ТДИ 2004год с автоматична скоростна кутия - мултитроник. С какъв вискозитет трябва да бъде маслото на двигателя и какво количесто е нужно. Ще съм благодарен на всякакви съвети! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitkozebrata Публикувано 2 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 2 Януари 2018 (Редактирано) Ако си пазиш упътването, виж там на какви спецификации трябва да отговаря маслото, повечето известни марки си плащат за да ги квалифицират за определена спецификация на производителя в случая Ауди/Фолксваген от вида 50700 или 50500 50501 и т.н По принцип трябва да решиш дали искаш long life или обикновено масло, като “обикновено” в случая не значи по-лошо. Понеже малко хора са карали само с един вид масло примерно 500.000 км в смисъл само с него са си правили смените и след това са разглабяли двигателите и са сравнявали какво е износването в сравнение с друг който е карал същият пробег с друг вид, общо взето е трудно да се направи оценка на изказване “аз карам само с такова масло вече три смени и е супер” Според мен всички производители предлагат подходящи продукти и най лесно е да отидеш при фолксваген/ауди и да поискаш масло за твоята кола с тяхната опаковка, което те са поръчали я при кастрол я при валволин, я при лики моли и са опаковали в шише “фолксваген/ауди”. Аз лично: сменям маслото колкото може по-често (под 10.000 км) зимата с 5w40 лятото с 10w40. Като марки: castrol, liqui moly, mobil и много други. Не съм усещал никакви особени разлики. Алтернативно (не ти се занимава с чести смени) има 5w30, 0w40 long life масла които карат и по 20.000 даже май и по 30.000. Виж в уикипедия значението на SAE. Например при 5w30 първото число е до какви студени температури маслото е достатъчно втечнено че да може да се помпа 5 обаче не значи 5 градуса а мисля че е минус 30 а второто число е втечненост при 100 градуса. Това е преразказано, има го точно в уикипедия. Редактирано 3 Януари 2018 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 2 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 2 Януари 2018 Маслото за този мотор е 5w30 или 5w40,отговарящо на спецификация-505.00/505.01. Колата най-вероятно е с мотор код BCZ,и като количество масло,събира малко над 5 литра. 10w40 масло аз не бих сложил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iliyan_pi Публикувано 2 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 2 Януари 2018 В Autodata за тези модели пише, че е важна спесификацията на VAG за масла 505.01 за интервал на смяна 15000 км и 506.00/507.00 за интервал 30000 км (т.н. long live oils). В зависимост от райната на експлоатация - топъл, средено топъл или студен климат маслото може да е с вискозитет съответно 15w40 , 10w40 , 5w40 , 0w40 - първото е за температури над 10 град. Целзий, второто на -5 и другите над -20 и над -35 градуса. Ако използвате масло със спесификация 506/507 се допуска доливане на масло от по-нисшата спесификация 505/505.01 не повече от 0.5л. Много хора не знаят, че за моделите на Ауди след 2005г маслото е изключително важно да е с такава спесификация (505/505.01 или 506/507), а не само вискозитета му. Това го пише във фабричните описания за експлоатация, но те не достигат до потребителите втора ръка, тъй като първите собственици си ги запазват, а ако искаш да си купиш в момента в Ауди ги предлагат за около 90лв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 2 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 2 Януари 2018 (Редактирано) Стига сте говорили общи приказки. Това е мотор известен с проблемния си газо-разпределителен механизъм. Слагайте хубаво 5/30 или 5/40 по спецификациите на Тонко. 505.00/505.01. Другите спецификации 507/...502/ и т.н не са за тоя мотор.те са за помпа-дюза, и ДПФ. В маслото за мотори с дпф няма цинк и други метали, които спомагат за мазане при гранично полу-сухо триене. Това е разликата в спецификациите. Взимайте си лонг лайф и си го сменявайте на най-много 10 000км, ако искате да не отваряте главите....то ако преди това не е карано с хубаво масло и сменявано на време...вече каквото и да се сложи, късно е. Може да не е лонг лайф, ама на 7-8000км (особено когато има много градско) го хвърляйте. Аз даже минах на 0w/40 Мобил1 ESP...щото съм страхлив. Иначе, ето какво масло дават за английския климат...за бг е същото5/30, 5/40 https://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=audi&model=a6-s6-rs6-4b-(1997-2005)&modelType=a6-2-5-tdi-v6-(132-kw)-quattro-(2000-2005) Редактирано 2 Януари 2018 от loshdancho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zoro Публикувано 9 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 9 Януари 2018 Както каза колегата, този мотор е капризен. Моят съвет след почти 10 год. каране на същата кола, без да съм имал какъвто и да е проблем с двигателя е маслото да е оригиналното. Скоростната ти кутия също не е за пренебрегване. Ако не си сменял маслото, най-добре го направи. Ако решиш да пестиш пари за консумативи, ще имаш доста тревожни постове тук. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zerkon88 Публикувано 6 Януари 2019 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2019 На 2.01.2018 г. at 19:50, divvakka написа: Здравейте, нов съм във форума, закупих си А4-ка 2,5 ТДИ 2004год с автоматична скоростна кутия - мултитроник. С какъв вискозитет трябва да бъде маслото на двигателя и какво количесто е нужно. Ще съм благодарен на всякакви съвети! Здравейте колеги от 2 дена карам А4 2.5 180коня код на мотора АКЕ 2002година какво масло да слагам в момента е с castrol 5W30DPF Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване