Jump to content

ADA прекъсва на ~3000 оборота


head_up

Recommended Posts

Проблемът ме мъчи отдавна. Не съм намерил решение явно :) Постановката е следната. Колата върви на равно добре, когато не е натоварена. При яко натискане да мине 3000 оборота на равен път е много трудно да се прояви проблема, но все пак понякога го прави. Стига до 3000-3200 оборота и прекъсва, притриса и като подмина 3500 като че се оправя отново. По-ясно изразен е проблема при изкачване или натоварена кола. Особенно при изкачване е жива мъка - достигна ли тия обороти и се почва. Изкачването в планината е жива мъка да държа тоя двигател под "критичните" 3000 оборота - обикновенно катеря на 2-ра и където успея на 3-та. При спускане такъв проблем няма. На място - поне не се сещам да съм успявал с форсиране да го докарам. Преди време ми чистиха маф-а, даже бях постнал и видео някъде в предишна тема, имах ядове с форсирането - това оправи този проблем. Колата е авант, тежи си, двигателя няма сила, ако не е в обороти, но с този проблем - просто не става. Кара се на бензин. Няма газ.

За отбелязване е, че вчера като катерих забелязах нещо, на което не бях обърнал сериозно внимание: след катерене колата е загряла, според таблото (което също оправях преди време) е 90 градуса. Гася и след малко паля - абе... едно такова все едно тръгва на 3 цилиндъра, леко притриса, стои примерно 200 оборота под нормалните си свободни обороти. Като ритна газта леко и се оправя. На два-три пъти го забелязах тоя ефект. И като че ли като позагря хубавичко от зора и й се позагуби още малко от силата. Докато е студена определено набира по-добре. 

С диагностиката не откривам грешки, чудих се дали е температурен сензор, горивна помпа... дайте някоя идея, че аман от майстори...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премери с манометър закачен след горивния филтър налягането от бензиновата помпа, смени и свещите ако не си ги сменял скоро. Почисти дебитомера, ако имаш някой познат със същия мотор си разменете дебитомерите за проба. Много добре огледай гофрирания маркуч между дебитомера и дроселовите клапи да не е сцепен/скъсан/хлабав и вакуумните маркучета около двигателя - най-малкия пропуск на въздух ще влоши работата на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дебитомера е чистен преди половин година горе-долу, взех си спрей, мога пак да го почистя - тогавашния симптом с не-форсиране на двигателя го няма вече.

свещи, кабели, капачка, палец - преди не знам дали има и 5000 киломера са сменени.

маркучите наскоро ги свалях, като сменях въздушния филтър, ще взема пак да ги смъкна да ги огледам... може и да съм изтървал нещо там да видя :nixweiss: Преди време намерих едно скъсано маркуч, бях писал в предишна тема - смених го, друго не видях тогава, ама пак ще поровя.

ся, за налягането на бензина... моят майстор се оказа не може да намери манометър с такъв накрайник/маркуч - на аудито бензинопроводите завършват на резба и .... не стана просто. Пак ще го помоля да попита колегите да услужат... колко трябва да е налягането? Гледам дават го между 3 и 4 бара за помпата на моя двигател, но 1 бар си е разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Налягането трябва да бъде около 3,6 бара при работещ двигател. Въпросът е какво точно се случва при 3000 об. мин.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Днес я закачих на ваг-кома, да погледна какво става - разхода ми се вижда висок - отколо 10 бензин, може би и на горе, дори и извънградско. И намирам следните грешки в приложения файл. Този за температурата съм го виждал веднъж, изчистих го и не се беше появявал до днес. Този за ламбда сондата - мисля, че пак така - веднъж и никога повече. Но последно съм я закачал преди месеци. Относно сензора на разпределителния вал - не знам защо си мисля, че на тия коли винаги го вади като грешка, някъде из форма го четох това - дано не греша. Изчистих грешките, запалих я - не се появиха пак, с изключение на сензора на разпределителния вал.
На графиката на ламбда сондата има няколко отрицателни върха, които са при настъпване до 3000-4000 оборота. Не мога да преценя, нямам опит, но ми изглежда сякаш ламбда сондата работи... в повечето време. Също и температурния сензор. Може ли някой по-опитен да хвърли едно око и да каже как да ги разбирам тия грешки? Като проблем в съответния компонент или като проблем в електрическата инсталация? Че имам подозрения, че са я яли мишките тая кола.

В този ред на мисли - ако искам да проследя инсталацията - всичко това трябва да стига до ЕКУ-то, което ако правилно разбирам е в краката на пасажера. Т.е. какво - сваля се жабката, сваля се вентилатора с въздуховода и тогава се стига до ЕКУ-то или? 

 

errors_d24102018.txt

lambda.JPG

Редактирано от head_up
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да си повдигна темата - явно проблема с грешката за ламбда сондата ще продължи да се появява. Бих искал да проследя кабела дали е читав. Отдолу го огледах докато се качи към коша. Изглеждаше добре. Предполагам директно отива към ECU-то? Ако да - как се стига до него? Знам, че е е краката на пасажера. Ако минава през нещо друго преди ECU-то - някаква идея какво и къде да го търся? Бих искал да се уверя, че няма поне външни признаци за прекъсната изолация, чисто визуално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Момци, помагайте, моля!
Проблема при тази кола остава, а с това и косата ми ще побелее. Смених ламбда сондата, защото очевидно имаше проблем с нея - грешката изчезна, надявам се да си остане така.
МАФ сензора го замерих, а и той даваше грешка в диагностиката, та предположих, че след като е чистен и не помага ми трябва друг. Според ауто датата на празен ход между 1 и 2-ри пин трябва да има около 1.5V, а при 4000 оборота - около 3.4V. Моя вадеше 1.2V (празен ход) и 2.4V (4000 оборота). Нещо не беше читав. Взех друг, втора ръка разбира се - нов не намирам. Резултата с напреженията е горе долу пак такъв - 1.1V и 2.3V. Очевидно греда.
Може ли да помоля някой с такъв двигател да направи замерване? Елементарно е - маншона на клупунга на МАФа се обръща, волтметър и две измервания се правят? Или ако е от Пловдив да ми отдели 30-40 минути да пием по кафе, аз ще го замеря, пък ако даде да сложа неговия МАФ на моята кола за малко - направо ще е чудесно!

Като цяло проблемите на колата остават:

1) прекъсва на около 3000 оборота. 

2) на празен ход оборотите са стабилни докато не пипна газта, след което започват да се менят, като понякога колата гасне. Същото се получава и като освободя от скорост и пусна газта.

3) има леко порипукване, като микро-гърмежи като върна газта, обикновено ги чувам когато стрелката на оборотите е някъде между 1000 и 2000. 

 

Колата НЯМА газова, не е имала. Не разбирам какво може да й е, а вече и не знам какво да сменям! Дайте ми някаква насока... :wall:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ok, благодаря ти, утре ще му обърна внимание. Виждам, че има процедура за диагностика в ауто-дата. 

В случай, че открия проблем там.. има ли вариант да се ремонтира - разглобяване, почистване (с какво?) - виждам, че е резистивен елемент? Или замяна е единствения вариант?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има променливо съпротивление и микро ключе указващо на компютъра да започне да управлява празният ход, когато дросела е затворен. Потърси из нета с номера му, на кои крачета какво да замериш. Има вероятност микроключето да не работи всеки път. Ремонт - евентуално смяна на ключето с друго, ама трябва да се работи много внимателно и дали ще намериш точно такова. Нов датчик е много пари. Евентуално втора ръка. И все пак може да няма проблем в датчика, но това, което си описал до сега ме насочва към него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

В този ред на мисли къде се намира Idle Air Control Valve?

 

Днес нямах възможност да разглобя дросела, но си направих експеримента като дръпна газта и върна колата се опита да загасне, но преди това имаше 5-6 прищраквания, които идваха от областта на дросела, все едно реле. Да не би там да е тази IAC Valve? Ако тя определя въздуха на празен ход кой определя горивото в този момент?

 

Едит: има ли някаква гарнитура като се откачи дросела? От страни като гледам ми се вижда, че има някаква зелена. Да не се окаже, че ще го разглобя и не мога да го запечатам, защото нямам такава гарнитура..

Редактирано от head_up
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Проверих TPSа - ключето за насната газ работи отлично всеки път.

Съпротивлението на датчика е:

Между 1 и 2: 1950 ома - в граници.

Между 2 и 3: 950 до 1800 ома, пак в граници. Измерването е с цифров мултиметър, на който вярвам. Не можах да хвана прекъсване в показанията, доста са плавни. Може би аналоговия щеше да е по-добре. Ама уви, нямам такъв.

Проверих съпротивлението на клапана за празен ход в кутията на филтъра - в граници е, при палене към него отиват 12 волта, които при откачен конектор се появяват за момент и после изчезват, и се записва грешка, може би трябва да меря като е закачен на празен ход. Но толкова успях да открия. Проблемът остава и нямам идея какво ще е. Малко по-късно ще кача видео как точно се изразява проблема, но какво от това.. почвам да се чудя в коя морга ще ми дадат най-смислени пари ?

 

Едит: ето и видеото

https://youtu.be/SUV1sSMhmA0

Редактирано от head_up
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като я закараш в морга какво? Никога повече няма да седнеш в кола с толкова здрави ламарини. На мен ми слагаха цял климатик от друга кола, дупка ми пробиваха зад таблото, инсталации. Тоя климатик е по-добър от този в служебната ми Dacia Logan MCV 2016 г. Толкова ли не можеш един ден да дойдеш в София, при форумните сервизи на VW - vaskoto1, Elbatron или тоя в Герман? Предполагам отдавна да са ти оправили колата.

 

ПП. Или поне да ти кажат кое ти се прецакало и да си направиш сметка дали си струва да го оправяш. Морга само за Аудита пък има в гр. Нови Искър. Има ударени и B4-ки. Та не е mission impossible да си оправиш колата.

Редактирано от 6matkar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@6matkar рядко имам път натам, с кола - почти никога, доста краен вариант го оставям това :) Но не е излишно да пуснеш някакви координати на ЛС на някой от тези  vaskoto1, Elbatron и т.н., може и до там да се стигне. Да имаш идея за толкова читав сервиз в Пловдив - ще се радвам да споделиш, надали само в София има разбиращи от тези коли.
И повярвай - знам, че тази кола е куче. Що бой видя и продължава да се движи, за това не съм я пратил по дяволите още. Но все пак си има една граница, над която не си струва инвестицията, а аз почвам да я приближавам ;) 

Явно аз няма да успея да я диагностицирам сам, ще трябва някой знаещ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея за Пловдив, там съм ходил само веднъж. Не знам дали е редно да давам директен линк към друг форум. Но, отгоре до форумните майстори от София има и един от Пловдив - 0878 792 762, Жоро, " Сервизът се намира в Квартал Остромила №45, в кичука след бензиностанция Хаджията Груев, в дясно след линиите."

 

Аз като изгледах оня руски клип Audi A4 B9 vs Audi 80 B4... Като знам какъв кенеф е служебната ми Dacia Logan MCV 2016, която псувам всеки ден...И вече не ми пука, кое, колко струва по 80-ката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във файла с грешките, който си дал има грешка за датчика в делкото. Само на контакт (без да работи двигателя) ли е била колата тогава? Делкото проверявано ли е дали е на белега за 1-ви цилиндър, когато ангренажа е на белези?

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@auubau, да - само на контакт е била. И това мисля, че не е на делкото, но не съм 100% уверен. Центровка до колкото си спомням беше коректна, като сменях ролки и ремъци. Но може да се по гледне пак, не е проблем. Само дето проблемите не са постоянни, както според мен би било при грешна центровка. Цяла зима не съм имал проблем с оборотите - сега имам. Прекъсването е когато си иска. Понякога не иска... Изобщо... магия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Накъсва" ли стрелката на оборотомера както на клипа? Ако накъсва по същия начин най-вероятно проблема е електрически - бобина, комутатор или датчик на Хол. Огледай добре окабеляването около тях да няма клеясал куплунг, нагоряла или хлабава клема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI Клипът е от моята кола, така че - да, точно така прекъсва :) 99% съм сигурен, че е електрически, но да не се окаже електронен. Проблемът с играенето на ниските обороти не знайно защо се появява често след като разкача акумулатора, след време се стабилизираше сам. Помислих си да не се адаптира дроселовата клапа. И сега като се замисля - миналото лято пак беше така, като се стопли времето и се почна с тази нестабилност. Цяла зима обаче беше супер - никакви проблеми в това отношение. Което ме кара да мисля, че някой контакт-спойка е на ръба. Но ако е така - коя ли от хилядите спойки ще е... 
Колкото до прекъсването - както казах - когато си иска. Обикновено иска като я настъпя по баира, а както се вижда - и на място си го позволява :) 
Ок, ще окабеляването окислени контакти, тамън на скоро взех спрей за почистване на електрически контакти и минах що видях клупунг в колата (включително този на комутатора).
Мисля си дали да не почистя този клапан за въздух на празен ход, да не е зацапан и да не се отваря хубаво... с какъв спрей се чисти? Или как изобщо се чисти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от клапана, електрически е проблема. Иначе като откачиш кабела на акумулатора е нормално да играят ниските обороти докато не се адаптира дроселовата клапа. Огледай добре и куплунга на ЕКУ-то за двигателя. Преди това не е лошо да я закачиш на VAG-COM за да видиш какви записани грешки има в ЕКУ-то на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Почистих със спрей за карбуратор (такова намерих) клапана за въздух на празен ход. Успях да сваля само единия маркуч с другия (изходящия) не можах да се преборя. Бая спрей отиде, но мисля, че накрая започна да тече що годе чиста течност. Докато го пръсках му подадохме няколко пъти ток от акумулатор и си щракаше доста чисто, изхвърли течност. Като че има някакео подобрение в свободните обороти - пак играят, но не като преди. Този клапан ще се самоадаптира ли с каране? Поне сега не гасне по светофарите.

 

 

Едит: извинявам се за музикалния фон. 

@VBI след като смених ламбда сондата остана само грешката за МАФ и онази за датчика в делкото.

Направих си експеримент: откачих клупунга на IAC клапана и оборотите на празен ход стояха доста заковани на 1000 и при ритане на газта оставаха малко отгоре, но бяха много стабилни. За това и го направих това почистване, заподозрях, че това прави проблем.

Редактирано от head_up
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI май ще излезеш прав, че има нещо общо с клупунга на ECM-а. Днес разбутах клупунзите, като при натиск дори спуках най-десния - мисля, че от парното тази пластмаса е станала доста крехка. Запалих колата и о, чудо - оборотите на празен ход спяха... Покарах 30-тина километра, като нарочно изключвах от скорост на сред нищото, и двигателя реагираше чудесно - няма да се дави, да се чуди какво става, оборотите плавно падат и се закрепят около 900. Но продължи да прекъсва на 3000 обоорота, това не се оправи.
Въпросите тук са: как се сваля ECM? Към момента имам достъп до него като махнах малката кора, хваната за жабката и таблото. Но не съм уверен, че това е начина за сваляне - изглежда ми като че голяма част от него е зад вентилатора на парното. 

И на второ място - разглобяем ли е ECM-a - да не е залят със силикон/смола? Тъй като при натиск нито един клупунг не поддаде - то за това и го пукнах единия - подозирам, че работата е спойка... и ми се иска да го отворя и да го разгледам/припоя. 

Подозирам, че вече е имало такава интервенция, защото се предполага, че ECM е закрепен някак си... с болтове примерно?.. а този си плава свободно при натиск - има ход поне сантиметър, не напъвам повече...? Има ли вариант да бъде "измъкнат" без да свалям жабката и парното? Много е странно..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да излезе ЕКУ-то напред ако не е закачено с нищо (някой го е свалял преди това). Имай в предвид, че докато имаш грешка с МАФ-а и особено с датчика на Хол няма да работи добре двигателя и ще прекъсва. Напълно възможно е МАФ-а и датчика на Хол да са здрави, но да има проблем със студени спойки или в самия куплунг на ЕКУ-то. Като му свалиш буксите премери кабелите между него и датчика на Хол и МАФ-а. Ако кабелите са наред като отвориш ЕКУ-то му презапой куплунга и замери самите крачета на платката. Ако и там всичко е наред остава да смениш първо датчика на Хол и да видиш дали ще изчезне грешката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...