Jump to content

Обслужване на А4 Б6 2.5TDi 155к.с. AYM - колко, какво, защо?


ivailo_slavov

Recommended Posts

Здравейте!

Колата я купих 2014г. на 288000км уж обслужена (на капаците на двигателя пише 328000км) - демек 40000км имах аванс :) Да, ама аванса изтече и сега се чудя да я обслужвам ли въобще, или да продължавам да я карам така.

То душегуб - ще дам пари за това, нещо друго ще се счупи :steinigung: , поне от това което чета във форума  де :hilezh:

Иска ми се в темата да дискутираме колко излиза това обсужване на двигателя - или по-скоро хората, които са минали по тоя път да споделят колко излиза смяната на ролките, ремъците, съответно варианти със/без водната помпа на различните марки Ina, Optibelt, Continental, SKF, Dayco, Bosch и т.н - комплекти, съответно които вие сте избрали.

 

п.п. За в момента колата работи както преди 4-ри години - нямам никакви шумове от ролки, течове на антифриз или някакви други драми, които да ме карат да разбутам работещото. И още нещо - сегашните зъбни ремъци са DAYCO и са в много добро състояние - поне визуално :lupe: Лошото в случая е, че незная колко хиляди километра е зададено от този, който ги е сменял 60000 ли? 80000 ли? 100000?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1к (приблизително) излиза всичко, ролки ремъци, "водна" помпа, термостат, антифриз, масло, филтри ( въздушен, маслен, горивен, купе ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом нямаш оплаквания от колата, обслужи си я качествено и карай поне още 60 хил безгрижно. Dayco не са най-доброто, сложи една идея по-качествени части и няма да съжаляваш. Хубаво масло и редовна смяна, ще ти избият парите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Както и да го смятам 1000+лв. ще излезе смяната на тоя "вършачен механизъм", но както да е.

Спрял съм се основно на ролки INA, зъбните ремъци на DAYCO ( с такива съм в момента и както писах по-горе няма проблеми), пистовите ремъци на Contitech. Термостата мисля да е оригинален, само за водната помпа се колебая на коя марка да избера. ОЕМ водна помпа е 260лв. Афтърмаркет варианти са около 100лв , че и надолу - HEPU, SKF, SWAG и др. Колегата на 1.8Т BFB сложи HEPU но няма и 4000км и му протече. SKF ми се струва вариант, но някой ако е ползвал да сподели. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със хепу, за сега  нямам оплаквания.

При смяната обърни внимание на амортисьора на рамото за обтягане на пистовия ремък. Ако искаш да я караш...поне го провери. Също, обърни внимание на двете втулки, на които лагерува това рамо. Ако са износени, измята рамото,  няма съосие на ролките, съответно изхвърля  ремъка или почва да трие ремъка  в капака. Обърни внимание и на оста ,за  която се захваща виското, при мен имаше звук в лагерите, цяла нова ангрвнажна полоча(конзола) 400лв. Обтегача на ангренажния ремък(това с трите болтчета) задължително нов. И много внимавай с натягането на всичко що се стяга в алуминии... Има навика да  превърта от старост и умора.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данчо, благодаря за насоките :zustimm:

Това с тоя амортисьор на пистовия ремък и втулките въобще не го знаех - тъкмо го погледнах в ETKA-та - ами то, мамата си е еб@ло там - пък аз си мислех че съм извадил всички позиции. Няма да я разглобявам аз - нямам толкова смелост. Като я разглобят ще видим за какво става въпрос. Иначе другите работи ги слагам нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колата е готова. Като цяло свалените ролки и 4-те ремъка изглеждаха много добре за изминатите годинки и километри, само водната помпа ми се стори една идея по-разлабацана спрямо другите неща.Термостата бе някакъв нечуван, сега вече е оригинален. По амортисьора на пистовия ремък нямаше разбито и там не сме сменяли нищо. Доволен съм, че се разбута цялата предница, защото бе удобен момент да изкарам казанчето на хидравликата и да му измия цедката - вече и там маслото е ново.

 

п.п. 1170лв. излезе цялата галимация - тия части + труд!

IMG_20180923_172238.jpg

 

 

IMG_20181006_172146.jpg

 

 

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е правилното обслужване на 2.5TDI V6 мотора.Предполагам сте погледнали и филтъра за картерни газове.На AYM мисля,че е от новия модел,пластмасов.Поне при мен беше така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...