Jump to content

Избор на А3 8L или 8P


Recommended Posts

Здравейте, значи гаджето реши, че иска А3 и изискванията й са 2 - задължително да е с 4/5 врати, задължително 4х4. Откъм екстри иска само ел. стъкла + ел. огледала. Всичко останало й е все тая. Важното е само да е възможно най-здраво, че сегашната й кола буквално всяка седмица е в сервиза. Веднага се засилих към 1.9TDI-то, обаче греда - то само в първото поколение е с quattro и след това само на предно. Искам да попитам дали е много голяма разликата м/у някоя фейсова 8L и pre-face 8P? Доста познати имам с 2.0TDI, които не са доволни от надежността. Общо взето кой е най-надеждния вариант, към който да се ориентираме? Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорът зависи от бюджета.....най-надеждният вариант е 2.0 ТДИ 2018 от магазина. Фейсовите 8L станаха почти на 20 г. , 8P  на по 15 г. и колкото и да са поддържани каквото и да означава това, все ще излиза това онова за ремонт. Задължителното 4х4 пък е такова само от време на време и не съм сигурен доколко си струва надценката при А3. Щом иска надеждност ми се струва, че е по- добре да я убедиш за някой атмосферен японски или корейски дребосък в любимият и цвят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно от японски дребосък се мъчим да се отървем. Даже майстора вече не иска да го пипа тоя проклет боксер. Мислех 1.8Т да търся и да го газираме, ама то няма намиране, всичките все на предно излизат само.  Годините не са проблем, а бюджета е според бройката. Лимита е до 12к-13к, като естествено се гледа да не го профукаме целия, че вече имам познат, който се упари с най-скъпата а4-ка от мобилето и все още никнат неща за правене.

 

Аз й предлагах да вземе моята, а аз да си търся 3.0TFSI Ц6, ама много голяма й идва и я разбирам. Все пак кара 90% само градско и 5метров 2-тонен камион не е най-идеалното решение за из центъра на Варна.

Редактирано от Boracle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид нещо от сорта на бензинови тойота ярис/аурис, хонда джаз/сивик , някаква киа или хюндай.....а субару особено атмосферните им бензини са си кенефи най страшни, а дизелите им още по-големи то е ясно . Бюджета иначе е добър и ще се намери нещо свястно особено щом не се търси най-новата за тея пари....а ако все пак я разубедиш за 4Х4  ще стане и една идея по-лесно . При 8 P 2.0ТДИ нали уж тоя 8-клапановия ВММ бил чук  и нещо такова може да гледате . Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А3-ката ми е с "менте" куатрото и живея в планински квартал, немам оплаквания, да убедих се, че торсена си е торсен, но си заслужава и ако се сменят маслото и филтъра на време е здраво на копеле.
Бих предожил моята, ама не ви се вписвам в изискванията. Ако изпадне фейслифтово 1.8TQ с 4 врати ако е читаво и на момичето й хареса няма кво да го мислиш. 3-та година го карам тоя тъпакоустойчив двигател(дори новата ми кола е 1.8Т) и освен стандартните болежки за 1.8Т са си здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен в конкретния случай важното е да се изхожда от факта, че 15-20 годишна кола, трудно ще минава само със смяна на масла и филтри и ще изкара още 3-5 години(примерно) без други ремонти. Другото важно е колко ще се кара колата? Ако ще се прави стабилен пробег - 8L 1.9tdi или 8P 2.0tdi с идеята, че ще трябва да се налеят пари непосредствено след покупката, за да е надеждна колата впоследствие. Ако ще се кара 5-6хил. км на година може да се вземе и S3 8L или 8P 3.2. 

 

А тия неща че халдекса не било баш 4х4, са ташаци. Не е имало място откъдето познати с xdrive и "торсена си е торсен" да са минали, а аз с халдекса да не съм минал. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като човек имащ и двете не мога да отрека, че торсена е по-добър от Халдекса, НО това не значи, че халдекса не струва. Торсена е по-добър от задвижването на първия форъстър(2 има в нас, автомат с турбо и ръчка асматик), но халдекса е класи над x-drive-a, кой квото иска да ми говори.


offtopic: едни от най-бързите драг коли са с Халдекс, не че нещо ..

 

По темата.. Много зависи на дамата какво ще й хареса.. и S3 8L е удачен вариант, частите не са по-скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а А4 В7 с истинското quattro ли е? Драмата е следната. Имаше 2010 Сивик - тотален гроб;постоянно се трошеше и при първия мирис на сняг, трябваше да ходя да я тегля. Взехме ѝ Импреза - тя всяка седмица е в сервиза. Ако не е двигателя, ще е някоя жичка. Та основното изискване, особено след като кара моята е, да е пълно 4х4. След него е да е сравнително надеждна. Не казвам само масла да се сменят, но да не е всеки месец в сервиза за трицифрени суми. Може и да вдигнем бюджета и да я убедя за А4-ка седан.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Boracle написа:

Добре, а А4 В7 с истинското quattro ли е?

 

Да от А4 нагоре всичко от тия години е с торсен диференциал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички аудита с надлъжен мотор са с Торсен(освен последните, с ултрата, там не знам какво е). Иначе кофти импреза си уцелил.. майка ми 3-4 години търалянка един дърт форъстър(97ма) и проблемите бяха само с газта и едни кабели на свещите.. а и чупи скорости :D

А за истинското куатро.. S3 8L й е тамън, нищо, че е с халдекс. Разхода е между 11-15/100, с читави гуми не отстъпва на друго задвижване и е малка и приятна кола, ако не верваш ела в Драгалевци след първия сериозен сняг и минаваме откъдето кажеш с Халдекса :D (не се хваля, но там където а3-ката се качва с нов континентал, много други марки и т.н. само пеша са стигали, срещу 2-3 бири показвам)

Редактирано от simoV49
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...