justboneswth Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Здравейте, днес качих летните гуми и веднага след първите 100 метра усетих странен шум. Първоначално си помислих, че самите гуми са по-шумни (и по-стари са), но нещо взе да ме чопка от вътре да проверя спирачките, понеже при натискане на педала се усеща лека вибрация в него преди колата да спре, някъде около 15-20 км/ч. Не съм много запознат как точно трябва да изглеждат и да се движат, но предполагам че няма голяма разлика от предните и задните. Та между накладките и диска отзад има разстояние от около 1-2 мм и когато се натиснат се вижда как се стягат и отпускат след това. Друго обаче виждам отпред - струва ми се, че няма никакво разстояние между накладките и диска и когато се натисне спирачката не виждам никакво движение ( накладките отпред са на около 800 км). Друго, което забелязах е, че след продължителен престой дисковете са си студени, а след 2 км каране без много натискане на спирачките, задните дискове са едва леко доловимо топли, докато предните са си доста горещи. Нормално ли е това или спирачките на всяко колело трябва да сработват еднакво с еднакво триене. Има ли място за притеснения от задържали апарати или просто съм се вкарал в параноя с това шумене. Благодаря Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 (Редактирано) Ти имаш летни гуми на други джанти и си ги смени сам, или ходи някъде да ти сменят само гумите? И преди смяната тази вибрация на педала я нямаше, така ли? Предните дискове ако са износени са доста по-тънки и когато се нагреят се изкривяват леко, защото се разширяват по периферията. Това води до вибрации в педала. Редактирано 16 Март 2019 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
justboneswth Публикувано 16 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Гумите са ми на джанти и си ги сменям сам вкъщи. Вибрацията я нямаше преди. В началото след смяната на накладките имаше чукане при спиране, но мисля че е било временно докато се нагодят както трябва, след това изчезна. А дисковете наистина са поизтъняли. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Гумите белязани ли са - предна лява, предна дясна, задна дясна и задна лява? Ако не са може да пробваш да размениш местата на някои от тях. Също така след продължително стоене гумите понякога имат нужда от донапомпване. Провери ли налягането им? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
justboneswth Публикувано 16 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Сменил съм гумите - задните от миналата година сега са отпред и обратното, налягането на гумите е проверено и коригирано при качването им Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 (Редактирано) А как ги държа през зимата? Гуми със джанти трябва да се държат легнали, или на специална поставка която ги държи само за джантата. Редактирано 16 Март 2019 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Just now, justboneswth said: Сменил съм гумите - задните от миналата година сега са отпред и обратното, Това не е правилно. Всяка гума трябва да си е на старото място. Миналата пролет на Аудито в сервиза бяха объркали местоположението на две гуми и това е довело не само до шум, но и до затруднено шофиране ("тежък волан"). Синът ми веднага се е върнал в сервиза и при правилното поставяне на гумите проблема е изчезнал. Забелязал съм, че вече масово по сервизите маркират гумите по този начин. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Па се изказа неподготвен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Ами ти като си много подготвен, защо не кажеш какво е правилно да се направи? Само да не стане както с асиметричните гуми... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Ама ходи чети аз да не съм даскал.Хората даже и рисунки са направили как се въртят гумите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Няма смисъл да се връщаме към онази тема. Нека те видим в тази какво ще напишеш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veselin91 Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Sent from my iPhone using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OvivO Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 гумите не е проблем да се въртят. Към автора: ти почистваш ли си джантите, където лягат на главината, както и самата главина хубаво, когато си ги монтираш сам? Това е задължително! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Виждам логика и в написаното от горните двама колеги. Тогава ми е интересно защо майсторите по сервизите масово надписват коя гума за къде е, както и защо (най-малкото понякога) се получават проблеми при неспазването на това правило? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Ами надписват ги точно за да знаят коя гума къде е била и къде трябва да я сложат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi V6 Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 Бях при едно момче за баланс, неговата машина мери освен дисбаланс и диаметрите на гумите. Сложих ги както ми каза и всичко заспа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 (Редактирано) ОК. А има ли правило при това надписване дали пишат сегашното местоположение на съответната гума или това при следващото й поставяне? Питам, защото е възможно следващата година човек да си смени гумите в друг сервиз. Между другото, моето мнение е, че не е необходимо да се спазва нито правилото с надписването на гумите, нито показаната по-горе размяна на местата им. Според мен оптималното е двете най-запазени гуми да се монтират отпред. Редактирано 16 Март 2019 от nickgaidarov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
justboneswth Публикувано 16 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 (Редактирано) 2 hours ago, OvivO said: гумите не е проблем да се въртят. Към автора: ти почистваш ли си джантите, където лягат на главината, както и самата главина хубаво, когато си ги монтираш сам? Това е задължително! Ами не, но честно казано преди съм ходил в доста гумаджийници и не съм виждал и никой да го прави. А колкото до гумите всеки сезон предните минават отзад и обратното и никога не съм имал такъв проблем. Говорим за ежегодна експлоатация по този начин без проблеми. За първи път се случва да има такива шумове. А относно спирачките? Нормално ли е това, което съм описал или и там трябва да се търси проблем? Редактирано 16 Март 2019 от justboneswth Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OvivO Публикувано 16 Март 2019 Доклад Share Публикувано 16 Март 2019 от къде си? Дай да ти кажем някой истински сервиз, да отидеш и да ти кажат какво ѝ е на колата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
justboneswth Публикувано 17 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 17 Март 2019 (Редактирано) Пазарджик Редактирано 18 Март 2019 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
justboneswth Публикувано 17 Март 2019 Автор Доклад Share Публикувано 17 Март 2019 Преди малко размених задните с предните гуми и след един бърз тест се оказа, че шума е изчезнал. Както и вибрацията в педала на спирачката. Обаче ми направи впечатление нещо друго, незнам дали е нормално. Моля запознатите да споделят опит. При размяната на гумите завъртях всяко колело поотделно за да чуя има ли шумове при въртене или не. Оказа се, че на задните колела не се чува абсолютно нищо, което сякаш звучи добре. Друг е въпросът отпред. И на двете колела се чува леко стържене, сякаш трие накладките в диска. Но ми се струва, че по скоро леко жули накладката в самата периферия на диска, там където съм отбелязал на снимката. Нормално ки е да има такива звуци или не? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
moto_fan Публикувано 17 Март 2019 Доклад Share Публикувано 17 Март 2019 Вуйче, тее дискове отдавна са за надин Знам че по бг стандарти са идЯлни,ма всъщност мача отдавна е приключил . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 17 Март 2019 Доклад Share Публикувано 17 Март 2019 Just now, justboneswth said: Преди малко размених задните с предните гуми и след един бърз тест се оказа, че шума е изчезнал Както винаги, отново се оказах прав. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване