Pumpel Posted March 23, 2019 Report Share Posted March 23, 2019 Здравейте, Някой има ли опит с подмяна на халогенни фарове на А3 8V с Xenon такива, както и на стопове с крушки с LED и динамични мигачи? Имам една A3 8V но е със стандартни крушки отпред и отзад и много искам да и смяня фаровете и стоповете. Общо взето вида на цялата кола ще се промени с тази подмяна. Мислих си за подмяна на предните фарове с LED, но според мен ще има доста модули които ще трябва да се добавят и ще излезе доста скъпо. Дали някой има опит в тази посока? Да ме посъветвате за части и варианти. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted March 24, 2019 Author Report Share Posted March 24, 2019 Май задачата ще се окаже по-трудна от колкото очаквах. До колкото чета, ще трябват нови модули и кабели и кодене. Ако някой от нашия форум има идея как се прави тази смяна, както и от къде мога да си купя по-евтино втора ръка такива фарове и стопове нека пише. Поздрави. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVT Posted March 24, 2019 Report Share Posted March 24, 2019 Търси в Алегрото. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komitov Posted March 24, 2019 Report Share Posted March 24, 2019 (edited) Пробвай тук https://www.marktplaats.nl/ купувал съм много части от там мисля ,че този ретрофит ще излезе доста скъп. Edited March 24, 2019 by komitov Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted March 24, 2019 Author Report Share Posted March 24, 2019 Май няма да е евтин. Въпроса е да разбера точно кави модули ще ми тряват и тогава да ги насмятам, че нещо много различни мнения чета по форумите и се обърках. Почнах да се чудя дали може да се сменят фаровете с изцяло LED варианта, дали няма да е по-лесно и с по-малко модули. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komitov Posted March 24, 2019 Report Share Posted March 24, 2019 За фаровете не съм гледал но лед стопове и преходниците струват в к-електроникс 1090евро Link to comment Share on other sites More sharing options...
hodorkovski Posted March 24, 2019 Report Share Posted March 24, 2019 Фаровете са голямо главоболие. И все пак ако решиш да си ги ретрофитваш сам - качвам ти диаграмата. Не знам какъв ти е бюджета, но няма да е евтино и лесно със свързването и нагласянето им, както и няма да се разминеш без coding. Иначе и аз търся LED dynamic стопове. Ако някой има, ще се радвам да пише. Audi 8v xenon headlights.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
zhelyazA6 Posted March 26, 2019 Report Share Posted March 26, 2019 Доколкото знам ЛЕД фаровете имат различни букси. Иначе най-евтините фарове (но не ЛЕД), а също и добри като качество, съм купувал от алегрото. Dynamic стопове се правят с кодинг .... https://youtu.be/z6Fcx0S7u2Q?t=25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUGO Posted March 26, 2019 Report Share Posted March 26, 2019 Е ти на това, ако казваш Dynamic стопове, то си е цяла коледна елха Link to comment Share on other sites More sharing options...
fifipaldi Posted March 27, 2019 Report Share Posted March 27, 2019 Това са Mangalic стопове . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted April 6, 2019 Author Report Share Posted April 6, 2019 Доста четох по въпроса за подмяна на халогенни фарове с такива с xenon и led и май може да стане. Даже се предлагат и предходници за пиновете на буксите, но има доста условности в модулите. Продължавам да дерзая... Ако някой намери някакво интересно инфо нека сподели. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted April 17, 2019 Author Report Share Posted April 17, 2019 (edited) Продължавайки "филма" с подмяна на халогенните фарове с ксенон, се оказа че ще трябва да подменя control unit и gateway модулите с такива които са High. Има ги втора ръка, но ще трябва да се махне component protection. Някой минавал ли е по този път? В Порше ще го направят ли за нормални пари? И другия въпрос е как да сваля текущото програмно състояние на модулите и да го пренеса на новите? Мислих байт по байт в long coding, но май и adaptations също трябва да сваля или не? Ще съм благодарен на съвети. Edited April 17, 2019 by Pumpel Link to comment Share on other sites More sharing options...
zhelyazA6 Posted April 17, 2019 Report Share Posted April 17, 2019 Помисли и провери добре преди да сменяш гейт. Може да иска махане на протекшън не само на гейта, а и на много други модули. " текущото програмно състояние на модулите" трябва да си седи в тяхната памет. За всеки случай може да го копираш (ама във всеки случай не байт по байт). Адаптациите (както и кодинга) не би трябвало да се променят при смяна на гейт. Има начин да копираш всички адаптационни канали на всеки модул, ама те са хиляди.... Не бързай, тая кола/платформа е само електроника. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted April 19, 2019 Author Report Share Posted April 19, 2019 Направо се плаша. Знаех, че ще е зор ама като гледам май ще е голям. Аз принципно нямам идея да сменям getaway, а само control unit, но си писах с едни пичове от Kufatec които твърдят, че трябвало и гейта да се смени. Идната седмица идват фаровете и преходниците и ще пробвам какво ще стане като ги включа преди да пазарувам допълнителни модули... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zhelyazA6 Posted April 20, 2019 Report Share Posted April 20, 2019 На А3-ката свалих адаптациите на ел. модула с VCDS, от Applications-->Controller Channel Map Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted May 5, 2019 Author Report Share Posted May 5, 2019 Здравейте, Малко ъпдейт по моя проект с подмяна на фаровете. Новите фарове простигнаха - 8v0941031 / 8v0941032 - Bi-Xenon с AFS. Преходника от 10pin конектор към 14pin конектор също. Включих фаровете, след което направих промяна по доста от адаптационните канали. Дневните LED тръгнаха, късите светлини и мигачите също, обаче дългите светлини (shutter) и cornering lights не работят. В преходника от 10 към 14 пиновите букси от Kufatec има два кабела които свързах към 22 и 23 пин на BCM (пишат че са точно за shutter), но въпреки това не тръгна. После се оказа, че тази два кабела влизат на 11-ти пин към фаровете - а моите фарове нямат въобще краче на пин 11 (тоест не се ползва). От там след доста четене, разбрах че на някой фарове (в повечето случай full LED) дългите светлини се контролират от AFS модула. Може би и при моите е така? И тук забих, защото вече нямам идея какво да направя. Някой правил ли е такова нещо или ако разбира моля да даде съвет. А аз продължавам да "копая" :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted May 5, 2019 Author Report Share Posted May 5, 2019 Извода до който стигам е, че AFS модула не е активиран, защото като изчитам колата на 55-Xenon range не излиза нищо, а доколкото знам това е AFS модула. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted May 5, 2019 Author Report Share Posted May 5, 2019 Активирах в 19-Gateway, 55-Headlight range, но дава грешка, че не го намира. Това ме навежда на мисълта, че нещо с адаптерите на буксите и пиновете не е наред. Ама хич не е наред. Kufatec казват, че това са адаптори за BiXenon, но дали с AFS или без не казват. Определено при моите част от пиновете са различни - както казах нямам 11-ти, имам 1, 2, 3 и 8, които може би са за контрол на AFS. HELP! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted May 5, 2019 Author Report Share Posted May 5, 2019 (edited) Така, последен ъпдейт: LED дневни светлини, къси светлини и мигачи работят идеално. Интересното е, ако съм само на LED дневни светлини и дам на дълги се включват Xenon-ите и изгасват LED-овете. А ако съм на къси и включени LED-ове и дам на дълги - само се гасят LED-овете и нищо не се променя. Според мен точно shutter/клапата не работи. Както и не работи и крушката, която трябва да светва при завиване на колата (cornering lights) - според мен и двете се управляват от AFS, който уви аз нещо не мога да подкарам. Може би моя BCM MQBAB M+ H16 0124 - 5Q0 937 084 AD който се води MID вариант и принципно от Kufatec казаха че трябвало да си купя HIGH не ще да работи с AFS, или окабеляване или всичко на куп. Сега се чудя дали въобще да ги монтирам преди да намеря решение, че без дълги и ако не мога да регулирам ръчно снопа на късите (с врътките на фаровете) може би ще бие или много нагоре или много надолу. Edited May 5, 2019 by Pumpel Link to comment Share on other sites More sharing options...
komitov Posted May 5, 2019 Report Share Posted May 5, 2019 Нещо по немските форуми не излиза ли? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted May 6, 2019 Author Report Share Posted May 6, 2019 Ами къде ли не рових вече, но като се замисля в немски форуми не съм чел. Ако имаш нещо в предвид, изпрати линк. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komitov Posted May 6, 2019 Report Share Posted May 6, 2019 www.motor-talk.de/forum/audi-a3-8v-8va-8vs-b827.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumpel Posted May 12, 2019 Author Report Share Posted May 12, 2019 (edited) Не можах да намеря нищо там. Значи със сигурност трябва да сменя BCM модула с HIGH версия. Някой правил ли е подобно нещо и може ли да ми помогне? Component protection ще махна в Порше, но самото сваляне на каналите от стария модул и програмирането на новия не съм много наясно как става. Чудех се ако питам Порше, да дали биха го направили. То дали въобще правят такива услуги... Edited May 13, 2019 by VBI Цитиране на предходно мнение! Link to comment Share on other sites More sharing options...
komitov Posted May 12, 2019 Report Share Posted May 12, 2019 (edited) Аз също търсих но не намерих нищо,има само за преминаване от ксенон към фул лед фарове. После ще поровя и ще видя нямали нещо из руските сайтове. Edited May 12, 2019 by komitov Link to comment Share on other sites More sharing options...
komitov Posted May 12, 2019 Report Share Posted May 12, 2019 (edited) преди 39 минути, Pumpel написа: Не можах да намеря нищо там. Значи със сигурност трябва да сменя BCM модула с HIGH версия. Някой правил ли е подобно нещо и може ли да ми помогне? Component protection ще махна в Порше, но самото сваляне на каналите от стария модул и програмирането на новия не съм много наясно как става. Чудех се ако питам Порше, да дали биха го направили. То дали въобще правят такива услуги... преди 39 минути, Pumpel написа: Правят, скоро мой приятел ходи за същото в Порше Варна взеха му 90лв за програмирането. Той прави ретрофит сгъваеми огледала но не тръгваха огледалата не приемаха кодировката и трябваше да смени модула с HIGH. Аз също правих този ретрофит но при мен модула е HIGH и нямаше проблем след кодирането всичко си тръгна както трябва.https://www.k-electronic-shop.de/AUDI/AUDI-A3/AUDI-A3-8V/AUDI-A3-8V-Diagnoseinterface---Gateway-Highline.html Edited May 12, 2019 by komitov Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now