Jump to content

Давайте акъл


Nasti

Recommended Posts

Имам следния въпрос:

Ауди 80 2.0 Куатро 3А мотор

Когато запаля на студено маслото е на 5 бара (имам си датчици като на 90-ките и купетата) докато си загрява колата и се возя лека по лека почва да намалява налягането (нормално за Ауди е 2 бара) но когато маслото стигне около 100 градуса и пръц... налягането пада на 1 бар..

Мерена е компресия, има си над 11 на всичките цилиндри...?????

От какво е толково ниско налягането на маслото, което е Мотул 4100 Пауър 15W50 зимата и същото но 10W40 зимата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема е следния:

при температура на маслото 100 градуса маслената помпа не може да осигури необходимото намягане (макар, че 1 бар не е толкова малко). Причините:

- слабо масло (или старо)

- увеличена хлабина в маслената помпа (малеййй :supercool: )

Дано проблема е в маслото

ако си пазиш тубата виж срока му на годност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

a maslenata pompa, a klapan4eto na tazi maslena pompa?

kato cialo naliaganeto na masloto v maslenata magistrala niama po4ti nishto obshto s kompresiata i stepenta na iznosvane na cilindrite.

btw.. ne e losha ideiata da se izmeri naliaganeto s manometar v serviz, za da e sigurno 4e greshkata ne e ot dat4ik

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

a maslenata pompa, a klapan4eto na tazi maslena pompa?

kato cialo naliaganeto na masloto v maslenata magistrala niama po4ti nishto obshto s kompresiata i stepenta na iznosvane na cilindrite.

Разтоварващия клапан може и да прави номера наистина. Това може да го тестваш като изфорсираш колата и следиш налягането. Ако всичко е ОК ще усетиш кога се задейства клапана. Налягането трябва да играе в рамките на плюс-минус 0,5 бара (поне при мене е така)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам Ауди 90 ,но нямам такива датчици в купето,така че не мога да бъда много компетентен,но ще ви кажа какво става с друг автомобил.Значи,на скоро направихме основен ремонт на едно Фиатче-Уно Дизел.Пренабихме нови ризи,сменихме сигментите,абе всичко както трябва да е.Като го запалихме маслото отиде на 8 атм.(до толкова е разграфен датчика),даже минава малко повече.Абе направо удря стрелката в другия край.След като поработи малко се нормализира.Така го карахме 2-3 дена.Един ден даже масления филтър се беше развъртял и изхвърли маслото.Просто не двуомяваме какво става.И така продължава даже собственика да си го кара.

Аз лично достигнах до едно мнение което още не съм го изпробвал( ще стане малко по късно).

Значи: Когато го сглобихме мотора,собственика на колата ми донесе масло Приста 15W-40.Този факт си го обеснявам с това че,тъй като всичко по мотора е сменено и стегнато,това масло за момента е доста гъсто,и за туй като запалим мотора когато е студен помпата качва такова налягане(защото маслото е гъсто).След като поработи двигателя,маслото става по рядко и се нормализира.

Мойто Ауди е на 240 хил.км ( по келометраж,незнам дали немеца не го е въртял),но още си карам с масло 5W-40.Сега като му дойде времето да го сменям,старото масло ще го сложа на Уното,да пробвам дали ще ги прави тези номера.Защото по принцип на нова кола се дава да се кара с такова масло 5W-40,даже и 0W-40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем след последната смяна на маслото, въпреки че новото масло е същото като старото (Мotul 8100 5W40) :? Питах един майстор и той ми каза че ако не е под 1атм. не е проблем и че има вероятност да е от филтъра. Питал съм и Ники Златков и той също каза че това е нормално налягане за загряла кола. Освен това тук някъде из форума имаше една тема за налягането на маслото и там някой беше казал че се мери при по-високи обороти от тези на празен ход, така че аз засега съм го забравил този проблем :supercool:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nasti, също така зависи къде ти е включен манометъра за маслото. Ако е веднага след помпата налягането трябва да е доста стабилно (ако не е, много е вероятно да е проблем в обратния клапан). Ако е на края на магистралата (в далечния край спрямо помпата) налягането започва да пада с повишаване на оборотите защото помпата поддържа постоянно налягане а съпротивлението на магистралата се повишава заради повишения дебит. Не знам как е на AUDI, но за Лада е така. Естествено и вискозитета пада с качване на температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нали се сещаш, че свалянето на маслена помпа води до смяна на масло и гарнитура на картера

все пак ето ти някой данни:

Хлабина между зъбите на зъбните колела - при нова помпа 0,05 мм, максимално допустима до 0,2 мм

осова хлабина на зъбните колела 0,15 мм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...