Recommended Posts

Здравейте колеги,

изчетох няколко теми във форума, но никъде не намирам такава която да ми отговори на въпроса. Търся пясъкоструйка за лети джанти в София. Въпроса е, че искам да намеря такава, където бластирането става с по- фин пясък, не след пясъкоструенето да се търка пак джантата и да се налага да се пълнят язвички. Не искам да ги боядисвам прахово, заради високата температура на печене и последващото разкашкавалване на джантите. Дори и да е малко по-скъпо като цена, въпроса е да се направи като хората.

 

Ако някой знае къде има и ги е правил, ще съм благодарен да сподели (пък може и със снимки). Благодаря предварително!

Edited by s4_v

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, s4_v написа:

заради високата температура на печене и последващото разкашкавалване на джантите.

Я я пак:steinigung:....

НЕкой мнооооогоо тарикатски те е излъгал. Ама докато има незнаещи и вЕрващи, така ще е.

При изпичането на праха, температурата е ТООООЛКОВА ДАЛЕЧЕ ОТ ОПАСНАТА ЗА АЛУМИНИЯ, че е просто трагикомично, как се вярва на такива дебилни "теории".

....."разкашкавалкване"......, малиии......:hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еми мненията са много различни, от става перфектно до влезнах в една дупка и се изкриви злобно. Ясно е, че всеки ще каже за печене около 200 градуса което е далече от температурата за промяна на свойствата на алуминия, но дали е така? Никой не знае на колко точно се пече и колко време. Истината е, че няколко джантаджии включително известни в София казват да не се боядисват прахово.

И сега наистина, боядисвал ли си джанти прахово, оригинални или неоригинални, колко време ги караш?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм правил тази процедура(с праховото) и определено заявявам, че стават по-меки джантите! И аз си мислех като Нико, че се филмират хората, но и аз го ядох после немит. Дали са спазили тази температура на печене не мога да знам. Това е моя опит с праховото, вече другите джанти си ги карам на бояджия, и ми е мирна главата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Праховото бъядисване се прави на два етапа, предварително затопляне до 55-60 С и последващо изпичане до МАКСИМУМ 160-170 градуса. НЕВЪЗМОЖНО Е, тази температура, да се отрази на структурата и механичните качества на ОРИГИНАЛНИТЕ алуминиеви джанти. Все едно, алуминиевите ви тигани, да се "разкашавалкат". 

Да, джанта МОЖЕ да омекне, ако е от некачествен и нелегиран алуминий, евтините ментета са често от такива "метали", както и ако се изтърве температурата, било от незнание, било от нехайство ,или двете. И то трябва да е от порядъка над 320 градуса, за да промени  физическите свойства на алуминия. 

Такива температури не са лесни за постигане, а пазара пък е пълен с ментета.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моите бяха Azev, които не са оригинални(тези, които ги боядисах прахово).  Не всички карат с оригинални джанти. Сега съм с OZ titan, нямам драми с изкривяване, боядисвани са само от бояджия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В моя случай става дума за оригинален ронал 18 цола. Иначе знам, че има и някакви смивки за боя( не е терминатор), в които топят джантите във варели и всичко пада. Нямам представа къде го правят обаче.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ма ти можеш да ги минеш на песъкоструй и после да ги бодисаш с нормална боя(не на прахово).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като цяло това ми е плана. Въпроса е, че нямам представа в София къде ще го минат на по- фин прах( кварцов пясък, топченца и други), та това ми беше питането изначално. Също така като се мине на песъкоструя, каква основа трябва да се ползва преди боята?

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж тези за тех имам дорби отзиви от познати.

 

Тези пък имат доста добри цени ... ама колко са читави.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@s4_v Идея си нямам за основата, питай бояджия ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Поинтересувай се за бластиране със сух лед или със стъклени перли.

И двата материала са доста по-меки от пясъка и няма да нарушат структурата на алуминиевите джанти.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.