danni95

Радиото изчезна

Recommended Posts

Здравейте днес се качвам във колата пускам радиото и виждам съобщение radio not installed имам грешка със номер 01304 идеи какво може да е станало и как да се оправи ? До вчера вечерта нямаше никакви проблеми колата е 2006 а6

Share this post


Link to post
Share on other sites

здравейте след този проблем с радиото вчера сутринта влезнах във колата и акумулатора беше напълно паднал дори неможеше да отключи с дистанционното заредих го като помислих че съм забравил фарове или радио включено но днес сутринта отново същото идеи тази отечка от къде може да е може би от радио модула ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вероятно да. Дърпай бушони един по един и мери тока. Аз обикновено прекарвам една от клемите на акумулатора през мултицета и го слагам в режим амперметър до 10А. След това затварям капака през кабелите на мултицета, така че той да остане отвън. Заключвам с дистанционното и наблюдавам тока. Би трябвало да падне под 100 mA до 5 минути.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж дали не е текла вода върху усилвателя или тунера - намират се отзад отляво зад кората. Щом изчезва радиото може проблема да е в радио тунера. Извади предпазителя на тунера (радио-то) и виж дали ще пада акумулатора.

 

Най-вероятно проблема е в тунера на радиото - виж ел. куплунга и този на оптиката дали са добре включени.

 

Ако пак пада акумулатора с изваден предпазител, извади и другите предпазители - за MMI, NAVI, TV Tuner и усилвател и виж дали ще пада акумулатора. Намират се в багажника, зад кората отзад вдясно. Ако не пада акумулатора ги връщай един по един след като загасиш двигателя за да пробваш на другия ден дали ще падне акумулатора. Има си тема с обяснения по въпроса - потърси я, там е описано кое как да провериш.

 

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Отворих там отзад и е мокро  самия тунер и т.н са сухи но изолацията която е там е мокра но незнайно от къде е дошла водата

 

https://ibb.co/FXSS17k

ето какво откриа каристата и под всичко модули има  supply voltage b+

 

Edited by danni95

Share this post


Link to post
Share on other sites

ако си с авант - през третия стоп или чистачката

Share this post


Link to post
Share on other sites

сега като се замисля задната чистачка не ми пуска вода от доста време.Да изкарам всички модули да ги продухам да изсъхнат радиото мми-то ? Дали ще има ефект също да продухам отзад където е влажно

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако водата е намокрила платката на някой модул - пиши го съсипан.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ако не ти пуска навън вода по стъклото, след като се опитваш да пуснеш, значи я пуска някъде вътре...

Share this post


Link to post
Share on other sites

а как се мери точно на тези 10ампера тъй като нагласих мулти цета на 10ам и закачих към плюсовата клема но никакви стоиности.

Edited by danni95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прекъсваш веригата, така че тока да минава през мултицета (лампата представлява колата):

 

05057.png

 

Внимавай да не свържеш мултицета в режим амперметър директно към акумулатора, защото ще му изгориш бушона!

 

Трябва да видиш нещо подобно. На моята кола всички модули се изключват до 2 минути след като я заключа, така че тогава гледам колко ток черпи. При тебе това време може да е повече. Това клипче го правих вчера за ColorMFA.ru, тъй като открих утечка от около 100 mA в таблото заради тяхното устройство:

 

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

трябва да мине през крушка задължително ли ? Тъй като го направих на 10а с червения кабел и към +совата клема но никакви индикации

https://ibb.co/TgwZdxv това представлява моят мулти цет  бях го пуснал на 20v  да вида как зарежда акумулатора и беше около 13.40 на загасена кола беше 12.24 и падна до 12.15 за около 10-на минути.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, трябва да е през крушката, която символизира колата. Ако си свързал червения кабел на плюса на акумулатора а черния на минуса му, амперметъра е заминал. Също трябва да е на режим 10А, а не на 2000μА както е на снимката.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ясно нов трябва да взимам тъй като го нагласих на 10а и директно към колата.Откачих кабелите на радио модула и да видим дали е от него докато взема нот мултицет.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Би трябвало в мултицета да има 10 амперов бушон който се сменя (fused което виждам написано това означава). Ако има и нямаш наличен бушон, сложи му една жичка и внимавай в бъдеще.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Открих теча отзад на свивката на багажника където се затваря маркуча е скъсан по точно счупен тъй като е като пласмасов възможно ли е радиото да е изгоряло и също забелязах че като включа и изключа парното се чува като балбукане това нормално ли е преди го е нямало.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом бълбука вероятно има въздух в радиаторчето.

Или не е обезвъздушена или радиаторчето тече. Сухо ли е в краката отпред?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сухо е.Относно другият проблем върнах си старият радио модул които не хващаше станции замерих акумулатора и за 2 часа не мръдна от 12.30 та този проблем е решен.

А относно маркуча някои да има решение за него тъй като гледам тои е пласмасов някаква снадка ли се слага да се оправи или ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.