Jump to content

Светна Abs и Esp Audi A4 1.9 TDI AJM 2000


wrrt

Recommended Posts

Наскоро сменях задни дискове и накладки , рейка и хидр помпа , фрайлайф , изправих си джантите и смених гумите с чисто нови зимни . Днес карах с 90 100 км и се чу някакъв странен звук , все едно ремъка приплъзна ( 1во това си помислих , понеже наскоро ми се случи , такъв ми се стори звука ) , слезнах отворих капака но нищо .. покарах 2 3 км и от 1ното колело ( мисля че задно дясно ) почна да стърже . Звукът е като на износена накладки или нещо заседнало . Светна ми на таблото Abs и Esp то ми свети постоянно . Ако някой се е сблъсквал ще съм МНОГО благодарен да удари едно рамо ! 

Edited by wrrt
Link to comment
Share on other sites

Може да се е извадил АБС датчика на задното колело или да не е натиснат да влезе докрай при смяната на дисковете и затова да светва индикацията АБС/ЕСП. С ВАГКОМ можеш да видиш на кое колело е грешката за АБС/ЕСП и да му огледаш датчика.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря колега , оставил съм я и ще чакам да ми кажат . Помежду другото , като я взех след смяната на накладки и дискове , от време на време ми приритваше педала на спирачките , все едно се включва АБС - а , стори ми се странно но не обърнах внимание , обаче явно нещо е станало при смяната 

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Щом е приритвал педала на спирачката 100% е не добре сложен датчик на АБС-а.

Link to comment
Share on other sites

Заминал лагер и от там лагер главина , направо се беше заварил за нея , а ги сменях преди месец и половина .. може би като са сваляли дисковете после като са ги набивали наново не са ги сложили като хората , иначе как нови лагери ще заминат за 2 3 хил км ?

Link to comment
Share on other sites

Дискове не се набиват. Не са ти монтирали лагер главината правилно, унищожили са я. Не ходи там.

Link to comment
Share on other sites

Оправихме лагера и главината , АБС и ЕСР не свети , но това ритане при спиране остана ..

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Значи някой от датчиците на ABS-a не е влезнал в леглото си както трябва - закачи колата с VCDS и виж в модула на ABS-a дали има записана грешка за някой от датчиците. Ако има я изтрий и покарай малко и пак провери за грешка - това ще те насочи кой е проблемния датчик. Ако не записва грешка, но продължава да рита педала малко преди напълно да спре колата ще се наложи в движение да я закачиш с VCDS и от контролера на ABS-a да гледаш всяко колело с каква скорост се движи - съответно това, което се различава най-много от останалите три при него е проблемния датчик.

Link to comment
Share on other sites

Да , утре ще я закачим на диагностика , ейсега покарах 15 20 Мин и пак светнаха , като я угасиш и после като запалиш не светят за 10 15 Мин и пак почват . Докато не светят като спирам , точно преди да застане в покой и педала притриса ( това става точно последните 5 метра преди да спре напълно ) . Като светнат лампите и спира да рита 

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Днес чукнахме единия датчик и засега няма проблеми , ритането изчезна и грешката не се появява , дано и занапред да е такам

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Днес пак същият филм с лагера , пак се разби и се спече на главината ... От какво може да става така , пак е на същото колело

Link to comment
Share on other sites

Преди 3 часа, wrrt написа:

Днес пак същият филм с лагера , пак се разби и се спече на главината ... От какво може да става така , пак е на същото колело

Задържа спирачния апарат.Не си ли усетил нагряване и мирис на гума?

Link to comment
Share on other sites

На 23.10.2021 г. at 12:59, wrrt написа:

Днес чукнахме единия датчик и засега няма проблеми , ритането изчезна и грешката не се появява , дано и занапред да е такам

Ако след смяна на датчика проблема ти остане, си погледни и гривната (по която датчика чете). Ако е спукана или деформирана проблема  идва от там.

 

Преди 19 часа, wrrt написа:

разби и се спече на главината ..

Все мисля че се дължи на повреда на лагера при монтаж. Как го набихте? Най-добре е с ръчна преса, тоест без удряне с чук.

Link to comment
Share on other sites

Преди 18 часа, audi+ написа:

Задържа спирачния апарат.Не си ли усетил нагряване и мирис на гума?

Не честно казано , не трябва ли да ми носи на някъде ако задържа апарата ?

 

Преди 1 час, crazy driver написа:

Ако след смяна на датчика проблема ти остане, си погледни и гривната (по която датчика чете). Ако е спукана или деформирана проблема  идва от там.

 

Все мисля че се дължи на повреда на лагера при монтаж. Как го набихте? Най-добре е с ръчна преса, тоест без удряне с чук.

Не , на преса го набиват , не знам вече кво да я правя , сега купих чисто нова главина лагери и диск , всичко ново , проблема с ритането си остана чат пат се случва , но не знам дали може да е причина да разбива лагера

Link to comment
Share on other sites

Покарай колата и пипни проблемното колело .Температурата трябва да е  приблизително еднаква с останалите,  ако е много топло задържа апарата  , загрява и потича греста от лагера.Може да го прави от време на време.

Link to comment
Share on other sites

Проблема с ритането не може да се отрази на лагера, както вече казахме причината е в дефектирал датчик или изкривена/спукана/ръждясала гривна.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря колеги , ще наблюдавам да видя как е , няколко пъти ми се е случвало като слизам от колата чувам от джантите едно цъкане 

Edited by wrrt
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...