Jump to content

PRNDS Индикация ,Търся помощ..


mitkoianev

Recommended Posts

Здравейте имам ауди а6 ц6 ,2,7 тди 180 кс,  което е много добра кола ,но и много ми побеля главата от нея :)

Конкретно по въпроса или по въпросите .Първо което ми е най -голям дерт е индикацията PRNDS .Колата работи има мощност ,но не работи типтроника .Може да се светне при смяна на предавката  от паркинг на директна ,но не го прави винаги ,затова казвм може.Примерно ако запаля и е ок ,сменям директно на режим S ,карам малко 1,2км .спирам и след това минавам на D и работи и на директна и на типтроник без проблеми .Ако обаче при първоначално запалване по рязко сменя на директа веднага ,светва  PRNDS.Купих друг редач ,грешката която показва е Р0905,Дадох да го сменят в сервиз ,няма ефект казват .Има друга платка  в задната част на скоростната кутия ,нея я изкараха и заедно с редача са я пратили в сервиз в Поморие  където човека казва ,че при него свързани тези елементи работят без да дават грешки .Според него може да се търси грешка в окабеляването между тези два елемента ,между кутията и редача..

Друго което ме мъчи е ,че понякога ( направо си е постоянно ) не ми отчита горивото в резервоара .Ако напълня до горе се оправя за известно време ,но падне ли малко горивото пак ми светва  лампата сякаш е изцяло празен....А то при тия цени на гориват мога ли да съм все с пълен до горе резервоар  

Та такива ми ти проблеми ,които скапват кефа от иначе хубавата кола ..

Ще  се радвам,ако някой се отзове с всякаква информация ....Благодаря ви !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стрелката - трябва да почистиш буксите на поплавъците. Отваряш капаците на резервоарите и вадиш карантията.  Ако горивото е над средата ще изтече.

За кутията - отиди в сервиз за кутии, но най вероятно си заминава. Втора ръка е към 1000, ремонт 3-4000 лв без сваляне и качване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за мнението на zdrash.

Изчакваш да имаш под 20 литра и тогава отваряй капачките на резервоара, че ще изтече много гориво и става още по-неприятна операцията. Това е често срещан проблем.

 

Ако светват всички лампи на кутията, значи влиза в авариен режим. Трябва да намериш читав сервиз, който разбира от тези вече стари кутии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двата магнита на селектора на мястото ли са си? Ако не са или гнездата им са разбити точно тази грешка ще дава.

 

s-l640.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се !Ще го направя това за резервоара ,но малко да покарам ,че сега горивото е доста .За отговор на CVT -таи платка я свалих и я разглобих ,не беше много мръсна но я почистих ,магнитите са си ок .не се оправи .Взех друг редач на който му взех платката и я сложих на моя реда1 -също не се оправи .Не знам вътре дали има нещо в механизма на редача ,но като гледам по схеми и на живо си е механика ням други платки вътре .Имам предвид да сложа него но трябва да се разглоби отдолу кардана и една алуминиева предпазна плоскост дето има за да достигна да извадя редача ,но си мисля ,че ще бъде една безполезна трудна гимнастика ..Някакви други идеи -някой ми каза ,за някакво реле пред волана под пластмасовата кора на предния капак ?

иначе не ми се струва ,че си заминава кутията ,зщото тя ту е на червено PRNDS , ту нанормално...но си движи и в двата случая добре ,нито рита нито придърпва ,колата  върви много - формула 1 !.Но в режима прндс нямам типтроник управление .и не за това аз не я карам на титроник ,но е неприятно да гледам надписа на таблото ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е quattro или е на предно? Датчик за положение на скоростите има и в самите скорости - управлява се от жилото, което свързано към лост на самите скорости. Направи диагностика с VCDS и копирай пълния текст на грешката (всички редове) в контролера на скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здравейте  VBI ! Да куатро е колата ...ще мина пак на компютърна диагностика и ще го поствам..сега ще кача от предходното четене ...

20220206_094613.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ! Исках да се похваля ,че операцията със резервоара е направена и всичко е ок . Най-трудно е развъртането на обръча който е на резба отгоре .Аз го направих с чук и алуминиев секач тъп ползвах ,по малко се удря навсякъде докато се развърти ...Вече 2 грешки от таблото изчезнаха ,те бяха чека и лампа за горивото..Продължавам да търся решение на грешката с PRNDS .Ако някой се е сблъсквал ,може да пише да ми даде някакъв съвет .Ако я оправя почерпката е задължителна ...

Здравейте ! Исках да се похваля ,че операцията със резервоара е направена и всичко е ок . Най-трудно е развъртането на обръча който е на резба отгоре .Аз го направих с чук и алуминиев секач тъп ползвах ,по малко се удря навсякъде докато се развърти ...Вече 2 грешки от таблото изчезнаха ,те бяха чека и лампа за горивото..Продължавам да търся решение на грешката с PRNDS .Ако някой се е сблъсквал ,може да пише да ми даде някакъв съвет .Ако я оправя почерпката е задължителна ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен разместени магнити на селектора, може да е проблем с кабелите към самата платка или самата платка на селектора да не е наред. Поне така пише в сайта на ross-tech. Трябва да се погледне с VCDS дали дава правилно положение на лоста когато се сменят позициите и първо да се пробва с настройка на положението на магнитите. Също така не е лошо да погледнеш на самата скоростна кутия от страна на шофьора дали няма луфт на жилото на селектора (хлабава броня и т.н.) и също така превантивно да откачиш куплунга на скоростната кутия (долу на самата скоростна кутия) и да огледаш да не е влезнала вода и да са корозирали пиновете ѝ. Напръскай с контактен спрей куплунга от колата и този на скоростите (на самата скоростна кутия) профилактично, изтрий грешката и виж дали ще се появи пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ...това с   буксите съм го правил .Долу е в перфекто състояние ,тази кола по принцип е много запазена няма ръжда и не е карана никога в сняг ...   няколко пъти ,абсолютно всичко съм го минавал.  със спрея и не се оправя .,Ще погледна  и самото жило както казахте..Значи този проблем  е    доста странен ,но и напорист ..По пронцип рядко ,но се оправя сама.   Това    става след    като съм сложил на S режим  и скоростите изведнъж светват нормално ,сменям на D  и карам без проблеми ,като работи и самия типтроник.Като  спра и изгася колата ,след това паля и всичко свети нормално както е била  преди . Местя на ,R,N,но преместя ли на D веднага светват в червено и грешката е налице ..мисля ,че може да е датчик на платката в кутията който грешно прочита тази скорост .Може ли някой да ме ориентита Дали тази кутия  ,а тя е      6HP-19     ,ИМА ПЛАТКА В ЗАДНАТА ЧАСТ ? По принцип ми казаха ,в един сервиз ,че има и уж са я сваляли и са я гледали ,но са ме излъгали .След като си взех колата разгледах внимателно и забелязах ,че никакви болтове не са развивани по кутията .В един гфайл на ауди съм гледал и мисля ,че тази кутия е тип      09L     ,НО НЕ ВИЖДАМ ТАЗИ КУТИЯ ДА ИМА платка в задната част ,а само платката на мехатроника със соленоидите ....Не знам дали казах ,май казах ,че съм сменял горе платката с магнитите с друга и пак си остава дерта ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платката е вътре в самата кутия, аз съм я давал на ремонт заради вътрешния датчик, но грешката при мен беше друга

18163 Tiptronic Down switch (F189), който се намира вътре в кутията. Иначе и при мен ту светваха скоростите, ту се оправяха - накрая карах с закачен OBD II  адаптер и си я триех в движение :) докато я закарам за ремонт. При теб грешката е за инсталацията към него или този на скоростния лост (с магнитите), но може да се наложи и да се ремонтира датчика на платката като при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако съдим по грешката (Gate select position circuit F189) става дума точно за платката която стои под двата магнита и засича позицията им. Пробвай да обърнеш посоката Север/Юг на PRNDS магнита (кръглия) и виж дали ще се подобри ситуацията.

 

Circuit-board-1.jpg

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не ми работи и круиз контрола .Може ли тези два проиблема да са свързани ?...Чел съм ,че с ъпдейт на кутията може да има подобрение ..поне за круиз контрола ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При грешки в кутията може и да не работи круиз контрола, ъпдейта на кутията няма да оправи проблема. По-добре е да направиш ъпдейта след като отстраниш проблема.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

@VBI Здрвейте ,може ли инфо  къде сте я даваали платката в кутията да се ремонтира ,чеи аз съм за там според мен...ако може номер да се чуем ...благодарско !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mitkoianev  Колата ми я прави Ники от Илиенци (София), като прати самата платка във Варна за ремонт с куриер. Първоначалната идея беше да се смени само датчика от платката, но се оказа, че всичко е капсуловано и няма как да стане. След това намери цяла платка от други скорости, но се включи Component Protection, който позволява да се кара само на 3-та скорост, което за града е ОК (така карах 1 седмица). Извика и един гуру, който маха Component Protection, който така и не успя да го махне - ако беше успял щях да купя платката и да не ремонтирам моята. В крайна сметка след като гуруто не успя да махне СР, Ники изпрати моята във Варна за ремонт и когато я пратиха обратно ми я монтира в скоростите.

 

Само добри думи мога да кажа за Ники от Илиенци - направи всичко възможно да мога да си карам колата докато течеше ремонта на платката и не взе много пари, въпреки че няколко пъти се налагаше да сменя платката в скоростите (сваляне на картер на скоростите, източване на масло, сваляне на клапанното тяло за да се свали и самата платка и после цялата процедура обратно за монтиране на новата). Освен това ми смени филтъра, гарнитурата и маслото в скоростите. Просто са рядкост майсторите като него :gut:  .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,сигурен ли си че търсиш проблема на правилното място?Ако не се бъркам информация за това в какво положение е селектора я дава ингибатора(руснаците така му казват) ,а не платката на самия лост!

Ето ти пример къде се намира https://www.youtube.com/watch?v=fm9T7xSjOl8  трябва да се свали тампона на скоростната кутия за да го достигнеш,вътре е с микрета горе-долу като тези във вратите и като се прецака някое(в твоя случай това за D)се получава така.

Дано да съм ти полезен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Линка, който си дал е за А6/С5 - тук става въпрос за А6/С6, няма нищо общо, въпросния датчик е вътре в кутията закачен към ЕКУ-то на скоростите заедно с другите датчици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази платка се праща във Варна МиД Авто Варна и я връщат ремонтирана - сам няма как да я направиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...