Jump to content

Тракане на вериги 2,7 TDI


coresnet

Recommended Posts

Колеги, след като започне тракане на вериги при студено палене колко ресурс има още, преди да е наложителна смяна? Прилагам видео:

https://youtu.be/bLGmbFanli0?si=YCDi8PXr44YGmeqm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всеки път ли пали така на студено? 

С какво масло я караш? Сложи Ravenol, ако не си с такова и виж дали ще има промяна. 
Като цяло може да кара така и 50000, може и 5 км :) Може да смениш и само обтегач. Ти решаваш: колко ти струва колата, колко ще я караш, дали си заслужава на този етап, предвид възрастта ѝ, да наливаш 2000лв+ в смяна на вериги, при положение, че това са голяма част от стойността на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко месеца пали така на студено, като я купих преди година и нещо не беше така. Маслото е на 7-8к км, Castrol специално за VAG, 507.00 мисля беше. Колата искам да я карам, поддържам я и цената на цялостна смяна е голям процент от стойността й, но то с тия коли е така :D а само обтегач как се сменя, не се ли сваля пак целият двигател?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

махай го това Кастролче, то не е 100% синтетика и след 4000 км е на чорба, ако искаш 507.00 и си с дпф, слагай Ravenol VMP 5w30. Ако е без дпф, слагай Ravenol VST 5w40. 

Обтегач се сменя на място, само се сваля капак отзад.

и за вериги не се сваля двигател! Свалят се скоростите и така се сменят, по-евтино и лесно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Останах с впечатление, че е пълна синтетика? 

https://oilgroupbg.com/castrol-edge-professional-longlife-III-5w-30-5l.html

Нямам дпф, но реших да заложа на 507.00.

А тракането е от обтегач, така ли? И ако се смени само той, нещата ще се позакърпят? И за двете страни ли важи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, coresnet написа:

Останах с впечатление, че е пълна синтетика? 

https://oilgroupbg.com/castrol-edge-professional-longlife-III-5w-30-5l.html

...

 

Ако беше, щеше да пише на етикета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кастролчето има и синтетика вътре, но не 100% и не е с PAO база. 
Ако нямаш DPF, няма нито една причина да караш с 507.00, заложи на Ravenol VST 5w40 и двигателят и веригите ще са по-доволни :)
Може да се смени и само единият обтегач, който обикновено се прецаква първи, забравих от коя страна е той. Зависи в какво състояние са веригите и самия обтегач. При мен е сменен точно така само един обтегач преди над 100 000 км :) И не мисля да ги сменям. 
Разбира се, най-добре е да се сменят всички вериги, зъбни колела, обтегачи и всичко. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, CVT написа:

 

Ако беше, щеше да пише на етикета.

Аз си мислех, че като е 5W30/40, значи е пълна :D

Преди 2 часа, OvivO написа:

кастролчето има и синтетика вътре, но не 100% и не е с PAO база. 
Ако нямаш DPF, няма нито една причина да караш с 507.00, заложи на Ravenol VST 5w40 и двигателят и веригите ще са по-доволни :)
Може да се смени и само единият обтегач, който обикновено се прецаква първи, забравих от коя страна е той. Зависи в какво състояние са веригите и самия обтегач. При мен е сменен точно така само един обтегач преди над 100 000 км :) И не мисля да ги сменям. 
Разбира се, най-добре е да се сменят всички вериги, зъбни колела, обтегачи и всичко. 

Добре, значи по принцип ми трябва пълна синтетика и PAO база (каквото и да значи това)? И този равенол покрива изискванията? Аз сложих 507.00, въпреки че нямам дпф, защото си мислех че е по-добре и не вреди (нали е по-нов стандарт и уж по-добре). Иначе ще сменя маслото и ще видя дали пак ще трака, ако да - ще проуча за смяна само на обтегача.

 

Намирам, че е пълна синтетика Application Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30 is a FULL SYNTHETIC engine oil suitable for use in automotive petrol and diesel engines where the manufacturer recommends an ACEA C3 5W-30 lubricant.

Редактирано от coresnet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, ама не е... 100% синтетично е Ravenol VST. Кастролчето е цяло ниво надолу, в по-долната група масла. Ако Кастролчето е оригинално, няма да ти счупи двигателя и може да направиш десетки хиляди с него, но просто не е 100% синтетика. А ако е фалшиво, тогава е якото тото.

За малко повече пари има Ravenol. 
Реално не, за да покриват 5W30 и 507.00 за dpf на Ауди маслата не са най-добрите, защото трябва да имат определени съставки. Ако нямаш dpf, за България си е идеално 5W40 за твоя двигател. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.12.2023 г. at 14:09, OvivO написа:

 

Добре, значи VST 5W40. Странно, че в сайта на равенол ми излизат доста видове масла, подходящи за този двигател: https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=75dec6c78473ef6a

Защо има толкова видове и как човек да избере, ако не знае? И този VST long life ли е, защото кастрола е LL3 и ще го сменям на 12-15к км?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кастролчето на long life интервал е смърт за двигателя. Това е гениалната програма на VAG - long life. Спестяват от CO2 foot print, рекламират на първите собственици как ще поддържат по-малко колата, докато е в гаранция. Всички доволни! Освен двигателят и вторите собственици :)  Няма нищо лонг лайф в тези масла, просто ти казват - ми, няма да го караш 10 или 15 хиляди, а 30 хиляди.

 

Равенол аз го сменям на 10000, но колеги си правят с него 12/13 к.

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ravenol VST 5w40. Има и още по-добри Ravenol масла, но те вече са рейсърски и няма толкова смисъл, предвид и по-високата цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години!

На Ravenol VMP му дават до 50к км пробег. Абсурдно е за мен да се сменя на 10к. Аз го карам 15-16к само защото късия интервал за смяна е 15к км. Иначе и 20к са му добре, ако ги правиш за година. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години! Разгледах малко инфо в нета (https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html?_gl=1*1xid21w*_ga*NTIxOTU0NTAwLjE3MDQxODY0MjI.*_ga_H0Q3W4XS85*MTcwNDE4NjQyMi4xLjEuMTcwNDE4NjYxNS4xNy4wLjA.) и се оказа, че 507.00 наистина е по-добре от 505.00 (някакви "маслени" технически термини бяха и не знам как да го обясня 😄 ) дори и да се ползва за по-кратък и/или фиксиран интервал (цената, разбира се, е по-висока). Затова поръчах VMP и ще видя дали ще има промяна, може би ще го сменям на 12-15к макс. На година правя 10-ина к км и предполагам няма да е проблем да го сменям на година и половина, т.е. когато достигна километрите (или ограничението за ползване във времето е твърдо)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.01.2024 г. at 10:53, zdrash написа:

Аз го карам 15-16к само защото късия интервал за смяна е 15к км. Иначе и 20к са му добре, ако ги правиш за година. 

С VSDC можеш да си промениш интервала и си го карай колкото искаш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...