Jump to content

Дебитомер


tgod

Recommended Posts

Здравейте, имам едно странно питане относно дебитомер при дизелов автомобил. Нормално ли е при изключен дебитомер и включен да не се наблюдава никаква промяна в поведението на колата? Това означава ли, че на дебитомера му има нещо, а няма записани грешки от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма чип и при мен записва грешка като то изключа. Не го написах много разбираемо. Имах предвид, че няма други грешки за неизправност, а дали ще е с него или без колата си работи по един и същ начин, което ме озадачи. @Kukata_a4 При теб усеща ли се някаква разлика като го изключиш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато го изключа колата умира и не ще да върви,но ако трябва да констатираш дали работи както трябва ти трябва диагностика в движение на десети и единаести канал да я набираш на четвърта скорост от 1600 до 4000 оборота с газ натисната до дупка и запис на файла там има скала с числа когато дадеш газ до долу едната скала ще има едно и също число 850 гледа се скалата срещу нея ако числаъае доближават до тези 850 дебитомера е добре но ако бягат на долу примерно 500-600 дебитомера е зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@Kukata_a4 Кои стойности по-точно визираш на тези канали, че в момента не се сещам какво имаше на тях? Boost pressure actual vs Boos pressure specified ?

Редактирано от tgod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теория и от четене из форуми , знам че ако дебитомера работи , когато му изключиш буксата трябва да има промяна в поведението на двигателя. Някакви други грешки имаш ли ? При мен беше заседнал ЕГР-а и ми набиваше грешка на дебитомера , защото се бъркаха смесите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Svetliu90 За съжаление нямам абсолютно никакви грешки в двигателя. ЕГР клапана ми е затапен и изключен софтуерно. На диагностика стойностите на MAF са 480mg/str на празен ход, което е двойно от спецификацията която дава, но това се дължи най-вероятно на изключения ЕГР. Колата си има същата динамика при изключен дебитомер, дори може и малко по-добра (може и да си внушавам :D), за това се породи и този въпрос. Ако нямах тази по-груба работа на мотора на празен ход и в ниски обороти (до към 1600), нямаше въобще да го гледам. Вече съм сменил общо взето всичко възможно, но проблема не се решава и се чудя дали той не ми прави всичките тези мизерии, което пак ще е проба грешка ако го сменя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е мотора? При 2.0тди 140 със сигурност знам, че дебитомера се използва само за следене на работата на ЕГР-а, а горивото се ограничава по МАП сензора. В такъв случай с правилно изключен ЕГР е нормално да няма никаква разлика при ваденето на дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Даниел Д. Благодаря за отговора колега. Точно този мотор е BRE. Възможно ли е тогава да ми тресе до като е студена и да варира в по-големи граници  впръсканото гориво 3.3-5.5mg/str от МАП сензора? Има ли как да го проверя с VCDS? Единствено съм гледал boost pressure actual и boost pressure specified, но там нещата са мисля добре. Единствено като работи на място specified дава 1040 а actual е 960, но не знам дали това е толкова от значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, мап-а няма общо в този случай. На студен мотор впръсканото гориво също е нормално да е в повече, както и лекото разминаване в actual/specified на налягането на въздуха на място. Проблема ти е най-вероятно някъде по горивната система - дюзи, нафта, филтър, тандем помпа. Какви са ти отклоненията на дюзите на загрял мотор? 2.0тди попринцип си работи грубо на място, особено ако са ти премахнати баланс валовете в картера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@Даниел Д. Отклоненията в момента са +-0.8 но сега малко е пипана синхронизацията на валовете иначе предимно е по-малко. Дюзите наскоро ги рециклирах, тандем помпата е чисто нова, филтъра се сменя често и резултат няма... Баланс валовете все още не съм ги пипал, но и там май ще трябва да се гледа. Интересното е, че като е запаля работи примерно 1 минута нормално и след това започва да тресе. Чува се как и звука на мотора се променя и все едно започва да глъхне. То самото впръскано гориво не ме притеснява факта че е в повече, а че се променя в големи граници постоянно. В смисъл варира да речем 3.3-5.1-4.2-4.9-3.5-4.8, а като почне да загрява тези стойности започват да варират в по малки граници (4.8-5.5) и съответно мотора започва да работи по гладко. Пак казвам, че не знам дали това има общо с проблема, но само това ми се вижда като разлика.

Редактирано от tgod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, като загрее мотора колата нормално ли върви и работи? Някакви пушеци, забивания, тресения и подобни? Виждал съм 2.0тди да тресе като пералня с тухла заради износен разпредилитен вал, твоя в какво състояние е? Синхронизацията е пипана, а с колко? Идеално е 0, +-0.5 градуса. Също синхронизацията на другия вал пипана ли е? До колкото знам, от него се влияе моментния разход, като идеално трябва да е около 0.50l/h на загряла кола с изключен климатик и консумативи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Даниел Д. 

 

Добре, като загрее мотора колата нормално ли върви и работи?

Като загрее колата на празен ход си работи добре, има на моменти леко потрепване но това вече го приемам и не мисля, че е нещо ненормално. Относно вървенето колата си има тяга независимо топла или студена.

 

Някакви пушеци, забивания, тресения и подобни?

Пушеци и забивания в момента нямам, тресене има до като е студена на място както вече коментирахме и в движение усещам вибрации (топла-студена) като поддържам в по-ниските обороти (до към 1600), но за това имаме съмнение, че може да не идвам само от мотора, а част от тях да се дължат на вътрешни карета и ще ги гледаме сега в понеделник.

 

Виждал съм 2.0тди да тресе като пералня с тухла заради износен разпредилитен вал, твоя в какво състояние е?

Да ти кажа честно аз не съм ги виждал лично, преди ми казваха, че уж са били наред ама ако не открия друго решение на проблема, може би ще трябва пак да се насочим към тях.

 

Синхронизацията е пипана, а с колко? Идеално е 0, +-0.5 градуса. Също синхронизацията на другия вал пипана ли е?

Пробвана е с различни комбинации и на -0,5, 0, 0.5 и на 1, това тресене на студено си остава. Единствено като се вдигне малко горивото от изпускателния вал закърпва положението, но разхода става 0.8, корекциите на дюзите също се влошават +-1.2 и като се настъпва пропушва малко повечко, което не знам дали е някакъв проблем ако е оставя и карам така, но за сега само това помага...

 

https://audibg.com/forum/index.php?/topic/224392-20-tdi-неравномерна-работа-на-двигателя/ Това е оригиналната тема на проблема с мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих се обърнал към разпр. валове тъй като те правят подобни мизерии, а и щом вече си проверил главните причинители, почти не остава друго. Имах подобен проблем преди няколко години, само че тресенията бяха при пълна газ на висока предавка на ниски обороти (1500-2500) и се оказа, че валовете бяха задрали. Взех втора ръка валове и нови лагери и проблема се реши. Също като теб не съм имал пушеци, тракания и колата вървеше нормално.. Друго което е възможно да създава проблем е датчика за температура на водата или нафтата, тъй като при ниски температури компютъра компенсира с повече гориво заради промяната на плътността на дизела. Моя мотор е BRE, но компютъра ми е от BLB и в моя софтуер се използват стойностите от датчика за темп. на водата, като при теб може да се използва датчика за темп на нафтата, не съм сигурен. Ако пратиш клип с работата на двигателя на студено, докато тресе, може да е по-лесно да разгадаем проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих снимка на всички възможни температурни датчици при студен мотор. Имам друг термометър в гаража и той показваше 14 градуса. Не знам, защо всичките се различават толкова.

image.png.bd49dc9017be72cdec8c8aa4b4c544cf.png

 

Ето и видео как работи мотора на студено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показанията са нормални, не е там проблема.. Нямам идея какво друго може да е, не ми звучи и като разпр вал, но не го изключвай като вариант.. А кога се появи проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето проблема го има от както взех колата и вече близо 3 години оправия няма. Не знам дали го е имало преди да е обслужа за първи път или не, но като първа кола започваш да усещаш разни неща едва след като е покараш известно време. Последно време започна и по шумно да работи и за това се насочихме и към балансиращите валове да не би там да има някакъв проблем. Благодаря ти за споделения опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...