Wobler Публикувано 14 Януари Доклад Share Публикувано 14 Януари Добре е все пак да се отчетат и няколко факта, основният от които е че няма нито една сертифицирана за употреба по пътищата (ece r112) LED крушка, която да е ретрофит за ксенонова такава. Има за H7 и H4, на осрам и филипс, като техните крушки са същите лумени като тези с нагреваема жичка - около 1500 лумена. В тази връзка, добре е всеки, който прави този ретрофит и "проглежда в тъмното", "нощта става ден", "приятел в тъмното", "враг на тъмнината" и все фрази от доволни клиенти или дистрибутори на такива крушки, да си даде сметка, че си слага ОФРОУД крушки и ги кара по пътищата. Това, че LED крушките в прожекторен фар отсичат правилно светлината на уред за регулиране на фарове, казва само половината истина. На който му е интересно и на който му пука, може да погледне какво представляват изискванията за сертификат ece r112, в каква среда се правят, в какви точки се измерва и с какви уреди. Как в определени зони на 125 метра, 75 метра или 50 метра има съответни изисквания. Къде изобщо не е допустимо да има отблясъци, къде има допустими отблясъци и тн. Да сложиш един уред на 1 метър от фара, да видиш че отсича светлината и да си кажеш всичко ток, супер съм, е меко казано наивно. Основния проблем тези крушки да изкарат този сертификат е, че hid крушката излъчва светлина в 360 градуса, а лед крушката има 2 източника на светлина. Слагайки лед крушка в прожекторен фар (фар с лупа по нашенски), ограничавайки го до лумените на една ксенонова крушка (около 3000 лумена), остават не добре осветени зони в ляво и дясно. Там също по наредба, има минимални изисквания, особено към десния фар (в държави с ляво движение), който трябва да осветява банкета. Било то за пешеходци в градски условия или извънградско за велосипедисти, животни и др. За да се справят с този дефект, производителите на лед крушки засилват светлината на 8000, 10 000 лумена, някои дори се рекламират и като 30 000 лумена, което е лъжа и безумие като цяло. Но около 6-8000 лумена са реалистични. Така имайки между 200 и 400% повече светлина, вече има отлично осветяване в страни от лентата за движение, а пред самата кола наистина става БРУТАЛНО светло. Това обаче си има цената и тя е известно дразнене на отсрещните шофьори. Мога да се съглася, че грамотно проектирана и произведена лед крушка, в прожекторен фар в добро състояние дразни по-малко. Разминавал съм се с 3 коли, за които знам със сигурност, че си ретрофитнаха лед и трите подблещават повече отколкото когато бяха с ксенонова крушка. Не е нетърпимо, както ксенон на рефлектор примерно, но има завишено дразнене спрямо преди. Това всичкото го пиша, с тайната надежда, поне тук там някой човек да си даде сметка какво прави слагайки такива крушки. Защото има хора, които наистина не осъзнават, че крушките не са разрешени за употреба. Те и търговците в България това не го пишат, нито в описанието, нито на кутиите на крушките. Четат във фейса, погледнат във форума и айде. Не знам вие колко пътувате нощем, но последно време е станало някакъв ад. Толкова много хора са се "модифицирали", че чак не ми се вярва. Силния маркетинг и нулевия контрол доведоха до положение, в което при последния ми нощен преход реших да броя известно време колко коли ще ме заслепяват по подбалканския. Ами до Челопеч стигнах до 28 броя и спрях да броя. А имах още 2 часа да карам. Чудя се истински, каква е тази мания да сме в крак с модата, ама не точно. Едно време всички бяхме с халогенни крушки, модерното беше да си с ксенон. Всички юруш на китайския ксенон, някои даже и на 55w. После се появи една серия на Osram cool blue hyper, на която с големи букви пишеше OFFROAD only. Но това никой не го отчиташе, та всички се нахвърлиха на тях и постигнаха някакъв феноменален ефект - хем заслепяваха насрещните, хем на мокро нищо не виждаха. Извъртя се един цикъл, станаха масови колите с ксенон. Сега обаче, всеки иска да е модерен и да е с лед... След 15г явно ще е нещо трето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 14 Януари Доклад Share Публикувано 14 Януари Чоек, ти израза "глас в пустиня" чувал ли си го? Между другото осрамите имат и "стрийт лигал" LED свещи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikola_RS Публикувано 20 Януари Доклад Share Публикувано 20 Януари (Редактирано) На 14.01.2025 г. at 19:01, Wobler написа: Добре е все пак да се отчетат и няколко факта, основният от които е че няма нито една сертифицирана за употреба по пътищата (ece r112) LED крушка, която да е ретрофит за ксенонова такава. Има за H7 и H4, на осрам и филипс, като техните крушки са същите лумени като тези с нагреваема жичка - около 1500 лумена. В тази връзка, добре е всеки, който прави този ретрофит и "проглежда в тъмното", "нощта става ден", "приятел в тъмното", "враг на тъмнината" и все фрази от доволни клиенти или дистрибутори на такива крушки, да си даде сметка, че си слага ОФРОУД крушки и ги кара по пътищата. Това, че LED крушките в прожекторен фар отсичат правилно светлината на уред за регулиране на фарове, казва само половината истина. На който му е интересно и на който му пука, може да погледне какво представляват изискванията за сертификат ece r112, в каква среда се правят, в какви точки се измерва и с какви уреди. Как в определени зони на 125 метра, 75 метра или 50 метра има съответни изисквания. Къде изобщо не е допустимо да има отблясъци, къде има допустими отблясъци и тн. Да сложиш един уред на 1 метър от фара, да видиш че отсича светлината и да си кажеш всичко ток, супер съм, е меко казано наивно. Основния проблем тези крушки да изкарат този сертификат е, че hid крушката излъчва светлина в 360 градуса, а лед крушката има 2 източника на светлина. Слагайки лед крушка в прожекторен фар (фар с лупа по нашенски), ограничавайки го до лумените на една ксенонова крушка (около 3000 лумена), остават не добре осветени зони в ляво и дясно. Там също по наредба, има минимални изисквания, особено към десния фар (в държави с ляво движение), който трябва да осветява банкета. Било то за пешеходци в градски условия или извънградско за велосипедисти, животни и др. За да се справят с този дефект, производителите на лед крушки засилват светлината на 8000, 10 000 лумена, някои дори се рекламират и като 30 000 лумена, което е лъжа и безумие като цяло. Но около 6-8000 лумена са реалистични. Така имайки между 200 и 400% повече светлина, вече има отлично осветяване в страни от лентата за движение, а пред самата кола наистина става БРУТАЛНО светло. Това обаче си има цената и тя е известно дразнене на отсрещните шофьори. Мога да се съглася, че грамотно проектирана и произведена лед крушка, в прожекторен фар в добро състояние дразни по-малко. Разминавал съм се с 3 коли, за които знам със сигурност, че си ретрофитнаха лед и трите подблещават повече отколкото когато бяха с ксенонова крушка. Не е нетърпимо, както ксенон на рефлектор примерно, но има завишено дразнене спрямо преди. Това всичкото го пиша, с тайната надежда, поне тук там някой човек да си даде сметка какво прави слагайки такива крушки. Защото има хора, които наистина не осъзнават, че крушките не са разрешени за употреба. Те и търговците в България това не го пишат, нито в описанието, нито на кутиите на крушките. Четат във фейса, погледнат във форума и айде. Не знам вие колко пътувате нощем, но последно време е станало някакъв ад. Толкова много хора са се "модифицирали", че чак не ми се вярва. Силния маркетинг и нулевия контрол доведоха до положение, в което при последния ми нощен преход реших да броя известно време колко коли ще ме заслепяват по подбалканския. Ами до Челопеч стигнах до 28 броя и спрях да броя. А имах още 2 часа да карам. Чудя се истински, каква е тази мания да сме в крак с модата, ама не точно. Едно време всички бяхме с халогенни крушки, модерното беше да си с ксенон. Всички юруш на китайския ксенон, някои даже и на 55w. После се появи една серия на Osram cool blue hyper, на която с големи букви пишеше OFFROAD only. Но това никой не го отчиташе, та всички се нахвърлиха на тях и постигнаха някакъв феноменален ефект - хем заслепяваха насрещните, хем на мокро нищо не виждаха. Извъртя се един цикъл, станаха масови колите с ксенон. Сега обаче, всеки иска да е модерен и да е с лед... След 15г явно ще е нещо трето. Пълни глупости са това....това можеше да го твърдиш преди 4-5 години,но днешните ЛЕД конверсии повечето имат необходимите сертификати....другото са твои догадки и приумици,а с това че си написал 50 реда глупости - може би избиване на някакъв комплекс Редактирано 20 Януари от Nikola_RS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wobler Публикувано 21 Януари Доклад Share Публикувано 21 Януари On 1/20/2025 at 11:04 AM, Nikola_RS said: Пълни глупости са това....това можеше да го твърдиш преди 4-5 години,но днешните ЛЕД конверсии повечето имат необходимите сертификати....другото са твои догадки и приумици,а с това че си написал 50 реда глупости - може би избиване на някакъв комплекс Много смислено и изчерпателно мнение. Би ли го подкрепил с един факт поне? Една конверсия такава да споделиш, която се води E-marked по европейското законодателтво или DOT approved по американското? Глупости, догадки, приумици и компелкси могат да бъдат само твоите твърдения. Аз поне от любопитство по темата, за да не разчитам на ала бализми, съм си направил труда да изчета регламентите и наредбите за тези сертификати. Дори си платих да сваля няколко научни материала по тази тема, тъй като в безплатна версия имаше само обобщението. Но явно ти си по в час с нещата, та ще се радвам да споделиш една конверсия d1, d2s, d3s или каквато HID крушка към лед си избереш. В най-добрия случай, тея крушки и то много малко от тях, имат сертификати CE и RoHS. Това са сертификати за безопасна употреба в Европейския съюз, нямат нищо общо с разрешение за употреба по пътищата. И към това може да добавим, че двата най-големи производителя на осветителна тела - Osram и Philips към момента имат конверсия само за H1, H4 и H7. Странно как те не са успели да измислят нещо за ретрофит на ксенон, пък разни китайци ги продават още от 2020та година. Големи шамандури ще излязат тея осрам и филипс. А и едно финално нещо. В цяла Европа, тези крушки всъщност са легални само в Германия. Само Германия си актуализира законите и разреши през 2023та крушки от друг тип спрямо заводския, ала имащи въпросния ECE сертификат, да могат се вграждат. В България наредбите, които уреждат тези неща не са пипани от 2004та година по спомен, или 2005та. Така че в България дори и тези 3 модела крушки на 2 производителя не са законни, защото нашето законодателство забранява изменения по осветителната уредба. Каквото е било вградено оригинално, такова трябва да бъде и сега. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 21 Януари Доклад Share Публикувано 21 Януари (Редактирано) Всичко е някакви и за някой пари. Вчера си настройвах фаровете на машина,скъпичка при това. Абсолютно и без никакъв компромис си светят лед d3s. Даже не ми се вярваше. Никакво разсейване на мишената ,чудесен прав и чупка след центъра лъч. Бях скептик,носех си ксенона да го връщам ,така и не го върнах. Китай е мотора на света от доста време. Или се приспособяваш или губиш. Сега ме е яд че не снимах... Редактирано 21 Януари от buzzi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wobler Публикувано 22 Януари Доклад Share Публикувано 22 Януари (Редактирано) @buzzi Благодаря ти, че се включи в дискусията с някакъв по-нормален тон все пак. Между другото, преди 8-9 години съм идвал при теб с един много досаден проблем със спирачките, за който всеки ми обясняваше, че си внушавам. Ти не само успя да го хванеш, ами поръчка 30-40мин и го разреши. По темата с крушките, за съжаление тези машини, дори и най-съвременните на хела, бош и други, струващи над 20-30,000лв, вършат съвсем друга работа. Тяхната цел е, било след смяна на крушки или фар или след претърпяно ПТП, с тяхна помощ да се регулират фарове с одобрени на употреба по пътищата крушки. Те не са и няма как да бъдат гарант, че офроуд крушки няма да заслепяват. Ако беше така, сертификатите щяха да се вадят на такава машини и крушките щяха да са одобрени. А че Китай е мотора на света е ясно, те и осрам и филипс имат дейност там, развойна или производствена. Въпроса тук е, че когато си бай китаец или си дистрибутор на някаква стока произведена там, ти имаш 2 лимитиращи фактора. Първия е абсолютния праг на технологията, в случая да речем реално 6-8000 лумена. Втория е да намериш баланс между максимална светлина и да можеш да си покриваш гаранцията от 1-2-3 години, колкото си решил да даваш на клиентите си. Ти други ограничения нямаш. Когато обаче ще правиш продукт, който искаш да легализираш за употреба по пътищата, трябва да се съобразиш с всички действащи наредби и закони, които уреждат получаването на необходимите ти сертификати. Тогава вече ситуацията е съвсем друга. Затова пак питам, предвид че Осрам и Филипс също имат крушки за офроуд. Осрам имат cool blue BOOST. Щом Осрам могат да направят силна крушка (както всеки китаец може да направи), защо легалните им H7 LED крушки са 1500 лумена, а китайските H7 алтернативи по кутиите им пише 6000-8000 лумена? И за да не е цялото нещо само безпочвени твърдения, както някой би нарекъл, а и темата не е за h7, а за d3s. Съвсем случайно днес ми излезе един клип (ремаркетинга във фейсбук и ютюб е ужасен, няколко клика по дадена тема и седмици наред получаваш само такива предложения). Един пичага, който не го е страх да мери и точките на заслепяване, над cut off линията. Това никой производител на led крушки не иска да го прави, защото лъсва истината. Този чак ме учуди колко детайлно го направи. D3S led vs D3S hid Точки 1 до 3 са над линията на отсичане, така наречената glare зона или зона на отблясъци/заслепяване. Точки 4 и 5 са точно на точно на линията на отсичане на левия фар. Сравнението е тяхната версия на d3s LED спрямо d3s HID крушка. Ето и резултатите по точки, колко лукса разлика има във всяка точка. Накратко, в зоните над линията на отсичане имаме между 60% и 100% повече пропусната светлина. На ръба на cut off линията в точки 4 и 5 имаме между 50% и 130% повече светлина. Умишлено не пускам и клипа, а само анализа, да не се счете за реклама, макар че той май не изпраща до България, но все пак. Предполагам виждате, че и тук има перфектно отсичане и това отсичане не е гарант, че няма заслепяване. Дори отсичането на LED-а изглежда по-перфектно от на ксенона. В заключение, за мен няма как в едно изречение да стоят думите "не заслепявам грам насрещните" и в същото време над зоната на отсичане да има 50-60-100% повече светлина. Пожелавам на всички със здраве да си ги ползвате, очевидно все по-често ще се разминавате и вие и аз с "прогледнали" колеги по пътищата. Ако някой все пак намери ECE approved d3s led крушка, нека я сподели. Дори и незаконна в България, поне бихме имали моралната утеха да я ползваме. Или ако попаднете на подобно сравнение като това, което да доказва, че няма разлика между HID и LED крушка в glare зоната, бих си върнал думите назад. Дори бих обмислил и аз да си сложа. Дотогава обаче, най-силната крушка d3s HID си остава Osram nightbreaker laser gen2. И тя е осезаемо по-слаба от повечето лед-ове на пазара. Все пак е и 2 пъти по-малко лумени, няма как да е различно. Редактирано 22 Януари от Wobler Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 22 Януари Доклад Share Публикувано 22 Януари Последно има ли LED D3S 3000-4000K? Синьото ме дразни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wobler Публикувано 22 Януари Доклад Share Публикувано 22 Януари LED под 5000К съм виждал само за вграждане към халоген, за мъгла. Всички са от 5500 нагоре за основните фарове. И това е друга отделна тема, че разсейките на светлина с топлина над 6000К дразнят много повече, отколкото между 3000К и 5000К. Аз съм с много светли очи и светлия ирис отделно е предразположен към повече дразнене, за съжаление. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 22 Януари Доклад Share Публикувано 22 Януари Значи ще карам с HID ламБа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 22 Януари Доклад Share Публикувано 22 Януари Преди 8 часа, Wobler написа: @buzzi Анализа ти е забележителен. Не помня колата ти,моля да ме извиниш. Нищо не помня вече,трябва ми време и детайли. И си спомням. Мисля че си пропуснал в анализа ,гледащия светлината. Едно е човек на 25 -45 друго е 45. и нагоре. Разликата е твърде голяма за ,човек на моите години. Техниката вижда едно,гледащия друго. И светят деева и китайците пробити. Мразя да спирам накриво. Да взимам предимство,да заемам повече ,от колкото ми трябва място при паркиране . Да заслепявам.Е това ми е болна тема. Затова ходих на реглаж. Хареса ми и според колегата фокуса и настройката е ок. Не виждам причина да ги махна. Поздрави 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikola_RS Публикувано 1 Февруари Доклад Share Публикувано 1 Февруари На 21.01.2025 г. at 16:12, Wobler написа: Много смислено и изчерпателно мнение. Би ли го подкрепил с един факт поне? Една конверсия такава да споделиш, която се води E-marked по европейското законодателтво или DOT approved по американското? Глупости, догадки, приумици и компелкси могат да бъдат само твоите твърдения. Аз поне от любопитство по темата, за да не разчитам на ала бализми, съм си направил труда да изчета регламентите и наредбите за тези сертификати. Дори си платих да сваля няколко научни материала по тази тема, тъй като в безплатна версия имаше само обобщението. Но явно ти си по в час с нещата, та ще се радвам да споделиш една конверсия d1, d2s, d3s или каквато HID крушка към лед си избереш. В най-добрия случай, тея крушки и то много малко от тях, имат сертификати CE и RoHS. Това са сертификати за безопасна употреба в Европейския съюз, нямат нищо общо с разрешение за употреба по пътищата. И към това може да добавим, че двата най-големи производителя на осветителна тела - Osram и Philips към момента имат конверсия само за H1, H4 и H7. Странно как те не са успели да измислят нещо за ретрофит на ксенон, пък разни китайци ги продават още от 2020та година. Големи шамандури ще излязат тея осрам и филипс. А и едно финално нещо. В цяла Европа, тези крушки всъщност са легални само в Германия. Само Германия си актуализира законите и разреши през 2023та крушки от друг тип спрямо заводския, ала имащи въпросния ECE сертификат, да могат се вграждат. В България наредбите, които уреждат тези неща не са пипани от 2004та година по спомен, или 2005та. Така че в България дори и тези 3 модела крушки на 2 производителя не са законни, защото нашето законодателство забранява изменения по осветителната уредба. Каквото е било вградено оригинално, такова трябва да бъде и сега. Зает човек съм,нямам време да пиша глупости по форумите за да се доказвам пред някой, изградил съм моето мнение на база опит и лична проба,няма как ти или някой друг с някакви свалени диаграмки да ми промени мнението което както казах е изградено върху опит. Успех с анализите, макар че никой не ти ги е искал,хората питаха за това да се сподели опит от вече изпробвани конверсии,но ти не го разбираш това. А относно кое е законно или не в България,повярвай ми не си запознат със закокана колкото съм аз,на тази тема изобщо си лаик. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zdrash Публикувано 12 Април Доклад Share Публикувано 12 Април (Редактирано) Като се опече рефлектора отгоре не става с HID. Преди 8 години на 4Ф ката ми взеха 450лв за рециклаж на фаровете и ми разбиха окачването на завиващите фарове. Сега за Туарега искат над 700лв, а той е с D8S, т.е. 25w и 2000lm при чисто нов фар с нова лампа OSRAM. Даваш 260+лв за крушки и караш само на осветени улици, щото иначе си като къртица. Питай дали отразявам ЕСЕ-то дето ме е ослепило още в завода при положение че фара не заслепява грам с лед лампите. Между другото бас ловя че ако Филипс, Осрам или някоя друга политкоректна фирма извади лед за лупи ЕСЕ-то ще е готово предния ден. Матриците на новите премиуми (и не само) също яко вадят очи, ако че са с ЕУ сертификат (в щатите не ги пускат). И мен ме дразнят олигофрените с 1000+w китайци в халогенни фарове, но милиционерите нямат време за контрол, че си харчат новите заплати. Стефане има на 4300к D3S. Редактирано 12 Април от zdrash Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване