VBI Публикувано 23 Декември 2007 Автор Доклад Share Публикувано 23 Декември 2007 (Редактирано) Точно затова трябва да опиташ да регулираш дроселовата клапа. Тя опира в реглажния болт и ако го отвиеш малко е твърде вероятно да се оправи. Самото ключе също се регулира, но двата му винта се падат отдолу и е по-трудно да се отвият за да се настрои. Друг един вариант (който е малко "предобряне" ) е да сложиш допълнителна пружинка (става от карбуратор за Лада), която да връща дросела докрай, въпреки, че е по-добре да я настроиш от оригиналните средства за тази цел.P.S. Колкото до потника - чувал съм че трябва да е риза Редактирано 23 Декември 2007 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jmiim Публикувано 24 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 24 Декември 2007 Точно затова трябва да опиташ да регулираш дроселовата клапа. Тя опира в реглажния болт и ако го отвиеш малко е твърде вероятно да се оправи. Самото ключе също се регулира, но двата му винта се падат отдолу и е по-трудно да се отвият за да се настрои. Друг един вариант (който е малко "предобряне" ) е да сложиш допълнителна пружинка (става от карбуратор за Лада), която да връща дросела докрай, въпреки, че е по-добре да я настроиш от оригиналните средства за тази цел.P.S. Колкото до потника - чувал съм че трябва да е риза Здр. пак съм аз за ризата няма проблем може да е и Версаче.Нищо не разбирам, кое къде е и затова ще сложа снимки Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 24 Декември 2007 Автор Доклад Share Публикувано 24 Декември 2007 (Редактирано) Точно това е винта за реглаж на дроселовата клапа (на снимка 1) . На втората снимка имаш 2 крана за реглаж на подаваното гориво ???. Виж точно къде са свързани двата крана. Обикновено стандартно се поставя само един . Такъв кран (същия) се поставя допълнително на мястото на моторчето за ниските. Ако се наложи може да се постави допълнително такъв само за ниските (освен ако някой не те е изпреварил). На третата снимка , май се вижда л-емулатор (малко е размазана и не се вижда къде е свързан). Така, че опитай по първата снимка да развиеш малко реглажния болт докато почне да цъка отчетливо ключето на всяко връщане на клапата и ако трябва може да поставиш допълнителна пружинка да връща газта. Весели празници!ВальоП.П. Много ти е чист двигателя Редактирано 24 Декември 2007 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jmiim Публикувано 25 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 25 Декември 2007 Точно това е винта за реглаж на дроселовата клапа (на снимка 1) . На втората снимка имаш 2 крана за реглаж на подаваното гориво ???. Виж точно къде са свързани двата крана. Обикновено стандартно се поставя само един . Такъв кран (същия) се поставя допълнително на мястото на моторчето за ниските. Ако се наложи може да се постави допълнително такъв само за ниските (освен ако някой не те е изпреварил). На третата снимка , май се вижда л-емулатор (малко е размазана и не се вижда къде е свързан). Така, че опитай по първата снимка да развиеш малко реглажния болт докато почне да цъка отчетливо ключето на всяко връщане на клапата и ако трябва може да поставиш допълнителна пружинка да връща газта. Весели празници!ВальоП.П. Много ти е чист двигателя Честита коледа Вальо и Щастлива Нова Година,много здраве и щастие на теб и на твоето семейство.А сега по темата ще пробвам да развия реглажния кран но имам съмнение,че няма да се справя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 25 Декември 2007 Автор Доклад Share Публикувано 25 Декември 2007 Честита коледа и на теб!По въпроса - трябва да отвиеш реглажния винт (по 1-ва снимка), а не реглажния кран на АГУ-то. Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jmiim Публикувано 25 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 25 Декември 2007 Честита коледа и на теб!По въпроса - трябва да отвиеш реглажния винт (по 1-ва снимка), а не реглажния кран на АГУ-то. Успех!Благодаря,ще пробвам сам пък да става каквото ще. Или ще викам неволята.За сега я карам само на бензин,защото ми казаха,че може да гръмне клапата пак и ме страх да не се развали съвсем. а между другото не работят уредите за бензина и температурата на водата но перката се включва и това ме радва.За сега чао ще пиша какво съм направил Все пак е коледа нали :hilezh: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jmiim Публикувано 30 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 30 Декември 2007 Благодаря,ще пробвам сам пък да става каквото ще. Или ще викам неволята.За сега я карам само на бензин,защото ми казаха,че може да гръмне клапата пак и ме страх да не се развали съвсем. а между другото не работят уредите за бензина и температурата на водата но перката се включва и това ме радва.За сега чао ще пиша какво съм направил Все пак е коледа нали :)Здравеите колеги пак съм аз то моята мъка се оказа голяма.Реших да сменя алармата зашото нещо се бе развалила си свиреше сама.Отидох при "майстор''да я смени с нова Въпросният ''майстор'' сложи някаква аларма за 100лв. и колата не запали повече на бензин за съжаление.''УРОЦИТЕ НА ЖИВОТА СА НАИ-СКЪПИ" беше прекъснал помпатапо някакъв начин незнам това го разбрах след като отидох на ''Жичкаджия'и ми взе 120лв. е така за съжаление. Не съм отвивал ключето защото ме страх да не направя някояглупост която да ми струва още СТО И няколко лева .Човек се учи докато е жив.За радост моя сега работи и на газ и бензин но моторчето за празният ход не работи и не можеда свали оборотите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 30 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 30 Декември 2007 (Редактирано) Здравеите колеги пак съм аз то моята мъка се оказа голяма.Реших да сменя алармата зашото нещо се бе развалила си свиреше сама.Отидох при "майстор''да я смени с нова Въпросният ''майстор'' сложи някаква аларма за 100лв. и колата не запали повече на бензин за съжаление.''УРОЦИТЕ НА ЖИВОТА СА НАИ-СКЪПИ" беше прекъснал помпатапо някакъв начин незнам това го разбрах след като отидох на ''Жичкаджия'и ми взе 120лв. е така за съжаление. Не съм отвивал ключето защото ме страх да не направя някояглупост която да ми струва още СТО И няколко лева .Човек се учи докато е жив.За радост моя сега работи и на газ и бензин но моторчето за празният ход не работи и не можеда свали оборотите.Абе колега къв е тоя жичкаджия той само за добър ден ден ти е взел 70 лв. искаш да кажеш че затова че констатира че помпатае прекъсната от алармата ти взе 120 лв. ли. Редактирано 30 Декември 2007 от pif Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jmiim Публикувано 30 Декември 2007 Доклад Share Публикувано 30 Декември 2007 да за sorry е точно така е нали са празници и то бе вчера кво да се праи? ЛОШО. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MadFan Публикувано 6 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 (Редактирано) Когато купих колата, не знаех как изглежда оригиналното стъпково моторче за ACE. Когато закарах колата в сервиза на Bosch за смяна на инжектори, майсторът забеляза, че стъпковото моторче е сребристо вместо черно и веднага ме попита защо не е оригинално. След като го разгледа по-внимателно се оказа, че моторчето е от NG мотор. Бях готов да го сменя с оригинално за ACE, но момчето каза, че това стъпково моторче видимо крепи оборотите на двигателя доста по-сполучливо от оригиналното за моя мотор. Съветвам ви, ако имате възможност, да закачите стъпково моторче от NG мотор и да пробвате как са оборотите с него. При мен оборотите варират между 960 и 1020 оборота на студен двигател и между 780 и 840, когато моторът е загрял. Редактирано 6 Януари 2008 от MadFan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 (Редактирано) Тук според мен въпроса е не толкова в типа на стъпковото моторче (от NG или АСЕ), а че на определени годинки се скапват и почват да бъзикат оборотите. Купено на старо моторче също не решава задълго въпроса, а новото е много скъпо. При изправно моторче оборотите на загрял двигател изобщо не варират седят като заковани на около 850. На студен двигател също - при запалване стигат до около 1100 и после плавно падат до 850 и така си остават, без значение какви консуматори имаш включени. Така, че в твоя случай наистина ти "крепи" някак оборотите. Колкото за моторчето, че е метално - не съм съгласен с майстора ти. Оригиналните са два вида: черно пластмасово (работи на електромагнитен принцип и е малко по-надеждно) и метално (подобно на твоето, което работи на роторен принцип). На металните по-бързо се износва затварящия механизъм от прахта и маслените изпарения. Самата "вратичка", ако може така да се каже се надира, появява се луфт и почва да не дозатваря добре или дори да блокира. Оттам ЕКУ-то не може да регулира, записва грешка и спира (ако може) стъпковото моторче. Обикновено двигателя почва да мени силно оборотите или гасне. Затова ако се изгаси двигателя и се запали пак оборотите се оправят за известно време - ресетва се ЕКУ-то и двигателя работи горе-долу нормално до следващата грешка. При тези стъпкови моторчета (металните), често се наблюдава ефекта на високите (ниски) обороти . Т.е. двигателя на ниски работи на около 1000-1100 оборота. Това е вследствие на износването на вратичката (не затваря добре) и от там симулира все едно леко е натиснат педала на газта.Пластмасовите (черните) стъпкови моторчета са доста по-добре направени, но пък те имат друг проблем вследствие на високата честота с която регулират оборотите загрява гуменото уплътнение и с времето (разбирайте годинките на колата ) и от маслените пари, които минават през него самото уплътнение се надува леко и губи формата си. Затова там пък се наблюдава друг ефект. Когато поработи двигателя известно време, уплътнението почва да заяжда на буталцето и много често заклинва в почти отворено положение. ЕКУ-то отново записва грешка, но не може да управлява оборотите и минава в авариен режим. Тук се наблюдава ефекта "работа на 3 цилиндъра" в момент на подаване на газ от ниски обороти до около 2500 оборота. Причината за това е обедняването на сместа заради блокиралото моторче, реално всички цилиндри си работят, но с по-малко гориво в първия момент. Затова нещо се грижи регулатора на налягането, а заради ЕКУ-то е в авариен режим. Затова на този тип моторчета (на електромагнитен принцип) много често, когато двигателя работи на ниски и се удари моторчето с дръжката на отвертка двигателя си мени оборотите. Това също е белег, че стъпковото моторче е износено.Имайте впредвид, че стъпкови моторчета на електромагнитен принцип има и в метални корпуси. Типа най-лесно се вижда като се погледне през отворите за маркучите на моторчето. Трябва много да се внимава какво моторче се слага като заместител на оригиналното. Дори и да е от същия тип, но от друг двигател моторчето може да не върши работа. Особено за тези, които са на газ. Моторчетата вътре се различават по хода на буталцето и диаметъра му. Затова при едни и същи стойности отварянето ще е различно и на различните двигатели това се отразява много лошо. Не случайно немеца е поставил различни каталожни номера, въпреки, че на външен вид са еднакви. Затова много трябва да се внимава при пробването на друго моторче, когато се кара на газ. Обеднява сместа и оттам "бум" и дебитомера се скапва.Лошото е, че за коректната работа на стъпковото моторче има още сума фактори: прекъсвач на дросела, управление от ЕКУ-то, л-сонда и т.н. .... затова много често проблема в ниските дори не е в моторчето. При мен за съжаление проблема е в износването на моторчето и това ме накара да си сложа кран на негово място. Не съжалявам защото не си спомням от кога не ми е гаснала колата вече . Гледам по двигателите на разни колеги, че на някои има сложени кранове последователно на моторчето за ниските. Това не върши никаква работа защото моторчето работи и пак прецаква иначе хубавата работа на крана. Така, че който си слага задължително да слага крана на МЯСТОТО на стъпковото двигателче. Самото двигателче трябва да е свързано САМО електрически към ЕКУ-то за да не записва грешки. Редактирано 6 Януари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
_Nik_ Публикувано 6 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 здравейте. темата е много добра, поздравления ! колата ми има този проблем, но евала и за елемента направи си сам. Супер е когато се постига успех с собствен труд и съвет от опитен колега. Да те правят на идиот по сервизите, особено господа със съмнителни познания и оправдания че колата е много стара е лоша практика. мотора ми е ААR 93год , може ли да постнете снимка на тази газаджийска джаджа (или ако има нещо подобно в гоогле-а). Искам да се пробвам с нея срещу своенравното моторче. поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 Купуваш от газаджиите най-обикновен пластмасов кран с реглажен винт отгоре. Такъв се слага за регулиране на подаваното гориво от изпарителя към плочката. На външен вид представлява пластмасова тръбичка с реглажен винт с пружинка отгоре. Просто не съм правил снимки, но този кран го има във всички АГУ сервизи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D_I_V_A_K_A Публикувано 6 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 Батко VBI,ти си цар,евала ти правааа! )))))))) Преди да стае такъв клинч,по твойта тема си правих инжекциона не ми остана време да наглася и потенциометъра,новсе пак съм доволен от постигнатият реултат и ше го ръчкам и потенциметъра,като се затопли де,че са е немислимо )) Сега,като чета темата за тая джаджа,тъй като именно от тая стъпкова гад,ми идват най вече ядовете,само да загрее малко навън и ше се пробвам и аз да видя къв ше е ефекта,кажи само според теб,ше стане ли врътката на NG? Доколкото знам,при мен не е точно стъпков мотор,а по скоро няква клапа или клапан....? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 Ако е на вакуумен принцип трябва да стане без проблем. Този кран просто имитира моторчето като пропуска определено количество въздух паралелно на дроселовата клапа. Не би станало само на механичните стъпкови моторчета - тези от които излиза едно лостче и в зависимост от оборотите механично натиска/отпуска дроселовата клапа. Тях обаче обикновено ги слагат на моноинжекционите мисля. Като го почнеш пиши за резултата за да видим ще има ли NG мотор в нашето семейство . Засега успешно е приложено на AAD и АСЕ. Ако имаш възможност пусни една снимка на тази "стъпкова джаджа" да видя как е закачена при теб. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MadFan Публикувано 6 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 VBI, мерси за подробното обяснение. Не спира да ме гложди следният въпрос обаче - защо след като един толкова по-елементарен и не на последно място по-евтин механизъм като газовото кранче, което обсъждаме тук, не е използван фабрично вместо стъпковото моторче? Демек откъде си сигурен, че с това кранче не караш на преобогатена смес например? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venko74 Публикувано 6 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 VBI, мерси за подробното обяснение. Не спира да ме гложди следният въпрос обаче - защо след като един толкова по-елементарен и не на последно място по-евтин механизъм като газовото кранче, което обсъждаме тук, не е използван фабрично вместо стъпковото моторче? Демек откъде си сигурен, че с това кранче не караш на преобогатена смес например?Това нещо регулира количеството гориво на ниските обороти а не качеството,така че не може да е преобогатена сместа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 Това нещо регулира количеството гориво на ниските обороти а не качеството,така че не може да е преобогатена сместаТочно така е както казва колегата venko74 . А слагат моторче вместо кран за да може да се поддържат ниските обороти на 850 без значение какви консуматори има включени - фарове, парно, климатик и т.н. При мен в зависимост от натоварването оборотите варират от 950 до около 1050. Като казвам варират имам впредвид стабилни обороти в този диапазон в зависимост от консуматорите. Преди като бях със стъпковото моторче ги държеше бетон около 850-900, без значение какво съм включил. Това е разликата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Valery Публикувано 6 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 Точно така е както казва колегата venko74 . А слагат моторче вместо кран за да може да се поддържат ниските обороти на 850 без значение какви консуматори има включени - фарове, парно, климатик и т.н. При мен в зависимост от натоварването оборотите варират от 950 до около 1050. Като казвам варират имам впредвид стабилни обороти в този диапазон в зависимост от консуматорите. Преди като бях със стъпковото моторче ги държеше бетон около 850-900, без значение какво съм включил. Това е разликата.Видял сам се в чудо на чудесата. Ша я слягам и аз тая гад за 2 кинта , пак каквото сабя покаже. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 Успех и пиши за резултата после Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
glen Публикувано 6 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2008 Видял сам се в чудо на чудесата. Ша я слягам и аз тая гад за 2 кинта , пак каквото сабя покаже.Слагай без да се замисляш и ще се убедиш в резултата от опит съм го усетил! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Valery Публикувано 7 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2008 Вече и аз сам с кранче. ХАХАХ. Оборотите са стабилни (на колкото си ги направиш), Като са включени всички консуматори без климатика падат около 150 -200 . Намислил сам обаче за лятото когато ми трябва климатика да сложа един байпас на сегашния дросел който да се отваря с електромагнит , таканаречения магнет вентил , защотото сега с климатик доста падат оборотите и не са стабилни. Все още не сам я пробвал на студено , утре ще кажа. Сега трябва да се изхитри някой , да ги пакетира тия кранчета , а на опаковката да пише заместител на степмоторче , и да му сложи цена 100 кинта . Ей еваларка , добре че ги има тия форумчета. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 7 Януари 2008 (Редактирано) Радвам се, че и на този двигател се е получило. Браво, още един в кюпа . Щом ти падат толкова много оборотите може би ти е малко по-бедна сместа на газ. Моите от около 1050 с включено всичко (и климатик също) падат на 900-950 стабилни. Какъв ти е изпарителя? Може да отвиеш на топъл двигател четвърт или половин оборот регулатора за сместа (намира се на изпарителя - едно грапава врътка с шлиц за отверка или шестограм). Ако паднат оборотите малко при отвиване връщаш малко докато се възстановят. Ако се вдигнат след намесата - имаш си кранче за реглаж на оборотите вече . Колкото до допълнителен електромагнитен вентил - трябва добре да се прецени какъв точно отвор да превключва за да се вдигат оборотите с +100 например. Все си мисля обаче, че няма да е нужно. Все пак като дойдат жегите ще си покаже Може да се наложи да се врътне малко реглажния болт на сместа и на бензина от дебитомера, ако имаш проблем сутрин с ниските. Покарай първо няколко дни да имаш повече наблюдения как се държи на студено на бензин. Ако са ти на много студено 800 оборота на бензин стабилни - значи е добре регулирано (личен опит). Оставяй я сутрин да поработи 1-2 мин. на място на бензин и после превключвай. На газ няма да има проблем ако изпарителя е над 20С. Пробвал съм и при много ниски температури, ако превключа на газ веднага след като съм запалил на бензин - няма проблем държи си около 900 оборота със включени консуматори. Редактирано 7 Януари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Valery Публикувано 7 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2008 Радвам се, че и на този двигател се е получило. Браво, още един в кюпа . Щом ти падат толкова много оборотите може би ти е малко по-бедна сместа на газ. Моите от около 1050 с включено всичко (и климатик също) падат на 900-950 стабилни. Какъв ти е изпарителя? Може да отвиеш на топъл двигател четвърт или половин оборот регулатора за сместа (намира се на изпарителя - едно грапава врътка с шлиц за отверка или шестограм). Ако паднат оборотите малко при отвиване връщаш малко докато се възстановят. Ако се вдигнат след намесата - имаш си кранче за реглаж на оборотите вече . Колкото до допълнителен електромагнитен вентил - трябва добре да се прецени какъв точно отвор да превключва за да се вдигат оборотите с +100 например. Все си мисля обаче, че няма да е нужно. Все пак като дойдат жегите ще си покаже Може да се наложи да се врътне малко реглажния болт на сместа и на бензина от дебитомера, ако имаш проблем сутрин с ниските. Покарай първо няколко дни да имаш повече наблюдения как се държи на студено на бензин. Ако са ти на много студено 800 оборота на бензин стабилни - значи е добре регулирано (личен опит). Оставяй я сутрин да поработи 1-2 мин. на място на бензин и после превключвай. На газ няма да има проблем ако изпарителя е над 20С. Пробвал съм и при много ниски температури, ако превключа на газ веднага след като съм запалил на бензин - няма проблем държи си около 900 оборота със включени консуматори.Абе сега отидох да припаля като се поизстуди , и нещо оборотите са 400 500 , . Каква отвертка се ползва за сместа от дебитомера , че нещо не мога да видя какво е болтчето , Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 7 Януари 2008 При мен е шестограмна отвертка 2.5 мисля. Може и с Г-образен шестограм, но трябва да е доста дълъг. Незнам на твоя дебитомер какъв е точно. Ти си с друг мотор, но може и да е същия шестограм . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване