Jump to content

Диагностика на АГУ на пълна механична инжекция


Recommended Posts

Бихте ли ми препоръчали сервиз (по възможност в южните райони на София) за диагностика на нормална газова на пълен механичен инжекцион. Ауди 80, Б3, 3А двигател - на бензин е пушка, на газ ниските обороти се губят, като форсираш и после тръгва да загасва, после сама се форсира, като загрее работи на <500 1/мин, понякога след известно време каране с 50-60 км/ч решава, че ще си работи на празен ход на 1800 1/мин примерно...и ей такива неща:hilezh: Та къде да ида да ми кажат наистина какво е, че бях при едни хора в Павлово (препоръчан сервиз тук във форума), но не можаха да я оправят.

Мерси предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!Аз съм с такъв двигател и на времето като слагах газова "майстора" решил да мине без емулатор на ламбда сондата.Ефекта беше същият.При всяко палене държеше различни обороти/включително до 1800/.След монтирането на това устройство същите се стабилизираха на около 1000.Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно "ЗА" и от мен за ползата от поставяне на л-емулатор на обикновено АГУ сложено на двигател с пълен механичен инжекцион ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък съм на мнение, че влиза въздух от някъде... до тук 15к км имам без ламбда емулатор и не съм имал грижи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз дотук имам към 15К км без никакви проблеми и изобщо не знам имам ли емулатор или не :) Утре мисля да ида до Аргус в Люлин да видя там какво ще кажат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от типа на инжекциона - K3-Jetronic, KE-Motronic .... Все са механични инжекциони на външен вид, но се различават . Затова някои нямат проблеми, а други имат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф, смениха ми изпарителя - уж проблема в него. Сега съм с нов Ловато...но проблемът си остана :flipoff:

Казаха ми, че проблемът е в стъпковото моторче, а на бензин нямало проблем щот оттам минавал въздух, а не газ...та къде могат да ми почистят или рециклират стъпковото моторче, че хич не ми се дават 300+ лева за ново?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почисти го сам с WD-40 спрей - има го във всяка железария. Ако е тръгнало моторчето ще имаш подобрение известно време и после пак ще почне да се бъзика. Самото моторче не съм чувал да се рециклира. През него минава само въздух. Ако през твоето минава и газ това само би означавало, че нямаш плочка и маркуча на изпарителя е закачен на филтъра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш плочка за АГУ-то, така че минава само въздух през стъпковото моторче. Почисти го и пиши за резултатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, ще го почистя и ако няма резултат директно слагам пластмасов кран на негово място B) А има и още нещо, за което бих попитал: Забелязах, че напоследък сутрин като е студена пали на бензин добре (след няколко завъртания на стартера), като загрее и после я оставя да постои примерно 1-2 часа после пали по-трудно, понякога гасне веднага след като запали, а като запали цялата кола се тресе - като дадеш газ да я изсфорсираш всичко заспива - говоря за каране само на бензин. Иначе бензиновата помпа е нова, сменял съм филтри, както и наскоро дюзи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де аз ли съм смотан или нещо не е наред. Човека говори за пълен МЕХАНИЧЕН инжекцион за чии му е този ламбда емулатор като няма ламда и ЕКУ. Реално за газовата този двигател си е все едно карбуратор. Мисля си за нещо спомням си навремето като съм разпитвал за такива двигатели че към плочката има един маркуч който трябва да осигури едно допълнително подналягане което да въздейства на мембраната на ниското налягане защото при празен ход при таква мотори няма достатачно разреждане и колата няма празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.............

Колега PESHO OT MARS, от механичен инжекцион до механичен инжекцион има голяма разлика :bia:. Само първите версии (говоря за коли над 20г.) бяха без ЕКУ и л-сонда! От тях нататък 99% от механичния инжекцион е с ЕКУ, ел. регулатор на налягането (грижи се за сместа по показанията на л-сондата) и л-сонда. Дори следващите версии на механичните инжекциони освен температурен датчик за ЕКУ-то имат и датчик който мери атмосферното налягане, температурата на входящия въздух в дебитомера и т.н. С една дума генерално погледнато разликата м/у електрическия инжекцион и последното поколение механичен инжекцион по начин на работа разлика няма! Просто при електрическия дюзите са електрически и в зависимост от времето на отваряне се регулира количеството подавано гориво, като сигнала отново се взима от ламбда сондата, потенциометъра на дебитомера и съответните температурни и др, датчици. Механичния инжекцион като принцип работи по същия начин, просто там дюзите са механични и за отварянето им се грижи главата на инжекциона, която от своя страна взима "механично" (посредством игла свързана към клапата на дебитомера) сигнал от дебитомера и съответно променя количеството подавано гориво. За по-прецизно регулиране на сместа, отстрани на главата на инжекциона има закачен ел. регулатор на налягането, който се управлява от ЕКУ-то на базата на показанията на л-сондата, текущата температура на двигателя, температурата на входящия въздух, атмосферното налягане, положението на потенциометъра на дебитомера и т.н. регулира сместа. Надявам се сега да ти се е изяснило защо е необходимо поставяне на л-емулатор (бях го описал по-точно в една друга тема) на обикновени АГУ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с 3А двигател и има ламбда сонда.

P.S.: Вальо ме изпревари и беше доста изчерпателен :2gunsfiring_v1:

Редактирано от Zaharieff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С едни гърди напред :2gunsfiring_v1: Мишо - все пак нет-а явно ми по-бърз от твоя.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DZ между другото като мотор и инжекцион е много надежден :2gunsfiring_v1: защото почти няма електроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за почистването на стъпковото моторче - вчера тези в сервиза дето ми смениха изпарителя го чистиха със спрей но полза нямаше...това беше към обед, но вечерта като си тръгвах от работа работеше идеално на газ - възможно ли е на спрея да му е трябвало известно време (няколко часа) за да подейства? Днес още не съм я палил и леко ми се свива сърцето, че може пак да се ебават оборотите като загрее..

Редактирано от Peter11
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная какъв е бил спрея, но е възможно като е поседяло малко да се е "разкиснала" мизерията вътре и да е заработило нормално моторчето :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И днес оборотите спят и на бензин и на газ... :rolleyes: да се надяваме, че така ще е за в бъдеще и това ще е краят на тази тема. Мерси на всички за бързите и полезно отговори :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уфф тая вечер пак имаше спек с шибаните обороти на газ, тръгвам от работа на бензин, обръщам на газ, оборотите играят като луди, даже изгасна 1 път...прибрах се...след 30 минути слизам паля на газ, оборотите си играят и падат на 500, обръщам на бензин, връщам на газ и оборотите спят на 1000, форсирам - връщат се плавно на около 1000, гася и паля на газ - пак са си добре смотаните обороти...та имам чувството, че зависи как ще обърне таз кола на газ...и още едно въпросче - сега като имам нов изпарител мога ли да паля сутрин смело на газ???

Редактирано от Peter11
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дали ще палиш на газ си е лично твое решение! Ако го правиш, смяната на мембраните на изпарителя ще ще дойде по-скоро. А кога точно е божа работа. Изпарителя на колата на баща ми е на 10 год. и не е пипан въпреки че той е забравил за съществуването на бензина. Като сметнеш че едни мембрани са около 30лв. и ще дадеш и толкова за труд , лесно можеш да си направиш сметката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е добре да палиш директно на газ защото освен мембраните на изпарителя ще се прецака инжекциона от това, че не го ползваш. Ще се запушат дюзи и т.н и ще почне да гори много на бензин. Хубаво е двигателя да поработва поне 2-3 минути на бензин за да се поддържа бензиновата система в изправност защото е много неприятно да ти свърши газта и да не ще да запали на бензин :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата много правилно е посочил другите проблеми възникващи ако не използваме и бензин от време на време. Същото важи и за автомобилите с обикновен карбуратор при които вследствие на разсъхване на уплътняващите гарнитури при евентуално палене на бензин се получава солиден теч на същия, което всички знаем до какво води :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и после казват тая газова уредба ми скапа инжекциона/карбуратора и тръгват едни теми - "не слагайте направих тази грешка ...." :wall: . Всичко опира и до правилната експлоатация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...