Jump to content

2.0 16V vs 2.3 10V quattro


Recommended Posts

Абе имам един спор с един приятел. Доста отдавна го разрешихме като му взех 1кола на 400м , но сега пак се е запънал че 2.0 16 агрегата е по-бърз от 2.3. Поразрових се в няколко сайта и открих следните данни :

B4 2.0 16V

0-100 9.6sek

max speed 201km/h

B4 2.3 quattro

0-100 9.9 sek

max speed 200km/h

B3 90 2.3 quattro

0-100 9.2sek

max speed 210km/h

Масите на 3те автомобила е очудващо че са почти еднакви +/- 20-30кг. На какво се дължи преимуществото на 90ката. Предполагам че е нещо със скоростите но не съм сигурен , все пак разликата е потресаваща . Данните са взети от няколко различни сайта за по-голяма обективност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно наистина, мисля си че ако втора скорост на 2.0 двигателя е малко по-къса от тази на 2.3 това ще му се отрази на ускорението от 0-100, но по-нататък (до 400 метра) вече 30те коня отгоре си казват думата. Може би ако може да намериш предавателните числа на скоростните кутии, главното предаване и с какви гуми са двата автомобила ще се изясни :shock:.

Между другото metody колко вдигаш на отделните скорости при достигане на червени обороти?

Edit - всъщност ти си написал че си с 10 клапанов двигател, тоест разлика в конете почти няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в конете и въртящия момент е почти пренебрежима. Интересното е че на Б4 със 2.3 10клапанов мотор и кутро система цифрите са далече от същия мотор и пак куатро система на 90ка. Особено за максимална скорост . При нея играе и коефициента на възд. съпротивление , но невярвам да е толкова по-голям на Б4 . Най-вероятно се дължи на скоростите. На 90ката са доста къси , а и попринцип правилно подбрани предавателни числа могат доста да подобрят постиженията на една кола. Има една игрица LFS на нея съм си играл да си базикам скоростите на една кола и успях да постигна смъкване на времето от 1сек на 400м само със промяна предавателните числа. Абе общто взето за друго немога да се сетя ако някой е запознат нека да се произнесе по въпроса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи според мен везните натежават към 2.0 16v определено мотора е по-пъргъв от 2.3 и мисля че той трябва да е крайния победител а Meto това 2.0 16v ACE ли беше или по стария а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двамата не слушате какво искам да ви кажа . Ето го с прости думи - 2.3 10V quattro 90ка разказва играта на Б4 2.0 16V пък била тя дори и кутро. И не ми развивайте некви теории кое по-бързо се развърта щтот звучи смешно. Въпроса е : Защо 2.0 16V B4 бие 2.3 куатро Б4 и защо 5цил. Б4-ка е толкова назад от 90ковия си събрат

П.С. И аз доста пъти съм го разрешавал тоя спор и немам виждане ТОЛКО бързо да се развърта 16V мотор щтот на 400м се бави с кола дистанция. Ей ама сте като децата братче - "Аз кво съм бил ....." Става въпрос да отворите заводските параметри и да ми обясните защо 90ката е най-бърза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж кво съм написал и го прочети добре . Никакъв спор няма да разрешаваме щтото никой не говори за купе. И попринцип пак повтарям че това не е тема да ми говорите кой сте били и кой не , ама за да разбера защо по КАТАЛОГ дават по-добри динамични показатели на Б3 90ката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж кво съм написал и го прочети добре . Никакъв спор няма да разрешаваме щтото никой не говори за купе. И попринцип пак повтарям че това не е тема да ми говорите кой сте били и кой не ' date=' ама за да разбера защо по КАТАЛОГ дават по-добри динамични показатели на Б3 90ката :shock:[/quote']

ок извини ме не съм те разбрал тогава :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре бе Meto чакай малко изпусни парата ела на следващата среща просто да видим кой ще победи а това дето си го написал не става дума купе 2.0 16v тогава с какво си се борил с седан или комби И може би победата ти се дължи на по късите скорости просто няма друго обяснение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дам и 186Нм/3500

metody без да ти правя реклама на колицата - първото ауди на което съм се возил е 90 2.3 - не помня дали беше куатро - и особено от движението по магистралата ми се е "забило" в мозъка какъв страхотен автомобил е - язък че ауди вече не правят редови петаци :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли е Q-то да се бави заради това че повече енергия от двигателя се губи в диференциалите?

Не съм спец и се надявам с мнението си да не обидя/ядосам някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 400м Q-то е предимство само първите 30-тина метра след това вече пречи.., понеже загубите са двойно по-големи, но понякога точно тези 30м ти дават победата..та всичко е относително..по темата: и аз си мисля, че скоростната кутия би трябвало да е различна, а и кг-ите си казват думите..отделно от това каталожните данни не са 100% верни!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от нета не ми се струват каталожните данни. Със сигурност за 2.3 90ка беше 207 вмах толкова е и за 16в(евентуално+1)

нямат никакво значение предавателните числа за максималната скорост, просто нямаш мощтност, та ако ще и 20 предавки да имаш.

На 90ката ми 5та беше 0.75, което определено не е късо, купетата имат 0.83, и просто си достигат вмакс-а по-бързо и в по-големи обороти..

Колкото до масите б4 тежи повече от б3 и от това идва забавянето при ускорение. И двигателите стават от 136 на 133коня, но това по-незабележимо се отразява.

Куатрото също сваля вмакса (1-2км/ч за коли под 200 коня)

Не съм съгласен и с данните ти, 140 коня с 200км/ч максимална, това е близо до 8в (май беше 196)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...